IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : ProgTon vs Realiteit: Christendom IV Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-08-2010 12:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 26 augustus 2010 12:23 schreef WhiteRider het volgende:
Wat is een rentemeester?



wij als mensen passen op deze aarde. we maken gebruik van Gods aarde



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:25 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Mijn dank heren, dat mysterie ook weer ontrafeld.
Frappant. Onpraktisch ook, overigens.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 12:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2010 12:20 schreef ProgTon het volgende:
Ik ken ook iemand die dat aanhangt of hoe je dat moet noemen.

Nou dat met het bewijzen is het hele probleem. Er zijn zaken die je niet kunt verklaren. MAar heb het idee dat mensen dat niet of willen inzien.
DAT er zoveel verschillende theorieen zijn vind ik ook niet echt betrouwbaar, velen beginnen ergens en slaan of sluiten de bijbelse schepping uit.
En een aantal zijn er achtergekomen dat ze niet om het scheppingsverhaal heen kunnen.
Kortom, ik houd me liever bezig met het geloof in een God die de aarde heeft geschapen en die ons als rentemeesters heeft aangesteld dan vreterige wolven die er alles aandoen het tegendeel te verklaren en te bewijzen

bovendien staan er wel belangrijkere zaken in de Bijbel dan schepping, waarom staat er anders maar 1 gededeelte in de Bijbel, nou eigenlijk maar een paar versen.




Nouja je kan je idd bij de creatie discussie neerleggen, maar waar haal je dan weer vandaan dat de mens als rentmeester is aangesteld? De mens is allereerst gewoon een dier, het doet wat rare trucjes, maar allemaal niet zo bijzonder. Het is ook net als alle andere dieren en balans aan het zoeken met zn omgeving waarbij het concurreert met andere soorten, en met anderen weer samenleeft. Waar haal je het vandaan dat we rentmeester zijn?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:25 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik denk dat je de term 'rentmeester' bedoelt. Denk ik dan.

Edit: Progton dan, hé. Niet Elite. Die heeft het goed. Dat dan weer wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 26-08-2010 12:27]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 26-08-2010 12:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

Genesis 2 is een interessant vers.

In het begin schiep God de hemel en de aarde. Noot [sluiten]
(

1:1-3) In het begin schiep God de hemel en de aarde [...] God zei – Ook mogelijk is de vertaling: ‘In het begin toen God de hemel en de aarde schiep [...] zei God’.2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water. Noot [sluiten]
(1:2) Gods geest zweefde over het water – Gods geest, of: ‘Gods adem’. Ook mogelijk is de vertaling: ‘een hevige wind joeg het water op’.

Met andere woorden de Bijbel geeft dus eigenlijk ook al aan dat de aarde er al was
Alleen is Gods tijdperk daar begonnen

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 26-08-2010 12:30]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 12:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 augustus 2010 9:51 schreef spectre het volgende:
Dus je gelooft wel dat er altijd al een intelligent wezen is geweest, maar niet dat het heelal vanuit niks is ontstaan? Terwijl we steeds meer kennis over dat laatste krijgen en niet over dat eerste.

Wat mij betreft is god ook gewoon ontstaan door evolutie en is hij van vlees en bloed en heeft samen met zijn vrienden de aarde ooit eens aangedaan. Daar zijn veel religies uit ontstaan, en net die van jou heeft er een monotheisme van gemnaakt


Ik kan het niet laten, maar waarop wil jij dat dan baseren?

Nu staat ruimtevaart in de kinderschoenen, maar toch ziet het ernaar uit dat ruimtereizen tussen zonnenstelsels toch wel een behoorlijk obstakel is.

Daarnaast zijn er toch geen stappen in menselijke evolutie die onmogelijk zijn geweest? De mens zou alle veranderingen zelfstandig kunnen maken zonder technologische interventie van buitenaf toch?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:29 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Kijk, waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je iets als dit: http://www.nu.nl/wetenschap/2319959/oudste-bewijs-gebruik-pijl-en-boog-gevonden--.html verklaart binnen de Bijbelse archeologie ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 12:33 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 augustus 2010 12:29 schreef Illusione het volgende:
Kijk, waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je iets als dit: http://www.nu.nl/wetenschap/2319959/oudste-bewijs-gebruik-pijl-en-boog-gevonden--.html verklaart binnen de Bijbelse archeologie ?
Hoe weten ze dat het mensen zijn geweest? Ze kunnen toch ook door spaghettimonsters zijn gemaakt.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-08-2010 12:34 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Mag ik daaruit concluderen dat Spaghetti archeologie WEL verder gaat dan tot 4000 B.C... ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 12:42 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 26 augustus 2010 12:34 schreef Illusione het volgende:
Mag ik daaruit concluderen dat Spaghetti archeologie WEL verder gaat dan tot 4000 B.C... ?
Misschien dat Snaack daar meer over weet. Ik durf daar geen uitspraken over te doen.


WMP
Usericon van WMP
Posted 26-08-2010 12:46 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 26 augustus 2010 12:34 schreef Illusione het volgende:
Mag ik daaruit concluderen dat Spaghetti archeologie WEL verder gaat dan tot 4000 B.C... ?


Er is nog nooit een piratenpak gevonden die ouder was dan 4.000 jaar, dus ik heb mijn twijfels.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 12:49 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 augustus 2010 12:20 schreef ProgTon het volgende:
Nou dat met het bewijzen is het hele probleem. Er zijn zaken die je niet kunt verklaren. MAar heb het idee dat mensen dat niet of willen inzien.


Hoezo, jouw God mag dan wel alwetend zijn, de mens is dat (nog) niet.

Wetenschap is constant in beweging. Daarom beschrijft zij de werkelijkheid ook met theorieën en postuleert zij geen absolute waarheden.

Sommige theorieën zijn zéér waarschijnlijk maar er zal nooit beweert worden dat iets "waar" is.

quote:

DAT er zoveel verschillende theorieen zijn vind ik ook niet echt betrouwbaar, velen beginnen ergens en slaan of sluiten de bijbelse schepping uit.
En een aantal zijn er achtergekomen dat ze niet om het scheppingsverhaal heen kunnen.


Wat voor theorieën bedoel je nou?

quote:

bovendien staan er wel belangrijkere zaken in de Bijbel dan schepping, waarom staat er anders maar 1 gededeelte in de Bijbel, nou eigenlijk maar een paar versen.


Weet je zelf wel welk geloof je aanhangt? Sjongejonge.

Het creationisme is 1 van de fundamenten van het Christendom, juist daarom ageren veel christelijke bestuurders/ organisaties/ etc zo tegen de evolutieleer.

Er zijn zelfs (christelijke) onderzoeksgroepen die hiaten in de evolutieleer zoeken om te proberen daarmee de leer omver te werpen.

Onzinnig natuurlijk, omdat de evolutieleer een theorie is en hedentendage nog aan verandering onderhavig is. Inzichten kunnen veranderen, niet waar.

Maar vanuit het christelijk perspectief gezien een begrijpelijke misstap, zij leven immers in een wereld die vermakelijk genoeg uit absolute waarheden bestaat.

Verder vind ik een discussie over het christendom tussen atheïsten, agnosten en gelovigen compleet zinloos. Een discussie voer je op rationele gronden, en juist dat (ratio dus) hebben christenen niet nodig.

Zij geloven immers, en daar kan geen rationeel argument tegenop.

Edithoer: toevoeging

quote:
Op 26 augustus 2010 12:14 schreef ProgTon het volgende:
De Bijbel zegt niks over het bestaan voor Gods creatie.


NEE NATUURLIJK NIET DROL, OMDAT ER VOOR GODS CREATIE NIETS WAS!!

*slaat met hoofd tegen muur aan tot het bloed*

quote:

Ik denk dus dat er wel leven voor was en dus ook oude archelogische stukken.


Creationisme versus evolutie is een fundamenteel.. Nou.. Laten we het houden op "inzichtsverschil". Het is het 1 of het ander. Niet beiden. Punt. DROL!

Helaas bent u niet geslaagd voor het inburgeringsexamen "Christen". Ga eens op Alpha cursus ofzo, ongelooflijke n00b die je der bent. En dat noemt zich christen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-08-2010 13:12]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 12:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar is het dan niet ontstaan door het opdrogen van figuurtjes spaggethi? toevallig hadden ze die in pijl en boog gevonden, ik durf te wedden dat ze binnenkort ook lettertjes vinden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2010 12:54 by XXL Profiel van XXL

Om te kunnen oordelen over of er mensen waren voor dat de Heer de mensheid schiep zou ik eigenlijk wel één ding willen weten:

In welk jaar doken Adam en Eva eigenlijk op?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 26-08-2010 12:55 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 21 augustus 2010 19:29 schreef ProgTon het volgende:
......

Marcus 13:8 'Het ene volk zal strijden tegen het andere, het ene rijk tegen het andere. Er zullen aardbevingen zijn, dan hier, dan daar, en hongersnoden. Dat is het begin van de weeën'.

.........


"Een koufront botst hier op warme lucht, een westenwind tegen een zuiderlijke stroming. Er zijn hier en daar wat buien zijn, met afentoe onweer. Dat is het begin van een periode met wisselvallig weer."

OMG!
Erwin Kroll is de enige echte nazaat van Marcus!

Even serieus: dit is natuurlijk een profetische open deur die altijd wel ergens opgaat. De randvoorwaarden zijn in ieder tijdsvlak wel ergens te plaatsen. En de belofte van weeën (oftewel grote onrust, de geboorte van wat?) geeft er een 'voorspellend' tintje aan. Ik snap ook wel dat er niet staat "En dan zijn de rapen gaar", want dat zou oneerlijk zijn als je het over hongersnood hebt en geen 'voorspellende waarde' geven aan de tekst.

Sterker nog: ik denk dat je het verkeerd leest. Het is geen profetie, maar een reclame (als je de 2e tekst erbij haalt, die per ongeluk al gedelete heb in de quote, omdat ik niet wist dat mijn gedachten hier zouden komen). "Vrees niet, als heel de wereld naar de klote gaat, worden de uitverkorenen gered."
Met Axe Dry kun je een fontein droogspuiten en van woekerpolissen word je rijk



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 13:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 augustus 2010 12:29 schreef Illusione het volgende:
Kijk, waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je iets als dit: http://www.nu.nl/wetenschap/2319959/oudste-bewijs-gebruik-pijl-en-boog-gevonden--.html verklaart binnen de Bijbelse archeologie ?


Nou, die heeft God zelf in de grond gestopt ter lering ende vermaak der mensheid, 65000 euh pardon, 6000 jaar later.

Ik denk persoonlijk dat hij nog wat spul over had van een andere planeet die hij gemaakt heeft, dat heeft hij hier in de grond gestopt. Dat verklaart waarom die spullen ouder zijn dan onze planeet!


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 13:08 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 augustus 2010 12:29 schreef ProgTon het volgende:
Genesis 2 is een interessant vers.

In het begin schiep God de hemel en de aarde. Noot [sluiten]
(

1:1-3) In het begin schiep God de hemel en de aarde [...] God zei – Ook mogelijk is de vertaling: ‘In het begin toen God de hemel en de aarde schiep [...] zei God’.2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water. Noot [sluiten]
(1:2) Gods geest zweefde over het water – Gods geest, of: ‘Gods adem’. Ook mogelijk is de vertaling: ‘een hevige wind joeg het water op’.

Met andere woorden de Bijbel geeft dus eigenlijk ook al aan dat de aarde er al was
Alleen is Gods tijdperk daar begonnen


Volgens mij lees ik toch echt "In het begin schiep God hemel en aarde


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-08-2010 13:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ook mooi dat FSM een teken heeft achter gelaten in ons eigen lichaam. Hier zie je een plaatje van een eiwit wat op het FSM lijkt.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 26-08-2010 13:12 by bokaj Profiel van bokaj

Afbeeldingen van FSM is pure speculatie!

En misschien ook wel blasfemie.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 26-08-2010 13:12]


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2010 13:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 augustus 2010 12:29 schreef ElitE het volgende:
Ik kan het niet laten, maar waarop wil jij dat dan baseren?

Nu staat ruimtevaart in de kinderschoenen, maar toch ziet het ernaar uit dat ruimtereizen tussen zonnenstelsels toch wel een behoorlijk obstakel is.
Ik zeg dan ook niets over de lengte van de reis, wel?

quote:

Daarnaast zijn er toch geen stappen in menselijke evolutie die onmogelijk zijn geweest? De mens zou alle veranderingen zelfstandig kunnen maken zonder technologische interventie van buitenaf toch?
Jij zit meer in de materie, maar is de menselijke evolutie niet veel sneller gegaan in vergelijk met andere dieren? En hebben ze alle evolutiestappen al gevonden? (die god in de grond heeft gestopt natuurlijk )


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-08-2010 13:12 by Snaack Profiel van Snaack

@Elite: Gij zult mijn profeet niet afbeelden!!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-08-2010 13:13]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-08-2010 13:15 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 augustus 2010 13:08 schreef spectre het volgende:
Volgens mij lees ik toch echt "In het begin schiep God hemel en aarde


dat moet ook wel anders konden de mensen die op dat moment al op aarde waren, niet naar de hemel gaan, als ze dood gingen tijdens het maken van de hemel.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-08-2010 13:17 by XXL Profiel van XXL

Logisch toch?

Als je thuis vissen wilt hebben maak / koop je ook eerst een aquarium en dan volgen de vissen.

Niet andersom, lijkt mij.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-08-2010 13:18 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 26 augustus 2010 13:17 schreef XXL het volgende:
Logisch toch?

Als je thuis vissen wilt hebben maak / koop je ook eerst een aquarium en dan volgen de vissen.

Niet andersom, lijkt mij.


met jou kan ik praten.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-08-2010 13:19 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 26 augustus 2010 13:17 schreef XXL het volgende:
Logisch toch?

Als je thuis vissen wilt hebben maak / koop je ook eerst een aquarium en dan volgen de vissen.

Niet andersom, lijkt mij.


Eigenlijk is de eigenaar van het aquarium met de vissen God.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen