IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Arcade Fire (Canada, indie rock, baroque pop, art rock)
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-09-2010 21:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Arcade Fire is een veelkoppig gezelschap uit Canada. Ik weet niet hoe ik de muziek moet noemen, ik heb de genre-beschrijving maar van de wiki overgenomen (dus niet haten @ mij pls).

Op de myspace staat wat muziek: http://www.myspace.com/arcadefireofficial
Verder is er http://www.arcadefire.com/ en http://en.wikipedia.org/wiki/Arcade_Fire waar je bijna alle antwoorden op je "lolwut?"-vraag kunt vinden.

2004 - Funeral
2007 - Neon Bible
2010 - The Suburbs



Dan mijn /mening. Funeral kon ik nooit zoveel mee, Neon Bible vind ik al een stuk prettiger om aan te horen. Ik heb ze toen een keer live op tour gezien, ze waren met zijn tienen, best tof.

Die nieuwe plaat 'The Suburbs' vind ik echter te gek. Er vallen altijd een paar dingen op aan deze band: de mannelijke zang is een 'acquired taste' maar op de nieuwe voert-ie het wat minder ver door. Persoonlijk vind ik dat zeer aangenaam, ik vond de zang namelijk altijd wat te dramatisch aangezet.
Op vorige platen wilde mijn aandacht nog wel eens verslappen, op The Suburbs vind ik bijna alle nummers stuk voor stuk pareltjes. En dan duurt-ie ook nog eens een dik uur, heerlijk.

"Maar M., ik krijg rode vlekken van het woord indie dus ik durf niet ook al weet ik stiekem dat dat stom is, hoe klinkt het nou écht?"

Nou, in dat geval zou ik het omschrijven als orkestrale, dromerige rockmuziek, verdeeld in liedjes van gemiddeld een minuut of vier. Met zowel mannelijke en vrouwelijke vocalen en een nogal uitgebreide, overdadige instrumentatie.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-09-2010 21:07]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2010 21:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ff checken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-09-2010 22:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een hartverwarmend enthousiasme weer op ZM.

Ik raak helemaal verknocht aan deze plaat


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-09-2010 22:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Sowwy M. Ik zal hem even gaan checken.


Boeiender


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-09-2010 22:40 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Oh, hier luistert mijn broertje altijd naar, even opzoeken!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-09-2010 22:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind Funeral vrij sterk. Daarna zijn ze het roer wel een beetje kwijtgeraakt helaas.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-09-2010 1:53 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2010 22:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind Funeral vrij sterk. Daarna zijn ze het roer wel een beetje kwijtgeraakt helaas.


Mijn broertje noemt je zojuist een pretentieuze swaffelaar.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 9:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-09-2010 9:03 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Leuke band ja, al is het nieuwe album wel wat zeurderig (en zeurderiger dan de vorige 2).


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-09-2010 9:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Pas maar op, ik denk dat Schaeps broertje wel een mening over jou heeft, nu!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2010 10:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

wie is dat dan? Bokje?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-09-2010 14:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2010 1:53 schreef Schaep het volgende:
Mijn broertje noemt je zojuist een pretentieuze swaffelaar.




Laat je broertje maar langs komen dan zal ik hem eens laten zien wat pretentieus swaffelen precies inhoudt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-09-2010 14:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2010 9:04 schreef ZelThoR het volgende:
Pas maar op, ik denk dat Schaeps broertje wel een mening over jou heeft, nu!


Dat denk ik ook wel!

quote:
Op 23 september 2010 10:03 schreef spectre het volgende:
wie is dat dan? Bokje?


JoJoJoost, natuurlijk.

quote:
Op 23 september 2010 14:41 schreef Onweerwolf het volgende:


Laat je broertje maar langs komen dan zal ik hem eens laten zien wat pretentieus swaffelen precies inhoudt.


Hahaha, ik heb hem wel uitgenodigd voor vanavond, dus wie weet!

Edit: Hij wil er verder niet op reageren.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 23-09-2010 17:50]


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 01-04-2011 14:13 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

zojuist kaarten gescoord voor 29 augustus, HMH.

wat een fantastische band, stond al tijden op m'n lijstje.
rustig sterven na 29 augustus


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-04-2011 18:18 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik zie nog even aan of ik er heen wil gaan.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2013 0:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Al meningen over de nieuwe?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 04-11-2013 11:44 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 4 november 2013 0:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Al meningen over de nieuwe?


Ben er nog niet helemaal van overtuigd eigenlijk. Plaat duurt ook erg lang voor mijn gevoel.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-11-2013 11:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 4 november 2013 0:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Al meningen over de nieuwe?


Gave plaat. Bij de eerste luisterbeurt behoorlijk gemengde gevoelens, maar dat is helemaal veranderd. Erg gevarieerd en wat meer op groove georiënteerd dan we van Arcade Fire gewend zijn.



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen