IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-10-2010 18:58 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 oktober 2010 18:57 schreef Onweerwolf het volgende:
Terechte opmerking. Ik ga me er niet aan houden.



Ik haal niet uit zijn posts dat hij niet mee doet aan het christendom.


Ohjee.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 18:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 18:53 schreef Mark het volgende:
Gelovigen kunnen zich ook aansluiten bij de Islam, Hindoeisme, Tao, etc.


ik zou niet weten hoe je als Christen aansluit bij de Islam en Christen kunt blijven

of hoe je je geloof in Jezus kunt mengen met bvb Tarotkaarten en astrologie en horoscopen


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 18:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 18:54 schreef MR. N het volgende:
Spuit elf is schelden? Sjeez......


Het was een overduidelijk negatieve reactie richting WMP die Fushion puur zo had geformuleerd om zijn afkeer van hem duidelijk te maken.

Ik heb daar geen probleem mee maar als men dat bij hem doet wordt hij boos.

Ergo mijn opmerking over hypocrisie.

Lijkt me een vrij duidelijk verhaal.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 18:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 18:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Wie leest hier nou niet goed dan? Ik schuif dat niet in zijn schoenen ik stel slechts dat hij de boel mede in stand doet helpen. Iets waar jij het volledig mee eens was IIRC.

Ik heb al gezegd dat ik het op zich wel met je eens was / je standpunt te verdedigen vindt, beter lezen dus. Alleen ga jij een stuk verder dan ik daarin ga, aangezien ik Fusion heb zien uitleggen wat het christendom voor hem betekent en ik het onzinnig vind om hem van haatzaaien te beschuldigen terwijl hij juist probeert het goed te doen en ook overduidelijk afstand neemt van die foute dingen.

Verder zie ik hem geen katholieke kerken bouwen of wat dan ook.
quote:
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je nu de eikel loopt uit te hangen en niet serieus bent.

Nou, aangezien Fusion == het christendom moet ook gelden dat OWW == het homoschap

De serieuze vertaling is dat het blijkbaar mogelijk is dat bepaalde christenen een stuk minder bekrompen kunnen zijn dan bepaalde homo's op het gebied van geloof.

Maar goed, ik heb vooral van Fusion veel geleerd over de Bijbel. Ook van bastianus en wat anderen. Ook van de geldigheid van bepaalde redeneringen. Dat sommige christenen in this day and age nog steeds waanzinnig achtergestelde denkbeelden kunnen hebben, maar dat is meer ProgTon.
quote:
Dat betekent niet dat elke post volledig moet lezen.

Nee, maar als je door verder iedereen wordt duidelijk gemaakt dat je een heel deel van het verhaal mist moet je toch even nadenken dat je misschien wat meer moet lezen.
quote:
Nee, meneer "Je moet meelezen". Het ging over het feit dat Fushion iemand uitschold nadat hij zelf tot meerdere malen toe op zijn teentjes was getrapt wegens schelden naar hem toe.

Oh, dat heb ik ook gelezen. Tering, heb je het daar echt nog over?

Iemand spuit elf noemen is echt geen schelden hoor :')


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-10-2010 19:00 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ja. Ik denk ook dat WMP stilletjes in een hoekje is gaan huilen.

Hypocrisie is inherent aan religie overigens, dus maak je niet zo druk over een vermeend scheldwoord.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 19:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

WTF is spuit elf? Het elfde gebod of zo?


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 18:56 schreef MR. N het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie


Serieus, hoe ben je nou niet bezig om mensen te overtuigen als je expliciet bijbelteksten waar heel veel mensen problemen mee hebben wegens de hatelijke inhoud gaat lopen verdedigen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 18:57 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik haal niet uit zijn posts dat hij niet mee doet aan het christendom.

Iederen die in Christus als de zoon van God gelooft doet de facto mee aan het christendom natuurlijk.

Maar in jouw definitie van het christendom als een georganiseerde religie gaat dat niet meer op. Ik kan moeilijk een persoon die slechts de mooie dingen uit de Bijbel haalt beschuldigen van het in stand houden van misstanden in bvb. de katholieke kerk.

En dat doe jij wél.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 19:00 schreef Hypnos het volgende:
WTF is spuit elf? Het elfde gebod of zo?

Spuit elf geeft (ook nog) modder is een uitdrukking in de Nederlandse taal. Het geeft aan dat een (onbeduidend) persoon (ook nog) iets wil zeggen, maar daarin niet serieus wordt genomen, omdat hij iets te berde brengt dat al eerder gezegd is of volkomen evident of logisch gevonden wordt.

De etymologie van deze uitdrukking is niet geheel duidelijk. Vermoedelijk heeft het te maken met het gekkengetal elf. De genoemde spuit is hoogstwaarschijnlijk een brandspuit die vermoedelijk eind negentiende eeuw werd gebruikt als men met tien spuiten een grote uitslaande brand probeerde te bedwingen en wanneer er een elfde werd aangerukt, dan was de stadsgracht waar het water uit werd opgepompt inmiddels al zo zwaar belast dat de elfde spuit misschien voornamelijk modder oppompte.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-10-2010 19:02]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 19:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 19:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Serieus, hoe ben je nou niet bezig om mensen te overtuigen als je expliciet bijbelteksten waar heel veel mensen problemen mee hebben wegens de hatelijke inhoud gaat lopen verdedigen?


ach, ik lees ook Mein Kampf, prima boek. Maar je moet er de echte waarheid van inzien. Het is niet omdat er zoveel ignorant people waren die het verkeerd interpreteerden dat ik dat doe toch.
En als ik het nu goed bedoel, waarom zou ik het dan niet mogen verdedigen?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 19:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 19:02 schreef ZelThoR het volgende:
Spuit elf geeft (ook nog) modder is een uitdrukking in de Nederlandse taal. Het geeft aan dat een (onbeduidend) persoon (ook nog) iets wil zeggen, maar daarin niet serieus wordt genomen, omdat hij iets te berde brengt dat al eerder gezegd is of volkomen evident of logisch gevonden wordt.

De etymologie van deze uitdrukking is niet geheel duidelijk. Vermoedelijk heeft het te maken met het gekkengetal elf. De genoemde spuit is hoogstwaarschijnlijk een brandspuit die vermoedelijk eind negentiende eeuw werd gebruikt als men met tien spuiten een grote uitslaande brand probeerde te bedwingen en wanneer er een elfde werd aangerukt, dan was de stadsgracht waar het water uit werd opgepompt inmiddels al zo zwaar belast dat de elfde spuit misschien voornamelijk modder oppompte.
damn, compleet nieuw


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2010 19:05 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 oktober 2010 19:03 schreef Hypnos het volgende:
damn, compleet nieuw


Geen zorgen, Bart, dat heb ik zowat dagelijks bij jouw Belgen-posts ook


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 18:59 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb al gezegd dat ik het op zich wel met je eens was / je standpunt te verdedigen vindt, beter lezen dus. Alleen ga jij een stuk verder dan ik daarin ga, aangezien ik Fusion heb zien uitleggen wat het christendom voor hem betekent en ik het onzinnig vind om hem van haatzaaien te beschuldigen terwijl hij juist probeert het goed te doen en ook overduidelijk afstand neemt van die foute dingen.

Verder zie ik hem geen katholieke kerken bouwen of wat dan ook.


Jij benoemt de positieve dingen. Prima, maar dat betekent niet dat de negatieve wegvallen.

quote:
Nee, maar als je door verder iedereen wordt duidelijk gemaakt dat je een heel deel van het verhaal mist moet je toch even nadenken dat je misschien wat meer moet lezen.


Daar heb je een punt. Maar ik zie hem negatieve shit posten, dus ja of er veel gaat veranderen.

quote:
Oh, dat heb ik ook gelezen. Tering, heb je het daar echt nog over?

Iemand spuit elf noemen is echt geen schelden hoor :')


Daar heb ik het niet over maar dat was een reactie op de stelling dat ik geen nieuwe dingen aandraag. Ik kwam hier vandaag alleen in dit topic om daar op te reageren.

En ja, dat is wel schelden, het gaat om de intentie.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:08 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 19:07 schreef Onweerwolf het volgende:
En ja, dat is wel schelden, het gaat om de intentie.

Oh, dan; Fusions intentie met zijn geloof is om de wereld beter te maken. Discussie over Fusion, klaar

Onder de lijn weer over het christendom.




Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 19:00 schreef MR. N het volgende:
Ja. Ik denk ook dat WMP stilletjes in een hoekje is gaan huilen.

Hypocrisie is inherent aan religie overigens, dus maak je niet zo druk over een vermeend scheldwoord.


Ik maak mij daar helemaal niet druk over.

Het was heel simpel:

Fushion gedraag zich hypocriet, ik toon dat aan, en hij begint vervolgens te zeuren over respect waarop ik hem vertel dat hij zijn christelijke personage dat niet van mij hoeft te verwachten. That's it.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 19:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 18:59 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb al gezegd dat ik het op zich wel met je eens was / je standpunt te verdedigen vindt, beter lezen dus. Alleen ga jij een stuk verder dan ik daarin ga, aangezien ik Fusion heb zien uitleggen wat het christendom voor hem betekent en ik het onzinnig vind om hem van haatzaaien te beschuldigen terwijl hij juist probeert het goed te doen en ook overduidelijk afstand neemt van die foute dingen.




het is dubbel. Als je indirect iets verdedigt op een superlieve humanistische manier, terwijl hetgeen je verdedigt ook impliciete hypocrisie inhoudt en zowat zeker zorgt voor onverdraagzaamheid en onmenselijkheid... je mag nopg zo lief en goedbedoelend zijn, bij mij kan je niet op 100% sympathie rekenen




signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:10 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 19:01 schreef ZelThoR het volgende:
Iederen die in Christus als de zoon van God gelooft doet de facto mee aan het christendom natuurlijk.

Maar in jouw definitie van het christendom als een georganiseerde religie gaat dat niet meer op. Ik kan moeilijk een persoon die slechts de mooie dingen uit de Bijbel haalt beschuldigen van het in stand houden van misstanden in bvb. de katholieke kerk.

En dat doe jij wél.


Waarom noemt hij zich dan Christen? Waarom dan zonodig bijbelteksten verdedigen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 19:10 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom noemt hij zich dan Christen? Waarom dan zonodig bijbelteksten verdedigen?

Omdat hij vindt dat de rest van de christenen het fout doen (en terecht). GC kan je hier meer over uitleggen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 19:08 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, dan; Fusions intentie met zijn geloof is om de wereld beter te maken. Discussie over Fusion, klaar

Onder de lijn weer over het christendom.





Het gaat mij ook niet om zijn intentie, het gaat om het resultaat.

Ik twijfel overigens sterk aan de intenties van Fushion. Wat dat betreft zie ik Progton veel eerder als een zgn. 'Goede Christen'. Die komt veel oprechter over.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 19:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik twijfel overigens sterk aan de intenties van Fushion. Wat dat betreft zie ik Progton veel eerder als een zgn. 'Goede Christen'. Die komt veel oprechter over.

Man, dat is pas een schaap. Fusion denkt voor zichzelf na, ProgTon is doorgeefluik van z'n voorganger.
quote:
Op 14 oktober 2010 19:10 schreef Hypnos het volgende:
het is dubbel. Als je indirect iets verdedigt op een superlieve humanistische manier, terwijl hetgeen je verdedigt ook impliciete hypocrisie inhoudt en zowat zeker zorgt voor onverdraagzaamheid en onmenselijkheid... je mag nopg zo lief en goedbedoelend zijn, bij mij kan je niet op 100% sympathie rekenen

Ja, zit wel wat in. Maar in ieder geval is minder dan 100% niet meteen -100%

En in het geval van Fusion vind ik dat hij alsnog wel 90% verdient ofzo


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 19:11 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat hij vindt dat de rest van de christenen het fout doen (en terecht). GC kan je hier meer over uitleggen.


Hij is dus een antichrist?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-10-2010 19:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 oktober 2010 19:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Hij is dus een antichrist?

Als we aannemen dat de meer dan de helft van de christenen het fout doet zou je Fusion een antichristen kunnen noemen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-10-2010 19:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 oktober 2010 19:13 schreef ZelThoR het volgende:
Man, dat is pas een schaap. Fusion denkt voor zichzelf na, ProgTon is doorgeefluik van z'n voorganger.


Dat zegt niks over intenties. De meeste mongooltjes zijn ook hartstikke lief en vredelievend terwijl psychopaten per definitie zeer weldenkend zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 14-10-2010 19:15 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 19:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 19:14 schreef ZelThoR het volgende:
Als we aannemen dat de meer dan de helft van de christenen het fout doet zou je Fusion een antichristen kunnen noemen.


hoe noem je dan iemand die ze allemaal verkeerd vindt?


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen