IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-10-2010 22:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 oktober 2010 19:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat zegt niks over intenties. De meeste mongooltjes zijn ook hartstikke lief en vredelievend terwijl psychopaten per definitie zeer weldenkend zijn.
Misverstand denk ik. Ik ken veel mongooltjes die totaal niet lief en vredelievend zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-10-2010 23:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 oktober 2010 20:25 schreef Mark het volgende:
Bastianus gelooft in kabouters, die noemde ik daarom bewust ook niet.
Fijn dat er met mij ook rekening wordt gehouden.
Heksen bestaan nog steeds overigens, al millennia lang. Maar door de streken van de kerk is het voor hen wat wijzer om zich gedeisd te houden. In die zin wordt het ook wel tijd dat er een einde aan de hegemonie van de kerken/het christendom komt.
De exacte wetenschap, het getal en het rationalisme, ook daaraan zal een eind komen ooit. En dan zullen jullie kille rationalisten versteld staan van de krachten die de moedergodin nog aan de dag zal weten te leggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-10-2010 23:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Is dat een dreigement? Huh? Nou?

BAN!!1!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-10-2010 23:11 by Mark Profiel van Mark

Bart! Heksen!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-10-2010 23:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 oktober 2010 21:18 schreef Hypnos het volgende:
dat, of soms hebben ze echt zoiets van "ik kan het zelf niet", omwille van een extreem laag en laagdurig zelfbeeld door "zwakte" van het niet kunnen afkicken (wat extreem zwaar kan zijn). Maar als er dan iets miraculeus gebeurt (verschijning God, de demoon eruit, uitdrijving, het licht zien, bijna doodservaring, ... ) dan lukt het plots wel.
wat het ook moge zijn... het valt erg op dat het gebeurt na langdurige en diepgaande periodes van geweld, verslaving, misbruik, ... negatieve emoties dus. Normaal dat je dan veiligheid als het opperste geluk ziet en vatbaar bent voor utopische beloftes aan een veilige haven.

Hoeveel mensen belanden er niet in sektes nadat ze van de drank af zijn... ach ja.
Zou het niet wat te maken kunnen hebben met beschadiging van de hypofyse? Door verslaving is die sowieso aangetast en ben je daar altijd gevoeliger voor. Daarom zijn er natuurlijk zoveel afkickcentra die door een sektarisch iets gerund worden, b.v. door evangelisten of Narconon dat banden met Scientology heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-10-2010 23:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 oktober 2010 23:10 schreef De Tegenpartij het volgende:
Is dat een dreigement? Huh? Nou?

BAN!!1!
Tuurlijk. Jammer dat je het doorhebt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2010 23:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 23:11 schreef Mark het volgende:
Bart! Heksen!


were are my sulphurz!!!


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-10-2010 23:27 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 oktober 2010 23:12 schreef bastianus het volgende:
Tuurlijk. Jammer dat je het doorhebt.


Ik ben al lang blij dat ik eens een keer wat door heb qua posts alhier, hehehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-10-2010 1:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Dit is sowieso het meest epische topic ooit.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-10-2010 1:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 23:12 schreef bastianus het volgende:
Zou het niet wat te maken kunnen hebben met beschadiging van de hypofyse? Door verslaving is die sowieso aangetast en ben je daar altijd gevoeliger voor. Daarom zijn er natuurlijk zoveel afkickcentra die door een sektarisch iets gerund worden, b.v. door evangelisten of Narconon dat banden met Scientology heeft.


signature


herrie
Usericon van herrie
Posted 15-10-2010 19:45 by herrie Profiel van herrie



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2010 21:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 oktober 2010 23:12 schreef bastianus het volgende:
Zou het niet wat te maken kunnen hebben met beschadiging van de hypofyse? Door verslaving is die sowieso aangetast en ben je daar altijd gevoeliger voor. Daarom zijn er natuurlijk zoveel afkickcentra die door een sektarisch iets gerund worden, b.v. door evangelisten of Narconon dat banden met Scientology heeft.


Gods/spirituele - ervaringen zitten vooral in de temporale lobe.

daarmee wil ik niet zeggen dat het de hypofyse geen rol speelt maar, de hypofyse speelt in zo gigantisch veel processen mee.

Overigens denkik dat je de huidige verslavingsleer soms toch met een korreltje zout moet nemen, dat verslaving komt door alleen blootstelling aan de drugs is bullshit. Zelfs na 6 weken heroine hoef je niet verslaafd eraan te zijn.

Verslaving en een nieuwe strenge levensleer zijn streng met elkaar verbonden. Door een periode van zwakte, verloren zelfcontrole, en wanhoop zoeken mensen iets wat wel voor ze werkt en gaan daar dan ook hard in op.

Maar even terugkomend op het geloof. tot in de jaren 60 is er bij mensen met verschillende psychische ziektes lobotomy toegepast en bij sommigen werden dan de verbindingen tussen 2 hersenhelften doorgesneden. Door dit te doen krijg je eigenlijk 2 bewuste entiteiten in je hooft. Met beide verrassende uitkomsten. Je kunt er betrouwbare antwoorden uit elke hersenhelft krijgen omdat elk maar 1 kant van het lichaam aanstuurt. Bij de vraag of iemand gelovig is zegt meestal de ene helft ja en de andere nee. Was een aardige consistentie in te zien. Er lijkt dus een specifiek gebied te zijn voor godsdienstige en spirituele ervaringen. Ook bij UFO waarnemingen enzo is dit erg actief. Bij een bepaalde vorm van epilepsie kunnen spirituele hallucinaties ontstaan (zowel bij gelovigen als ongelovigen).

Sommige gelovigen vatten dit op als gewoon een soort antenne in de hersenen voor god. Wel jammer dat die net zo gemakkelijk kapot te krijgen is als andere lichaamsdelen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 15-10-2010 21:29]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-10-2010 22:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lieve Onweerwolf,

mijn laatste reply aan jou (nu echt)

- jij zaait hier meer haat dan mij

- spuit11 is geen schelden want het is commentaar op de timing en inhoud van iemand zijn opmerking, maar goed, blijf jij maar lekker met je hersenkleppen op in de hoek lopen stampvoeten dat ik liep schelden

- ik loop geen bijbelteksten te verdedigen, ik loop de foutieve vertaling aan de tand te voelen. Geen dank, geen dank.

- dat ik met sarcasme zeg dat je een respectvolle discussie voert, betekent idd dat ik vind dat je respectloos bent Maar niet dat ik om respect vraag. Je bent niet zo goed in conclusies trekken.

- je bent nog erger dan naald in een hangende grammafoonspeler, dus ik hou je posts hier verder voor gezien. Ik heb wat van je geleerd: jij leest mijn posts nauwelijks; ik ga die van jou helemaal niet meer lezen


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-10-2010 22:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Prima!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2010 22:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

OWW had het over ene Fushion hoor


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-10-2010 22:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 oktober 2010 19:54 schreef Hypnos het volgende:
bij mij niet hoor, ik kijk graag naar films met bovennatuurlijke fenomenen. Christelijke toestanden (The Book of Eli) dan weer minder omdat het zo afgezaagd is.

Uiteindelijk kijk ik naar de resultaten van iets. Ik heb geen probleem met Boedhisme omdat het naar mijn weten nooit voor problemen gezorgd heeft. Ik heb geen probleem met extreme aanhangers van Star Wars omdat die nooit voor problemen gezorgd hebben.
Ik heb wel problemen met Jehova's getuigen, Islam en Christendom/Christenen/Christelijken... omdat dat geloof allerlei verschrikkelijke gevolgen heeft. Het kan mij echt geen bal schelen dat Jezus de allerliefste gozer ter wereld was en het kan me geen reet schelen of het nu aan de volgelingen ligt of de organisatie of whatever dat er zoveel kwaads is gebeurd... het heeft lang genoeg geduurd en voor mij part verbranden ze al die boeken of verbieden ze het. Liever meer vrede in de wereld dan vrijheid van religie



even aanvullen

maar... ik ben wel heel erg blij met dit topic, en de inzichten en de denkwereld

om religie te verslaan moet je leren denken als ene gelovige, niet de antigelovige zijn. Op hetzelfde niveau komen en hem verslaan in zijn eigen denkpatronen door de andere kant van de spiegel te zijn, in plaats van de spiegel te willen breken.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-10-2010 23:00]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-10-2010 23:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 oktober 2010 22:59 om religie te verslaan moet je leren denken als ene gelovige, niet de antigelovige zijn. Op hetzelfde niveau komen en hem verslaan in zijn eigen denkpatronen door de andere kant van de spiegel te zijn, in plaats van de spiegel te willen breken.
Nou nou zeg. Je hebt nogal straffe doelen gesteld voor je zelf! Anyway, denk je dat als religie de wereld uit is, de wereld een betere plek is? Is dan een heel stuk hypocrisie, hersenspoeling, kindermisbruik zomaar foetsie? Weg? Of zit dat gewoon in de mens en zal dat op andere gebieden/instituten/whatever waarbij een groep de macht heeft over een andere tot uiting komen?


When your people matter, menstrual health matters


herrie
Usericon van herrie
Posted 15-10-2010 23:08 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 15 oktober 2010 23:05 schreef Fusion het volgende:
Anyway, denk je dat als religie de wereld uit is, de wereld een betere plek is? *1* Is dan een heel stuk hypocrisie, hersenspoeling, kindermisbruik zomaar foetsie? Weg? * 2* Of zit dat gewoon in de mens en zal dat op andere gebieden/instituten/whatever waarbij een groep de macht heeft over een andere tot uiting komen? *3*


*1* ja
*2* ja
*3* nee

waarom blijf je " dat iets" verdedigen?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-10-2010 23:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 oktober 2010 22:59 schreef Hypnos het volgende:
even aanvullen

maar... ik ben wel heel erg blij met dit topic, en de inzichten en de denkwereld

om religie te verslaan moet je leren denken als ene gelovige, niet de antigelovige zijn. Op hetzelfde niveau komen en hem verslaan in zijn eigen denkpatronen door de andere kant van de spiegel te zijn, in plaats van de spiegel te willen breken.


Gelukkig ben ik gewoon een niet-gelovige. Ik ga een beetje moeite doen om gelovigen te laten inzien dat ze peop praten... Wat een verspilde moeite.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-10-2010 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 oktober 2010 23:10 schreef De Tegenpartij het volgende:
Gelukkig ben ik gewoon een niet-gelovige. Ik ga een beetje moeite doen om gelovigen te laten inzien dat ze peop praten... Wat een verspilde moeite.


ach, het is alsof je een dader van een misdrijf kunt laten inzien hoeveel kwaad hij iemand berokkend heeft

of een vrouw het onrealistische beeld van een TV-roman-man kunt wegnemen. MOEHAHAHAHAHAAA

Bambi's momma DIED!


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2010 23:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 oktober 2010 23:05 schreef Fusion het volgende:
Nou nou zeg. Je hebt nogal straffe doelen gesteld voor je zelf! Anyway, denk je dat als religie de wereld uit is, de wereld een betere plek is? Is dan een heel stuk hypocrisie, hersenspoeling, kindermisbruik zomaar foetsie? Weg? Of zit dat gewoon in de mens en zal dat op andere gebieden/instituten/whatever waarbij een groep de macht heeft over een andere tot uiting komen?


Ik fundamentalisme en blind hangen aan een bepaalde visie erger als religie op zich, jammer genoeg gaan beide wel erg vaak samen. Maar zonder religie is er nog steeds oorlog hersenspoeling hypocrisie en en kindermisbruik. Al zou het nu opheffen van de kerk misschien wel een kleine stap voorwaarts zijn er blijven altijd mensen met oude slechte ideeën.

Ik vind het wel vreemd dat jij als christen wel vind dat zoiets al in de menselijke aard zit. Heeft god ons geschapen met zonde? Is er wel zoveel vrije wil bij het begaan van verschillende zondes?



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-10-2010 23:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Men zegt toch dat gOD de mens schiep naar zijn evenbeeld? Dan heeft hij/zij/dinges dus ook nare trekjes, hehe. Het boefje.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-10-2010 23:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 oktober 2010 23:05 schreef Fusion het volgende:
Nou nou zeg. Je hebt nogal straffe doelen gesteld voor je zelf! Anyway,
1.denk je dat als religie de wereld uit is, de wereld een betere plek is?
2. Is dan een heel stuk hypocrisie, hersenspoeling, kindermisbruik zomaar foetsie? Weg?
3. Of zit dat gewoon in de mens en zal dat op andere gebieden/instituten/whatever waarbij een groep de macht heeft over een andere tot uiting komen?



1. Absoluut
2. Absoluut
3. Kan best zijn. So what, dan ben ik daarna gewoon weer op missie tegen het volgende



kan me echt niet schelen dat jij een verlichte lieve zachte aardige menslievende goedbedoelende Christusvolger bent, Die religie moet er aan. Uittrekken bij de wortel, het sop is mij de kolen niet waard. Sorry, die enkele goede zaken wegen echt niet op tegen al die miserie, onrecht, onderdrukking en misbruik. De waarden en normen van het Christendom zitten nu goed genoeg gebakken in ons wetssysteem en rechtssysteem, de rest mag nu wel eens de historische boeken in en de bladzijde mag omgeslaan worden. Straks worden we weer pseudoMoslims met al dat gedoe zeg...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 15-10-2010 23:20]


signature


herrie
Usericon van herrie
Posted 15-10-2010 23:21 by herrie Profiel van herrie

+ 1


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2010 23:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat wel jammer is dat religie een hoger aanzien heeft volgens de wet dan slechts een de levensbeschouwing van 1 persoon.

Mijn broer is vaak aangehouden op de fiets omdat hij in de winter zn volledige gezicht bedekt had, met een burka mag dit opeens wel in kader van religie(ook een beetje stom want de koran spreekt niet eens over hoofddoekjes).

Met een god bij je levensbeschouwing is hij plots meer waard, beetje jammer. Ik had me graag aangesloten bij de rokerskerk, alhoewel ik zelf niet rook, maar in het kader van absolute toewijding zou ik wel geheelonthouder willen worden. Ik ben die vergeetachtigheid wel zat af en toe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen