IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-10-2012 23:30 by faalhaas Profiel van faalhaas

Bemoeizorg is een relatief nieuwe naam voor een vorm van sociaal-psychiatrische hulpverlening. Deze vorm van hulpverlening richt zich voornamelijk op de zogenaamde zorgwekkende zorgmijders. Mensen die in behoeftige of anderszins verkommerde omstandigheden leven maar de stap naar de reguliere hulpverlening nog niet kunnen, of niet meer willen maken.

Kende de term ook niet. Maar ik vind hem idd wel erg grappig.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-10-2012 23:31]


... hoe de hazen lopen ...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 09-10-2012 8:03 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Het gaat ook mis omdat 'ie heel helder en stabiel overkomt bij vlagen.

Vond het een goeie docu. Herken ook wel patroontjes.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-10-2012 14:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

Nog eens even rustig bekeken via Uitzending Gemist. Toch wel aangrijpend. Hier en daar idd wel wat herkenning, alleen heeft hij het allemaal veel extremer waardoor het onleefbaar wordt. En hij pleegt dus ook zelfmoord


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-10-2012 15:17 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 9 oktober 2012 8:03 schreef powertieke het volgende:
Het gaat ook mis omdat 'ie heel helder en stabiel overkomt bij vlagen.


Bekend probleem.

quote:

Vond het een goeie docu. Herken ook wel patroontjes.


quote:
Op 9 oktober 2012 14:45 schreef faalhaas het volgende:
Nog eens even rustig bekeken via Uitzending Gemist. Toch wel aangrijpend. Hier en daar idd wel wat herkenning, alleen heeft hij het allemaal veel extremer waardoor het onleefbaar wordt. En hij pleegt dus ook zelfmoord


Had ook wat twijfels omdat ik halverwege binnenviel, maar het begin net ook teruggekeken. Vond het af en toe ook wel lastig om te zien. Maar achteraf wel een mooie/goede documentaire.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2012 15:22 by bastianus Profiel van bastianus

Hij hakte er wel in, ja. Ik had vroeger trouwens een vriend die ook vergelijkbaar gedrag vertoonde. Ineens was hij er niet meer en had hij alle banden verbroken met vrienden en kennissen. Jammer, vond het een gave gast.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-10-2012 15:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Niet best voor mijn humeur,

misschien andere keer.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-10-2012 15:57 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 9 oktober 2012 15:22 schreef bastianus het volgende:
Hij hakte er wel in, ja. Ik had vroeger trouwens een vriend die ook vergelijkbaar gedrag vertoonde. Ineens was hij er niet meer en had hij alle banden verbroken met vrienden en kennissen. Jammer, vond het een gave gast.


Wel jammer ja. Ik had vroeger ook een vriend die na zijn 18e steeds vreemder ging denken en handelen. De enige manier om nog met hem om te kunnen gaan was meegaan in zijn manier van denken, anders sloeg ie de deur dicht. Op een gegeven moment heb ik het contact laten verwateren, misschien egoistisch maar ik trok het niet meer. Vraag me soms wel af hoe het met hem gaat.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-10-2012 16:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 9 oktober 2012 15:57 schreef faalhaas het volgende:
Ik had vroeger ook een vriend


I doubt it.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-10-2012 16:03 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-10-2012 16:07 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 9 oktober 2012 16:01 schreef Onweerwolf het volgende:
I doubt it.


Het lijkt erop dat je continue mijn aandacht wil. Je kunt me gewoon mailen als je iets persoonlijks kwijt wilt, hoef je niet steeds elk topic te vervuilen. Ok?


... hoe de hazen lopen ...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-10-2012 16:37 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Goeie docu wel, heftig einde. Ik moet wel zeggen dat het me soms allemaal iets te gekunsteld overkwam, met name de woede momenten.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-10-2012 16:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 9 oktober 2012 16:37 schreef Metalhead22 het volgende:
Goeie docu wel, heftig einde. Ik moet wel zeggen dat het me soms allemaal iets te gekunsteld overkwam, met name de woede momenten.


Ja. Ik vraag me ook af of ie bijv. zo tegen die Woningbouw miepen was uitgevallen zonder camera erbij.

Ben ik trouwens de enige die soms erg aan Keith Caputo moest denken?


... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 09-10-2012 16:58 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 9 oktober 2012 16:44 schreef faalhaas het volgende:
Ja. Ik vraag me ook af of ie bijv. zo tegen die Woningbouw miepen was uitgevallen zonder camera erbij?
Ja.

Even de docu kijken.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-10-2012 17:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 oktober 2012 16:37 schreef Metalhead22 het volgende:
Goeie docu wel, heftig einde. Ik moet wel zeggen dat het me soms allemaal iets te gekunsteld overkwam, met name de woede momenten.
Een kind dat met boos worden steeds de zin krijgt, gaat dat natuurlijk ook als overlevingsstrategie gebruiken. Aan de andere kant: ik vind veel van de autisten die ik les geef ook gekunsteld en afstandelijk overkomen, terwijl ze gewoon echt zo zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-10-2012 17:45 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

toch maar gekeken.

Wat doe je er aan.

same shit different day.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 09-10-2012 23:50 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

tcoh wel een behoorlijk over-analyseren.

iedereen kan zich kapot denken ongeacht diagnose what ever

daar is niemand immuun voor.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 09-10-2012 23:52 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Kan zeker.
Menig psychische aandoening kan leiden tot de dood en is dan semi-terminaal ofzo. Quasi-fataal, weet ik veel.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-10-2012 13:31 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

BJ, ooit langere tijd geen medicatie geslikt? Or anyone else for that matter.

Ik merk zelf dat ik véél alerter ben. Meer arousal, maar dan zonder coke.
Maar wel nog steeds met regelmaat bier en wiet.

Had van het weekend vrij veel stress en slaapgebrek. Bij de huisartsenpost 2x promethazine 25MG opgehaald. Ik viel in slaap, maar werd veel te vroeg weer wakker. Een ongelofelijk irritante soort bewegingsdrang in m'n armen. Uiteindelijk opgelost door ze vooral niet proberen stil te houden. Killed the afwas.
Dag erna misselijk en veel schijten. Die pillen heb ik ook weer voor een jaar gehad.

Dan nog de prijzen van medicatie. Die 2 pilletjes zouden me 24 euro hebben gekost indien niet verzekerd. Maakte verder niet uit of ik er 2 kreeg of 10. In allebei de gevallen 24 euro. :')

Vaak is ook het bekendste merk van een type medicijn de grootste rotzooi. Lithium/Camcoliet was vreselijk, maar een (veel goedkopere) variant met dezelfde hoofd actieve bestandsdelen [denk ik yo] had meer effect.

Ik ben niet anti medicatie, maar een psychiater die bij een eerste bezoek na 20 minuten pillen voorschrijft kan oprotten.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-10-2012 13:52 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

nee, dat trek ik niet. ik weet niet of het komt omdat ik verslaafd ben of omdat ik kl;achten heb.

Daar kom ik zo 123 ook niet achter.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-10-2012 13:53 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Yah ik trek het doorgaans ook niet, maar ik wil maar niet dood.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-10-2012 14:00 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 11 oktober 2012 13:31 schreef G.I.R.L. het volgende:
BJ, ooit langere tijd geen medicatie geslikt? Or anyone else for that matter.

Ik merk zelf dat ik véél alerter ben. Meer arousal, maar dan zonder coke.
Maar wel nog steeds met regelmaat bier en wiet.


Jawel, paar jaar geleden gebruikte ik Seroxat. Daar ben ik eens een paar maanden mee gestopt, maar dat was niet zo'n succes. Klachten kwamen dus terug. Hoopte ook van de vermoeidheid en eetlust af te komen, is me niet opgevallen of dat wel gebeurde.
Van de psychiater mocht ik zelf bepalen of ik weer wilde beginnen, gaat de apotheek zich er mee bemoeien dat je weer een recept indient. :S

Kort daarna ook overgestapt op Fevarin, dat gebruik ik nog steeds en bevalt beter, minder eetlust en minder vermoeidheid. Verrassend verschil tussen de twee ook, Seroxat werkte eigenlijk meteen, maar Fevarin duurde wat langer voordat dat aansloeg, maar veel fijner. Had ook de vaak gehoorde klacht dat je je er minder scherp door voelt, duf etc. Met Fevarin echter niet tot nauwelijks.
Daarnaast in het begin ook Risperdal gebruikt, daar kwam ik echt snel van aan en daarnaast ook erg moe van. Al vrij snel over op Orap, die gebruik ik nu al enkele jaren. Wel gehalveerd in dosis, werking is nog goed, maar ben al wel enkele kilo's kwijt over bijna een jaar.



[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 11-10-2012 14:02]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-10-2012 14:00 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Someone's loss, is someone's win
wealth consumption, opposite hell production, self destruction
Brain cell abduction
Vein corruption
Cocaine production
Your brain gets sucked in



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-10-2012 14:02 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Ik ben niet anti medicatie, maar een psychiater die bij een eerste bezoek na 20 minuten pillen voorschrijft kan oprotten.


Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Had eerst een aantal jaren een psychiater in Groningen, maar met verhuizen voor de studie werd dat wat lastig en uiteindelijk overgestapt op de GGZ hier in de regio. De eerste psychiater hier beviel goed, fijn eerste gesprek, veel tijd voor je. Maar die ging daarna al voor een andere organisatie werken. Dus op naar de tweede. Die presteerde het elke keer om te laat te zijn voor afspraken, dat word op den duur toch vervelend, vooral als je elke keer in 10 minuten weer buiten staat. Wegen, bloeddruk opmeten, paar keer over medicijnen gehad, wilde dus minderen en hij vond dat het wel goed ging, dus waarom minderen. Hij vond sowieso dat het wel goed ging zonder echt te praten of tijd voor je te hebben, dus daar was ik wel klaar mee.
Op naar drie dus, die had iets meer tijd, maar voor een eerste keer duurde dat gesprek ook maar 20 minuten, vrij kort naar mijn idee.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-10-2012 14:07 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 11 oktober 2012 14:02 schreef Nimbus het volgende:
Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Had eerst een aantal jaren een psychiater in Groningen, maar met verhuizen voor de studie werd dat wat lastig en uiteindelijk overgestapt op de GGZ hier in de regio. De eerste psychiater hier beviel goed, fijn eerste gesprek, veel tijd voor je. Maar die ging daarna al voor een andere organisatie werken. Dus op naar de tweede. Die presteerde het elke keer om te laat te zijn voor afspraken, dat word op den duur toch vervelend, vooral als je elke keer in 10 minuten weer buiten staat. Wegen, bloeddruk opmeten, paar keer over medicijnen gehad, wilde dus minderen en hij vond dat het wel goed ging, dus waarom minderen. Hij vond sowieso dat het wel goed ging zonder echt te praten of tijd voor je te hebben, dus daar was ik wel klaar mee.
Op naar drie dus, die had iets meer tijd, maar voor een eerste keer duurde dat gesprek ook maar 20 minuten, vrij kort naar mijn idee.
Ik zit met de 10e geloof ik.
En niet dat ik ze gek maak of iets dergelijks, maar ze nokken gewoon allemaal bij het regionaal center waar ik in behandeling ben.
Ik moet echt werk maken van het zoeken naar een particuliere psychiater. Not sure if daar extra kosten bijkomen, maar if so, dan moet dat maar. Het rc neemt gevolgen weg, maar negeert de oorzaak. Dus ook nog steeds geen idee wát dat nou precies is.

quote:
Op 11 oktober 2012 14:00 schreef Nimbus het volgende:
Jawel, paar jaar geleden gebruikte ik Seroxat. Daar ben ik eens een paar maanden mee gestopt, maar dat was niet zo'n succes. Klachten kwamen dus terug. Hoopte ook van de vermoeidheid en eetlust af te komen, is me niet opgevallen of dat wel gebeurde.
Van de psychiater mocht ik zelf bepalen of ik weer wilde beginnen, gaat de apotheek zich er mee bemoeien dat je weer een recept indient. :S

Kort daarna ook overgestapt op Fevarin, dat gebruik ik nog steeds en bevalt beter, minder eetlust en minder vermoeidheid. Verrassend verschil tussen de twee ook, Seroxat werkte eigenlijk meteen, maar Fevarin duurde wat langer voordat dat aansloeg, maar veel fijner. Had ook de vaak gehoorde klacht dat je je er minder scherp door voelt, duf etc. Met Fevarin echter niet tot nauwelijks.
Daarnaast in het begin ook Risperdal gebruikt, daar kwam ik echt snel van aan en daarnaast ook erg moe van. Al vrij snel over op Orap, die gebruik ik nu al enkele jaren. Wel gehalveerd in dosis, werking is nog goed, maar ben al wel enkele kilo's kwijt over bijna een jaar.


Heb je altijd veel gefietst? Of ben je dat echt actief gaan doen als een soort van gezonde uitlaatklep?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-10-2012 14:16 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 11 oktober 2012 14:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ik zit met de 10e geloof ik.
En niet dat ik ze gek maak of iets dergelijks, maar ze nokken gewoon allemaal bij het regionaal center waar ik in behandeling ben.
Ik moet echt werk maken van het zoeken naar een particuliere psychiater. Not sure if daar extra kosten bijkomen, maar if so, dan moet dat maar. Het rc neemt gevolgen weg, maar negeert de oorzaak. Dus ook nog steeds geen idee wát dat nou precies is.


Deze is dus ook weer tijdelijk, ook fijn dat je dat weer via via moet horen.

quote:

Heb je altijd veel gefietst? Of ben je dat echt actief gaan doen als een soort van gezonde uitlaatklep?


Ik ben met de jaren dat ik studeer wel meer en meer gaan sporten. Laatste jaar dus veel mountainbiken. Is inderdaad een gezonde uitlaatklep. Je kunt intensief bezig zijn en vooral met hardlopen en fietsen lekker je gedachten de loop laten gaan en fijn buiten zijn. Ik heb er erg veel baat bij, je hebt wat te doen en ik voel me erna eigenlijk altijd beter, soms heb ik niet zo'n zin, maar ik weet dat het wel beter voelt achteraf. Daarnaast ook meer sociaal contact via de sport.
Vooral met mountainbiken ben ik veel bezig met trainen, techniek en materiaal, dus dat word een hobby op zich, nu zorgen dat het geen obsessie word.

Als ik niet sport word ik heel snel minder gestemd. Er is een boek geloof ik: Geen Prozac maar Adidas.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen