IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Koffie en Thee Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-05-2011 21:08 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Die automaat soms ook niet.

Er staat wel een waterkoker maar zelf thee meenemen, mok meenemen want verse thee uit een plastic beker is niks, water koken, mok afwassen ed is me op mijn werk teveel moeite. En dus accepteer ik de mindere smaak van wat er uit de automaat komt maar.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2011 21:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nou ik doe mee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-05-2011 21:14 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 19 mei 2011 21:08 schreef Forever After het volgende:
Die automaat soms ook niet.

Er staat wel een waterkoker maar zelf thee meenemen, mok meenemen want verse thee uit een plastic beker is niks, water koken, mok afwassen ed is me op mijn werk teveel moeite. En dus accepteer ik de mindere smaak van wat er uit de automaat komt maar.


Ah. We hebben gewoon thee op het werk en we hebben papieren bekertjes van DE. Eerst had ik ook m'n eigen mok, maar dat was mij ook teveel moeite.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-05-2011 8:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Drink thuis +/- 1 a 2 (N)espresso's op een dag. Als er veel visite is zet ik gewone koffie, wel zo makkelijk (DE koffie).

Op werk een stuk of 4 gewone koffie (automaat, wel goed, vers gemalen (maar helaas wel gevriesdroogde) bonen) per dag en voor de rest alleen heet water (zonder theezakje, tot nog altijd verbazing van collega's haha).


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-05-2011 13:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Koffieleut krijgt minder vaak prostaatkanker
ANP − 18/05/11, 01:24


Mannen die koffie drinken lopen een statistisch kleiner risico op prostaatkanker dan niet-koffiedrinkers. Dat blijkt uit een omvangrijke studie van de Harvard School of Public Health waarvan de resultaten gisteren zijn gepubliceerd.
De onderzoekers volgden tussen 1986 en 2008 een groep van 47.911 Amerikaanse mannen, die iedere vier jaar meldden hoeveel koffie ze dronken. Prostaatkanker bleek 20 procent minder voor te komen onder mannen die hadden aangegeven dat ze meer dan zes koppen koffie per dag dronken, dan bij degenen die helemaal geen koffie dronken.

Dodelijkste type
Het dodelijkste type prostaatkanker bleek zelfs 60 procent minder voor te komen bij de veelvuldige koffiedrinkers. Onder de onderzochte groep mannen die een tot drie koppen per dag dronken, kwam de ernstigste vorm van de ziekte 30 procent minder voor.

Onderzoekster Lorelei Mucci zegt dat haar onderzoek het omvangrijkste tot nu toe is geweest naar het verband tussen koffie en prostaatkanker, in de VS de meest voorkomende soort kanker.

Antioxidanten
Cafeïnevrije koffie blijkt hetzelfde effect te hebben als gewone koffie. De onderzoekers zoeken de verklaring vooral in de aanwezigheid van antioxidanten in koffie. Die zitten overigens ook in groenten en fruit.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-05-2011 22:32 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Koffie drinken in de USA? Wel eens gedaan? Das toch geen koffie, die slappe ellende.

Nu een onderzoek met echte koffie, dan ga ik er echt over nadenken.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-05-2011 23:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja dan moet je in plaats van 6 kopjes maar 1 kopje rekenen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-05-2011 23:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 13:37 schreef XXL het volgende:
Mannen die koffie drinken lopen een statistisch kleiner risico op prostaatkanker dan niet-koffiedrinkers.

Kleinere kans, falend ANP... En statistisch is dan een beetje dubbelop, hè...


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 21-05-2011 8:24 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 20 mei 2011 13:37 schreef XXL het volgende:
Antioxidanten
Cafeïnevrije koffie blijkt hetzelfde effect te hebben als gewone koffie. De onderzoekers zoeken de verklaring vooral in de aanwezigheid van antioxidanten in koffie. Die zitten overigens ook in groenten en fruit.
En om maar even heel ontopic te zijn: die zitten ook in thee


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-09-2011 15:17 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Koffie zetten met een cafetiere is uitstekend, vrij milde aromatisch koffie, zelfs DE Rood smaakt er goed uit. Helemaal fijn is bijvoorbeeld de Simon Levelt huismelange.


Vlugge Japie
Pikkedief
Usericon van Vlugge Japie
Posted 06-09-2011 15:59 by Vlugge Japie Wijzig reactieProfiel van Vlugge JapieQuote dit bericht

Thee is voor oude mensen, de baas drinkt ook elke dag liters thee. Vandaar dat hij ook soms zo een zeikerd kan zijn


Laat de Baas maar niet horen dat ik hier zit dus mondje dicht ok??


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 06-09-2011 16:45 by Psycho Pippi Wijzig reactieProfiel van Psycho PippiQuote dit bericht

Ik was helemaal weg van die Lipton Tea Intense Mint. Maak ik een nieuw doosje open, smaakt het toch vies!! Dus dat moet dan aan dat doosje liggen, denk ik dan. Maak ik nog een doosje open..... óók vies! Ik snap er helemaal niks van!
Dus nu maar weer aan de 'gewone' thee.


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-09-2011 17:11 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-12-2011 17:18 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik heb honderd euro te besteden aan een filter koffiezetapparaat, iemand tips? Gebruik normaal een cafetière of percolator, maar dat schiet niet op als je tien koppen koffie nodig hebt.


You have time. You are doing fine.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-12-2011 17:24 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 11 december 2011 17:18 schreef intothevoid het volgende:
Ik heb honderd euro te besteden aan een filter koffiezetapparaat, iemand tips? Gebruik normaal een cafetière of percolator, maar dat schiet niet op als je tien koppen koffie nodig hebt.
Koffiezetapparaat van Douwe Egberts zelf is best wel master.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 13-12-2011 16:28 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2011 17:18 schreef intothevoid het volgende:
Ik heb honderd euro te besteden aan een filter koffiezetapparaat, iemand tips? Gebruik normaal een cafetière of percolator, maar dat schiet niet op als je tien koppen koffie nodig hebt.

Ik heb best wat ervaring met verschillende apparaten incl dure en mooie designdingen (zoals Moccamaster en Porsche) maar vind de Braun KF590 toch de meest praktische en katerproof. De timer is af-en-toe ook best relaxed, een apparaat met thermoskan zou ik niet nemen etc. etc.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 16:39 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Grappig dat je net die noemt, twijfel nog tussen die en de Philips HD7546. Thermoskan heeft voor mij geen toegevoegde waarde aangezien ik liever regelmatig verse zet, maar heb jij nog een argument waarom het niet chill is?


You have time. You are doing fine.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-12-2011 16:41 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik heb een Porsche, fucking chill.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-12-2011 16:44 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Met een thermoskan kun je de druppels niet zien vallen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-12-2011 16:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gewoon niet zoveel mensen over de vloer hebben. Gaat hier al jaren goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-12-2011 16:50 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Mijn ouders hebben een thermos, maar ik heb niet het idee dat er meer ingaat dan in mijn glazen pot. Neemt wel meer ruimte in.


rotor
Usericon van rotor
Posted 13-12-2011 17:06 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 16:39 schreef intothevoid het volgende:
Grappig dat je net die noemt, twijfel nog tussen die en de Philips HD7546. Thermoskan heeft voor mij geen toegevoegde waarde aangezien ik liever regelmatig verse zet, maar heb jij nog een argument waarom het niet chill is?

Die hebben m'n ouders toevallig. Ik vind de Braun veel relaxter. Het aan/uit knopje zit op een verticaal vlak ipv. een horizontaal vlak zodat je naar beneden kunt drukken ipv. naar voren. De pot glijdt makkelijker terug onder de drupper dan bji Philips. Bovenop zit een knop waarmee de bovenklep openspringt, relaxed. Zo'n timer is af-en-toe ook geniaal - wakker worden met gepruttel en koffiegeur! Suffe kleinigheidjes, maar een koffiezetapparaat is voor mij een medisch instrument, een pacemaker.

Apparaten met thermoskan vind ik arelaxed omdat je niet 1,2,3 ziet hoeveel koffie je nog hebt en omdat glas veel makkelijk schoon te houden/maken is.

Braun is/was ook cool vanwege Dieter Rams.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 17:21 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Dankjewel, duidelijk!
Vanavond overleg met de chick. Mijlpaal, gezamenlijke aanschaf van huishoudelijke apparaten bespreken. Fuuuuuuck.


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-12-2011 17:28 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 16:44 schreef bokkie666 het volgende:
Met een thermoskan kun je de druppels niet zien vallen.

Serieus goed punt trouwens, bedenk ik me.


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 29-12-2011 18:06 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Koffiezetaccesoires uitgebreid met een Braun KF590 (inderdaad chill ding, Jällö) en een Solis Scala bonenmaler. Die laatste in combinatie met een cafetière is wel echt goed win.


You have time. You are doing fine.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen