IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Christelijke metal. Vorige pagina | Volgende pagina
General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 10-09-2002 16:37 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 10 september 2002 5:28 schreef Mutilator het volgende:
De mening van veel metals over het christendom zijn op dit forum uitvoerig besproken, dus daar gaat dit topic niet over.

Het gaat over de christelijke metal scene die zeg maar het zwarte schaap onder de metal is.

Het schijnt echter wel een flinke scene te zijn met veel bands waarvan er vast een aantal goeie metal maken. Ik heb er geen overzicht op omdat ik me er nooit in verdiept heb, maar de christelijke metal lijkt een aanzienlijke metaltak te zijn.

Ik zou graag wat te weten komen over deze scene, zoals welke bands de moeite waard zijn en vooral hoe die christenen nou tegen metal aankijken en dan natuurlijk in het bijzonder hoe ze tegen satanische metal aankijken.

Ik ken alleen een stuk uit een bijlage van het AD over christelijke blackmetal, maar dat is nogal summier; ik zoek dus meer stukken zoals dat voor meer invalshoeken en vooral meer fundament.

Nogmaals; dit topic gaat niet over wat niet-christelijke metals van christelijke metal denken, maar wat christenen van (satanische) metal vinden en over 'hun scene', dus wisecracks van mensen zoals general skullfucker en aanverwante anti-types zijn hier niet gewenst!


Sukkel



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-09-2002 16:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 september 2002 16:37 schreef General Skullfucker het volgende:
Sukkel
... zeg dan niets..


I'm not being rude. You're just insignificant.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 16:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 16:37 schreef General Skullfucker het volgende:
Sukkel


Hier wordt geflamed; moderators doe er iets aan!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 16:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 16:40 schreef Mutilator het volgende:
Hier wordt geflamed; moderators doe er iets aan!


Volgens mij heb JIJ geprobeerd GS bij voorbaat al uit te sluiten van deelname aan de discussie --> discriminatie --> in strijd met de regels op dit forum..

Dussuh, mods, doe er wat aan


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 16:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 16:42 schreef Snaack het volgende:
Volgens mij heb JIJ geprobeerd GS bij voorbaat al uit te sluiten van deelname aan de discussie --> discriminatie --> in strijd met de regels op dit forum..

Dussuh, mods, doe er wat aan


Doet hij mee aan de discussie dan?

Lees ook ff goed; wisecracks zijn in dit topic niet gewenst, die komen in andere topics zat aan de orde; het maakt niet uit van wie het komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-09-2002 16:49]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 16:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*zucht*

Nee, maar dat zou best wel eens een zeer duidelijke reden kunnen hebben..

Verder heb ik geen zin hier mijn vingers aan te branden.. Vind het wel een aangename discussie namelijk


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 18:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Christelijke 'metal' is ook propaganda. Lees de teksten er maar op na.

(on another note 'teach children to worship satan' is ook redelijk belachelijk, maar gelukkig staat satan nog voor rebellie en god niet).

Christelijke 'metal' staat in het teken van de boodschap gods, van de heilige schrift, van het feit dat het leven op aarde niet belangrijk is en het hiernamaals wel, in het teken van de nietigheid en zondigheid van de mens, in het teken van existentialistische excuustruzerij (eat that ).

Ik snap niet dat iemand bij z'n volle verstand een CD van christelijke 'metal' op kan zetten. Ik hoop van harte dat het een stinkende etterende dood sterft, zoals allang gebeurd is met de g0D die aanbeden wordt op die CD's.

Ik denk dan ook, Mutilator, dat je voor deze vraag op het verkeerde forum zit. Ik zag vanmorgen het topic, heb me bedwongen om vuur te spugen meteen zo vroeg, maar alsjeblieft, neem deze 'discussie' mee naar elders. Er zijn een paar dingen die ik uit de grond van mijn hart HAAT. En christelijke 'metal' is daar één van.

Ik moet er niet aan denken dat er chassidische metal komt trouwens...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-09-2002 19:10 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 10 september 2002 5:28 schreef Mutilator het volgende:
Nogmaals; dit topic gaat niet over wat niet-christelijke metals van christelijke metal denken, maar wat christenen van (satanische) metal vinden en over 'hun scene', dus wisecracks van mensen zoals general skullfucker en aanverwante anti-types zijn hier niet gewenst!


Dus on topic a.u.b. Discussies over de onzinnigheid van christelijke metal kunnen in een ander topic.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 19:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 19:10 schreef elessar het volgende:
Dus on topic a.u.b. Discussies over de onzinnigheid van christelijke metal kunnen in een ander topic.
Bah.

Maar als hij wil weten wat christenen van (satanische) metal vinden zit-ie toch echt op het verkeerde forum. Zoveel christenen zitten hier namelijk niet. En degenen die hier zitten hebben vast geen behoefte om het erover te hebben. Gelukkig maar. Begin eens bij wat christian metal webrings of zo...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 10-09-2002 19:18 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 10 september 2002 19:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Maar als hij wil weten wat christenen van (satanische) metal vinden zit-ie toch echt op het verkeerde forum.


Klopt, maar dan hoeft er nog niet off-topic gereageerd te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 10-09-2002 19:19]



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 10-09-2002 19:39 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 10 september 2002 19:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Bah.

Maar als hij wil weten wat christenen van (satanische) metal vinden zit-ie toch echt op het verkeerde forum. Zoveel christenen zitten hier namelijk niet. En degenen die hier zitten hebben vast geen behoefte om het erover te hebben. Gelukkig maar. Begin eens bij wat christian metal webrings of zo...


Ach ja... know your enemy



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 19:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 19:39 schreef General Skullfucker het volgende:
Ach ja... know your enemy
Die ken ik ja, en die stinkt ontzettend uit zijn vrome smoelwerk!!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 10-09-2002 19:48 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ja, zo kan het wel weer hé... on topic.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2002 20:12 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Leuk icon Ashera


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2002 20:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



ON FUCKING TOPIC!!!!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2002 20:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 19:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Die ken ik ja, en die stinkt ontzettend uit zijn vrome smoelwerk!!


Dr de Hun schrijft aan patient dwaallicht voor:

10 maal daags "Hang the pope" van Nuclear assault en nog "Slaughter in the vatican" van Exhorder voor het slapen gaan.


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 10-09-2002 20:25 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Tja...christelijke metal, logisch dat deze mensen ook van dit soort muziek houden en het maken. Ik geef ze groot gelijk.

Wat betreft de benaming van de muziek:

Black metal: ja dit brengt duistere teksten met zich mee. Als zij dit maken en geen duistere teksten erin stoppen kunnen ze het ook eigenlijk geen echte black noemen vind ik.
Maar een 2de punt is als zei dit anders noemen dan snapt niemand er ene fuck van wat ze nou bedoelen (kwa muziekstijl).

Ik erger me echt niet aan die christelijke bandjes, dan wordt je ook een beetje gek van jezelf volgens mij. Zolang zij zich met hun eigen zaken bemoeien en ik dat ook doe, dan is er niets aan de hand. Maar dingen als het bedrijgen van die kerel van Slechtvalk met flyers in de baroeg vind ik vrij puberaal. Ik bedoel ieder z'n iegen mening, ieder z'n eigen iets maar zoiets gaat een beetje te ver. True of niet true? Niemand is True!!!



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-09-2002 21:31 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 19:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Bah.

Maar als hij wil weten wat christenen van (satanische) metal vinden zit-ie toch echt op het verkeerde forum. Zoveel christenen zitten hier namelijk niet. En degenen die hier zitten hebben vast geen behoefte om het erover te hebben. Gelukkig maar. Begin eens bij wat christian metal webrings of zo...
Dat gezeik over christelijke metal komt me zo onderhand wel aardig de strot uit, te meer daar dit topic over de muziek zou moeten gaan en niet over of het allemaal wel kan en/of mag.

Bovendien blijkt dat er behoefte is om het hier over te hebben, dus een ieder staat het vrij het over deze muziek te hebben.

"christian metal webrings"? White metal is nog altijd metal, en ik meende mij te herinneren dat dit een metal-forum is en niet een anti-christ-forum.



Touché, pussycat!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 21:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 18:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Christelijke 'metal' is ook propaganda. Lees de teksten er maar op na.


Niet altijd, het kan zich ook beperken tot het regeltje 'thanks to god' in de thankslist en je niets ervan terugziet in de teksten, dus het is zeker niet altijd propaganda.

quote:
Christelijke 'metal' staat in het teken van de boodschap gods, van de heilige schrift, van het feit dat het leven op aarde niet belangrijk is en het hiernamaals wel, in het teken van de nietigheid en zondigheid van de mens, in het teken van existentialistische excuustruzerij (eat that ).


Yeah ik weet het maar ik wil weten wat christenen en blackmetal rijmt; blackmetal zouden zij logischerwijs net zo hard moeten afwijzen als blackmetal christenen nl.

quote:
Ik denk dan ook, Mutilator, dat je voor deze vraag op het verkeerde forum zit. Ik zag vanmorgen het topic, heb me bedwongen om vuur te spugen meteen zo vroeg, maar alsjeblieft, neem deze 'discussie' mee naar elders. Er zijn een paar dingen die ik uit de grond van mijn hart HAAT. En christelijke 'metal' is daar één van.


Ik ben deze vraagstelling dan ook al aan het verspreiden over het net in de hoop op opheldering, maar het probleem is met andere fora, ben ik weer achtergekomen, dat er nogal veel ontzettend domme en zwart wit denkende types op vele fora zitten en ik daar dus niets wijzer van wordt. Dus heb ik het hier toch neergeplant in de hoop op ruimdenkenden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-09-2002 21:34]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-09-2002 21:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 september 2002 19:14 schreef Dwaallicht het volgende:
...En degenen die hier zitten hebben vast geen behoefte om het erover te hebben...


Dat hoop ik dus juist wél.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-09-2002 21:34 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

En ja, Believer is idd te gek.

Een flink aantal jaren terug heb ik eens een concert gezien van Seventh Angel. Ik vond het toen wel goed, maar heb er nooit iets van aangeschaft. Het is een beetje thrash-achtig, geloof ik.

Mortification vond ik niet zo geweldig, maar Decision D vond ik altijd wel een geweldige grap. Nederlands trashbandje met zo'n zanger die zowel visueel als qua stemgeluid nogal de aandacht trok (en later ook nog doordat hij het land uitvluchtte wegens betrokkenheid bij de een of de andere sekte...).


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2002 21:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:31 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat gezeik over christelijke metal komt me zo onderhand wel aardig de strot uit, te meer daar dit topic over de muziek zou moeten gaan en niet over of het allemaal wel kan en/of mag.

Bovendien blijkt dat er behoefte is om het hier over te hebben, dus een ieder staat het vrij het over deze muziek te hebben.

"christian metal webrings"? White metal is nog altijd metal, en ik meende mij te herinneren dat dit een metal-forum is en niet een anti-christ-forum.


Christelijke metal komt mij zo langzamerhand de strot uit! Wat nu? Twee gebruikers van een forum, met allebei tegengestelde belangen bij hetgeen hun strot uitkomt.



En Mutilator, ik ben heel ruimdenkend (voor zover je zoiets over jezelf kunt beweren) maar ik vind het een oneigenlijk gebruik van dat woord in deze discussie. Ik zou zelfs christelijke 'metal' van het tegenovergestelde willen betichten.

Jij wil er 'wijzer' van worden maar ik vraag me af of dat kan. Ik denk het niet; van christelijke metal word je niet wijzer, en van christenen die erover vertellen ook niet. Waarom niet? Omdat het uiteindelijk neerkomt op hun geloofsbeleving, en je kunt niet in hun pannetje kijken.

Ook ik denk trouwens behoorlijk zwart/wit hierover. Of liever, gewoon zwart. Nu ben ik vast dom... vraag me eigenlijk af waarom je hierover iets zou willen weten, eigenlijk.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 10-09-2002 21:36 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:31 schreef Mutilator het volgende:
Yeah ik weet het maar ik wil weten wat christenen en blackmetal rijmt; blackmetal zouden zij logischerwijs net zo hard moeten afwijzen als blackmetal christenen nl.


Waarom dat dan? Misschien zijn christenen gewoon wat ruimdenkender wat dat aan gaat...

Of hopen ze zo 'n groep te berijken die ze anders niet met hun boodschap kunnen berijken.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 10-09-2002 21:40 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 10 september 2002 14:45 schreef Holocausto het volgende:
Christelijke metal = onzin. Gewoonweg onmogelijk. Gluiperds zijn het, ziekelijke kwakzalvers. christelijke metal
shut up asshole.... je moet het echt es horen voor je dwaze dingen zegt


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 10-09-2002 21:41 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 21:36 schreef Dargull het volgende:
Waarom dat dan? Misschien zijn christenen gewoon wat ruimdenkender wat dat aan gaat...

Of hopen ze zo 'n groep te berijken die ze anders niet met hun boodschap kunnen berijken.


Ik denk dat je gelijk hebt,heb op t.v. een stukje E.O. jongerendag gekeken..daar liep een heel stel christelijke metal figuren.
Wat heeft muziek nou met geloof te maken.Iedere band draagt een boodschap uit.Wat maakt het uit of het een christelijke tekst is op deathmetal?Alleen maar beter denk ik.Zo worden 'wij' misschien ook eens geaccepteerd.

Ik kan me er niet aan storen hoor.Er is toch ook christen pop,rap,house etc. Prima!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen