IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : noise Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2018 13:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-10-2018 8:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht




I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 11:22 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



Schijnbaar valt dit onder Power Electronics. Maar alles wat ik van Power Electronics hoor wijkt af van deze plaat. Dit is achter de muren van noise (valt ook nog wel mee) zeer melancholisch en stiekem bijna melodieus. De vocals klinken als noise maar zorgen ook voor 'melodie'. Wat een waanzinnig album. Deze re-release bevat nog vrij veel extra tracks. Sterker nog, daar begint het album mee. Allen geweldig, hoewel de Redcap tracks volgens kenners wat afbreuk doen aan het karakter van de plaat ivm wat meer straight forward noise.

Dit valt voor mij in de categorie albums die me beïnvloeden. En dat is het soort album waar ik altijd naar op zoek ben. En de 'noise'is in geen enkel opzicht zo naar dat het onluisterbaar wordt, zoals bij de andere Power Electronics albums die ik checkte (Whitehouse bv.)

Overigens doet Ramleh nu nog steeds toffe dingen, maar dan in de vorm van noise rock. Dit komt geloof ik uit mijn geboortejaar. Niet te geloven.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 11:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Uiteraard zijn tips op dit vlak welkom. Waar bij mij de lat ligt: onprettige sferen zijn prima, maar onluisterbare hoge pieptonen niet.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-11-2018 11:38 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Probeer Skullflower eens. Hebben ook wat splits, samenwerkingen etc met Ramleh gedaan.

IIIrd Gatekeeper is de klassieker. Daarnaast is Exquisite Fucking Boredom mijn speciale aanrader. Die laatste is heavy psych/noise, alles kapot.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2018 11:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Beiden (Ramleh en Skullflowers EFB ) niet direct mijn noise, ik ben meer voor het piepscheurgedoe. Maar moet er eens goed voor zitten, want het klinkt wel fascinerend.

Weet niet veel van power electronics, maar wat ik ervan opgevangen had is het een ritmischere variant van noisemuziek. Maar het blijft beuken.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 12-11-2018 11:46]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 12:00 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Thanks voor de tips! Ik geloof dat de Ramlehdude ook in Skullflower heeft gezeten. @Ben: dit gaat toch ook wel hier en daar richting de piepscheur. En is absoluut niet te verwarren met de noise-rock van later in hun discografie. Ritmiek heb ik amper kunnen ontdekken in Power Electronics. Dingen die me opvallen: lomp geschreeuw. Zeer dubieuze thematiek (nazisme/seriemoord/verkrachting) etc. Daarom denk ik dat een Ramleh me ook veel meer aanspreekt dan de acts die zich daarop focussen.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2018 12:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ha ja, power electronics is inderdaad ook wel geliefd bij de extreemrechtse heertjes en dametjes. Je kan er best dubieuze projecten in terugvinden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MBMarduk2
Usericon van MBMarduk2
Posted 14-05-2020 23:01 by MBMarduk2 Wijzig reactieProfiel van MBMarduk2Quote dit bericht

Ik zag dat men hier ook Prurient had besproken, dus bij deze een schop omhoog.



Ontdekte deze gast [Dominick Fernow/Vatican Shadow/Prurient/Rainforest Spiritual Enslavement.. en zijn dozijn andere projecten] ergens eind 2015. Ik vind de shit die hij maakt echt geniaal. Heb Vatican Shadow ook een keer gezien in de Petrol, Antwerpen in 2016. Dat was een fenomenaal optreden.


MBMarduk2
Usericon van MBMarduk2
Posted 14-05-2020 23:15 by MBMarduk2 Wijzig reactieProfiel van MBMarduk2Quote dit bericht



Ook fantastische ear-cleansing.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-07-2020 23:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Geen idee waar ik deze moet neerzetten, maar aangezien er bakken met gitaarnoise in zitten doe ik het maar gewoon hier:



Supervette liveplaat. Band uit Japan die klinkt als Sister Ray van The Velvet Underground, maar dan nog veel meer overstuurd. Bas en drums leggen een heerlijke groove neer, vocalen hebben flink wat echo en het gitaarwerk is echt messcherp, verzengend en bedwelmend. Echt een plaat om je compleet in te verliezen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 09-07-2020 23:46]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-07-2020 17:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Goed spul!



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2023 9:17 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Een klets interessante namen bijeen.

"Ohm Resistance assembles The Blood of Heroes, featuring members of Submerged, Enduser, Godflesh, Scorn, and more"

https://regenmag.com/news/ohm-resistance-assembles-the-blood-of-heroes-featuring-members-of-submerged-enduser-godflesh-scorn-and-more/?fbclid=IwAR2oVZhwk1L4izWsj5FlXX31eMZhNwmdZi_-r6tPa7IcGyevTim8YEedCLA


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen