IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Tyr - Heathen metal van de Faroër Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2010 20:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jaja, ik weet het,
platte toestanden,


toch krijg ik dat nummer HTHHH niet uit mijn hoofd

hetzelfde had ik destijds met Ensiferum






lekker toch?


zeg nou niet nee


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-09-2010 22:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Onderschatte band. Ze zijn vrij progressief voor het genre waarin ze spelen en die zangert is echt erg goed.

Het probleem is alleen dat hun CD's nogal wat tijd nodig hebben om op je in te werken en eigenlijk vooral gewoon goed en degelijk zijn maar niet opzienbarend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2010 6:12 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik was het live na ongeveer een half nummer al beu. Ken hun albums niet, maar aan de hand van het optreden kan ik me niet goed voorstellen dat ze ook maar enigszins progressief zijn. Beetje dertien in een dozijn muziek.


You have time. You are doing fine.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-09-2010 10:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2010 6:12 schreef intothevoid het volgende:
Ik was het live na ongeveer een half nummer al beu. Ken hun albums niet, maar aan de hand van het optreden kan ik me niet goed voorstellen dat ze ook maar enigszins progressief zijn. Beetje dertien in een dozijn muziek.


De opbouw van hun songs is vrij proggy. Althans het doet erg denken aan 70's progrock, nou is dat natuurlijk op zich in 2010 niet meer echt proggy, maar die invloeden zijn echt wel duidelijk te horen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 22-09-2010 10:27 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Ah, eindelijk een welverdiend topic over Týr! Het is niet vaak makkelijk te behappen, maar de muziek zit erg goed in elkaar. Absoluut één van de betere bands in het folk metal genre


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-09-2011 12:35 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben een beetje laat met het ontdekken van deze band. Laatst heb ik het album The lay of Thrym gekocht omdat die behoorlijk goed besproken werd op Angrymetalguy.

Maar dit is gewoon ge-wel-dig!
Heroische power metal met wat folky invloeden. Dit doet me ook sterk aan Blind guardian denken. En dat is voor mij sowieso een groot compliment.

Vooral het nummer Evening star bezorgt me kippenvel.
Verder is het gewoon episch meebrullen als een demente viking. Maar dan zonder dat het te blij en te brallerig wordt.

Het enige nadeel vind ik het wel erg simpele drumwerk. Daar had wel iets meer variatie in mogen zitten. Maar dat is ook mijn enige kanttekening.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2011 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

shit ja, die moet ik ook nog


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2011 13:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

niet mijn ding, ze zijn beter met walvissen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR Klister
Usericon van MR Klister
Posted 10-09-2011 18:37 by MR Klister Wijzig reactieProfiel van MR KlisterQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2010 20:48 schreef Hypnos het volgende:
jaja, ik weet het,
platte toestanden,


toch krijg ik dat nummer HTHHH niet uit mijn hoofd

hetzelfde had ik destijds met Ensiferum






lekker toch?


zeg nou niet nee



Van de Faroer Eilanden, maar wonen gewoon in Berlijn en Kopenhagen overigens.


Unkraut verdirbt nicht - Wer schlecht ist der stirbt nicht


Orklord
Usericon van Orklord
Posted 10-09-2011 19:15 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

Dus?


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 10-09-2011 20:38 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

NOU DAT IS HEEL BIJZONDER WANT BIJNA NIEMAND VAN DE FAROER EILAND WOONT DAAR.

[Dit bericht is gewijzigd door jelmer2 op 10-09-2011 20:39]


Wil je muilperen?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-09-2011 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zouden er ook Duitse bands in de Faroer zitten?


signature


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-09-2011 21:31 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Of farao's in Kopenhagen?

Fijn bandje trouwens. Dat laatste album in ieder geval. De rest ken ik niet of vond ik toch minder interessant.



Rottend-Vleesch
Caffeine Satanist.
Usericon van Rottend-Vleesch
Posted 14-09-2011 21:06 by Rottend-Vleesch Wijzig reactieProfiel van Rottend-VleeschQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2011 21:31 schreef Vargen666 het volgende:
Of farao's in Kopenhagen?

Fijn bandje trouwens. Dat laatste album in ieder geval. De rest ken ik niet of vond ik toch minder interessant.


Leuke band.
The Edge heeft een heel hoog meekraai gehalte.


More Evil0r Than Skelet0r


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 08-10-2011 0:56 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

vind het super muziek

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 08-10-2011 0:57]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-10-2011 9:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vind het afgrijselijk, heb zojuist mijn oren afgesneden


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 08-10-2011 9:35 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Bedankt voor deze bijdrage.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-10-2011 9:56 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 8 oktober 2011 9:13 schreef M. het volgende:
Vind het afgrijselijk, heb zojuist mijn oren afgesneden


:')

Ik heb mijn plastic zwaard en mijn drinkhoorn gauw weer opgeborgen!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-10-2011 10:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2011 9:56 schreef Sonic Titan het volgende:
:')

Ik heb mijn plastic zwaard en mijn drinkhoorn gauw weer opgeborgen!


Maar die heb je dus wel!

:')


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2011 14:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het was bedoeld als relaxatietherapie denk ik


signature


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 08-10-2011 19:24 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 10 september 2011 18:37 schreef MR Klister het volgende:
Van de Faroer Eilanden, maar wonen gewoon in Berlijn en Kopenhagen overigens.


En ook nog 1 in Hamburg

Oh en niet beginnen over de walvisjacht met de drummer. Dan beginnen zijn ogen rood te worden en begint vervolgens een 4 uur durend tirade over/tegen Paul Watson

[Dit bericht is gewijzigd door Henke op 08-10-2011 19:27]



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2011 19:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja, vikingen veroveren de hele wereld he...


spelfout weggehaald...


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 08-10-2011 19:28 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

We hebben laatst 3 dagen met ze in een tourbus gezeten en het opmerkelijke was dat ze juist van dat viking imago afwillen hehehe

[Dit bericht is gewijzigd door Henke op 08-10-2011 19:29]



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-10-2011 12:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2011 19:28 schreef Henke het volgende:
We hebben laatst 3 dagen met ze in een tourbus gezeten


Wat zal Henri gebaald hebben....


spelfout weggehaald...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 23-08-2016 22:53 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
De van de Faeröer eilanden afkomstige formatie Týr plant in november een tournee door Europa met het Canadese Unleash The Archers, het Zwitserse Xaon, het Letse Relicseed en de Noorse hoofdact Sirenia. Drie Duitse shows zijn inmiddels echter geheel of gedeeltelijk geschrapt, in Hamburg, Rostock en Weinheim. De reden is dat de organisatoren van die shows geen podium willen bieden aan Týr, nadat hen ter ore is gekomen dat frontman Heri Joensen een voorstander is van en actief deelnemer aan de jacht op walvissen. Het is nog onduidelijk of die Duitse concerten in zijn geheel worden afgelast of dat de andere vier groepen nog wel zullen optreden. In de Benelux staan vier shows geboekt voor Sirenia, Týr en de andere drie acts: op dinsdag 22 november in Gebr. De Nobel (Leiden) en de daaropvolgende dagen in P60 (Amstelveen), Willemeen (Arnhem) en De Verlichte Geest (Roeselare).

Op de Facebook-pagina's van die vier evenementen laten een aantal dierenliefhebbers hun teleurstelling blijken over de komst van Heri Joensen en Týr naar de genoemde podia. Willemeen heeft inmiddels de volgende reactie gegeven: "Via verschillende wegen is ons de situatie wat betreft de mogelijke illegale jacht op walvissen door een bandlid van Tyr ten oren gekomen. In verband met vakantie zijn wij als team op dit moment niet compleet genoeg om iets te beslissen hieromtrent. Ook willen we zelf de situatie onderzoeken alvorens hier op in te gaan." De andere zalen hebben nog niet gereageerd op de kritiek op hun boeking van het Faeröer gezelschap.

Update: Gebr. De Nobel heeft inmiddels besloten dat Týr niet welkom is in Leiden: "Na onderzoek en bericht aan het management hebben wij besloten de show van Tyr niet door te laten gaan. Tyr maakt zich schuldig aan het mishandelen en doden van dieren en de verheerlijking hiervan. Dat gaat tegen alles in waar Gebr. de Nobel voor staat en in gelooft. Wij zijn nog in onderhandeling over de rest van de show. Hierover volgt snel meer informatie."





[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 23-08-2016 22:55]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-08-2016 14:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Týr is op verschillende Europese podia niet meer welkom, na beschuldigingen van illegale walvisjacht op frontman Heri Joensen. Concerten in onder meer Hamburg en Leiden zijn inmiddels afgelast.


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen