IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 14:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 14:28 schreef Fusion het volgende:
Moeilijk he? Al die rare begrippen: individu vs individu zijn posts op een internetforum vs geloofsovertuiging vs meerdere mensen met diezelfde geloofsovertuiging vs religie vs religieuze instituten? Als jij je onvrede lekker op mijn posts wil projecteren, moet je dat lekker doen hoor.


Jij bent hier om toch om het christendom te representen fushion? Dus wat loop je nou precies te zeuren?

Dat jij dergelijke dingen persoonlijk niet doet is irrelevant. Jij houdt willens en wetens het instituut 'Christendom' in stand door jezelf zo te noemen, naar hun bijeenkomsten te gaan en hen te verdedigen in openbare discussies. En omdat je dat doet sta ik in mijn recht om jou aan te spreken op alle haatdragende walgelijkheid die er vanuit die smerige religie van jou de wereld ingeslingerd wordt. Trek je dat niet dan moet je jezelf geen Christen noemen man.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 14:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 14:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij bent hier om toch om het christendom te representen fushion? Dus wat loop je nou precies te zeuren?

Dat jij dergelijke dingen persoonlijk niet doet is irrelevant. Jij houdt willens en wetens het instituut 'Christendom' in stand door jezelf zo te noemen, naar hun bijeenkomsten te gaan en hen te verdedigen in openbare discussies. En omdat je dat doet sta ik in mijn recht om jou aan te spreken op alle haatdragende walgelijkheid die er vanuit die smerige religie van jou de wereld ingeslingerd wordt. Trek je dat niet dan moet je jezelf geen Christen noemen man.

Nou, nou. Wat is deze?

Zo lang Fushion zich aan de regels van GC houdt mag hij zich prima Christen noemen

edit; tyfus, nu begin ik ook Fushion te typen, onbewust Sorry, Fusion

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 23-09-2010 14:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 14:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 14:26 schreef Hypnos het volgende:
iets kan niet negatief zijn als er geen positief bestaat.


als je vindt dat er onzinnige kritiek bestaat op religie, dan moet er ook zinnige kritiek bestaan op religie.
Op die fiets heb je gelijk ja

quote:
Op 23 september 2010 14:26 schreef Hypnos het volgende:En als er zinnige kritiek zou bestaan, kun je daar dan een voorbeeld van geven?
Ehm, kindermisbruik?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 14:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 14:40 schreef Fusion het volgende:
Op die fiets heb je gelijk ja

Ehm, kindermisbruik?


nee, dat is niet religieus gebonden (vermoed ik) dat gebeurt door de leden. Ik bedoel specifief naar religie toe. Naar het begrip "religie". Is alles daar weergaloos waarheid en echt, of heb je aanmerkingen?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 14:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 14:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij bent hier om toch om het christendom te representen fushion? Dus wat loop je nou precies te zeuren?

Dat jij dergelijke dingen persoonlijk niet doet is irrelevant. Jij houdt willens en wetens het instituut 'Christendom' in stand door jezelf zo te noemen, naar hun bijeenkomsten te gaan en hen te verdedigen in openbare discussies. En omdat je dat doet sta ik in mijn recht om jou aan te spreken op alle haatdragende walgelijkheid die er vanuit die smerige religie van jou de wereld ingeslingerd wordt. Trek je dat niet dan moet je jezelf geen Christen noemen man.


aan de andere kant ben jij misschien ook Christen? ben je gedoopt/ontdoopt? Ik deze week nog, was fijn, voel me nu een echte man en zo.
ik was ook Christen, voor de staat en de Kerk, ook al had ik 95% kritiek en meningsverschil.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 14:46]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 14:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 14:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij bent hier om toch om het christendom te representen fushion? Dus wat loop je nou precies te zeuren?

Dat jij dergelijke dingen persoonlijk niet doet is irrelevant. Jij houdt willens en wetens het instituut 'Christendom' in stand door jezelf zo te noemen, naar hun bijeenkomsten te gaan en hen te verdedigen in openbare discussies. En omdat je dat doet sta ik in mijn recht om jou aan te spreken op alle haatdragende walgelijkheid die er vanuit die smerige religie van jou de wereld ingeslingerd wordt. Trek je dat niet dan moet je jezelf geen Christen noemen man.
Jij bent vrijwillig metalfan, doordat jij daar openlijk voor uitkomt, hou ik jou verantwoordelijk voor de moorden die een aantal blekkies hebben gepleegd. Jij neemt vrijwillig deel aan het kapitalisme, dus ik hou jou verantwoordelijk voor de vele moorden, afpersing, corruptie die er in haar naam plaatsvinden. Je bent openlijk en trots anti-religieus dus ik hou jou verantwoordelijk voor alle moorden en martelingen die er vanuit anti-religieuze overtuigingen zijn gepleegd.

Echt Onweerwolf, ga kamille kweken en trek er een lekker kopje thee van.

En misschien een kleine taalkundige provovatie voor je: Wikipedia zegt terecht over het woord 'Christen' het volgende "Een christen is een aanhanger van het christendom, of (in meer strikte zin) een volgeling van Jezus Christus." Welke van de 2 zou ik bedoelen als ik zeg ik ben Christen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 14:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 14:42 schreef Hypnos het volgende:
nee, dat is niet religieus gebonden (vermoed ik) dat gebeurt door de leden. Ik bedoel specifief naar religie toe. Naar het begrip "religie". Is alles daar weergaloos waarheid en echt, of heb je aanmerkingen?
Specifiek kritiek op het Christendom of op religie in het algemeen?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 14:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 14:51 schreef Fusion het volgende:
Specifiek kritiek op het Christendom of op religie in het algemeen?


wat ever suits you best


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 14:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 14:39 schreef ZelThoR het volgende:
Nou, nou. Wat is deze?

Zo lang Fushion zich aan de regels van GC houdt mag hij zich prima Christen noemen

edit; tyfus, nu begin ik ook Fushion te typen, onbewust Sorry, Fusion


GC?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 14:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Greycloak.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 14:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 14:43 schreef Hypnos het volgende:
aan de andere kant ben jij misschien ook Christen? ben je gedoopt/ontdoopt? Ik deze week nog, was fijn, voel me nu een echte man en zo.
ik was ook Christen, voor de staat en de Kerk, ook al had ik 95% kritiek en meningsverschil.


Nee. Ik ben geen Christen, mijn ouders zijn het niet, opa en oma waren het niet, etc. Voor zover bekend komt er in mijn familie geen religie voor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 23-09-2010 14:56 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 23 september 2010 14:49 schreef Fusion het volgende:
Jij bent vrijwillig metalfan, doordat jij daar openlijk voor uitkomt, hou ik jou verantwoordelijk voor de moorden die een aantal blekkies hebben gepleegd. Jij neemt vrijwillig deel aan het kapitalisme, dus ik hou jou verantwoordelijk voor de vele moorden, afpersing, corruptie die er in haar naam plaatsvinden. Je bent openlijk en trots anti-religieus dus ik hou jou verantwoordelijk voor alle moorden en martelingen die er vanuit anti-religieuze overtuigingen zijn gepleegd.




Haha, een schot voor open doel: in hoeverre staat het aantal moorden en misdaden van blekkies in verhouding tot het aantal religieus gemotiveerde acties (vergeet de moordaanslagen op abortusartsen in Amerika niet, om maar eens de RK-kerk te ontzien) en het aantal kerkverbrandingen in verhouding tot wat in naam van het christendom aan cultuur is vernietigd (ik noem een Bonifatius)? En dan heb ik het alleen nog over mensen die de bijbel (of een ander "heilig" boek) erbij haalden als legitiem excuus...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 14:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 14:49 schreef Fusion het volgende:
Jij bent vrijwillig metalfan, doordat jij daar openlijk voor uitkomt, hou ik jou verantwoordelijk voor de moorden die een aantal blekkies hebben gepleegd. Jij neemt vrijwillig deel aan het kapitalisme, dus ik hou jou verantwoordelijk voor de vele moorden, afpersing, corruptie die er in haar naam plaatsvinden. Je bent openlijk en trots anti-religieus dus ik hou jou verantwoordelijk voor alle moorden en martelingen die er vanuit anti-religieuze overtuigingen zijn gepleegd.

Echt Onweerwolf, ga kamille kweken en trek er een lekker kopje thee van.

En misschien een kleine taalkundige provovatie voor je: Wikipedia zegt terecht over het woord 'Christen' het volgende "Een christen is een aanhanger van het christendom, of (in meer strikte zin) een volgeling van Jezus Christus." Welke van de 2 zou ik bedoelen als ik zeg ik ben Christen?


:')

Het verschil is dat metal, kapitalisme en anti-religieus zijn geen georganiseerde religies zijn, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel, faalhaas.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 14:55 schreef ZelThoR het volgende:
Greycloak.


I see, ik zeg ook niet dat hij dat niet mag. Het is zijn eigen keus, maar tegelijkertijd is het mijn recht om daar wat van te vinden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 14:56 schreef Vampire John het volgende:
Haha, een schot voor open doel: in hoeverre staat het aantal moorden en misdaden van blekkies in verhouding tot het aantal religieus gemotiveerde acties (vergeet de moordaanslagen op abortusartsen in Amerika niet, om maar eens de RK-kerk te ontzien) en het aantal kerkverbrandingen in verhouding tot wat in naam van het christendom aan cultuur is vernietigd (ik noem een Bonifatius)? En dan heb ik het alleen nog over mensen die de bijbel (of een ander "heilig" boek) erbij haalden als legitiem excuus...

Misschien moeten we ook even controleren wie precies de grotere penis heeft; God of Satan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:00 schreef Onweerwolf het volgende:
I see, ik zeg ook niet dat hij dat niet mag. Het is zijn eigen keus, maar tegelijkertijd is het mijn recht om daar wat van te vinden.

Uiteraard. Maar je vliegt zwaar uit de bocht. Wat dan ook gewoon weer mag, natuurlijk


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 23-09-2010 15:02 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 23 september 2010 15:01 schreef ZelThoR het volgende:
Misschien moeten we ook even controleren wie precies de grotere penis heeft; God of Satan.


En wat nou als beiden toch vrouw zouden zijn?


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:02 schreef Vampire John het volgende:
En wat nou als beiden toch vrouw zouden zijn?

Tetten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:05 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:01 schreef ZelThoR het volgende:
Uiteraard. Maar je vliegt zwaar uit de bocht. Wat dan ook gewoon weer mag, natuurlijk


Hoezo vlieg ik zwaar uit de bocht?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoezo vlieg ik zwaar uit de bocht?

Omdat Fussy veel te lief is om -zomaar- op de brandstapel met de rest van de christenen gegooid te worden.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom hij zich christen wil noemen, wegens de associatie met vervelenderds, maar goed. Blijkbaar wil hij dat wel, en hij is er ook wel duidelijk in dat dat om Christus is, niet het christendom. Eigenlijk heeft hij meer recht zich zo te noemen dan vele anderen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 15:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 september 2010 15:09 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat Fussy veel te lief is om -zomaar- op de brandstapel met de rest van de christenen gegooid te worden.


Dat fussy een lieve jongen is wil ik helemaal niet bestrijden, maar dat is verder irrelevant mbt mijn verhaal. Ik ken genoeg christenen die hartstikke lief zijn. Toch houden deze mensen een instituut in stand dat zorgt voor haat in deze wereld en daar ben ik gewoon 100% op tegen. Lief of niet.

quote:
Ik begrijp ook niet helemaal waarom hij zich christen wil noemen, wegens de associatie met vervelenderds, maar goed. Blijkbaar wil hij dat wel, en hij is er ook wel duidelijk in dat dat om Christus is, niet het christendom. Eigenlijk heeft hij meer recht zich zo te noemen dan vele anderen


Christus, christendom, hij leeft volgens de bijbel, een boek dat hij ziet als de leidraad in zijn leven, een boek dat vol staat met achterlijke dingen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 14:59 schreef Onweerwolf het volgende:
:')

Het verschil is dat metal, kapitalisme en anti-religieus zijn geen georganiseerde religies zijn, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel, faalhaas.
a) en wat maakt dat uit? Alle zijn al dan niet georganiseerde entiteiten waaraan wij vrijwillig deelnemen.

b) het zou je sieren mijn nick gewoon te typen en wat minder te schelden.


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 15:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 september 2010 15:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat fussy een lieve jongen is wil ik helemaal niet bestrijden, maar dat is verder irrelevant mbt mijn verhaal. Ik ken genoeg christenen die hartstikke lief zijn. Toch houden deze mensen een instituut in stand dat zorgt voor haat in deze wereld en daar ben ik gewoon 100% op tegen. Lief of niet.

Christus, christendom, hij leeft volgens de bijbel, een boek dat hij ziet als de leidraad in zijn leven, een boek dat vol staat met achterlijke dingen.

En daar haalt hij volgens mij -vooral- de mooie dingen uit

Een persoon die de Bijbel gebruikt om zijn leven beter te leiden en verder niets met de organisatie(s) te maken heeft houdt mijns inziens alleen zichzelf in stand en de drukker van de Bijbel.

Wat betreft het in stand houden van zaken als de RK-kerk door de op zichzelf onschuldige schapen begin ik het wel met je eens te raken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 15:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 15:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat fussy een lieve jongen is wil ik helemaal niet bestrijden, maar dat is verder irrelevant mbt mijn verhaal. Ik ken genoeg christenen die hartstikke lief zijn. Toch houden deze mensen een instituut in stand dat zorgt voor haat in deze wereld en daar ben ik gewoon 100% op tegen. Lief of niet.



Christus, christendom, hij leeft volgens de bijbel, een boek dat hij ziet als de leidraad in zijn leven, een boek dat vol staat met achterlijke dingen.
Ik. Hou. Geen. Instituut. In. Stand. Ik ben nergens lid van, en dat andere mensen dezelfde Bijbel misbruiken om allerlei nare dingen te doen is spijtig. Jij WIL gewoon mij aanstellen als 'vertegenwoordiger' van 'het' Christendom om je (soms terechte kritiek, ondanks dat je t nogal ongenuanceerd brengt en ik me afvraag of je van een aantal zaken wel precies weet wat je schr... ehm roept). Prima, leef je uit. Ik ga verder niet meer op je in. Flauw he? Ik wacht in spanning op je antwoord met daarin ongetwijfeld allerlei woorden als "typisch" enzo (of maai ik nu wat gras voor je voeten weg?), maar verwacht geen respons. Discussieren met jou is onmogelijk als jij mij als 'het Christendom' ziet ipv Fusion.


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-09-2010 15:22 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 september 2010 14:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee. Ik ben geen Christen, mijn ouders zijn het niet, opa en oma waren het niet, etc. Voor zover bekend komt er in mijn familie geen religie voor.


waarschijnlijk wel als je nog een generatie daarvoor gaat kijken

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-09-2010 15:25]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen