IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Koffie en Thee Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:04 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Automaten en Senseo is ook maar zozo.
Echte koffie dus, snelfilter, espresso, percolator, caffetiere.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-08-2010 13:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Koffie.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2010 13:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zeg NEE tegen Thee!! (koffie dus)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 13:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Snelfilter, neemt dat wel smaak ende caffeine op?

Thee is utter gay!

Dat rijmt..

Hihi.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 17-08-2010 13:07 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Cafetière hier. Is wel slecht voor je cholesterolgehalte, las ik laatst.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:07 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik ga nu voor Palermo uit de percolator. Gisteren gehaald bij Simon Levelt, op het eerste gezicht wat waterig, maar daarna een fijne rijke smaak.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2010 13:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mijn Senseo was kapot. Gelukkig. Toen moest ik noodgedwongen weer koffie zetten. Wat een smaakverschil! Bij ons dus geen automaten- of Senseokoffie meer. Percolatorkoffie wel, espresso uit de koker ook. De koffie uit zo'n horeca-espresso-apparaat is ook goed te doen trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:10 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:06 schreef kwelgeest het volgende:
Snelfilter, neemt dat wel smaak ende caffeine op?

Thee is utter gay!

Dat rijmt..

Hihi.


Jawel dacht ik, als we het over het standaard filter apparaat hebben. Nu drink ik maximaal twee kopjes per dag en de afgelopen weken amper, dus als ik het drink heeft het nog wel effect.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2010 13:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Max Havelaar-koffie bij ons trouwens. Jaja, hippie en linksig enzo, maar het smaakt gewoon. Of de biokoffie van Appie Heijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-08-2010 13:12 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Thee! Heel soms koffie.

Ik heb geloof ik echt 20 soorten thee ofzo


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 13:13 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:09 schreef bastianus het volgende:
Mijn Senseo was kapot. Gelukkig. Toen moest ik noodgedwongen weer koffie zetten. Wat een smaakverschil! Bij ons dus geen automaten- of Senseokoffie meer. Percolatorkoffie wel, espresso uit de koker ook. De koffie uit zo'n horeca-espresso-apparaat is ook goed te doen trouwens.
Mijn percolator gebruik ik slechts als ik echt tijd heb. Zondag of na een mooi maal ofzo. Teringtyfus wat is dat ding langzaam.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:24 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat is ook een deel van de charme, ik doe die van mij op een elektrisch plaatje, ja je bent zo een paar minuten bezig, ook met een zes kops, laat staan zo'n groot geval. Maar ja, student dus tijd is er wel.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 13:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Een elektrisch plaatje, de horreur!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:27 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Jammer genoeg geen gas aansluiting in mijn keuken. Keramisch of inductie gaat me te ver.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-08-2010 13:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tja, cafetière hier. Ik gebruik altijd vers gemalen koffiebonen, meestal dat geel/groene pak van de AH, de Max Havelaar bonen. Die smaken verrassend goed (en als ik uit mijn werk kom is de Simon Lévelt meestal dicht). 's Morgens 2 koppen koffie en dat is het dan voor de dag.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 13:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik zit er aan te denken een molen te kopen, een handmatige. Omdat ik niet zo heel veel koffie drink gaat de smaak nogal snel van de gemalen koffie. Dan kan ik steeds een portie vers malen en de rest invriezen (weet iemand hier iets meer van, hoor er tegenstrijdige verhalen over). Dan kan ik ook een beetje spelen met de maling.

Oppassen dat het geen ritueel opzich wordt.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-08-2010 13:58 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben een koffiehoer, van callgirlkoffie tot keilewegkoffie. Senseo, gewoon zetten, cafetiere tot aanmaak whatever. Ik drink gemiddeld tussen de 10 á 15 mokken op een dag.

Maar, het eerste wat ik 's ochtends drink is een kop thee.. Koffie op mijn nuchtere maag moet ik niet hebben.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-08-2010 14:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:58 schreef Nimbus het volgende:
Ik zit er aan te denken een molen te kopen, een handmatige. Omdat ik niet zo heel veel koffie drink gaat de smaak nogal snel van de gemalen koffie. Dan kan ik steeds een portie vers malen en de rest invriezen (weet iemand hier iets meer van, hoor er tegenstrijdige verhalen over). Dan kan ik ook een beetje spelen met de maling.

Oppassen dat het geen ritueel opzich wordt.

Ik heb een elektrische maler, handmatig lijkt me nogal bewerkelijk en nergens voor nodig.
In zo'n pakje koffiebonen zit ongeveer 200 à 250 gram, ik doe er ongeveer een week mee. Precies goed dus.
quote:
Op 17 augustus 2010 13:58 schreef Staalman het volgende:
Ik ben een koffiehoer, van callgirlkoffie tot keilewegkoffie. Senseo, gewoon zetten, cafetiere tot aanmaak whatever. Ik drink gemiddeld tussen de 10 á 15 mokken op een dag.

Dat lijkt me bepaald niet gezond, maar da's vast niet de eerste keer dat je dat hoort. Mokken nog wel, helemaal veel.
Ik heb een tijdlang hier de automaat-espresso weggetikt, ook zo hup 10 per dag zonder problemen. Eigenlijk helemaal niet lekker en je gaat er nog onmeunig van uit je bek stinken ook (niets zo ranzig als koffiemeur, bah bah).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-08-2010 14:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:02 schreef M. het volgende:
Dat lijkt me bepaald niet gezond, maar da's vast niet de eerste keer dat je dat hoort. Mokken nog wel, helemaal veel.
Ik heb een tijdlang hier de automaat-espresso weggetikt, ook zo hup 10 per dag zonder problemen. Eigenlijk helemaal niet lekker en je gaat er nog onmeunig van uit je bek stinken ook (niets zo ranzig als koffiemeur, bah bah).


Voor de rest leef ik gezond, sport ik en drink ik weinig. En ik haat idd koffiemeur uit iemand zijn straatje, ik heb dan ook altijd smintjes bij me.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:08 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:02 schreef M. het volgende:
Ik heb een elektrische maler, handmatig lijkt me nogal bewerkelijk en nergens voor nodig.
In zo'n pakje koffiebonen zit ongeveer 200 à 250 gram, ik doe er ongeveer een week mee. Precies goed dus.



Volgens de experts is gemalen koffie twee weken houdbaar en bonen zes tot acht weken. Doordrinken lijkt me de beste oplossing voor mijn "probleem".

Zoveel koffie lijkt me verre van gezond?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-08-2010 14:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 17 augustus 2010 14:08 schreef Nimbus het volgende:
Volgens de experts is gemalen koffie twee weken houdbaar

Wat? Hmm, ik doe volgens mij een maand of zo met een pak koffie.



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 17-08-2010 14:18 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Vaste ochtendprik: potje citroenthee! Heerlijk Heb wel een tijdje veel koffie gedronken, maar blijf toch bij thee terug komen. Citroen, bosvruchten, munt met kaneel... Purrr


Black seeds of bunny!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 14:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Houdbaar als in optimale smaak.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-08-2010 14:20 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ok, dan is het goed.

Hmm, 5 bakken koffie per dag op het werk. Beetje slap spul helaas. Thuis drink in principe alleen in het weekend een paar bakjes. Verder vooral thee.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:58 schreef Staalman het volgende:
Ik ben een koffiehoer, van callgirlkoffie tot keilewegkoffie. Senseo, gewoon zetten, cafetiere tot aanmaak whatever. Ik drink gemiddeld tussen de 10 á 15 mokken op een dag.

Jezus, man, hoe groot is je maagzweer al? Zeker als bij die 10-15 ook veel espresso, Senseo en ander hoge-druk-spul bijzit moet dat wel lekker gaan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:09 schreef bastianus het volgende:
Mijn Senseo was kapot. Gelukkig. Toen moest ik noodgedwongen weer koffie zetten. Wat een smaakverschil! Bij ons dus geen automaten- of Senseokoffie meer. Percolatorkoffie wel, espresso uit de koker ook. De koffie uit zo'n horeca-espresso-apparaat is ook goed te doen trouwens.

Je hebt ook plastic koffiepads die je met gemalen koffie kan vullen (onder andere bij de Simon Levelt). Dat werkt verrassend goed en duidelijk betere smaak.

Maar goed, het kan nog steeds beter


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen