IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zoek, kwijt, ontvoerd, begraven en/of gecremeerd. [Waar zijn de ZM'ers gebleven? Deel 4] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-05-2015 17:54 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Neuh, ik heb zo een etentje en geen zin mijn humeur te laten verpesten door types zoals jullie die nu Fusion maar weer als slachtoffer hebben uitgezocht. Ik vind dat kinderachtig en zielig en dat zegt imho meer over jullie niveau dan over dat van mij. En nu vallen jullie over elkaar heen om mij verder uit de tent te lokken omdat ik er wat van zeg.

Maar ga gerust verder hoor. Ik ben er weer vandoor.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 17:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 17:54 schreef Ralph het volgende:
Neuh, ik heb zo een etentje en geen zin mijn humeur te laten verpesten door types zoals jullie die nu Fusion maar weer als slachtoffer hebben uitgezocht. Ik vind dat kinderachtig en zielig en dat zegt imho meer over jullie niveau dan over dat van mij. En nu vallen jullie over elkaar heen om mij verder uit de tent te lokken omdat ik er wat van zeg.



Jouw definitie van 'er wat van zeggen' laat nogal te wensen over.

edit: geheel in zm stijl natuurlijk, dat dan weer wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 04-05-2015 17:56]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 17:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 mei 2015 17:34 schreef WMP het volgende:
Gut, weer zo'n (toekomstig) ouder die denkt dat zijn kind wel even de wereld gaat veranderen. De kans is een heel stuk groter dat het de zoveelste niet ter zake doende middelmatige loonslaaf met een gemiddeld intelligentie wordt. Maar ja, jij hebt wel vaker geloof in loze hersenspinsels.

Helaas, ik ben bovengemiddeld intelligent en mijn vrouw ook, dus de kans is groter dat ze bovengemiddeld intelligent zal worden. Das alweer de helft van je verhaal aan diggelen. Of ze de wereld gaat veranderen weet ik niet, wel denk ik dat er veel meer ouders zijn die überhaupt hun kinderen weinig motivatie meegeven om deze wereld te veranderen. Ik denk dat we inzake dat punt te weinig gegevens hebben om conclusies te trekken.

Ergo, wederom laat je vooral je zure gezicht zien maar is er inhoudelijk eigenlijk bar weinig vermeldenswaardig WMP.


When your people matter, menstrual health matters


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-05-2015 17:58 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Het valt het best samen te vatten als een spuugwedstrijd van een lama proberen te winnen; moet je niet willen...

Deze zag ik van de week langskomen, is hier ook goed van toepassing.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-05-2015 18:05 by nark Profiel van nark

Van harte Fusion....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-05-2015 18:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl


Van harte Fusion.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2015 18:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 mei 2015 14:53 schreef caron het volgende:
Hij zou beter elders kleppen hebben.


in je hart?

wat gebeurt er eiglijk met Fusion?


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-05-2015 18:45 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 4 mei 2015 17:40 schreef Onweerwolf het volgende:

Mensen die hun kinderen dwingen deel te nemen aan religieuze praktijken zijn mijns inziens niet goed bezig.

Ten eerste indoctrineer je kinderen met leugens. Er is immers geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het bestaan van goden staaft.


Het feit dat iets niet wetenschappelijk "bewezen" is (wat met de nodige scepsis nooit kan) wil niet zeggen dat het per se leugens zijn. Genoeg aannemelijke dingen zijn nooit wetenschappelijk bewezen maar waarschijnlijk toch ietwat correct. Ik heb het hier niet per se over religie of iets dergelijks, maar je hebt daar wel een mooi pseudo-argument te pakken.

quote:
En ten tweede is het potentieel schadelijk; het leert kinderen dat er dingen zijn die ze moeten aannemen voor waar zonder er kritisch over na te denken en dat is een voedingsbodem voor heel veel problematisch gedrag.


Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van dergelijk "problematisch gedrag" en kunnen toelichten waarom dat zo is?

Kinderen moeten sowieso opgevoed worden en als ouders ontkom je er niet aan om je kind op een of andere manier te "indoctrineren". Wat is er dermate slecht aan je kind een religie aan te leren als maatstaaf voor goed gedrag tot het kind zelf oud genoeg is om kritisch na te denken over religie?

Stel nu dat ik mijn kind christelijk op zou voeden op basis van de tien geboden. Denk je dat dat kind zich meer "problematisch" zou gedragen dan wanneer ik een kind areligieus op de facto dezelfde wijze zou opvoeden?

Daarbuiten is het erg jammerlijk dat jij, OWW (en WMP), bij de eerste post die Fusion hier maakt meteen weer het geruzie oppakt waarvoor jullie beiden lang geband zijn in het verleden. Ik vind het persoonlijk vrij stijlloos. Ik denk dat je binnenkort weer een tijdje op vakantie kan op basis van je forumgedrag van de afgelopen twee weken.

Oh, en gefeliciteerd, Fusion.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 18:55 by XXL Profiel van XXL

Proficiat fusion.

En je weet het:

[Spoileralert]

Het mooiste moment in de opvoeding van je kind is het moment dat je er mee klaar bent, ze het ouderlijk huis verlaat en jij en de vrouw samen op de bank genieten van die rust in huis die je al die jaren hebt moeten missen.

[/Spoileralert]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 19:04 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 18:45 schreef iPim het volgende:
Het feit dat iets niet wetenschappelijk "bewezen" is (wat met de nodige scepsis nooit kan) wil niet zeggen dat het per se leugens zijn. Genoeg aannemelijke dingen zijn nooit wetenschappelijk bewezen maar waarschijnlijk toch ietwat correct. Ik heb het hier niet per se over religie of iets dergelijks, maar je hebt daar wel een mooi pseudo-argument te pakken.


Kom zeg!

Stellen dat een god bestaat terwijl je dat niet weet is een leugen.

Als ik tegen jou zeg dat je moeder net overleden is dan is dat ook een leugen. Terwijl het best zo kan zijn dat je moeder toevallig net overleden is.

quote:
Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van dergelijk "problematisch gedrag" en kunnen toelichten waarom dat zo is?


Gedrag veroorzaakt door dingen voor waar aan te nemen zonder kritische beschouwing?

Daar kun je zelf vast ook wel een paar miljoen voorbeelden van bedenken maar om je tegemoet te komen.. de piloten van 9/11 dachten door hun daad in het paradijs te geraken.

quote:
Kinderen moeten sowieso opgevoed worden en als ouders ontkom je er niet aan om je kind op een of andere manier te "indoctrineren".


Hoezo?

quote:
Wat is er dermate slecht aan je kind een religie aan te leren als maatstaaf voor goed gedrag tot het kind zelf oud genoeg is om kritisch na te denken over religie?


Religie is geen maatstaf voor goed gedrag. Goed gedrag is een maatstaf voor goed gedrag.

quote:
Stel nu dat ik mijn kind christelijk op zou voeden op basis van de tien geboden. Denk je dat dat kind zich meer "problematisch" zou gedragen dan wanneer ik een kind areligieus op de facto dezelfde wijze zou opvoeden?


Het gaat om potentiële schade, dus of het daadwerkelijk gebeuren zal kan ik je niet vertellen, maar er zijn natuurlijk voorbeelden in overvloed.

quote:
Daarbuiten is het erg jammerlijk dat jij, OWW (en WMP), bij de eerste post die Fusion hier maakt meteen weer het geruzie oppakt waarvoor jullie beiden lang geband zijn in het verleden.


Ik pak helemaal geen ruzie op. Ik vraag aan hem of hij het meisje gaat dwingen tot bidden. Voor de ruzie moet je bij Kvelgeest, Ben, Ralph, etc. zijn.

quote:
Ik vind het persoonlijk vrij stijlloos. Ik denk dat je binnenkort weer een tijdje op vakantie kan op basis van je forumgedrag van de afgelopen twee weken.


Wat is dit nou weer voor onzin?

Je bent het niet met me eens dus moet je me bannen? Dat is pas stijlloos.

Ik doe hier niets mis, ik vraag aan de reli of hij zijn kind gaat dwingen tot bidden. Lijkt me een volstrekt normale en relevante vraag. Zeker aan iemand die hier vol overgave zijn religieuze overtuigingen verkondigt en nu komt melden dat hij vader wordt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 19:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dank lieverds

En ja XXL, dat realiseren we ons haha. We hadden dan ook snel, nu t nog kan, een romantisch weekendje gepland vorige week hehe.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-05-2015 19:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

edit parels...

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-05-2015 19:15]


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 19:18 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 mei 2015 19:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Gedrag veroorzaakt door dingen voor waar aan te nemen zonder kritische beschouwing?

Daar kun je zelf vast ook wel een paar miljoen voorbeelden van bedenken maar om je tegemoet te komen.. de piloten van 9/11 dachten door hun daad in het paradijs te geraken.




Ah, we zijn er bijna.

Nu alleen nog even Godwin's law toepassen en deze discussie kan weer beëindigd worden.

:')


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 19:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 19:18 schreef XXL het volgende:
Ah, we zijn er bijna.

Nu alleen nog even Godwin's law toepassen en deze discussie kan weer beëindigd worden.

:')


Jij wilt de stelling opwerpen dat Hitler tot zijn daden kwam omdat hij tijdens zijn opvoeding is geïndoctrineerd?

Ga je gang.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-05-2015 19:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 mei 2015 19:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij wilt de stelling opwerpen dat Hitler tot zijn daden kwam omdat hij tijdens zijn opvoeding is geïndoctrineerd?



Nee, die schijnt geworden te zijn tot wat hij was als gevolg van homo-erotische vriendschappen in de jaren '20.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-05-2015 19:29 by nark Profiel van nark

Is dit niet vreselijk of topic trouwens?


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 19:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 19:26 schreef XXL het volgende:
Nee, die schijnt geworden te zijn tot wat hij was als gevolg van homo-erotische vriendschappen in de jaren '20.


Met je opa?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-05-2015 19:33 by Staalman Profiel van Staalman

Mijn hemel OWW doe even een beetje normaal.

Dus Fusion mag niet zijn kinderen opvoeden met een christelijke opvatting? Maar jij wilt wel het recht hebben om A: als homo een kind te kunnen adopteren en B: als jij ooit een kind adopteert om dat kind de acceptatie van homosexualiteit mee te geven? Jij verwijt Fusion dat hij zijn normen en waarden overbrengt op zijn kind terwijl jij dat ook zou doen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-05-2015 19:34 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 4 mei 2015 19:33 schreef Staalman het volgende:
Mijn hemel OWW doe even een beetje normaal.

Dus Fusion mag niet zijn kinderen opvoeden met een christelijke opvatting? Maar jij wilt wel het recht hebben om A: als homo een kind te kunnen adopteren en B: als jij ooit een kind adopteert om dat kind de acceptatie van homosexualiteit mee te geven? Jij verwijt Fusion dat hij zijn normen en waarden overbrengt op zijn kind terwijl jij dat ook zou doen.



En dit is GEEN aanval!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-05-2015 19:35 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 4 mei 2015 17:34 schreef WMP het volgende:
de zoveelste niet ter zake doende middelmatige loonslaaf met een gemiddeld intelligentie wordt.



Mooie omschrijving van jezelf!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 19:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 19:33 schreef Staalman het volgende:
Mijn hemel OWW doe even een beetje normaal.


Wat is er niet normaal aan dan?

quote:
Dus Fusion mag niet zijn kinderen opvoeden met een christelijke opvatting?


Ik ben van mening dat er een wettelijke minimumleeftijd zou moeten komen voor dit soort praktijken ja.

quote:
Maar jij wilt wel het recht hebben om A: als homo een kind te kunnen adopteren en B: als jij ooit een kind adopteert om dat kind de acceptatie van homosexualiteit mee te geven?


Uiteraard.

quote:
Jij verwijt Fusion dat hij zijn normen en waarden overbrengt op zijn kind


Nee hoor.

Een kind dwingen tot religieuze praktijken ≠ het overbrengen van normen en waarden

quote:
terwijl jij dat ook zou doen.



Overbrengen van mijn normen en waarden? Ja.

Een kind dwingen mijn overtuigingen voor waar aan te nemen, het dwingen om deel te nemen aan onzinnige praktijken zoals bidden en het indoctrineren door het leugens te vertellen over het bestaan van goden? Nee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-05-2015 19:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 mei 2015 19:34 schreef Staalman het volgende:
En dit is GEEN aanval!


iPim gelooft je vast niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-05-2015 19:51 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 4 mei 2015 19:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Een kind dwingen mijn overtuigingen voor waar aan te nemen, het dwingen om deel te nemen aan onzinnige praktijken zoals bidden en het indoctrineren door het leugens te vertellen over het bestaan van goden? Nee.


Het zijn voor jou onzinnige praktijken, voor andere niet. Ik vind het echt jammer dat jij zo intens zwart/wit tegen geloof aankijkt. Hoe kan iemand iets een leugen noemen als hij er in gelooft? Er zijn goede christenen en minder goede christenen net zoals bij elke geloof er goede en minder goede zijn... net zoals er bij homo's goede en minder goede rondlopen.

Leven en laten leven.

Mijn ouders hebben mij ook een christelijke opvoeding gegeven, ik ben daar niet minder door geworden. Toen mijn moment van keuze was om te stoppen met kerkbezoek etc is daar ook niet moeilijk over gedaan, net zoals mijn ouders ons ook nooit op een negatieve manier over homo's verteld hebben. Ook daar hebben zij ons op een gewone manier over verteld en daar geen oordeel aan gehangen. Het is niet allemaal zwart/wit.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 04-05-2015 19:52]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-05-2015 19:51 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 4 mei 2015 19:45 schreef Onweerwolf het volgende:
iPim gelooft je vast niet.


iPim moet gewoon zijn mond houden...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-05-2015 20:53 by MMayo Profiel van MMayo

Wauw, waar is de gezelligheid en samenhorigheid gebleven op ZM? Ik zeg het niet snel, ben zelf ook niet vies van een relletje hier en daar.. maar dat etteren van de laatste tijd gaat wel erg ver.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 04-05-2015 20:53]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen