IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Spacemen 3
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 20-08-2010 6:07 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Iemand bekend met deze, helaas ter zielen gegane, Britse band? Moeilijk om ze accuraat te omschrijven, maar psychedelia/shoegaze geeft wel een beetje een richting. Klinkt allemaal erg minimalistisch, met veel feedback en vooral live ook drones. Alles is in psychedelische drugs verdronken, getuige ook hun motto Taking Drugs To Make Music To Take Drugs To. Invloeden van The 13th Floor Elevators (ze coverden Roller Coaster), The Velvet Underground en vele anderen zijn goed te horen.

Ze hebben tussen 1982 en 1991 een viertal fantastische albums uitgebracht, waarvan The Perfect Prescription -een muzikale vertolking van een drugs trip- mijn favoriet is. Persoonlijk vind ik Come Down Easy, losjes gebaseerd op Bob Dylan's In My Time Of Dying, een van de betere nummers ooit. Ik ben nu een half jaartje bekend met deze band en draai vooral hun eerste twee albums zeker wekelijks.

Discografie:
Sound of Confusion (June 1986)
The Perfect Prescription (August 1987)
Playing with Fire (February 1989)
Recurring (February 1991)

Verder is de live-opname Dreamweapon: An Evening of Contemporary Sitar Music de moeite waard (45 minuten drone), net als hun demo-verzameling Taking Drugs to Make Music to Take Drugs To .



You have time. You are doing fine.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 21-08-2010 12:53 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Bekend mee ja, erg leuke band, en vrijwel uniek in wat ze doen/gedaan hebben.


Why doesn't my music get me all the chicks?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-09-2010 14:52 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Voor intothevoid: Hypnos was je voor!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2912443?hl=spacemen

Ik zal het checken, volgens mij laatst nog iets met spacemen 3 mensen erin gehoord, maar dat moet ik even opzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 01-09-2010 14:53]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-09-2010 14:58 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ai, niet gezocht. Maakt ook niet uit, nu ga jij mooi luisteren en het met me eens zijn dat het geen postrock is.


You have time. You are doing fine.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-09-2010 15:09 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Spiritualized is de band waarvan ik niet op de naam kon komen.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 02-09-2010 17:08 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Dat nummer "Transparent Radiation" van het album "The Perfect Perscription" (gevonden op de MySpace) is werkelijk waar een van de mooiste tracks die ik de laatste tijd heb gehoord. Ga hier zeker meer van checken.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-06-2011 23:10 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2010 14:58 schreef intothevoid het volgende:
Ai, niet gezocht. Maakt ook niet uit, nu ga jij mooi luisteren en het met me eens zijn dat het geen postrock is.
Welke album kan ik het beste mee beginnen?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-06-2011 23:53 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

The Perfect Prescription.


You have time. You are doing fine.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen