IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Angst Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2010 14:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Angst is een fysiologische toestand die gekenmerkt is door lichamelijke, cognitieve, emotionele en gedragscomponenten. Angst kent verschillende gradaties. Voorbeelden van mildere vormen zijn: ‘je niet op je gemak voelen’, onrust en bezorgdheid. Voorbeelden van meer extreme vormen zijn paniek, de paniekstoornis en de gegeneraliseerde angststoornis.





wat zijn jouw angsten?



ik heb bijvoorbeeld een terugkerende angst voor openbare toiletten en plassen in het openbaar (dat de deurt openvliegt en mensen staan te kijken of dat ik betrapt word) en een angst dat mijn pc crasht









vroeger had ik een angst voor spinnen, nu vind ik ze lief. Nochtans niet echt voor gedaan om erover te raken.
raar?


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-09-2010 14:37 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik ben altijd erg bang geweest voor mijn onderbewustzijn.

Nu heb ik meer controle dus minder angst.

Maar daar zit veel in wat de maatschappij angstig maakt, dus leren wij dat af en, vervangen wij dat met ons verstand.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2010 14:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zitten je herinneringen daar ook in?


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-09-2010 8:45 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Ik denk het wel.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-09-2010 8:49 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-09-2010 9:00 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik ben altijd bang geweest voor naalden. Inmiddels al zoveel prikken gehad dat ik er wel redelijk overheen ben, maar ik ga nog steeds niet echt comfortabel zitten als ik bijvoorbeeld bloed moet afgeven.


You have time. You are doing fine.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 18:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

weet er iemand hoe je de angst om gedomineerd te worden noemt?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2010 18:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 24-11-2010 18:11 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Ik ben een Fear Of Death persoontje.
Creatieve mensen (denk aan mensen die veel met kunst, muziek... cultuur in het algemeen bezig zijn) kun je opdelen in 2 grote soorten: Fear of Life en Fear Of Death.
De ene voelt zich gebonden aan allerlei maatschappelijke regels en wil deze niet met de voeten treden uit angst om verstoten te worden door de maatschappij. De andere wil zich net losrukken van die ketenen en keert de maatschappij de rug toe. Ze zijn bang om te sterven zonder naam gemaakt te hebben.

Ik heb daar soms erg veel last van. Dat 'niets betekenen'...

Verder heb ik valvrees en ben ik bang van alleen in grote groepen mensen staan, heb ik claustrofobie en draai ik door indien iemand me vasthoudt zonder dat ik kan bewegen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2010 18:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Was je al in Peru toen Joran nog gezocht werd?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 24-11-2010 18:17 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:11 schreef Bastet het volgende:
Ik ben een Fear Of Death persoontje.
Creatieve mensen (denk aan mensen die veel met kunst, muziek... cultuur in het algemeen bezig zijn) kun je opdelen in 2 grote soorten: Fear of Life en Fear Of Death.
De ene voelt zich gebonden aan allerlei maatschappelijke regels en wil deze niet met de voeten treden uit angst om verstoten te worden door de maatschappij. De andere wil zich net losrukken van die ketenen en keert de maatschappij de rug toe. Ze zijn bang om te sterven zonder naam gemaakt te hebben.

Ik heb daar soms erg veel last van. Dat 'niets betekenen'...

Verder heb ik valvrees en ben ik bang van alleen in grote groepen mensen staan, heb ik claustrofobie en draai ik door indien iemand me vasthoudt zonder dat ik kan bewegen.



Lijkt me wel vrij lastig.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 18:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:11 schreef Bastet het volgende:
Ik ben een Fear Of Death persoontje.
Creatieve mensen (denk aan mensen die veel met kunst, muziek... cultuur in het algemeen bezig zijn) kun je opdelen in 2 grote soorten: Fear of Life en Fear Of Death.
De ene voelt zich gebonden aan allerlei maatschappelijke regels en wil deze niet met de voeten treden uit angst om verstoten te worden door de maatschappij. De andere wil zich net losrukken van die ketenen en keert de maatschappij de rug toe. Ze zijn bang om te sterven zonder naam gemaakt te hebben.

Ik heb daar soms erg veel last van. Dat 'niets betekenen'...

Verder heb ik valvrees en ben ik bang van alleen in grote groepen mensen staan, heb ik claustrofobie en draai ik door indien iemand me vasthoudt zonder dat ik kan bewegen.



dat losrukken, is dat ook relationeel? (pertinente vraag, ik weet het)


signature


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 24-11-2010 18:20 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Tandartsen. Dat is echt iets waar ik echt superbang voor ben. ooit gewoon een keer een paniek aanval gehad bij de tandarts, te bizar gewoon.


Zoveelste mentalkloon.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 24-11-2010 18:22 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:17 schreef Hypnos het volgende:
dat losrukken, is dat ook relationeel? (pertinente vraag, ik weet het)


Ik heb trouwens een foutje gemaakt , het zijn niet alleen creatieve mensen maar ook vooraanstaande wetenschappers en wereldleiders. En goh relationeel : op sommige vlakken en op andere niet als je mij begrijpt.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-11-2010 18:23 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 24 november 2010 18:11 schreef Bastet het volgende:
Ik ben een Fear Of Death persoontje.
Creatieve mensen (denk aan mensen die veel met kunst, muziek... cultuur in het algemeen bezig zijn) kun je opdelen in 2 grote soorten: Fear of Life en Fear Of Death.
De ene voelt zich gebonden aan allerlei maatschappelijke regels en wil deze niet met de voeten treden uit angst om verstoten te worden door de maatschappij. De andere wil zich net losrukken van die ketenen en keert de maatschappij de rug toe. Ze zijn bang om te sterven zonder naam gemaakt te hebben.



Mooie analyse.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-11-2010 18:26 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:20 schreef Murder Junkie het volgende:
Tandartsen. Dat is echt iets waar ik echt superbang voor ben. ooit gewoon een keer een paniek aanval gehad bij de tandarts, te bizar gewoon.
Op de paniekaanval na erg herkenbaar. Onze schooltandarts kon to-taaaaaal niet met kinderen overweg. (Bedankt, lul. Rot.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 18:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:11 schreef ElitE het volgende:





Anatidaephobia


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 24-11-2010 18:30 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:11 schreef Bastet het volgende:
De ene voelt zich gebonden aan allerlei maatschappelijke regels en wil deze niet met de voeten treden uit angst om verstoten te worden door de maatschappij. De andere wil zich net losrukken van die ketenen en keert de maatschappij de rug toe. Ze zijn bang om te sterven zonder naam gemaakt te hebben.

Ik heb daar soms erg veel last van. Dat 'niets betekenen'...




Maar er zit nog wel iets tussen in.. je kan ook je ook losrukken van de maatschappij zonder 'iets' te willen betekenen.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 24-11-2010 18:34 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:30 schreef Lalena het volgende:
Maar er zit nog wel iets tussen in.. je kan ook je ook losrukken van de maatschappij zonder 'iets' te willen betekenen.

Dan ruk je je los van de maatschappij naar het voorbeeld van...
Meestal is dat omdat je op die moment in je puberteit zit en je eigen weg nog een beetje zoekt.
Daarbij komt het daarin ook het vaakst voor dat je dat doet naar het voorbeeld van.
Ik neem nu een concreet voorbeeld : naar het voorbeeld van Marx of Punks die tegendraads doen en Anarchie prediken.
Daarbij, als je je losrukt van de maatschappij... dan ben je anders, en anders is raar en valt op. Maw, je wordt gezien, en dàt is nu net een teken van Fear Of Death. het m'a tu vu gevoel.
Oscar Wilde schreef ooit : If I can't be Famous, I will be notorious.



Bastet
Usericon van Bastet
Posted 24-11-2010 18:35 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:26 schreef Greycloak het volgende:
Op de paniekaanval na erg herkenbaar. Onze schooltandarts kon to-taaaaaal niet met kinderen overweg. (Bedankt, lul. Rot.)


... Schooltandarts? :')



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-11-2010 18:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:35 schreef Bastet het volgende:
... Schooltandarts? :')
Ja, zo iemand die halfjaarlijks met een omgebouwde camper naast de lagere school staat.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 18:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:39 schreef Greycloak het volgende:
Ja, zo iemand die halfjaarlijks met een omgebouwde camper naast de lagere school staat.


Misschien hebben ze dat niet in Bleggië.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 18:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:30 schreef Lalena het volgende:
Maar er zit nog wel iets tussen in.. je kan ook je ook losrukken van de maatschappij zonder 'iets' te willen betekenen.


zoiets noemt men Antifa


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 18:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 18:03 schreef Hypnos het volgende:
weet er iemand hoe je de angst om gedomineerd te worden noemt?


ok, weet iemand hoe je de angst om continu gecontrolleerd/gedirigeerd te worden noemt?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-11-2010 19:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maak het wat uit? van de fobien zijn er vele gave benamingen maar kan je er ook wat mee? De enige manier om van angst af te komen is door rustige confrontatie in toestemming met de angstige persoon.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 19:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klopt wel idd

maar ik vind het vreemd dat voor iets veel voorkomend als de angst om gedomineerd/gecontroleerd te worden (en dan heb ik het niet over paranoïa) geen benaming zou bestaan (1 woord dan)


signature


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen