IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lama

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 23-09-2010 21:26]


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2010 21:24 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben het met Mark, Zellie en Fusion eens. Van mij hoeft er geen slotje op, leuk leesvoer na een werkdag.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Fusion:




oja, wel,

btw, Duitser moeten dat niet doen van mij, zei ik niet


nee, ik heb nog gewerkt als slachtofferbejegenaar

en ik kan je verzekeren, asociaties blijven hangen

er was iemand die verkracht werd door een jogger, die kon niet meer in de buurt van sportcentra komen of die begon te braken.


jij kunt dat effect als "Christelijke" ook hebben op slachtoffers, als je je zo uit. Ook al ben je natuurlijk 100% helemaal los van de feiten die er waren.of is het 99%, omdat je de naam meedraagt?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 21:25]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2010 21:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2010 21:24 schreef Hypnos het volgende:
Fusion:




oja, wel,

btw, Duitser moeten dat niet doen van mij, zei ik niet


nee, ik heb nog gewerkt als slachtofferbejegenaar

en ik kan je verzekeren, asociaties blijven hangen

er was iemand die verkracht werd door een jogger, die kon niet meer in de buurt van sportcentra komen of die begon te braken.


jij kunt dat effect als "Christelijke" ook hebben op slachtoffers, als je je zo uit. Ook al ben je natuurlijk 100% helemaal los van de feiten die er waren.of is het 99%, omdat je de naam meedraagt?
Lijkt me toch dat dat iets is waar de slachtoffers overheen moeten komen, hoe logisch en verklaarbaar ook. Maar niet iets waar een "christelijke" wat aan kan doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: je zegt niet dat de Mof.. eh de Duitsers t moeten, maar je impliceert t op zijn mins een beetje door t als tegenargument te gebruiken tegen mijn ongebrek aan schuld:

quote:
Op 23 september 2010 18:51 schreef Hypnos het volgende:
Voor een Christelijk persoon vind ik dat je weinig empathie aan de dag brengt hoor.
Ik voel me ook schuldig als ik die negertjes zie op tv die sterven van de honger omdat wij het goed zouden kunnen hebben terwijl ze uitgemolken worden voor economische doeleinden.
Duitsers voelen zich ook schuldig aan hun verleden

maar Christenen? lekker peuh; niets mee te maken.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:26 schreef bastianus het volgende:
Lijkt me toch dat dat iets is waar de slachtoffers overheen moeten komen, hoe logisch en verklaarbaar ook. Maar niet iets waar een "christelijke" wat aan kan doen.


ja, maar aan de andere kant als je een beetje politiek correct bent of eengrote mate van medemenslievendheid hebt, dan pas je je er aan aan (wat een zin...)
en dan noem je jezelf misschien geen CHristen (iin de zin van de kerkelijke evolutie), maar wel Volgeling van Jezus. of zo

ik weet het natuurlijk niet

mochten er metalheadsekten zijn die kinderen offeren, ik weet niet of ik me nog als metalhead zou profileren, ook al ga ik er dan vanuit dat ik het wel ben en zij niet


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:24 schreef Hypnos het volgende:
er was iemand die verkracht werd door een jogger, die kon niet meer in de buurt van sportcentra komen of die begon te braken.

Dus? Joggers moeten stoppen met joggen? Of zich op zijn minst niet meer als jogger bestempelen? Of moeten we alle sportcentra sluiten? Dank je voor deze goede vergelijking


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:27 schreef Fusion het volgende:
@Hypnos: je zegt niet dat de Mof.. eh de Duitsers t moeten, maar je impliceert t op zijn mins een beetje door t als tegenargument te gebruiken tegen mijn ongebrek aan schuld:



neenee, Duitser voelen zich nog schuldig. Dat blijkt uit studies, daarom zijn ze ook extreem angstig tov alles wat riekt naar totalitarisme. zeker in de media.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:29 schreef Fusion het volgende:
Dus? Joggers moeten stoppen met joggen? Of zich op zijn minst niet meer als jogger bestempelen? Of moeten we alle sportcentra sluiten? Dank je voor deze goede vergelijking

wel, mochten er nu 20.000 mensen verkracht zijn door joggers en alles komt in de media en alle joggers zijn er van op de hoogte: JA
ik zou me jogger zijnde toch afvragen of ik het niet indoor zou houden

of toch op zijn minst andere schoenen aantrekken

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 21:32]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:30 schreef Hypnos het volgende:
neenee, Duitser voelen zich nog schuldig. Dat blijkt uit studies, daarom zijn ze ook extreem angstig tov alles wat riekt naar totalitarisme. zeker in de media.
Je snapt mijn punt geloof ik niet.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:31 schreef Fusion het volgende:
Je snapt mijn punt geloof ik niet.



ik dacht dat je insinueerde dat ik insinueerde dat Duitsers zich schuldig zouden moeten voelen voor hun "verre" verleden.
neemt niet weg dat ik als Duitser wel vragen zou stellen bij mijn afkomst

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 21:33]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:31 schreef Hypnos het volgende:
wel, mochten er nu 20.000 mensen verkracht zijn door joggers en alles komt in de media en alle joggers zijn er van op de hoogte: JA
ik zou me jogger zijnde toch afvragen of ik het niet indoor zou houden

of toch op zijn minst andere schoenen aantrekken
Nee. Wel vind ik dat de goede appels ehm joggers zich meer moeten kunnen profileren om duidelijk te maken dat ze zich diep schamen voor hun mede-joggers en dat deze joggers niets met joggen te maken hebben.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:32 schreef Hypnos het volgende:
ik dacht dat je insinueerde dat ik insinueerde dat Duitsers zich schuldig zouden moeten voelen
neemt niet weg dat ik als Duitser wel vragen zou stellen bij mijn afkomst
Dat vind ik erg vreemd.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2010 21:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 september 2010 21:30 schreef Hypnos het volgende:
neenee, Duitser voelen zich nog schuldig. Dat blijkt uit studies, daarom zijn ze ook extreem angstig tov alles wat riekt naar totalitarisme. zeker in de media.
Ook nergens voor nodig. Ooit bood een Pruus mij een keer excuses aan voor het verleden. Kom op zeg, daar heb ik toch niks mee te maken gehad? Net zo min voel ik me verantwoordelijk voor Indonesië of de Antillen als Nederlander.
Het lijkt me ook nuttiger om je verantwoordelijk te voelen voor zaken waar je daadwerkelijk invloed op hebt of iets aan kan doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:33 schreef Fusion het volgende:
Nee. Wel vind ik dat de goede appels ehm joggers zich meer moeten kunnen profileren om duidelijk te maken dat ze zich diep schamen voor hun mede-joggers en dat deze joggers niets met joggen te maken hebben.


vind ik niet


assimilatie en integratie in de actuele maatschappelijke toestand is een veel groter teken van respect. Zeker van een godsdienst die respect zo hoog in het vaandel draagt. Probeer het niet te overdekken door het tegendeel te bewijzen, geef dan toe en breng een offer (zo zou ik het toch doen)


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 21:36]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-09-2010 21:34 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 23 september 2010 21:33 schreef bastianus het volgende:
Ook nergens voor nodig. Ooit bood een Pruus mij een keer excuses aan voor het verleden. Kom op zeg, daar heb ik toch niks mee te maken gehad? Net zo min voel ik me verantwoordelijk voor Indonesië of de Antillen als Nederlander.
Het lijkt me ook nuttiger om je verantwoordelijk te voelen voor zaken waar je daadwerkelijk invloed op hebt of iets aan kan doen.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:33 schreef bastianus het volgende:
Ook nergens voor nodig. Ooit bood een Pruus mij een keer excuses aan voor het verleden. Kom op zeg, daar heb ik toch niks mee te maken gehad? Net zo min voel ik me verantwoordelijk voor Indonesië of de Antillen als Nederlander.
Het lijkt me ook nuttiger om je verantwoordelijk te voelen voor zaken waar je daadwerkelijk invloed op hebt of iets aan kan doen.


klopt idd, omdat het niet langer aan de gang is


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:34 schreef Hypnos het volgende:
vind ik niet
Joh? Dat zag ik niet aankomen! Ik verschil duidelijk van mening. En dat heeft niets te maken met t feit dat ik Christen ben.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:37 schreef Fusion het volgende:
Joh? Dat zag ik niet aankomen! Ik verschil duidelijk van mening. En dat heeft niets te maken met t feit dat ik Christen ben.


nee, dat denk ik ook niet


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:34 schreef Hypnos het volgende:Probeer het niet te overdekken door het tegendeel te bewijzen, geef dan toe en breng een offer (zo zou ik het toch doen)

Wie zegt dat ik dat eerste zeg? Je kunt toch EN het tegendeel bewijzen EN toegeven?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:41 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:38 schreef Hypnos het volgende:
nee, dat denk ik ook niet
Sarcasme?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:41 schreef Fusion het volgende:
Wie zegt dat ik dat eerste zeg? Je kunt toch EN het tegendeel bewijzen EN toegeven?


nee, dat is zoiets als eerst je boete betalen en dan in beroep gaan


en nee, was niet sarcie

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2010 21:45]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:45 schreef Hypnos het volgende:
nee, dat is zoiets als eerst je boete betalen en dan in beroep gaan
Nee dat is t niet. Want in beroep gaan doe je omdat je t er niet mee eens bent waar JIJ beschuldigt van wordt. Je haalt nu (weer!) individu en organisatie door elkaar op een manier die jou uitkomt, maar zo krom is als een banaan


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2010 21:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 september 2010 21:47 schreef Fusion het volgende:
Nee dat is t niet. Want in beroep gaan doe je omdat je t er niet mee eens bent waar JIJ beschuldigt van wordt. Je haalt nu (weer!) individu en organisatie door elkaar op een manier die jou uitkomt, maar zo krom is als een banaan

ja, inderdaad, maar het is ook krom nietwaar?

individuen doen het instituut en de religie kwaad. Het is niet anders. Je kunt je toch niet blijven verschuilen achter individu/organisatie-niveauverschil? als iemand een fout maakt draagt iedereen daar mee de gevolgen van. Op het werk, politiek, maatschappelijk, ...

als morgen een manuscript ontdekt wordt waarin staat dat Jezus een hoereloper was, ga je je dan ook beroepen op de Bijbel en het feit dat het daarin niet is vermeld? nee toch, het is het geheel, het collectief van feiten en mensen dat telt.

imho dan


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-09-2010 21:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 september 2010 21:50 schreef Hypnos het volgende:
individuen doen het instituut en de religie kwaad. Het is niet anders. Je kunt je toch niet blijven verschuilen achter individu/organisatie-niveauverschil?
Ik verschuil me nergens achter. Nogmaals, het hangt er vanaf welke criteria je hanteert. Volgens bepaalde criteria behoor jij tot allerlei groepen die zich ook schuldig hebben gemaakt aan allerlei nare zaken. Dat je je daar rot over voelt, ok, dat je een soort van plaatsvervangende schaamte hebt, vooruit, triest, uiteraard. Maar schuldig? Nee. Ik kan daar echt niet bij. Als ik een Duitser was had ik mij NIET schuldig gevoeld over wat mijn anderhalve-generatie-terug-landgenoten hebben uitgespookt.

En zo draaien we maar in rondjes Hypnos. We hebben een verschillende mening. Ik ga gitaar spelen nu


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen