IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Radio Moscow (psychedelische rock, Iowa, USA)
nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-08-2010 21:10 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Tsja, nu kan ik moeilijk doen en zelf een gepaste introductietekst schrijven, maar in principe volstaat de informatie die op de Wikipedia staat ook wel:

--

Radio Moscow is an American psychedelic rock band that formed in Story City, Iowa in 2003. Currently comprising singer-songwriter and guitarist Parker Griggs (who also plays drums on the band's studio releases), bassist Zach Anderson and live drummer Cory Berry, the band has released two albums: Radio Moscow in 2007 and Brain Cycles in 2009. The band's song "Luckydutch" was featured on the soundtrack for the 2009 movie The Goods. Another one of their songs, "Broke Down" was featured in a recent RadioShack commercial.

--

Radio Moscow - Radio Moscow (2007)



1. "Introduction" – 1:19
2. "Frustrating Sound" – 3:54
3. "Luckydutch" – 4:40
4. "Lickskillet" (instrumental) – 4:55
5. "Mistreating Queen" – 4:32
6. "Whatever Happened" – 3:20
7. "Timebomb" – 3:17
8. "Deep Blue Sea" – 5:39
9. "Ordovician Fauna" – 2:01
10. "Fuse" – 3:13

Radio Moscow - Brain Cycles (2009)



1. "I Just Don't Know" – 5:00
2. "Broke Down" – 4:15
3. "The Escape" – 4:00
4. "No Good Women" – 8:13
5. "Brain Cycles" – 3:23
6. "250 Miles" – 4:52
7. "Hold on Me" – 3:20
8. "Black Boot" – 2:04
9. "City Lights" – 3:58
10. "No Jane" – 5:20

Anders dan bij een hoop psychedelische rockbands draait het hier niet zozeer om uitgebreide, (grotendeels) instrumentale jamsessies, maar zijn de songs gestructureerder en relatief kort van duur. De nadruk ligt echter wel op het gitaarwerk, wat mij nogal doet denken aan Jimi Hendrix, hoewel deze band wel duidelijk een frisse, eigen sound heeft. Eerste album is wat rauwer, tweede album komt op mij wat gestructureerder en gepolijster over, maar beide albums zijn op hun eigen manier topplaten. Wat ik vooral vet vind is de hoge mate van muzikaliteit, zo is al het studiowerk (op de basgitaar na) door één persoon ingespeeld. Ik heb ze bij toeval leren kennen doordat ze door Alive Records getekend zijn, een label waar ook The Black Keys op zit. Ik heb ze twee keer live gezien, een keertje op Roadburn '09 en begin dit jaar in Utrecht, eveneens zeer de moeite waard. Check voor tracks de MySpace:

http://www.myspace.com/radiomoscow


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-08-2010 21:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Leuke band, verder heb ik niks te melden, sorry. De moeite waard om eens live te bekijken in ieder geval.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 30-08-2010 18:26 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ten minste één reactie..


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-08-2010 18:38 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Brain Cycles heb ik wel eens gehoord, maar is mij niet echt bij gebleven. Ik zal het nog eens een draaibeurt geven.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 31-08-2010 22:35 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Zeker doen, en check eveneens het debuut.

Kom op, het gemiddelde Hypnos-topic krijgt meer reacties, en of dat nou goed nieuws is..


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 31-08-2010 23:01 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Leuke band jazeker, als je ervoor in de stemming bent.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-09-2010 14:48 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Gave band, geen idee waar ik ze live heb gezien maar dat was uitstekend.

En return the favour even en reageer in mijn Spacemen 3 topic. Dat is nog treuriger dan deze.


You have time. You are doing fine.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 01-09-2010 15:13 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

:') Zal ik later zeker ff doen, als ik het ook daadwerkelijk beluisterd heb


Rivfader90
YNWA
Usericon van Rivfader90
Posted 02-09-2010 12:45 by Rivfader90 Wijzig reactieProfiel van Rivfader90Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/Rivfader90

Brain Cycles is een geweldig album.



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-09-2010 13:13 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2010 12:45 schreef Rivfader90 het volgende:
Brain Cycles is een geweldig album.


Ik zou die eerste ook even checken als ik jou was.


Rivfader90
YNWA
Usericon van Rivfader90
Posted 12-09-2010 13:00 by Rivfader90 Wijzig reactieProfiel van Rivfader90Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/Rivfader90

Zal ik eens doen.



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 21-06-2011 22:39 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

super vette shit dit! iemand een tip waar ik in Nederland de LPs kan bestellen?



BobM
Usericon van BobM
Posted 21-06-2011 22:52 by BobM Wijzig reactieProfiel van BobMQuote dit bericht

Spelen op de woensdag (20 juli) op de Affaire tijdens de Nijmeegse 4daagse-feesten


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-06-2011 23:54 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Yeah, ik kom zeker kijken.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2012 1:07 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Bandleden die on-stage met elkaar op de vuist gaan, héél triest:



Het fijne weet ik er niet van, maar het schijnt dat de bassist / drummer naar aanleiding van dit incident zijn vervangen door twee nieuwe gasten, hoewel het volgens mij toch duidelijk de frontman (Parker Griggs) is die de boel op stang zit te jagen. Schijnt daarnaast dat 'ie de avond vóór dit incident opzettelijk een blikje bier in het gezicht van de zangeres van een of ander openingsbandje heeft gegooid, en het slachtoffer is dan weer de vriendin van de (voormalige?) bassist of iets dergelijks.

Enfin, zoals ik al zei, trieste shit. Nieuwste plaat nog niet echt goed beluisterd, maar de eerste twee platen vind ik zeer gaaf en beide keren dat ik ze live zag was het erg de moeite waard. Toch jammer als een band die je tof vindt dit soort streken levert.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-01-2012 1:20 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Drugs are bad, mmmmkay?

edit: ik verwar deze band altijd met Russian Circles.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 11-01-2012 1:32]


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-01-2012 22:02 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ooit eens het ongenoegen gehad om Russian Circles live te mogen aanschouwen. Na twee nummers vond ik het mooi geweest en ben ik er eens vandoor gegaan, hehe.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 11-01-2012 22:44 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Laatste plaat is net zo gaaf als de voorganger. 't is echt net of je Jimi Hendrix zit te luisteren soms.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen