IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : 11 september, een jaar later Vorige pagina | Volgende pagina
General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 11-09-2002 21:33 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 11 september 2002 21:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Sja ik pleit gewoon voor objectieve verslaggeving en dat is op dit moment niet het geval .


Verslaggeving zal nooit opbjectief zijn en zeker in Amerika zullen ze heel erg goed nadenken wat ze laten zien en hoe ze het presenteren.



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 11-09-2002 21:34 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2002 21:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Sja ik pleit gewoon voor objectieve verslaggeving en dat is op dit moment niet het geval .
*edit* sorry Dargull

Was er de hele dag herdenking op TV dan? Op de NEDERLANDSE TV?

Vindt iedereen dat niet super veel te veel aandacht, en zo?
Van mij in ieder geval niet.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-09-2002 22:45 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 september 2002 21:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Sja ik pleit gewoon voor objectieve verslaggeving en dat is op dit moment niet het geval

Heb net die documentaire gekeken die eigenlijk over iemand ging die net bij de brandweer kwam maar die dus in het WTC was met de ramp... best indrukwekkend. Geen amerikaans propagandagezever, gewoon een verslag van wat er was gebeurd gezien van dichtbij... toch wel objectief dacht ik zo.


Zenial


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 11-09-2002 22:46 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

heb net die docu gezien, op rtl4. was wel 'mooi' om te zien, maar het doet me niet zo veel meer. heb die beelden al minstens honderd keer gezien. ik ken het verhaal nu wel en ik weet ook wel dat ze verdrietig zijn. en dat alles zo word gemaakt dat de amerikanen helden zijn.... jammer is dat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-09-2002 22:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 11 september 2002 22:45 schreef Zenial het volgende:
Heb net die documentaire gekeken die eigenlijk over iemand ging die net bij de brandweer kwam maar die dus in het WTC was met de ramp... best indrukwekkend. Geen amerikaans propagandagezever, gewoon een verslag van wat er was gebeurd gezien van dichtbij... toch wel objectief dacht ik zo.


dus NOG meer aandacht voor de slachtoffers... opzich goed vermaak voor op tv maar nu wordt de aandacht alweeeer op de vs geplaatst over hoe zielig ze zijn enzo

neemt niet weg dat het intrigerend kan zijn en tevens nog steeds gruwelijk is voor de overlevenden...

hoewel het mij geen ruk interesseerd

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 11-09-2002 22:49]


Je moeder.


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 12-09-2002 8:58 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

ik vond het wel een indrukwekkende docu....
die geluiden van het neerploffen van mensen die uit de torens sprongen, kippevel.....


Pritt kills the Brazilian glue-scene


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-09-2002 9:03 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 11 september 2002 22:45 schreef Zenial het volgende:
Heb net die documentaire gekeken die eigenlijk over iemand ging die net bij de brandweer kwam maar die dus in het WTC was met de ramp... best indrukwekkend. Geen amerikaans propagandagezever, gewoon een verslag van wat er was gebeurd gezien van dichtbij... toch wel objectief dacht ik zo.


Ik heb die documentaire ook gezien... Maar helemaal objectief vond ik ze niet.. Objectiviteit / subjectiviteit zit niet alleen in het verhaal, maar ook in hoe de shots gedaan worden. Mensen langs onder filmen laat ze machtiger lijken, groter.. Precies wat ze met die brandweermannen deden om hun heldenmoed nog eens te benadrukken.
Wat ik dan wel weer kon apprecieren is dat ze het verhaal hebben gehouden zoals ze van het begin wilden - hoofdmoot over die jonge brandweerman. Ze hadden er evengoed een mirakelverhaal over kunnen maken over het feit dat heel die brandweerkazerne het er levend vanaf bracht (ze waren er als eerste bij en zaten dusn in de toren die laatst viel).
Bovendien waren eht Fransen die dit gefilmd hebben.. Europeanen hebben zowiezo wat meer realisme in zich dan de patriottistische Amerikanen...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-09-2002 15:43 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 12 september 2002 8:58 schreef Vomitory het volgende:
ik vond het wel een indrukwekkende docu....
die geluiden van het neerploffen van mensen die uit de torens sprongen, kippevel.....


Ik vond het ook een indrukwekkende documentaire. De 'ploffen' die je constant op de achtergrond hoorde van de springers die de grond raakten vond ik denk ik wel het ergst.
Het geluid van het instorten van toren 1 vanuit toren 2 vond ik trouwens ook een behoorlijk angstaanjagend geluid.


the only pleasure is pain


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-09-2002 15:49 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 11 september 2002 21:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Was er de hele dag herdenking op TV dan? Op de NEDERLANDSE TV?

Goede vraag, was dat zo? Als dat zo was:

Tyfuslijers.



Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 12-09-2002 15:51 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

11 sept is een herdenking van menselijk leed. En dat heeft voor mij nix met politiek te maken.
Bush is net zo erg als de dictators die hij zogenaamd bestrijd, maar de slachtoffers zijn en blijven dood. En daard draait het in mijn ogen om.


bla...bla...bla...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-09-2002 15:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Maakt niet uit wat er gebeurt is, het hoeft niet de hele dag op de nederlandse TV te komen (was dat trouwens zo?).

Maar anyway, ookal wordt nederland compleet met de grond gelijkgemaakt dan kan het die amerikanen nog geen reet schelen. Laat staan dat ze er om gaan rouwen. Dus ik snap niet waarom het nederlandse volk zich zo genoodzaakt voelt er zoveel aandacht aan te schenken in de vorm van herdenkingen, etc.



Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 12-09-2002 16:00 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 15:54 schreef Vargen666 het volgende:

Maar anyway, ookal wordt nederland compleet met de grond gelijkgemaakt dan kan het die amerikanen nog geen reet schelen. Laat staan dat ze er om gaan rouwen.


Dat is dus niet waar. Aan de ramp in Enschede bijvoorbeeld is door de Amerikaanse media aandacht aanbesteed. Hoe kan je nou zeggen dat de Amerikanen niet meeleven met de rest van de wereld als je dr nix vanaf weet?


bla...bla...bla...


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-09-2002 16:01 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 15:54 schreef Vargen666 het volgende:
Maakt niet uit wat er gebeurt is, het hoeft niet de hele dag op de nederlandse TV te komen (was dat trouwens zo?).

Maar anyway, ookal wordt nederland compleet met de grond gelijkgemaakt dan kan het die amerikanen nog geen reet schelen. Laat staan dat ze er om gaan rouwen. Dus ik snap niet waarom het nederlandse volk zich zo genoodzaakt voelt er zoveel aandacht aan te schenken in de vorm van herdenkingen, etc.


Dus ben jij al net zo erg als die Amerikanen.. Je maakt er een ver-van-m'n-bed show van. (heel zwart-wit en heel kort door de bocht in weet het, maar daar komt het wel in essentie op neer).


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-09-2002 16:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Feit blijft dat nederland en andere landen zo ontiegelijk mee moeten leven met dat klote amerika wat zichzelf oh zo belangrijk vind. Daar kan ik niet tegen. Waarom is dit?

En mijn vraag is nog niet beantwoord: is het nou wel of niet de hele dag op TV geweest? Want dat is de aanleiding van mijn reactie. Als het niet de hele dag op TV is geweest mag je een aantal smiley's uit mijn eerdere post weghalen.



Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 12-09-2002 16:06 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik weet niet of het de hele dag op tv is geweest, want zoals ik gisteren al zei heb ik geen tv gekeken.
Maar dat Nederlands meeleven komt door de Nederlanders en de media hier. Daar heeft Amerika verrekte weinig mee te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Lady Rose op 12-09-2002 16:08]


bla...bla...bla...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2002 16:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 15:54 schreef Vargen666 het volgende:
trouwens zo?).

Maar anyway, ookal wordt nederland compleet met de grond gelijkgemaakt dan kan het die amerikanen nog geen reet schelen. .


sterker nog, als ze het nodig achten schuwen ze er niet voor ons militair aan te vallen, zogenaamde bondgenoten. ook al is het een extreem scenario, dit deed mijn mening over de VS toch nog intensieveren.

Carnivore zong het reeds:

USA for USA, U-S-A


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-09-2002 16:10 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 12 september 2002 16:05 schreef Vargen666 het volgende:
Feit blijft dat nederland en andere landen zo ontiegelijk mee moeten leven met dat klote amerika wat zichzelf oh zo belangrijk vind. Daar kan ik niet tegen. Waarom is dit?

En mijn vraag is nog niet beantwoord: is het nou wel of niet de hele dag op TV geweest? Want dat is de aanleiding van mijn reactie. Als het niet de hele dag op TV is geweest mag je een aantal smiley's uit mijn eerdere post weghalen.


Bij ons is het iig de hele avond op tv geweest. In de dag ook af en toe een stuk ja...

Ik vind het persoonlijk ook allemaal een beetje over the top. Langs de ene kant vind ik het zoooo enorm erg voor de mensen die gestorven zijn en nog meer voor de achterblijvers. Elke keer als ik die beelden zie van mensen die uit de ramen springen krijg ik tranen in mijn ogen..
Maar dat ze die memorials en eindeloze foto's voor zichzelf houden. Het is normaal dat zij een rouwproces nodig hebben, maar NIET dat ze heel de wereld opleggen om met hen mee te rouwen. Al die doden die vallen door de Amerikanen zijn er een pak meer dan de 3500 die er gestorven zijn bij de aanslagen op 11/09. Ik zie een Afrikaanse, Aziatische of Latijns-Amerikaanse premier nog niet beelden van rouwende onderdanen de wereld in sturen. Amerika denkt nog altijd dat zij de wereld zijn en dat alles wat erbuiten ligt eigenlijk hen toebehoort, maar dat we blijkbaar te stom zijn om dat te beseffen...
Ik kots van Bush, Amerikaans pattriotisme en heel de Amerikaanse politiek, maar dat belet me niet om mee te voelen met degenen die hebben geleden onder die aanslagen.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-09-2002 16:12 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 12 september 2002 16:06 schreef Lady Rose het volgende:
Maar dat Nederlands meeleven komt door de Nederlanders en de media hier. Daar heeft Amerika verrekte weinig mee te maken.



Dat is dus niet waar. Amerika blijft dit feit nieuwswaarde geven door er constant op te blijven hameren wat een trauma ze wel niet hebben opgelopen. Ze blijven beelden de wereld insturen. Wat nieuwswaarde heeft wordt uitgezonden. Niet elk land vor zich kiest wat nieuwswaarde heeft hoor. Anders zou je een hoop verschillende nieuwsuitzendingen zien, wat buitenlands nieuws betreft dan toch..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2002 16:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Hoe vaak het woord "god" in de mond genomen door bush en zijn bende baart mij ook vreselijk veel zorgen. soms lijkt het al net een fundamentalistische staat


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 12-09-2002 16:15 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 12 september 2002 16:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe vaak het woord "god" in de mond genomen door bush en zijn bende baart mij ook vreselijk veel zorgen. soms lijkt het al net een fundamentalistische staat


Lijkt het?


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-09-2002 16:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

is het...


Je moeder.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-09-2002 16:55 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

What can i say. De zaken zijn iig een stuk duidelijk dan 1 jaar geleden. Maar mijn mening is niet veel verandert in dat jaar.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 12-09-2002 17:09 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik heb op RTL4 een reportage gezien over de brandweermannen daar, die dag terplekke. Ik vond het erg indrukwekkend en heb met een brok in mijn keel zitten kijken. Tuurlijk zitten er in dat soort reportages van die typische Amerikaanse trekjes, maar ik vind dat je daar maar even doorheen moet prikken.


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 12-09-2002 17:12 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 17:09 schreef Vintersorg het volgende:
Ik heb op RTL4 een reportage gezien over de brandweermannen daar, die dag terplekke. Ik vond het erg indrukwekkend en heb met een brok in mijn keel zitten kijken. Tuurlijk zitten er in dat soort reportages van die typische Amerikaanse trekjes, maar ik vind dat je daar maar even doorheen moet prikken.


Die reportage heb ik ook gezien, het was inderdaad zeeeer indrukwekkend en dat typisch amerikaans waar je het over hebt dat neem ik ze echt niet kwalijk in zo'n geval


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-09-2002 17:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dat wel maar niet het feit dat die reportages indringend zijn maar het feit dat er indringend véél reportages zijn, is mij een brok in mn keel... je wordt waar je ook kijkt er mee geconfronteerd dat amerika zielig is omdat er eens een paar doden vallen. door dit soort reportages trek je sneller partij voor het slachtoffer, amerika dus volgens de makers...

in amerika hebben ze het al goed genoeg, elders vallen ook wel eens doden, niet zeiken, gewoon verder leven en niet zielig gaan doen door irak aan te vallen of wat hij ook in gedachten had


Je moeder.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen