IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : 11 september, een jaar later Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 19:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 19:38 schreef blonde rockgod het volgende:
Zoals Amerika?
Voorspelbare opmerking. Ik bestempel Amerika niet als schuldig ergens aan dus je ballonetje gaat niet op.
Maar dat had je zelf van te voren ook wel kunnen bedenken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 19:42 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Dat jij het bestempeld als niet schuldig maakt het waarheid voor jou? Mooi dat jij alwetend bent..........



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 19:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Daarom ben ik ook hier om jullie te verlichten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 19:46 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Dank U!



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 19:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Geen dank. Het is mijn morele plicht de onwetenden te onderwijzen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-09-2006 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 19:44 schreef kwelgeest het volgende:
Daarom ben ik ook hier om jullie te verlichten.


Hoe kunt ge zeggen: laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2006 22:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 18:49 schreef Beli Mawr het volgende:
Dat gat is idd best heel klein voor een inslag van zo'n toestel, en waar zijn de brokstukken gebleven? In zo'n toestellen zit nl. erg veel titanium en ceramische legeringen en door kerosinevuur kan dat gewoon niet smelten. Aluminium daarentegen smelt meteen weg.
Er zijn genoeg brokstukken gevonden (bij het pentagon), alleen laat Loose Change die foto's bewust niet zien.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 22:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 12:11 schreef Chelman het volgende:
Een dergelijk complot is per definitie NIET te verbergen. Als het uitkomt dan zijn de politieke, juridische en menselijke gevolgen voor de betrokkenen ENORM, ENORMER, ENORMST.

Stel dat Bush en cornuiten uit zijn om zoveel mogelijk geld en macht te verwerven dan zijn er VEEL meer VEEL minder risicovolle manieren (voor hunzelf) om zich eens flink te verrijken daar ze toch al veel macht bezitten als zijnde de gekozen regering.

Vanuit een hebberige, egoïstische instelling zou het smeden van een dergelijk complot simpelweg contraproductief zijn. De risico is te groot.


En los van alle docu's en analyses is dit voor mij nog steeds DE reden om aan te nemen dat een complottheorie niet waar is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-09-2006 23:02 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Gisteren in Zembla een hoop complottheorieen ontkracht, bijvoorbeeld over het pentagon en het neergaan van de twintowers.

Wat wel onduidelijk is, is waarom het beruchte gebouw #7 neerging. Een demolition-expert zei dat die zoiezo door experts moet zijn neergehaald. Voor de duidelijkheid; dat gebouw ging 7 uur na de aanslagen tegen de vlakte.

Mijn eigen mening over iets als 9/11 geven, vind ik altijd zo kut omdat je als niet diep-geinformeerde slecht kan zeggen wat er gebeurd is. Mocht een grote samenzwering zijn, dan mag ik hopen dat ik dat niet te weten kom als gast uit Nederland zonder enige connectie met de aanslagen. Ik ga toch nog maar steeds vanuit dat de VS niet zelf de aanslagen heeft veroorzaakt. Wel duidelijk is dat Vs er zeker baat bij heeft gehad. Dus misschien de theorie dat de VS na veelvuldige inlichting over komende aanslagen niets heeft gedaan om de aanslagen te voorkomen, klinkt me niet heel gek in de oren. Maar ja, wat kan ik er eigenlijk van zeggen...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Op welke manier hebben de VS er baat bij gehad? Hebben de VS baat bij geld slurpende oorlogen, bij een wereldwijde regressie, slechte diplomatieke verhoudingen en duizenden bodybags?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 23:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ik durf het bijna niet te zeggen


Fuck the world and fuck you


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Hoe het zit met dat gebouw zeven vraag ik mij ook af. Ik las dus vanochtend, zoals ik op de vorige pagina ook al postte, dat het in overleg met de brandweer om veiligheidsredenen neegehaald zou zijn.
Vind ik best aannemelijk; Ik weet het anders ook echt niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:06 schreef mental het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen
Onderbouw maar. Concrete argumenten, macro-economische cijfers!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 23:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 23:13 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:09 schreef kwelgeest het volgende:
Onderbouw maar. Concrete argumenten, macro-economische cijfers!


jezus, met cijfers ??? vergeet het dan maar.


Fuck the world and fuck you


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2006 23:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 11 september 2006 23:11 schreef Chelman het volgende:



owned!!1

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 11-09-2006 23:14]


Je moeder.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 23:13 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 23:05 schreef kwelgeest het volgende:
Op welke manier hebben de VS er baat bij gehad? Hebben de VS baat bij geld slurpende oorlogen, bij een wereldwijde regressie, slechte diplomatieke verhoudingen en duizenden bodybags?


Volgens mij is het niet zo gelopen als ze gedacht hadden. Ze wisten dat ze bijvoorbeeld Irak snel konden veroveren, maar dachten werkelijk dat ze daarna als helden zouden worden onthaald. Dat was natuurlijk een kapitale fout.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:13 schreef mental het volgende:
jezus, met cijfers ??? vergeet het dan maar.
Ach, van mij mag je ook een betoog houden waarom die punten (macro-)economisch aantrekkelijk zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 23:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

OT: Caudillo de España, por la gracia de Dios aka Francisco Paulino Hermenegildo Teódulo Franco y Bahamonde Salgado Pardo

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-09-2006 23:15]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-09-2006 23:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Volgens mij is het niet zo gelopen als ze gedacht hadden. Ze wisten dat ze bijvoorbeeld Irak snel konden veroveren, maar dachten werkelijk dat ze daarna als helden zouden worden onthaald. Dat was natuurlijk een kapitale fout.
Maar het aantal slachtoffers aan Amerikaanse kant werd wel veel hoger geschat.
Ook was het al van te voren duidelijk, voordat de missie Irak 'mislukte', dat het economisch gezien veel aantrekkelijker zou zijn om met Saddam deals te sluiten dan aan te vallen.
Mocht het al om de olie gaan....


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-09-2006 23:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:16 schreef kwelgeest het volgende:
Maar het aantal slachtoffers aan Amerikaanse kant werd wel veel hoger geschat.
Ook was het al van te voren duidelijk, voordat de missie Irak 'mislukte', dat het economisch gezien veel aantrekkelijker zou zijn om met Saddam deals te sluiten dan aan te vallen.
Mocht het al om de olie gaan....


Precies.

De VS als geheel had/heeft hier helemaal geen voordeel bij. Losse personen in de VS hebben hier voordeel uit gehaald maar ja dat is altijd zo in geval van grote gebeurtenissen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-09-2006 23:21 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:05 schreef kwelgeest het volgende:
Op welke manier hebben de VS er baat bij gehad? Hebben de VS baat bij geld slurpende oorlogen, bij een wereldwijde regressie, slechte diplomatieke verhoudingen en duizenden bodybags?


Laten we ten eerste vaststellen dat de VS het helemaal niet erg vindt om geld uit te geven aan oorlogen, laat staan dat ze het erg vinden om oorlog te voeren. De VS is er altijd als 1e bij om te dreigen met militaire operaties, blijkbaar vinden ze dat tof ofzo.

De voornaamste reden waarom de VS er baat bij hebben gehad is dat ik denk dat de VS zijn positie in het midden-oosten wilden versterken, vooral om de olie die daar zit (is cliche, ik weet het, maar het is wel waar). Het pakken van Bin Laden was maar een bijkomstige zaak; ik denk dat de VS net zo goed weet als ieder mens dat het oppakken van Bin laden niet voor minder terrorisme zorgt; er staan, zo gok ik, duizenden te wachten om de plek van Bin Laden over te nemen wanneer hij er niet mee is. Er zijn zelfs mensen die in zijn naam handelen zonder hem ooit gesproken te hebben; kijk naar de terroristen in de Londense metro.
Toen Afghanistan eenmaal 'veroverd' (als je dat uberhaupt kunt zeggen) was, was het niet lastig om meteen maar verder te gaan met Irak, waar ook zat olie zit. Met gewoon valse voorwendselen zijn ze die oorlog gestart, want laten we wel wezen; het bewijs was al nooit aanwezig (die foto's van Powell waren gewoon lachwekkend), laat staan de MVW. Nb. Als motief wijs ik nu 2 keer olie aan, maar ik denk dat de 1e prioriteit steeds bij meer macht ligt

Over die wereldwijde regressie, kan ik weinig zeggen. Als semi-argument kan ik iig zeggen dat misschien de VS die gewoon voor lief heeft genomen

Die slechte diplomatiek verhoudingen vallen allersinds mee hoor. Nog steeds heeft de VS goeie contacten met de EU, er is nooit enige sprake geweest van het definitief opzeggen van een vertrouwen in elkaar. Zelfs met de Israel/Libanon-kwestie hebben Frankrijk en de VS samen gewerkt aan een oplossing.

Ook die bodybags is niet veel over te zeggen, ik weet niet precies hoe erg de VS dat vindt. Waarschijnlijk wel kut, maar 1) de VS heeft zat militairen en het risico bestaat nu eenmaal dat er in je leger doden vallen bij militaire operaties en 2) die militairen staan in iig te trappelen om af te reizen om te strijden voor hun land, dus daarvoor hoeft de VS het niet te laten.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-09-2006 23:22 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 september 2006 23:16 schreef kwelgeest het volgende:
Maar het aantal slachtoffers aan Amerikaanse kant werd wel veel hoger geschat.
Ook was het al van te voren duidelijk, voordat de missie Irak 'mislukte', dat het economisch gezien veel aantrekkelijker zou zijn om met Saddam deals te sluiten dan aan te vallen.
Mocht het al om de olie gaan....


Ik denk ook niet dat het om olie ging, maar meer om het feit dat Saddam er nog steeds zat (toch oud zeer, en er was wel verdomde weinig voor nodig om Irak aan te vallen). Ik denk ook dat het met de ligging van Irak te maken had, denk je maar eens in wat het zou betekenen als de VS wel de macht en de complete controle zou hebben in Irak. Waarschijnlijk worden de anti VS terreurdaden in Irak meer gefinancierd door de buurlanden van Irak dan door Al Qaida o.i.d.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2006 23:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dan vraag ik me af waarom ze iran niet hebben aangevallen


Je moeder.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-09-2006 23:24 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 23:16 schreef kwelgeest het volgende:
Maar het aantal slachtoffers aan Amerikaanse kant werd wel veel hoger geschat.
Ook was het al van te voren duidelijk, voordat de missie Irak 'mislukte', dat het economisch gezien veel aantrekkelijker zou zijn om met Saddam deals te sluiten dan aan te vallen.
Mocht het al om de olie gaan....


Ik geloof nooit dat het tussen een deal had kunnen komen tussen de VS en Saddam. En daarnaast is het toch veel makkelijker als VS zijnde om het militair uit te vechten? Het leger van Irak was niets bij dat van VS.

Ja, het gaat denk ik toch om de olie



Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen