IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Koffie en Thee Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-01-2012 23:14 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Iemand bij de Starbucks weleens hun ice coffee varianten geprobeerd zoals de Coffee Frappuccino of een van de Iced Espresso Coffee varianten?



 


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-01-2012 0:08 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 januari 2012 23:14 schreef Forever After het volgende:
Iemand bij de Starbucks weleens hun ice coffee varianten geprobeerd zoals de Coffee Frappuccino of een van de Iced Espresso Coffee varianten?




Wel in Azië (Maleisie en Borneo), maar ja. Zalig! Al had dat ook wellicht met het algehele sfeertje te maken, maar erg lekker!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-01-2012 12:22 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Tot een jaar of 3 terug dronk ik alleen thee, daarna ook koffie gaan drinken. Ben er nu erg gek op, maar wanneer ik het elke dag neem raakt mijn maag overstuur. Tenzij ik er melk in doe, maar dat vind ik minder lekker dan zwart.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-01-2012 17:34 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik word juist snel misselijk met melk door de koffie.

Hier is nog geen koffiezetapparaat, dus ik drink nu maar even instantkoffie.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-01-2012 17:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik drink nooit koffie. Ik vind de smaak wel lekker, maar mijn darmen zijn er over het algemeen minder blij mee. En als je gaat pissen meurt het ook als de ziekte.


... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-01-2012 6:10 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ik heb nu Douwe Egberts Aromettes. Gemalen koffie in de vorm van een koffieboon geperst. Toch net een tikje aromatischer.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 17-01-2012 12:19 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ik heb sinds kort een (huis-tuin&keuken) espresso-apparaat. Een Isomac Giada, om precies te zijn:



Zo'n ding haalt het natuurlijk nooit bij een professioneel espresso-apparaat, maar ik moet zeggen dat je er met een beetje moeite een hele degelijke espresso of ristretto uit kan krijgen. Mijn ervaring is dattie gewoon flink warm moet worden, de maling van de bonen bijzonder belangrijk is en ook de hoeveelheid die je uiteindelijk per kopje gebruikt.

Ik hoor mensen vaan roepen dat Nespresso duur is, een machine als deze verbrandt (nee, niet letterlijk nee) ook koffie als een gek.

Meer mensen ervaring met soortgelijke machines?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2012 12:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik zet gewoon koffie thuis, in mijn Braunapparaat. Ter compensatie van het bocht dat hier op het werk uit de DE-automaat komt. Senseo doe ik bijna nooit meer, omdat het niet te zuipen is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-05-2012 10:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2012 12:40 schreef bastianus het volgende:
Ik zet gewoon koffie thuis, in mijn Braunapparaat. Ter compensatie van het bocht dat hier op het werk uit de DE-automaat komt. Senseo doe ik bijna nooit meer, omdat het niet te zuipen is.


Wij als grootverbruikers zijn ook weer over gestapt op normale koffie ipv senseo.
Voor die pads ben je echt een veelvoud duurder uit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-05-2012 13:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2012 12:19 schreef Schuurman het volgende:
Ik heb sinds kort een (huis-tuin&keuken) espresso-apparaat. Een Isomac Giada, om precies te zijn:



Zo'n ding haalt het natuurlijk nooit bij een professioneel espresso-apparaat, maar ik moet zeggen dat je er met een beetje moeite een hele degelijke espresso of ristretto uit kan krijgen. Mijn ervaring is dattie gewoon flink warm moet worden, de maling van de bonen bijzonder belangrijk is en ook de hoeveelheid die je uiteindelijk per kopje gebruikt.

Ik hoor mensen vaan roepen dat Nespresso duur is, een machine als deze verbrandt (nee, niet letterlijk nee) ook koffie als een gek.

Meer mensen ervaring met soortgelijke machines?


yups, deze beauty siert mijn aanrecht alweer enige jaren:

Mijn ervaring tot nu toe is, dat ALLES goed moet zijn: de kwaliteit van de bonen, de maling, het aanstampen, het doorverhitten van het apparaat, dat van zichzelf zeer goed onderhouden en ontkalkt is, enz... Maar de beloning na deze harde arbeid is dan ook een koffie vergelijkbaar met de italiaanse koffiebars!!

Sinds enkele maanden ben ik ook bezig met cappuccino en probeer ik de perfecte 'microfoam' melk te maken. Dat is me al een heel end gelukt, de volgende stap is de 'latte art', maar dat is me nog niet gelukt.

Heb jij nog koffie-aanraders? Zelf ben ik gek van 'Cafe-Luca' en haal ik graag koffie bij 'de olifant' in Kampen als ik in de buurt ben.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-05-2012 14:11 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ben gestopt met thee.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 13-05-2012 14:34 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 13 mei 2012 14:11 schreef Schaep het volgende:
Ben gestopt met thee.
Ach, zomaar cold turkey? Wil je erover praten?

[Dit bericht is gewijzigd door Hades op 13-05-2012 14:34]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-05-2012 14:39 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Wat een Onweerwolf-reactie.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 13-05-2012 14:41 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Komt goed schatje.

Ik neem nog een bakkie.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-05-2012 14:42 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 14:11 schreef Schaep het volgende:
Ben gestopt met thee.
Waarom dan? Vanwege de cafeïne?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-05-2012 14:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 14:42 schreef Helvete het volgende:
Waarom dan? Vanwege de cafeïne?


Ja, daarom en omdat ik niet het idee heb dat het echt een goede vervanger is voor water, dus nu ben ik daar maar weer op overgestapt.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-05-2012 16:04 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 13:28 schreef Schaffelaer het volgende:
yups, deze beauty siert mijn aanrecht alweer enige jaren:

Mijn ervaring tot nu toe is, dat ALLES goed moet zijn: de kwaliteit van de bonen, de maling, het aanstampen, het doorverhitten van het apparaat, dat van zichzelf zeer goed onderhouden en ontkalkt is, enz... Maar de beloning na deze harde arbeid is dan ook een koffie vergelijkbaar met de italiaanse koffiebars!!

Sinds enkele maanden ben ik ook bezig met cappuccino en probeer ik de perfecte 'microfoam' melk te maken. Dat is me al een heel end gelukt, de volgende stap is de 'latte art', maar dat is me nog niet gelukt.

Heb jij nog koffie-aanraders? Zelf ben ik gek van 'Cafe-Luca' en haal ik graag koffie bij 'de olifant' in Kampen als ik in de buurt ben.

Waar koop je dit wonderlijk stukje techniek? En kun je er ook "gewoon" kop koffie mee maken?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-05-2012 16:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Deze komt van Simon Levelt. Nee, gewone koffie zit er niet in.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-05-2012 17:42 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik zoek een machine die boontjes maalt en er een volwaardige kop koffie van maakt. Geen halve bakjes.
Heeft iemand suggesties? Ik zoek er 1 die geen 500 euro moet kosten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2012 18:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Kijk eens op de DE site.


 


SQT
Usericon van SQT
Posted 13-05-2012 22:23 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Volgens mij hebben mijn ouders een espresso-apparaat van Princess, ik heb alleen geen idee wat die gekost heeft. Zet ook gewone kopjes, en van een prima kwaliteit.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 15-05-2012 16:56 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 17:42 schreef Dentz het volgende:
Ik zoek een machine die boontjes maalt en er een volwaardige kop koffie van maakt. Geen halve bakjes.
Heeft iemand suggesties? Ik zoek er 1 die geen 500 euro moet kosten.

In die prijsklasse raad ik Saeco aan.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 15-05-2012 16:59 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 13:28 schreef Schaffelaer het volgende:
Heb jij nog koffie-aanraders? Zelf ben ik gek van 'Cafe-Luca' en haal ik graag koffie bij 'de olifant' in Kampen als ik in de buurt ben.


Ik haal mijn bonen vrijwel altijd bij Simon Levelt. Voordeel is dat je ze goed kan laten malen (dus kan kiezen voor automaat-maling, espresso-maling, perculator etc.). Echter ik heb een molen, dus koop meestal de bonen. En je kunt ze (in Utrecht in ieder geval) proeven voordat je een zak koopt.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-09-2013 11:10 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Simon Levelt is
Kom er graag.


Net mijn caffetiere omgestoten, nu stuk. Nou, naar de Simon Levelt dan maar voor een nieuwe.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-09-2013 18:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Echte mannen drinken slappe decaf met veel magere melk


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen