IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Zo


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-09-2010 19:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Was eerder.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:16 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 19:05 schreef Rotzak het volgende:
Ik heb met toen laten dopen en laten vormen omdat het zo wat een maatschappelijke plicht is, je kon er eigenlijk niet om heen en dat geldt vooral voor mijn ouders, de hele klas doet er aan mee, je kan dan eigenlijk niet achter blijven, zeker niet om het gevoel van het kind, wat moet die wel niet denken als je als enige niet mee doet. Ik zou zelf mocht ik kinderen krijgen ze altijd naar een openbare school sturen, als ze oud genoeg zijn kunnen ze zelf beslissen wat ze geloven, maar daarvoor wil ik ze zoveel mogelijk van die gristelijke rotzooi en onzin besparen.

Ik zat op een rooms-katholieke basisschool tot m'n tiende, dus ook vormsel meegemaakt. En de pastor kwam elke vrijdag langs om wat Christelijks te vertellen aan alle leerlingen.

Ik heb me er werkelijk waar geen enkel moment vervelend onder gevoerd, terwijl ik (vrijwel?) de enige was die niet aan vormsel mee deed natuurlijk. Ik herinner me vooral nog heel goed dat de pastor een keer een paar namen op het bord als gezet van wat beroemdheden (waaronder Michael Jackson, verder wat minderen) en van Jezus. Hij vroeg wie over 2000 jaar nog herinnerd zou worden en ik dacht, na even nadenken, dat het wel MJ moest zijn. Dat bleek ik echter vooral te denken omdat ik Jezus als 'Je zus' las
quote:
Op 27 september 2010 19:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik reageer op het gedeelte "o makkelijk als jij het hier neerzet is het niet".

Dus? Als een keuze moeilijk is, of als het moeilijk wordt om je keuze uit te voeren, dan is het nog steeds een keuze hoor. Dat ontkent ProgTon niet.

Dat jij het een makkelijk keuze vindt en hij niet, tsja. Dat is dus een andere discussie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 19:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 19:16 schreef ZelThoR het volgende:
Dus? Als een keuze moeilijk is, of als het moeilijk wordt om je keuze uit te voeren, dan is het nog steeds een keuze hoor. Dat ontkent ProgTon niet.

Dat jij het een makkelijk keuze vindt en hij niet, tsja. Dat is dus een andere discussie.


Ergo, het verhaal over "niet zo makkelijk als jij het neerzet" is onzin want zo makkelijk is het wel. Religie is een keuze, of je dat nou een moeilijke keuze vond of niet, het is en blijft een keuze en derhalve voor de betreffende discussie heel gemakkelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 19:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Ergo, het verhaal over "niet zo makkelijk als jij het neerzet" is onzin want zo makkelijk is het wel.

Vind jij.
quote:
Religie is een keuze, of je dat nou een moeilijke keuze vond of niet,

Oh, dus het kan toch wel moeilijk zijn, die keuze.
quote:
het is en blijft een keuze

Klopt.
quote:
en derhalve voor de betreffende discussie heel gemakkelijk.

Uhm? De discussie* ging over het idee dat je je geen christen meer zou moeten (willen) noemen omdat er rotchristenen zijn. Juist als die keuze voor jou moeilijk was (waarvan jij zelf lijkt te zeggen dat dat mogelijk is) lijkt het me ook erg lastig omdat zomaar op te geven, juist omdat jij er zelf iets in vindt wat jou sterkt om goed te leven en juist níet te doen wat die rotchristenen doen.

Sidestep; dat ik 'metal' als cultuur niet zoveel aan vind en voor grote delen ook niet vind stroken met waar het voor zegt te staan, wil niet zeggen dat ik mezelf opeens geen metal meer wil noemen. Of anders, het grootste deel (in verkochte aantallen en mainstream aandacht) van metalmuziek vind ik kut en wil ik niet mee geassocieerd worden, en toch noem ik me metal. Terwijl het voor mij toch een nog veel makkelijkere keuze was dan voor Fusion en ProgTon om christen te worden

Daarbij is het jezelf-geen-christen-meer-noemen überhaupt een beetje zot idee, er is geen één Christendom en dus is de term an sich al behoorlijk nietszeggend... Sterker nog, het enige moment waarop je echt over HET Christendom kan spreken is denk als je zegt dat de aanhangers van het Christendom in God geloven en een aardig positief beeld van Jezus Christus hebben. Dat jij jezelf door een partijtje klotekatholieken anders gaat noemen gaat weinig veranderen.

*Nou ja, ProgTon haakte nog op zo'n manier in dat het net leek als ter discussie stond of het überhaupt een keuze was. Laten we dat maar even vergeten.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 19:32]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 19:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Regardless, je bent óf Christen óf je bent het niet, de weg er naar toe is verder niet relevant zolang je maar beseft dat het een keuze is en dat je daar dus op aangesproken mag worden i.t.t. bijvoorbeeld negers die er niks aan kunnen doen dat ze bruin zijn.

Daarnaast vind ik ook dat het expliciete verbod op discriminatie op basis van levensovertuiging/godsdienst te belachelijk voor woorden is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 19:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 19:32]

I saws what you did thar!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-09-2010 19:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Dit moet deel VII zijn, ik maakte per ongeluk bij de vorige IV aan ipv VI.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 19:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Regardless, je bent óf Christen óf je bent het niet, de weg er naar toe is verder niet relevant zolang je maar beseft dat het een keuze is en dat je daar dus op aangesproken mag worden i.t.t. bijvoorbeeld negers die er niks aan kunnen doen dat ze bruin zijn.

Daar ben ik het mee eens.
quote:
Daarnaast vind ik ook dat het expliciete verbod op discriminatie op basis van levensovertuiging/godsdienst te belachelijk voor woorden is.

Ik vind het op papier ook belachelijk, maar het schrappen ervan gaat net te ver (dan zou ik namelijk ook iemand mogen ontslaan puur vanwege het feit dat hij christen is). Gewoon vervangen door "Discriminatie op irrelevante gronden is niet toegestaan.", of iets dergelijks.

Het verbod op godslastering, dat vind ik 100% belachelijk, gelukkig is die half dood.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 19:47]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 19:38 schreef Onweerwolf het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-09-2010 19:32]

I saws what you did thar!

Ja, d/t-vaud in de eerste zin weggehaald


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 19:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 19:46 schreef ZelThoR het volgende:
Daar ben ik het mee eens.

Ik vind het op papier ook belachelijk, maar het schrappen ervan gaat net te ver (dan zou ik namelijk ook iemand mogen ontslaan puur vanwege het feit dat hij christen is). Gewoon vervangen door "Discriminatie op irrelevante gronden is niet toegestaan.", of iets dergelijks.

Het verbod op godslastering, dat vind ik 100% belachelijk, gelukkig is die half dood.


Nee, dat is te kort door de bocht. Iemand ontslaan vanwege het feit dat hij Christen is moet m.i. kunnen maar de reden moet natuurlijk wel relevant zijn. Als je als Christen hamburgers wilt bakken bij de McDonals is dat natuurlijk wel wat anders dan wanneer je als christen docent evolutieheorie wilt worden bij een biologie faculteit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 19:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 19:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, dat is te kort door de bocht. Iemand ontslaan vanwege het feit dat hij Christen is moet m.i. kunnen maar de reden moet natuurlijk wel relevant zijn. Als je als Christen hamburgers wilt bakken bij de McDonals is dat natuurlijk wel wat anders dan wanneer je als christen docent evolutieheorie wilt worden bij een biologie faculteit.

Zelfs dat laatste moet kunnen mijns inziens, maar zodra de wetenschappelijke methode overboord gegooid wordt om een godsverhaal op te hangen mag het ook weer afgelopen zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 27-09-2010 22:12 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 27 september 2010 19:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Regardless, je bent óf Christen óf je bent het niet, de weg er naar toe is verder niet relevant zolang je maar beseft dat het een keuze is en dat je daar dus op aangesproken mag worden i.t.t. bijvoorbeeld negers die er niks aan kunnen doen dat ze bruin zijn.

Daarnaast vind ik ook dat het expliciete verbod op discriminatie op basis van levensovertuiging/godsdienst te belachelijk voor woorden is.


bij sommigen is er duidelijk sprake geweest van een bekering, oké je kiest er uiteindelijk voor om Jezus te volgen maar Hij is altijd eerder, het is maar net of je ja of nee zegt, een vrije wil dus.
Als ik dan verhalen lees van Head (ex Korn)hoe hij dat ervaren heeft, komt er wel wat meer bij kijken dan alleen een keuze maken, legt hij uit op zijn cd

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 27-09-2010 22:13]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-09-2010 22:17 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 27 september 2010 19:16 schreef ZelThoR het volgende:
Ik herinner me vooral nog heel goed dat de pastor een keer een paar namen op het bord als gezet van wat beroemdheden (waaronder Michael Jackson, verder wat minderen) en van Jezus. Hij vroeg wie over 2000 jaar nog herinnerd zou worden


OWW is Michael Jackson blijkbaar nu al vergeten, als hij zegt dat negers er niets aan kunnen doen dat ze bruin zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 22:20 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Hehehe, klopt! Dan had ik mogelijk sowieso geen gelijk, toen ik dacht dat MJ het juiste antwoord was


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:32 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 22:12 schreef ProgTon het volgende:
bij sommigen is er duidelijk sprake geweest van een bekering, oké je kiest er uiteindelijk voor om Jezus te volgen maar Hij is altijd eerder, het is maar net of je ja of nee zegt, een vrije wil dus.
Als ik dan verhalen lees van Head (ex Korn)hoe hij dat ervaren heeft, komt er wel wat meer bij kijken dan alleen een keuze maken, legt hij uit op zijn cd


Ongelooflijke bullshit weer. 'Hij is altijd eerder'

Als je was opgegroeid in 1000 BC dan had je nooit van dat hele christendom gehoord.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 22:17 schreef Mark het volgende:
OWW is Michael Jackson blijkbaar nu al vergeten, als hij zegt dat negers er niets aan kunnen doen dat ze bruin zijn.


Que?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-09-2010 22:34 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 27 september 2010 22:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Que?


Ik wil wel een venn diagrammetje tekenen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-09-2010 22:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 september 2010 22:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Que?


*kuch* MJ was vroegah donkerderder toch?


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 22:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 22:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ongelooflijke bullshit weer. 'Hij is altijd eerder'

Als je was opgegroeid in 1000 BC dan had je nooit van dat hele christendom gehoord.

Ja, fijn dat ProgTon de discussie weer oprakelt Ik heb al zo vaak gehad dat ik dacht dat we op één lijn zaten en dan trekt hij weer een bak onzin ergens vandaan en is dat moment weer voorbij Ga maar instellen dat ik zeg vanaf welk moment het beter is dat hij niet meer reageert, om mij in de waan te laten dat hij het ook snapt

Maar goed, Jesus came first, dus.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 22:34 schreef Mark het volgende:
Ik wil wel een venn diagrammetje tekenen?


Graag.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 22:35 schreef MR. N het volgende:
*kuch* MJ was vroegah donkerderder toch?


Ja, en?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 22:43 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Oh, halp, ben je het nu serieus aan het nemen, OWW?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 27 september 2010 22:43 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, halp, ben je het nu serieus aan het nemen, OWW?


Oh wacht, had ik mijn sarcasme detector weer uitstaan?



Silly me.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-09-2010 22:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 27 september 2010 22:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh wacht, had ik mijn sarcasme detector weer uitstaan?



Silly me.

Tyfus, mijn sarcasmedetector kan dit niet meer verwerken in ieder geval


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-09-2010 22:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Even normaal doen tegen Onweerwolf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen