IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Insane in the brain (psychiatrie tipoc) Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-10-2010 15:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 6 oktober 2010 18:02 schreef Yirroth het volgende:
Zo, dat is van de GGZ wachtlijst af. Volgende week dinsdag begin ik met cognitieve gedragstherapie.


Succes man! Ik heb dat ook een half jaar gedaan. Behoorlijk veel aan gehad ook. Mijn leven is er een stuk beter uit gaan zien nu ik weet hoe ik bepaalde situaties te lijf moet gaan.

Ik vond het best zwaar, maar het is absoluut de moeite waard geweest.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-10-2010 16:45 by Yirroth Profiel van Yirroth

Goed om te horen dat het jou geholpen heeft! gefeliciteerd!


Ik kijk er naar uit wat actievers te gaan doen, gesprekken die ik eerder heb gehad hebben weinig opgeleverd.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 08-10-2010 16:57 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ik ben zwaar tevreden over mijn psychologe. Naast dat ze nog jong genoeg is om elkaar belevingswereld wat te snappen is ze ook nog eens kink-friendly.

Ik was al bang om het te vertellen want de reactie van mijn vriend z'n psycholoog die in hetzelfde gebouw zit maar wat ouder/wereldvreemder is reageerde in de trant van 'eten die elkaar niet op ofzo?'


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-10-2010 17:05 by herrie Profiel van herrie

kink-friendly? was'da?


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 08-10-2010 17:11 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Google is je vriend.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-10-2010 17:14 by herrie Profiel van herrie

ah, iets met touw dus...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2010 14:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vandaag college gehad waar toch eindelijk frisse ideeen op psychische ziektes kwamen. Voor een onderzoekster die er al een tijdje in werkt toch gewaagde maar goede uitspraken.

Depressie noemt ze niet echt een ziekte, maar eigenlijk een staat die min of meer nodig is (en ook uit de hand kan lopen). Vergelijk het met koorts, het is een toestand die je lichaam zelf aanmaakt om een infectie te bestrijden, het voelt kut maar je moet er ff doorheen.

Depressie ontstaat na falen, of het inzien dat bepaalde doelen niet haalbaar zijn. Je sociaal terug om beter je problemen te reflecteren. Het blijkt dat mensen met depressie op het juiste moment juist beter in staat zijn problemen op te lossen. (al richten ze zich natuurlijk juist op hun eigen problemen). En ook kwam ze met uitspraken dat medicijnen de loop van depressie alleen maar uitrekken(al is dat in hevige situaties wel wat beter).

Niet erg verbazend voor mij, al vond ik het wel verbazend dat het fundamenteel onderzoek al zover is terwijl we nog steeds massa's pillen aan het ontwikkelen zijn.

Er zijn een aantal mensen met inderdaad een genetische aandoening waarbij neurotransmitters verstoort raken, net als bij suikerziekte maak je dan bijvoorbeeld enkele stofjes niet goed aan. Dit is echter bij een minieme hoeveelheid van de depressie patienten. En dat terwijl 30-50% minimaal 1 keer een depressie in zn leven krijgt.
Als zoiets erfelijk zou zijn en alleen maar slecht dan had natuurlijke selectie dat al snel uit de populatie moeten verdwijnen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 25-10-2010 14:21 by Yirroth Profiel van Yirroth

Sorry, maar natuurlijke selectie bestaat mijns inziens niet meer in veel rijkere landen: slechtzienden krijgen een bril/lenzen, slechthorenden gehoorapparaten, voor redelijk wat voorheen dodelijke ziektes zijn er nu medicijnen die je in leven houden.

Voor de rest een interessante theorie!


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2010 14:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 oktober 2010 14:21 schreef Yirroth het volgende:
Sorry, maar natuurlijke selectie bestaat mijns inziens niet meer in veel rijkere landen: slechtzienden krijgen een bril/lenzen, slechthorenden gehoorapparaten, voor redelijk wat voorheen dodelijke ziektes zijn er nu medicijnen die je in leven houden.

Voor de rest een interessante theorie!


Nee het bestaat wel, maar medische techniek kan selectiedruk verminderen waardoor het genetische probleem in principe verergerd maar het dor medicatie toch dragelijker wordt. Pas bij wegvallen van medische techniek door hoge kosten oid wordt het pas echt weer een probleem. Het is al te zien dat keizersnedes steeds vaker nodig zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-10-2010 14:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Schizofrenie bestaat nog omdat de genen die voor schizofrenie zorgen in "normale" mensen juist voor verhoogde intelligentie, creativiteit en taalvaardigheid zorgen. en maar bij 1% van de bevolking schizofrenie veroorzaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-10-2010 14:27]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-10-2010 14:30 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 25-10-2010 14:41 by Yirroth Profiel van Yirroth

Deze docu gaat over creatieve mensen met verschillende mentale stoornissen.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/280226


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-10-2010 15:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 oktober 2010 14:13 schreef ElitE het volgende:
Vandaag college gehad waar toch eindelijk frisse ideeen op psychische ziektes kwamen. Voor een onderzoekster die er al een tijdje in werkt toch gewaagde maar goede uitspraken.

Depressie noemt ze niet echt een ziekte, maar eigenlijk een staat die min of meer nodig is (en ook uit de hand kan lopen). Vergelijk het met koorts, het is een toestand die je lichaam zelf aanmaakt om een infectie te bestrijden, het voelt kut maar je moet er ff doorheen.

Depressie ontstaat na falen, of het inzien dat bepaalde doelen niet haalbaar zijn. Je sociaal terug om beter je problemen te reflecteren. Het blijkt dat mensen met depressie op het juiste moment juist beter in staat zijn problemen op te lossen. (al richten ze zich natuurlijk juist op hun eigen problemen). En ook kwam ze met uitspraken dat medicijnen de loop van depressie alleen maar uitrekken(al is dat in hevige situaties wel wat beter).

Niet erg verbazend voor mij, al vond ik het wel verbazend dat het fundamenteel onderzoek al zover is terwijl we nog steeds massa's pillen aan het ontwikkelen zijn.

Er zijn een aantal mensen met inderdaad een genetische aandoening waarbij neurotransmitters verstoort raken, net als bij suikerziekte maak je dan bijvoorbeeld enkele stofjes niet goed aan. Dit is echter bij een minieme hoeveelheid van de depressie patienten. En dat terwijl 30-50% minimaal 1 keer een depressie in zn leven krijgt.
Als zoiets erfelijk zou zijn en alleen maar slecht dan had natuurlijke selectie dat al snel uit de populatie moeten verdwijnen.
Best boeiend. Ik heb het idee dat het, op een bepaalde manier, ook andersom werkt. Exentriek en afwijkend gedrag wordt niet snel getolereerd, bovendien moet je steeds "normaler" zijn om in de maatschappij mee te draaien.
Om dan maar inkomen te kunnen krijgen hebben mensen tegenwoordig liever een stempeltje en een ziekte, met bijbehorende medicatie. Voor de industrie ook gunstig natuurlijk, die verdient eraan. En voor de "zieke" ook, die is immers erkend ziek en in het beste geval wordt je daardoor 100% afgekeurd en ben je de rest van je leven van inkomen verzekerd.
Hier zal met het nieuwe kabinet natuurlijk wel een eind aan komen. In de Wajong, maar ook in andere uitkeringen en ziektevoorzieningen zal flink gekort gaan worden. Niet altijd gunstig denk ik, ik ken mensen met psychische problematiek als autisme en schizofrenie die nu vol aan de bak zullen moeten met geld verdienen. Ik weet nu al dat ze de druk niet aan kunnen en zieker erdoor zullen worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-10-2010 15:40 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 oktober 2010 14:41 schreef Yirroth het volgende:
Deze docu gaat over creatieve mensen met verschillende mentale stoornissen.

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/280226


FF ZIEN!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-10-2010 15:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 oktober 2010 15:01 schreef bastianus het volgende:
Niet altijd gunstig denk ik, ik ken mensen met psychische problematiek als autisme en schizofrenie die nu vol aan de bak zullen moeten met geld verdienen. Ik weet nu al dat ze de druk niet aan kunnen en zieker erdoor zullen worden.


Ik denk ook dat je excessen krijgt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 15:19 by Yirroth Profiel van Yirroth

Vraagje: is het handig om als je in een depri periode zit op te schrijven wat je op dat ogenblik voelt en denkt om aan een psych te geven?

Ik heb het idee dat nooit alles eruit komt waar je mee zit bij consults.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 15:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ligt eraan in hoeverre jij je bloot durft te geven tegenover hem toch?

Met het schrijven is niets mis, dat kun je vervolgens zelf nog beoordelen of je het wilt geven, of je het wat aanpast of als je het nog even doorneemt voordat je naar je consult gaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 27-10-2010 15:26 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja, dat kan zeker handig zijn.

Ik moet dat toch ook maar weer eens gaan doen denk ik. Vaak gaat het tijdens gesprekken over iets heel anders dan waar ik de week daarvoor tegen aan liep.
Of ik ben compleet kwijt waar ik het over wilde hebben.
Of weet niet meer zo goed hoe ik me over bepaalde dingen voelde en zeg dan maar dat het allemaal wel mee viel.

Dinsdag weer heen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-10-2010 15:26 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 27 oktober 2010 15:19 schreef Yirroth het volgende:
Vraagje: is het handig om als je in een depri periode zit op te schrijven wat je op dat ogenblik voelt en denkt om aan een psych te geven?

Ik heb het idee dat nooit alles eruit komt waar je mee zit bij consults.


Ik zou het niet inleveren maar gebruiken als je de essentie tijdens een gesprek mist.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 27-10-2010 15:27 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 27 oktober 2010 15:26 schreef Black Jew het volgende:
Ik zou het niet inleveren maar gebruiken als je de essentie tijdens een gesprek mist.


Eensch
Het aan de psych geven zou ik niet doen nee.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-10-2010 15:28 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 oktober 2010 15:19 schreef Yirroth het volgende:
Vraagje: is het handig om als je in een depri periode zit op te schrijven wat je op dat ogenblik voelt en denkt om aan een psych te geven?

Ik heb het idee dat nooit alles eruit komt waar je mee zit bij consults.


Ja, waarom niet.

Nog handiger is om als je dat doet en er toch mee bezig bent ook de tijd te nemen om te kijken of je een oorzaak kunt vinden voor de huidige negatieve gevoelens. Die oorzaak verhelpen is een tweede en kan soms erg moeilijk zijn maar het vaststellen is een belangrijke eerste stap.

En naar mijn idee kan een psych je vooral helpen met de praktische tips over die tweede stap, terwijl die eerste stap voornamelijk vanuit jezelf zal moeten komen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-10-2010 16:17 by Nimbus Profiel van Nimbus

Heeft het met de tijd van het jaar te maken, van meerdere mensen gehoorde dat dat best eens kan, maar ik voel me aardig zoals als twee jaar terug?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-10-2010 16:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Volgens mij is het er wel eens bewezen via onderzoek dat de wisseling der seizoenen een factor kan zijn die van invloed is op iemands mentale toestand.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-10-2010 16:28 by Nimbus Profiel van Nimbus

Wat ik vernam ging het vooral om de herfst met minder licht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-10-2010 16:32 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 oktober 2010 16:28 schreef Nimbus het volgende:
Wat ik vernam ging het vooral om de herfst met minder licht.


Klopt, maar je hebt ook mensen die het juist niet trekken als in de lente iedereen vrolijk en geil door de straten begint te dartelen.

Maar lichttherapie is niet voor niks iets dat aardig in opkomst is en waar ik al flink wat mensen positief over heb horen spreken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen