IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-09-2010 15:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jij hebt ervaring met beide dan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:10 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:06 schreef spectre het volgende:
Ze zouden het gewoon eens met vrouwen moeten proberen. Is nog lekkerder ook.


Ze zouden eerst eens moeten nagaan of dit celibaat realistisch is.
Het is nu wel langzaam duidelijk dat dat in zijn geheel niet is.

Ik vind het echt verschrikkelijk, dit heeft niks met Jezus en zijn evangelie van doen, de RK en ook andere zaken brengen het geloof in kwaad daglicht.
Kerken komen op deze manier steeds negatiever op de kaart terwijl er ook zoveel goede en mooie dingen totstand komen en zijn gekomen.

Mja mensenwerk he

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-09-2010 15:15]



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 15:13 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 september 2010 15:07 schreef ElitE het volgende:
Jij hebt ervaring met beide dan?
Vriendin van 16 gehad, telt dat?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:14 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:07 schreef ElitE het volgende:
Jij hebt ervaring met beide dan?


+1



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 15:15 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 september 2010 15:10 schreef ProgTon het volgende:
Ze zouden eerst eens moeten nagaan of dit celibaat realistisch is.

Ik vind het erg kort door de bocht dat er door het celibaat ontucht bestaat.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:16 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:15 schreef spectre het volgende:
Ik vind het erg kort door de bocht dat er door het celibaat ontucht bestaat.


ik niet, waarom zijn er anders tientallen priesters en andere geestelijken die zich vergrijpen en vergrepen hebben.
Het is nu zo dat mensen durven dit aan te geven want als er een schaap over de dam gaat durven er meer.

Had al veel eerder gebeurd moeten worden, nu kan er ook daadwerkelijk iets aan gedaan worden

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 15-09-2010 15:17]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-09-2010 15:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 september 2010 15:13 schreef spectre het volgende:
Vriendin van 16 gehad, telt dat?
Hoe oud was je toen zelf?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2010 15:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2010 15:03 schreef ProgTon het volgende:
Nee: Overal zie je de kerk heeft dit de kerk heeft dat. De katholieke kerk heeft dit heeft dat ingevoerd. Met andere woorden het is iets wat de kerk heeft ontwikkeld.


Voor het priesterschap in de Katholieke Kerk volgens de Latijnse ritus is het celibaat een vereiste, net zoals voor de intrede in een kloosterorde. Het idee is dat doordat een persoon zich niet aan een aardse persoon bindt, een dichtere binding en een betere wijding van het leven aan God kan worden bereikt.

De vereiste van het celibaat werd voor het eerst opgeschreven in de Synode van Elvira in 306 (canon 33). Verschillende concilies in het Westen hebben deze wetgeving overgenomen. Onder paus Leo I (440-461) en paus Gregorius de Grote (590-604) werd de celibaatsplicht algemeen ingevoerd, ook voor subdiakens. Andere bronnen vermelden Paus Marcellus I (? - 309) als de invoerder van het celibaat. Een van de redenen is de mogelijkheid voor de priester zich niet gehinderd door familiebesognes volledig te wijden aan de kerkgemeenschap. Het celibaat wordt ook begrepen als een teken van solidariteit met alleenstaanden en als verwijzing naar Jezus, die volgens de katholieke traditie celibatair geleefd heeft. Er bestaan ook verschillende praktische redenen voor het celibaat. Zo voorkomt het celibaat het ontstaan van priesterfamilies, waarin het priesterschap en kerkelijk bezit, van vader op zoon wordt overgedragen. Een celibataire priester is ook (geografisch) flexibeler in de loop van zijn gewijd leven.

Het celibaat is in de 10e en 11e eeuw vaak geschonden geweest (zie nicolaïsme). Dit nicolaïsme ging vaak gepaard met simonie. Zowel Nicolaas II (1058-1061) als Gregorius VII (1073-1085) hebben tegen beide fenomenen met succes tegen gestreden (Gregoriaanse hervorming). In de vijftiende eeuw werd de katholieke kerk geleid door pausen die uit relaties met maitresses diverse kinderen hadden (Innocentius VIII (1484-1492) en Alexander VI (1492-1503). Tijdens het kerkelijk Concilie van Trente (1545-1563) dat ten doel had een einde te maken aan de misstanden in de katholieke kerk, is andermaal besloten dat geestelijken het celibaat moeten respecteren.

In zijn encycliek Sacerdotalis caelibatus heeft Paus Paulus VI in 1967 nogmaals de argumenten uiteengezet die pleiten voor het verplichte celibaat in de Westerse Kerk.[2]









euhm, is er ooit één van de apostelen gehuwd geweest? Jezus heeft het goeie voorbeeld gegeven toch?


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 15:23 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 september 2010 15:21 schreef ElitE het volgende:
Hoe oud was je toen zelf?
meerderjarig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-09-2010 15:24 by Mark Profiel van Mark

"Abusers gravitate towards closed organisations, and absolute power turns people into abusers."



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2010 15:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 september 2010 15:21 schreef Hypnos het volgende:
euhm, is er ooit één van de apostelen gehuwd geweest? Jezus heeft het goeie voorbeeld gegeven toch?


Denk jij niet dat Jesus C. Maria Magdalena zo nu en dan eens lekker in de kont kneep???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 15-09-2010 15:25]


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:26 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:21 schreef Hypnos het volgende:
euhm, is er ooit één van de apostelen gehuwd geweest? Jezus heeft het goeie voorbeeld gegeven toch?


Dat is een goede opmerking, maar dan zeg ik zij hadden een door God gekregen taak op zich gekregen.
Dat is bij Jezus het duidelijkst.

En Jezus heeft zijn volgelingen uitgekozen, God zelf had hier de hand in.... nu wil ik niet oordelen maar is dit bij de pristers wel het geval.

Daarnaast is het zo dat vele figuren in de bijbel gewoon getrouwd waren hoor... dus de andere kant is er ook duidelijk
(abraham, jacob noem maar op



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-09-2010 15:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 september 2010 15:16 schreef ProgTon het volgende:
ik niet, waarom zijn er anders tientallen priesters en andere geestelijken die zich vergrijpen en vergrepen hebben.
Het is nu zo dat mensen durven dit aan te geven want als er een schaap over de dam gaat durven er meer.

Had al veel eerder gebeurd moeten worden, nu kan er ook daadwerkelijk iets aan gedaan worden

Omdat ontucht ook zonder celibaat gebeurt. Dit soort systemen zorgt gewoon voor dit soort problemen, zie ook scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen. Het celibaat maakt het misschien erger, maar is geen voorwaarde.

Maar ja, bij scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen durven we gewoon te zeggen dat het anders moet en dat er waarborgen moeten komen om verdere misstappen te voorkomen. Maar bij de kerk zijn het slechts een paar rotte appels, tuurlijk :')


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-09-2010 15:27 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 september 2010 15:23 schreef spectre het volgende:
meerderjarig

Heb ik ook gedaan
quote:
Op 15 september 2010 15:24 schreef Mark het volgende:
"Abusers gravitate towards closed organisations, and absolute power turns people into abusers."



Fijn, hè?

BURN!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:26 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat ontucht ook zonder celibaat gebeurt. Dit soort systemen zorgt gewoon voor dit soort problemen, zie ook scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen. Het celibaat maakt het misschien erger, maar is geen voorwaarde.

Maar ja, bij scholen, sportverenigingen en scoutinggroepen durven we gewoon te zeggen dat het anders moet en dat er waarborgen moeten komen om verdere misstappen te voorkomen. Maar bij de kerk zijn het slechts een paar rotte appels, tuurlijk :')


Daar heb je gelijk in ZelThor, laten we het daarom maar op houden dat het inderdaad verergerd door het celibaat.
Maar als ik eerlijk ben vind ik de oorzaak ook veel duidelijker.

Bij dit soort andere instellingen is het een incident, nu is het gewoon zo dat er wellicht door priesters en anderen wel duizenden slachtoffers zijn.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2010 15:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2010 15:26 schreef ProgTon het volgende:
Dat is een goede opmerking, maar dan zeg ik zij hadden een door God gekregen taak op zich gekregen.
Dat is bij Jezus het duidelijkst.

En Jezus heeft zijn volgelingen uitgekozen, God zelf had hier de hand in.... nu wil ik niet oordelen maar is dit bij de pristers wel het geval.

Daarnaast is het zo dat vele figuren in de bijbel gewoon getrouwd waren hoor... dus de andere kant is er ook duidelijk
(abraham, jacob noem maar op



opdracht van God gekregen, idd,

maar dan is het ofwel
1. Het Christendom moest stoppen na de apostelen, want zei waren de laatste opdrachtkrijgers
2. De apostelen waren ook bij machte om de opdracht door te geven (middels de Bijbel) en daar staat nergens in dat pristers mochten kinderen krijgen ergo seks hebben. Meer zelfs, ze moesten het voorbeeld van God en diens zoon volgen. Om hem te gedenken.


enne, die gehuwden, dat waren geen verkondigers van het woord van de Here Jezus


waarom castreren ze priesters in opleiding gewoon niet (chemisch of zo)??? dat is toch dé oplossing?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-09-2010 15:31]


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 15:33 by spectre Profiel van spectre

Dan heb je toch geen donderende stem meer tijdens de preek


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


rotor
Usericon van rotor
Posted 15-09-2010 15:34 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 15 september 2010 15:10 schreef ProgTon het volgende:
Ze zouden eerst eens moeten nagaan of dit celibaat realistisch is.
Het is nu wel langzaam duidelijk dat dat in zijn geheel niet is.

nagaan of iets realistisch is... ROFL


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-09-2010 15:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 september 2010 15:29 schreef ProgTon het volgende:
Daar heb je gelijk in ZelThor, laten we het daarom maar op houden dat het inderdaad verergerd door het celibaat.
Maar als ik eerlijk ben vind ik de oorzaak ook veel duidelijker.

Bij dit soort andere instellingen is het een incident, nu is het gewoon zo dat er wellicht door priesters en anderen wel duizenden slachtoffers zijn.

Ik vind niet meer dat je van incidenten kan spreken als het zoveel voorkomt. Wat denk je wat er gebeurt was als Scouting X jaar geleden gezegd had dat het slechts wat rotte appels waren en dat ze verder niets zouden veranderen? Dan waren ze -geheel terecht- verguisd en was er misschien wel door de overheden ingegrepen.

Maar nee, als het om de (RK) kerk gaat, mag er wel over incidenten en rotte appels gesproken worden, ligt het niet aan het systeem en hoeft er niets veranderd te worden. Duidelijk dat dit systeem al zo groot en rot is dat het bijna niet meer aangepakt kan worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-09-2010 15:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 15 september 2010 15:34 schreef rotor het volgende:
nagaan of iets realistisch is... ROFL


Wat mij betreft mogen ze dat ook wel eens nagaan bij religie in het algemeen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2010 15:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2010 15:33 schreef spectre het volgende:
Dan heb je toch geen donderende stem meer tijdens de preek


de meeste gelovigen die ik ken hebben trouwens zo een ontmand piepstemmetje. Goed voor hen, zo een laag hormonenpeil. Alleen die priesters ja... de grootste zaadzak zetten ze dan vooraan


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2010 15:37 by spectre Profiel van spectre

Ik denk dat er bij de kerk van Ton ook flink wat onder de pet blijft


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 15-09-2010 15:38 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 15 september 2010 15:35 schreef Mark het volgende:
Wat mij betreft mogen ze dat ook wel eens nagaan bij religie in het algemeen.


wat jullie betreft wel inderdaad



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 15-09-2010 15:41 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 15 september 2010 15:34 schreef rotor het volgende:
nagaan of iets realistisch is... ROFL


Haha, +1. Dat uitgerekend ProgTon zich daarover uit moet laten.. :')


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2010 15:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2010 15:30 schreef Hypnos het volgende:
opdracht van God gekregen, idd,

maar dan is het ofwel
1. Het Christendom moest stoppen na de apostelen, want zei waren de laatste opdrachtkrijgers
2. De apostelen waren ook bij machte om de opdracht door te geven (middels de Bijbel) en daar staat nergens in dat pristers mochten kinderen krijgen ergo seks hebben. Meer zelfs, ze moesten het voorbeeld van God en diens zoon volgen. Om hem te gedenken.


enne, die gehuwden, dat waren geen verkondigers van het woord van de Here Jezus


waarom castreren ze priesters in opleiding gewoon niet (chemisch of zo)??? dat is toch dé oplossing?


Prog, 1 of 2 ?


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen