IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-09-2010 14:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 september 2010 14:18 schreef Fusion het volgende:
Wat heeft Ajax er nou weer mee te maken...










Ontopic:
Heb ik dat. Eén van de mensen in het volwassenenonderwijs waar ik ook les geef wil met mij over boeken discussiëren, ook een leesfreak net als ik. Blijkt uiteindelijk dat hij zoveel leest en nadenkt "sinds hij tot het geloof gekomen is", en blijkt het weer een reclamepraatje te zijn. Waarom ben ik altijd uitnodigend voor dat soort gasten? Verder een prima kerel trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-09-2010 17:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik wil ook wel eens met jou een gesprek irl voeren Bas.

*pakt stoel, touw, Bijbel, cd met subliminal brainwash messages en reserveert plek in Jesus Camp voor ene Bas uit Holland*


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 07-09-2010 17:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 7 september 2010 17:15 schreef Fusion het volgende:
Ik wil ook wel eens met jou een gesprek irl voeren Bas.

*pakt stoel, touw, Bijbel, cd met subliminal brainwash messages en reserveert plek in Jesus Camp voor ene Bas uit Holland*


LB


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-09-2010 17:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ samensmelting:

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-09-2010 17:19]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-09-2010 20:49 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 september 2010 17:15 schreef Fusion het volgende:
Ik wil ook wel eens met jou een gesprek irl voeren Bas.

*pakt stoel, touw, Bijbel, cd met subliminal brainwash messages en reserveert plek in Jesus Camp voor ene Bas uit Holland*


Ow, ok. Ik las stoel en touw en dacht; wat heeft de rest van dat alles nou voor zin als je hem ophangt.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-09-2010 21:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 7 september 2010 20:49 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ow, ok. Ik las stoel en touw en dacht; wat heeft de rest van dat alles nou voor zin als je hem ophangt.




Vlak voor de dood bekeren zodat hij in de hemel komt natuurlijk, mallerd.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-09-2010 21:06 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik heb het licht duidelijk nog niet gezien, dat blijkt.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2010 13:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Professor Peter Adriaenssens heeft in Leuven het eindrapport van zijn commissie voorgesteld. De commissie Seksueel Misbruik in een Pastorale Relatie onderzocht het seksueel misbruik door geestelijken, maar staakte haar werkzaamheden nadat de dossiers in beslag waren genomen in het kader van operatie Kelk.

Het rapport bevat meer dan 100 bladzijden letterlijke getuigenissen van slachtoffers. Het gaat om 124 getuigenissen die de commissie verzamelde sinds 245 april dit jaar. "We zetten hun getuigenissen vooraan," zei Adriaenssens "om hun moed te eren dat ze met hun verhaal naar de commissie stapten."

Enkele opvallende vaststellingen die zijn af te leiden uit het rapport van de commissie Adriaenssens:

1. Jonge kinderen zijn het kwetsbaarst

Bijna alle slachtoffers in het tweehonderdtal dossiers van de commissie waren erg jong toen het misbruik begon, sommigen zouden zelfs amper twee jaar geweest zijn. Volgens Adriaenssens liepen kinderen van twaalf jaar in het bijzonder risico.

2. Jongens lopen meer risico op seksueel misbruik

De 'Commissie-Adriaenssens' verzamelde 475 dossiers, de meerderheid daarvan (430) betreft Nederlandstalige slachtoffers, in twee derde van de gevallen gaat het om mannelijke slachtoffers . "Jongens lopen heel erg het risico in deze pastorale context. Ze worden reeds vanaf jonge leeftijd misbruikt: we hebben al gegevens van jongens die 2 jaar zijn op het moment van de feiten."

3. De helft van de daders van seksueel misbruik binnen de kerk is overleden

In de helft van de gevallen is de dader overleden wanneer melding wordt gedaan van het misbruik. De dader staat ook vaak erg dicht bij de familile. Volgens Adriaenssens stootten vele slachtoffers jarenlang op onbegrip en vonden ze geen steun in hun omgeving.

4. Minstens dertien slachtoffers van het misbruik binnen de kerk hebben zelfmoord gepleegd.

De commissie maakt ook melding van zes zelfmoordpogingen. Soms wordt pas jaren na de feiten de link gelegd met het seksueel misbruik.

5. Het seksueel misbruik zat overal

De commissie kon 102 daders van seksueel misbruik identificeren en terugleiden tot 29 congregaties. Volgens Adriaenssens ontsnapt geen enkele congregatie aan seksueel misbruik van minderjarigen door één of meerdere van hun leden.

6. De commissie werkte samen met het gerecht

In de eerste 8 weken van haar functioneren heeft de commissie in 15 dossiers beslist zelf aangifte te doen bij justitie. Dat is 1 dossier op 4 dat tot op dat ogenblik gezien was.

De commissie Seksueel Misbruik in een Pastorale Relatie onderzocht het seksueel misbruik door geestelijken, maar staakte haar werkzaamheden nadat de dossiers in beslag waren genomen in het kader van operatie Kelk





leve de realiteit




signature


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-09-2010 13:39 by Yirroth Profiel van Yirroth

Was dit alleen gericht op zaken in de katholieke kerk (waarschijnlijk, gezien het België is waar protestantisme een stuk minder voorkomt)?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2010 13:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Bij jullie heeft april minimaal 245 dagen?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-09-2010 13:50 by Mark Profiel van Mark

Ik wist dat Brabantse nachten lang waren, maar die Belgische maanden slaan inderdaad alles.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 10-09-2010 13:53 by Yirroth Profiel van Yirroth

Sterker nog, ze hebben hun eigen jaartelling! AD betekend daar "Anno Dutroux"


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-09-2010 14:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Echt te triest voor woorden dat schandaal


When your people matter, menstrual health matters


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2010 14:20 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

"Volgens Adriaenssens ontsnapt geen enkele congregatie aan seksueel misbruik van minderjarigen door één of meerdere van hun leden."

Bizarre shit.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-09-2010 14:35 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

De paus moest laatst naar de dokter voor een hard wit puntje in zijn geslachtsdeel.
Viel achteraf mee, het was maar een melktandje.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2010 14:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

in plaats van het kruis om te draaien draaien ze in de kerk kindje Jezus achterstevoren


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-09-2010 16:00 by Nimbus Profiel van Nimbus



Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 10-09-2010 16:00 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

Van mij mogen al die Christenen aan het gas.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 10-09-2010 16:01 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 10 september 2010 14:35 schreef Greycloak het volgende:
De paus moest laatst naar de dokter voor een hard wit puntje in zijn geslachtsdeel.
Viel achteraf mee, het was maar een melktandje.


Godverdomme, wat slecht :')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 10-09-2010 16:02 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

Ik moest er wel om lachen, die poster heeft wel humor!


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-09-2010 16:03 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 10 september 2010 16:00 schreef Jihadinho het volgende:
Van mij mogen al die gelovigen aan het gas.


Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 10-09-2010 16:05 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

Waarom die haat, WMP? Heb wel wat posts gelezen hier van u maar ik volg u niet helemaal.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-09-2010 16:20 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 september 2010 16:05 schreef Jihadinho het volgende:
Waarom die haat, WMP? Heb wel wat posts gelezen hier van u maar ik volg u niet helemaal.


En dat van de persoon die net zei dat alle Christenen aan het gas mogen. Hoi Mental.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jihadinho
Usericon van Jihadinho
Posted 10-09-2010 16:21 by Jihadinho Profiel van Jihadinho

Nog een die het niet snapt...u zal de waarheid zien door middel van het bebloede kromzwaard!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-09-2010 16:22 by Mark Profiel van Mark



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen