IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-11-2012 9:46 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik gebruik ook een antipsychoticum, Orap, maar dat is tegen de tics van de Tourette/ocd. Vrij breed inzetbaar dus, net als veel van die medicijnen.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-11-2012 10:12 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 6 november 2012 9:29 schreef bastianus het volgende:
Antipsychotica blokkeren ook de aanmaak van serotonine in je lichaam. Ik weet niet of je ooit in de problemen bent geraakt doordat je onmundig geil was ofzo, maar dergelijke gevoelens worden er ook mee afgeremd. Dus het kan ook bedoeld zijn om je op bepaalde vlakken rustiger te houden.
Totaal niet. Allesbehalve zelfs.

Het maakt ook extreem onverschillig. Dus we stoppen Dhr. Custers gewoon vol met die shit, dan houdt 'ie z'n kop tenminste.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 10:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 november 2012 10:12 schreef G.I.R.L. het volgende:
Totaal niet. Allesbehalve zelfs.

Het maakt ook extreem onverschillig. Dus we stoppen Dhr. Custers gewoon vol met die shit, dan houdt 'ie z'n kop tenminste.
Heb je niet iemand die het voor jou kan opnemen? Een vertrouwenspersoon van je organisatie ofzo? Antipsychotica zijn ook niet echt super voor je gezondheid. Lijkt me toch dat ze voorzichtig moeten zijn met zulk spul. In elk geval lijk je me recht te hebben op een fatsoenlijk antwoord.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-11-2012 10:21 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 6 november 2012 10:14 schreef bastianus het volgende:
Heb je niet iemand die het voor jou kan opnemen? Een vertrouwenspersoon van je organisatie ofzo? Antipsychotica zijn ook niet echt super voor je gezondheid. Lijkt me toch dat ze voorzichtig moeten zijn met zulk spul. In elk geval lijk je me recht te hebben op een fatsoenlijk antwoord.
Mijn PB-er zou de psychiater op kunnen bellen, maar wtf yo. Ik stel zelf de vraag als persoon die de medicatie ook moet slikken.
Ik ben wat dat betreft mondig genoeg. Waar ik wel bang voor ben is dat als ik niet snel een duidelijk antwoord krijg, ik het er gewoon bij laat zitten [dat is dan de onverschilligheid die inkickt].

Ik ga nú mijn SPV-er opbellen en voor het blok zetten. Die heeft er namelijk geen antwoord op en zal het bij de psychiater na moeten vragen. Ik bel daarna gewoon naar de receptie om te vragen of mijn psychiater me terug kan bellen. De SPV-er is in mijn ogen nog steeds iemand met een verzonnen functie die er alleen voor kan zorgen dat dingen onnodig veel vertraging oplopen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 06-11-2012 10:45 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 6 november 2012 9:25 schreef G.I.R.L. het volgende:
Yeah het is Zyprexa zonder de naam Zyprexa. Scheelt nogal extreem in prijs.

Aangezien ik al 10 jaar wiet rook, en ik nooit een psychose heb gehad óf van iemand later te horen kreeg dat ik in een psychose zat, trek ik de logische conclusie dat ik niet gevoelig ben voor psychoses.


Het generische middel ja.

Over die tweede alinea kan ik niet veel zeggen omdat ik je casus niet ken. Laat het maar weten als je een fatsoenlijk antwoord hebt op de vraag waarom je zyprexa krijgt.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-11-2012 11:24 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Veel mensen die ik ken en antipsychoticum slikken zien er uit als een plofkip.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 06-11-2012 11:25 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 november 2012 10:45 schreef Ktulu het volgende:
Over die tweede alinea kan ik niet veel zeggen omdat ik je casus niet ken. Laat het maar weten als je een fatsoenlijk antwoord hebt op de vraag waarom je zyprexa krijgt.


Hulp bij Scrabble?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 06-11-2012 11:42 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 6 november 2012 11:24 schreef Black Jew het volgende:
Veel mensen die ik ken en antipsychoticum slikken zien er uit als een plofkip.
Ik heb ook mensen, vooral vrouwen, zien verdubbelen in gewicht.

Zelf dan weer geen énkele last van, terwijl het op dit moment zelfs wenselijk is.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-11-2012 12:09 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

pluz wan


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-11-2012 14:10 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 6 november 2012 11:24 schreef Black Jew het volgende:
Veel mensen die ik ken en antipsychoticum slikken zien er uit als een plofkip.


Vooral met Risperdal had ik last van gewichtstoename en vermoeidheid. Met Orap lijkt het mee te vallen, maar sinds in enkele maanden terug naar een halve dosering ben gegaan ben ik wel langzaam aan afgevallen en heb ik minder eetlust. Heb het idee dat ik zonder nog een stuk magerder zou zijn. Daarnaast nog een antidepressivum, die doen het ook altijd goed op dat vlak.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 06-11-2012 17:52 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 2 november 2012 15:21 schreef ElitE het volgende:
Het grote probleem is natuurlijk dat een pilletje stukken goedkoper en makkelijker is, waar aan de andere kant begeleiding het probleem echt kan oplossen.

Is op haar afdeling dan meer begeleiding per individu of is de andere werkwijze gewoon veel duurzamer met hetzelfde personeel?
Nou, voor mijn gevoel is het van belang voor de industrie om het gemakkelijke pilletje goedkoop aan te kunnen bieden.

Ik heb dus maar besloten anderhalf jaar geleden om de medicatie per ons te kopen. Ben me bewust van de voor en nadelen maar het is voor mezelf en de buitenwereld aangenamer vertoeven wanneer ik minder afgeef op futiliteit en zo'n beetje de rest wat mij omgeeft.

Denk even aan Matthijs die het woordje werkafspraak tegenkomt in een brief..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-11-2012 20:50 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 09-11-2012 4:20 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Waarom ik Olanzapine krijg is nog steeds onduidelijk. Tevens niet relevant. Als ik niet snel bij het RCGGZ zou komen opdagen wordt de medicatie stopgezet. Voor wat hoort wat.

Hierdoor kan ik niet naar het RCGGZ toegaan zonder de spv-er naar de nek te willen vliegen.

-Ik had een duidelijke, medicatie gerichte vraag aan de psychiater.
-Gevraagd of de psychiater me terug kon bellen.
-Receptioniste belt me terug om te zeggen dat dat via de spv-er moet.
-spv-er is in gesprek en belt me terug.
-spv-er vraagt me wat mijn vraag is.
-Hij wil hierover niet met me in discussie gaan.
-Ik moet op komen dagen bij een afspraak met de spv-er anders wordt de medicatie stop gezet.

Dit zijn dan de mensen die je moeten helpen. Op dit moment zijn dit de mensen die me onnodig ontzettend pissig maken.
Nee ik wil niet met een veredelde verpleegkundige in discussie over medicatie. DAAROM WAS DE VRAAG OOK GERICHT AAN DE PSYCHIATER.

Edit: Recipe for disaster dit.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 09-11-2012 4:25]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-11-2012 9:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 november 2012 4:20 schreef G.I.R.L. het volgende:
Waarom ik Olanzapine krijg is nog steeds onduidelijk. Tevens niet relevant. Als ik niet snel bij het RCGGZ zou komen opdagen wordt de medicatie stopgezet. Voor wat hoort wat.

Hierdoor kan ik niet naar het RCGGZ toegaan zonder de spv-er naar de nek te willen vliegen.

-Ik had een duidelijke, medicatie gerichte vraag aan de psychiater.
-Gevraagd of de psychiater me terug kon bellen.
-Receptioniste belt me terug om te zeggen dat dat via de spv-er moet.
-spv-er is in gesprek en belt me terug.
-spv-er vraagt me wat mijn vraag is.
-Hij wil hierover niet met me in discussie gaan.
-Ik moet op komen dagen bij een afspraak met de spv-er anders wordt de medicatie stop gezet.

Dit zijn dan de mensen die je moeten helpen. Op dit moment zijn dit de mensen die me onnodig ontzettend pissig maken.
Nee ik wil niet met een veredelde verpleegkundige in discussie over medicatie. DAAROM WAS DE VRAAG OOK GERICHT AAN DE PSYCHIATER.

Edit: Recipe for disaster dit.
Ik zou even checken wie de vertrouwenspersoon in jouw organisatie is. En daar hogerop gaan. Het klinkt namelijk als een behoorlijke hoeveelheid N.I.E.T. S.N.A.P.P.E.N. tussen jou en je spv-er.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-11-2012 9:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 november 2012 9:51 schreef bastianus het volgende:
Ik zou even checken wie de vertrouwenspersoon in jouw organisatie is. En daar hogerop gaan. Het klinkt namelijk als een behoorlijke hoeveelheid N.I.E.T. S.N.A.P.P.E.N. tussen jou en je spv-er.


Nou inderdaad.. Leuk zo'n begeleider/verpleegkundige.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-11-2012 9:52]


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 09-11-2012 10:04 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 9 november 2012 9:51 schreef bastianus het volgende:
Ik zou even checken wie de vertrouwenspersoon in jouw organisatie is. En daar hogerop gaan. Het klinkt namelijk als een behoorlijke hoeveelheid N.I.E.T. S.N.A.P.P.E.N. tussen jou en je spv-er.
Patienten Vertrouwens Persoon aka PVP kan niets voor me betekenen. Net langs gegaan bij de spv-er en gevraagd "waar ben jij in godsnaam mee bezig?"
Geen antwoord.
Hem ook nog even duidelijk gemaakt dat hij enkel en alleen een bron van onnodige frustratie en vertraging [tussen mij en psychiater] is.
Maandag belt zijn leidinggevende me terug.

quote:
Op 9 november 2012 9:52 schreef MMayo het volgende:
Nou inderdaad.. Leuk zo'n begeleider/verpleegkundige.
Veredeld verpleegkundige, klopt helemaal. Vandaar dat ik mijn medicatie gerelateerde vraag aan de psychiater stelde, en niet aan hem.

Leipe kutkneus dat het is.

Het is nu of mezelf van de planeet blowen, of de medicatie tijdelijk [zelf] verhogen.
Pil zit reeds in de maag, maar dit zorgt er wel voor dat ik sneller zonder medicatie kom te zitten. Herhaalrecept heeft geen zin want de spv-er zet de medicatie in z'n geheel stop. NIET ECHT IETS WAT IK OP DIT MOMENT KAN GEBRUIKEN.

Als dit zo doorgaat en ik kom daadwerkelijk zonder pillen te zitten is de grens tussen hem op z'n gezicht willen meppen, en hem daadwerkelijk op z'n gezicht meppen niet meer aanwezig.
Natuurlijk vertoon ik dan agressief gedrag en bellen ze de politie die onder speeddial #1 zit.



Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-11-2012 17:22 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Intake gesprek bij het centrum voor autisme en adhd gehad [Venray]. Beetje een bevalling, erg lang gesprek.

Psychiater was lachen: meneer gaat zitten, trekt een soort opvouwbaar voetenbankje onder de tafel vandaan, gaat met de benen gestrekt en presenteert mij schijt onder z'n schoen. :')

Aangezien de blikken van mij en mijn pb-er vrij vaak naar de schoen gingen, zal hij wel onraad geroken hebben.


Ook in contact met Accept. Een psychotherapeutisch centrum hier in Weert. Daar waar het rcggz me echt de keel uit begint te hangen.

Én maandag de huisarts bellen voor medicatie. Fuck that shit, als het rcggz ze stopzet om bullshit redenen haal ik ze wel ergens anders.
Ik slik ze niet omdat het suikerlaagje zo lekker is, ik heb ze nodig.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 16-11-2012 17:41 by Heidenkloon Profiel van Heidenkloon

ik loop ook bij een energetische therapeut en een psychiatort. met mij is meer mis dan anderen lief is. vandaar.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-11-2012 8:36 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 16 november 2012 17:41 schreef Heidenkloon het volgende:
ik loop ook bij een energetische therapeut en een psychiatort. met mij is meer mis dan anderen lief is. vandaar.
Ik ben "niet ongehavend uit de strijd gekomen". Altijd leuk, andere invalshoeken.

Slik je pillen?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-11-2012 8:50 by stigma Profiel van stigma

Ach joh, iedereen is toch op zijn manier hartstikke gestoord.


Subtiel kamerolifantje


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-11-2012 8:53 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Nee helemaal niet. Al is "gestoord" in deze natuurlijk een rekbaar begrip.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-11-2012 9:17 by stigma Profiel van stigma

Ja. Men gaat er wat aan doen als de gestoordheid een probleem vormt, maar volgens mij is iedereen gesnuffeld. De een kan er misschien beter mee omgaan/ het verbergen dan de ander. En het is niet altijd even zwaar ofcourse.


Subtiel kamerolifantje


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-11-2012 9:29 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Sla DSM IV maar eens open. Per aandoening zijn er 7 criteria geloof ik. Iedereen voldoet bij elke aandoening wel aan 1 of 2 criteria. Problematisch wordt het bij 4 of meer.

Zoiets, geen zin om mijn exemplaar uit de kast te trekken.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-11-2012 13:42 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 november 2012 8:50 schreef stigma het volgende:
Ach joh, iedereen is toch op zijn manier hartstikke gestoord.


beste quote van dit tipok


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2012 13:46 by bastianus Profiel van bastianus

Joa. In welke mate je 'gestoordheid' wordt geaccepteerd, bepaalt volgens mij of je er 'last' van hebt. Dat de maatschappij steeds ingewikkelder wordt, vergemakkelijkt het ook niet m.i.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen