IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-09-2012 13:48 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 20 juni 2012 17:01 schreef Black Jew het volgende:


Het was ongeveer zo: We hebben deze middelen, die moet jij gebruiken. We willen dat jij het vrijwillig doet en als je dat niet doet krijg je een RRechterlijke machtiging en doen wij als nog de zelfde medicatie in jou systeem



Heb het een paar keer meegemaakt dat ze me een RM wilden aansmeren en gelukkig steeds de dans ontsprongen, behalve die keer dat ik een gerechtelijk RM van een jaar kreeg na het buurvrouw-gordijn-drama.

Het is inderdaad zo dat ik heel wat tijd kwijt was aan het overtuigen van psychiaters en medewerkers dat ik geen medicatie wil, en heb ook de nodige gezeik gekregen over het feit dat ik andere patienten wist te motiveren om ook geen medicatie te accepteren gheheh.

Heb deze gast ook in het harnas gejaagd;

'Psychiater voerde schrikbewind in Zuidlaren'

Psychiater Peter Lambers voerde jarenlang een schrikbewind op de gesloten afdeling Intensieve Zorg van ggz-kliniek Lentis in Zuidlaren. Patiënten werden voortdurend geïntimideerd en nauwelijks behandeld, zeggen ze in een reportage van De Vijfde Dag. Lambers werkt inmiddels bij een andere ggz-instelling.

Richard Groeneveld, broer van ex-patiënt Martin: 'Lambers brengt constant mensen blijvende geestelijke schade toe. Letsel dat nooit meer weggaat', zegt Richard Groeneveld, wiens broer in de kliniek verbleef. Martine Feenstra, ex-patiënte: 'Hij sluit mensen alleen maar op en bedreigt ze. En zorgt dat ze er niet beter uitkomen.'
Klokkenluider

Volgens klokkenluidster Hester van der Wal moet er snel iets gebeuren. Zij werkte als gz-psycholoog op Lambers' afdeling en deed melding van de misstanden. Lentis stelde een onderzoek in en onthief Lambers later van al zijn taken.
Weer aan het werk

Lambers kreeg recent een waarschuwing van het medisch tuchtcollege. Ook wordt hij nauwgezet gevolgd door de Inspectie voor de Gezondheidszorg, heeft De Vijfde Dag achterhaald. Inmiddels werkt de psychiater bij een andere ggz-instelling.



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2012 13:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 september 2012 19:45 schreef faalhaas het volgende:


Ik heb korte tijd anti depressiva gelsikt, alsof er een deken over je heen wordt gegooid, hoef die rommel niet meer. Nooit niet.
Dezelfde hoeveelheid altijd dus?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-09-2012 15:14 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 september 2012 13:53 schreef bastianus het volgende:
Dezelfde hoeveelheid altijd dus?


Nog een tijdje halve dosering geprobeerd ook. Maar ik kwam er achter dat piekeren en je druk maken om dingen ook een functie heeft, namelijk dat je tot actie overgaat. Met die rommel was ik net een plant, wel een tevreden plant hoor.. maar toch..


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2012 15:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 september 2012 15:14 schreef faalhaas het volgende:
Nog een tijdje halve dosering geprobeerd ook. Maar ik kwam er achter dat piekeren en je druk maken om dingen ook een functie heeft, namelijk dat je tot actie overgaat. Met die rommel was ik net een plant, wel een tevreden plant hoor.. maar toch..
Dat hoor je vaak van mensen die zulk spul moeten slikken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-09-2012 15:52 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 4 september 2012 13:48 schreef BARABAS het volgende:
Heb het een paar keer meegemaakt dat ze me een RM wilden aansmeren en gelukkig steeds de dans ontsprongen, behalve die keer dat ik een gerechtelijk RM van een jaar kreeg na het buurvrouw-gordijn-drama.

Het is inderdaad zo dat ik heel wat tijd kwijt was aan het overtuigen van psychiaters en medewerkers dat ik geen medicatie wil, en heb ook de nodige gezeik gekregen over het feit dat ik andere patienten wist te motiveren om ook geen medicatie te accepteren gheheh.

Heb deze gast ook in het harnas gejaagd;

'Psychiater voerde schrikbewind in Zuidlaren'

Psychiater Peter Lambers voerde jarenlang een schrikbewind op de gesloten afdeling Intensieve Zorg van ggz-kliniek Lentis in Zuidlaren. Patiënten werden voortdurend geïntimideerd en nauwelijks behandeld, zeggen ze in een reportage van De Vijfde Dag. Lambers werkt inmiddels bij een andere ggz-instelling.

Richard Groeneveld, broer van ex-patiënt Martin: 'Lambers brengt constant mensen blijvende geestelijke schade toe. Letsel dat nooit meer weggaat', zegt Richard Groeneveld, wiens broer in de kliniek verbleef. Martine Feenstra, ex-patiënte: 'Hij sluit mensen alleen maar op en bedreigt ze. En zorgt dat ze er niet beter uitkomen.'
Klokkenluider

Volgens klokkenluidster Hester van der Wal moet er snel iets gebeuren. Zij werkte als gz-psycholoog op Lambers' afdeling en deed melding van de misstanden. Lentis stelde een onderzoek in en onthief Lambers later van al zijn taken.
Weer aan het werk

Lambers kreeg recent een waarschuwing van het medisch tuchtcollege. Ook wordt hij nauwgezet gevolgd door de Inspectie voor de Gezondheidszorg, heeft De Vijfde Dag achterhaald. Inmiddels werkt de psychiater bij een andere ggz-instelling.




goed werk, je kan trots zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 04-09-2012 15:53]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-09-2012 16:08 by BARABAS Profiel van BARABAS

Mwoah, misschien heb ik daarin gewoon wat mazzel dat ik niet gevoelig ben voor het blind accepteren van authoriteit om zo maar te zeggen. Maar het blijft wel schokkend om te zien hoe de dingen eraan toe gaan binnen een kliniek.

Helemaal wat betreft de macht die psychiaters hebben.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-09-2012 16:29 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

It takes one to know one.




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2012 17:53 by bastianus Profiel van bastianus

Eén vloog over het koekoeksnest..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 04-09-2012 20:14 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ongeveer een jaar na die voltijd therapie heb ik weer een afspraak met de psych donderdag.

Ik ga nog wel elke dag naar mijn werk maar het word steeds moeilijker en ik wil niet weer thuis zitten voor ik aan de bel trek, dus dan maar nu...
Thuis zitten maakt het alleen maar erger, ik zie het niet zitten om daar weer in te belanden.

Het is niet persé voor mijn gemoedstoestand, borderline en sociale fobie is toch wel heel goed onder controle. Ik krijg mijn situatie gewoon niet veranderd en dat maakt me depressief.

Ik woon noodgedwongen nog bij mijn ex, we maken er t beste van maar het blijft kut. Ik krijg geen werk gevonden in Tilburg wat in mijn mogelijkheden ligt, ik krjg geen BBL opleiding gevonden om op z'n minst een papiertje te hebben (en ik heb al ontieglijk veel mails en sollicitaties gestuurd).

De hele situatie maakt me behoorlijk depri en ik krijg het niet veranderd. Hopelijk kan de psych me misschien helpen met praktische dingen. Al is het een traject in Tilburg, alles is beter dan zo doorgaan en toch weer thuis belanden. Gelukkig zijn ze op mijn werk wel begripvol en zetten ze me gewoon op e-mails als ik weer een huildag heb en zombie ben van de valeriaan ( )

Hopelijk verwacht ik geen mirakel van de psych.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-09-2012 20:19 by bastianus Profiel van bastianus

Ik zou een mirakel van jezelf verwachten, en daarvoor aan het werk gaan. [/dr. Phil]
Veel succes toegewenst!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-09-2012 15:54 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ff rondje meest irritante bijwerkingen?

Die van mij is slecht zien, had altijd prima zicht maar dat is dus weg. Kmoet eigenlijk een bril nu maar dat vertik ik.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-10-2012 0:41 by Argh Profiel van Argh

Zat even naar Pauw & Witteman te kijken en daar kwam deze documentaire over een autistisch persoon voorbij die a.s. maandag ergens wordt uitgezonden. Zag er wel interessant uit, zeker gezien de verhalen dat het uiteindelijk is uitgedraaid op de zelfmoord van de hoofdpersoon.

quote:
De 45-jarige Matthijs is autistisch en in gevecht met de wereld om hem heen. De mensen zijn voor hem onvoorstelbaar en onbetrouwbaar, ze houden zich niet aan de logica van zijn denken. Matthijs neemt daarom ieder gesprek op en archiveert het. De archieven reiken tot aan het plafond. Als de woningbouwvereniging het appartement van Matthijs dreigt te ontruimen, valt de bodem onder zijn bestaan weg. De Regels van Matthijs is geregisseerd door Marc Schmidt en geproduceerd door Basalt Film. De documentaire wordt in oktober uitgezonden in NCRV Dokument.






[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 05-10-2012 0:42]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-10-2012 0:48 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Ik ken hem van gezicht.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-10-2012 0:51 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

als ik mij niet vergis zie ik de christine le duc, en loopt hij de folkingestraat in.

Of ben ik nou gek.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 05-10-2012 1:16]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-10-2012 1:06 by Argh Profiel van Argh

Realiseer me ook nu pas dat het in Groningen is ja


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2012 1:49 by faalhaas Profiel van faalhaas

Wat een opgewonden standje. En hij mag zn huis ook wel eens opruimen.


... hoe de hazen lopen ...


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-10-2012 3:34 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 5 oktober 2012 0:51 schreef Black Jew het volgende:
als ik mij niet vergis zie ik de christine le duc, en loopt hij de folkingestraat in.

Of ben ik nou gek.


Nee, Martini Toren op 1:58


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-10-2012 5:07 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 augustus 2012 16:37 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
keer de medicatie nemen kan ook helpen, denk ik?
Ibuprofen werkt tegen hoofdpijn ja.

quote:
Op 29 september 2012 15:54 schreef Black Jew het volgende:
ff rondje meest irritante bijwerkingen?

Die van mij is slecht zien, had altijd prima zicht maar dat is dus weg. Kmoet eigenlijk een bril nu maar dat vertik ik.
Ook gehad. Voor de gein m'n vaders leesbril eens opgezet. Gek genoeg was daardoor wazigheid in de verte weg.

Overmatig zweten tijdens het slapen vond ik ook érg vervelend.

Maar het ergste is niet lichamelijk: totale afvlakking, onverschilligheid.

Jarenlang Zyprexa 20MG geslikt. In die tijd heeft mijn moeder een vorm van goedaardige kanker gehad. Niet echt bewust meegemaakt. "Oh moeders heeft kanker? Nouja, komt morgen wel, ik ga eerst verder slapen."

Je verschrikkelijk slecht voelen is kut, maar nog altijd "beter" dan helemaal niks voelen.


Ook weer wat bedacht voor het kennismakingsgesprek voor de naderende opname.
Ik ben zeer vaak depressief. Flink depressief. Maar is dat niet logisch als je nul sociale contacten hebt, geen zinvolle daginvulling, slecht zelfbeeld en de hele dag apatisch op de bank ligt?
Dan heb je eigenlijk toch gewoon alle reden om je depressief te voelen?
Wat probeert men op dát moment dan pilmatig te bereiken?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2012 11:42 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 5 oktober 2012 5:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ook weer wat bedacht voor het kennismakingsgesprek voor de naderende opname.
Ik ben zeer vaak depressief. Flink depressief. Maar is dat niet logisch als je nul sociale contacten hebt, geen zinvolle daginvulling, slecht zelfbeeld en de hele dag apatisch op de bank ligt?
Dan heb je eigenlijk toch gewoon alle reden om je depressief te voelen?
Wat probeert men op dát moment dan pilmatig te bereiken?


Pillen bestrijden alleen de symptomen. En kunnen tijdelijk nuttig zijn als je echt het idee krijgt gek te worden van je eigen gedachtes. Zo zie ik het.

En ja logisch dat je depressief wordt van je huidge situatie, heb er zelf ook in gezeten en denk dat elk mens behoefte heeft aan een zinvolle dagbesteding en sociale contacten. Krijg je dat niet voor elkaar dan gaat je zelfbeeld al heel rap omlaag. Ik denk dat je jezelf vooral de vraag moet gaan stellen hoe het komt dat je geen baan/opleiding volhoudt. Lag het aan de omgeving, aan je eigen persoonlijkheid, of beide? Als je dat eenmaal helder hebt kun je je leven daar wat meer naar gaan inrichten.

Misschien stel ik het allemaal wat versimpeld voor, maar waarom zou je het moeilijker gaan maken dan het is. It worked for me. Heb nu een parttime baan waarbij ik vooral vanuit huis werk. Hou het nu al bijna een jaar vol en dat is me nog nooit eerder gelukt. Continue mensen om me heen hebben kan ik gewoon niet verdragen, dat heb ik maar geaccepteerd. Heb wel een beter zelfbeeld gekregen en sociale contacten lopen daardoor ook weer makkelijker.


... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-10-2012 11:47 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Yeah, well, kennismakingsgesprek blijkt intake te zijn. :')

Maar ik hou er rekening mee dat de opname helemaal niet door gaat. Mijn psychiater blijkt me door verwezen te hebben onder "ADHD".

Met dat erbij heb ik nu letterlijk álles voorbij horen komen behalve krankzinnigheid.

In deskundige mensen we trust...


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2012 11:50 by faalhaas Profiel van faalhaas

Wat voor diagnose zou je jezelf geven dan?


... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-10-2012 11:52 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Bipolaire stoornis, persoonlijkheidsstoornis [nao], autisme.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2012 11:55 by faalhaas Profiel van faalhaas

Das wel even wat anders dan ADHD ja.


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-10-2012 11:59 by Silence Profiel van Silence

Gesprekje gehad bij de schoolpsycholoog. Godverdomme, dat had ik al beter gekund. En dat wordt aangenomen op een school waar een psychologie-opleiding gegeven wordt. Ongelofelijk. Uitspraken als: 'Jij zegt 'dat tekent', maar dat laat gewoon een hele grote, open wond achter!' en Oja, iets in die richting had ik op je formulier gelezen, maar ik weet het niet meer. of Oh, ken je deze techniek uit je opleiding? Ja? Okay, mooi geef maar antwoord!

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 05-10-2012 12:36]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 05-10-2012 12:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Sterkte iedereen ja!

Binnenkort weer voorlichting geven omtrent Schizofrenie.

Zin an.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen