IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:16 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:05 schreef Fusion het volgende:
Dit is al je eerste aanname waarin je aangeeft geen fantasie te hebben Je gaat al helemaal uit van het principe van de cellen zoals wij die kennen. Je zou een slechte SF roman schrijver zijn :D


WTF? We leven op de planeet aarde, niet op Hypocrypoflupflup. Je kunt fantaseren tot je een ons weegt, maar daarmee creeer je hier op aarde niet ineens nieuwe materie of bouwstenen om een alternatief oog in elkaar te knutselen. Ik zal niet met je bediscussieren wie er meer fantasie heeft, aangezien jij de gelovige bent dus het staat alvast 1-0 voor jou, alleen dat fantasie geen ene moer te maken heeft met evolutie. De enige manier waarop ik hier fantasie op kan los laten is dat jouw god blijkbaar erg fantasieloos is, want als hij echt alles kan en hij komt maar met een zeer beperkt aantal oplossingen voor 'het oog' op de proppen, dan kan hij beter maar geen SF boeken gaan schrijven.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:18 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:05 schreef Fusion het volgende:
Zo zou ik ook voor voortbeweging wel wat anders verzinnen dan 2 benen. Wees creatief :D Waarom geen 4 poten? Waarom geen uit metalen vervaardigde motor die op methaangas draait?



4 poten bestaan al. 6 ook. 8 ook. Er zijn zelfs beestjes met veel meer dan 8 poten. Gek genoeg niet met oneven aantal poten, hoe zal dat nu komen? Antwoord: omdat evolutie niet via fantasie werkt maar via stap voor stap voortbouwen op bestaande constructies.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Frappant dat mennekels als jij die nooit iets aan deze discussie toe voegen menen te kunnen concluderen dat ik waar dan ook meer/minder om bewijzen vraag dan een niet-gelovige? Ik vraag nergens om bewijzen en geef openlijk toe zelf geen bewijzen in de zin van reproduceerbare, statische data of whatever te kunnen aandragen.

Het enige dat jij hier doet is vanaf de zijlijn af en toe een bijtende opmerking naar mij toe plaatsen. Nogal makkelijk, niet? Ik kan ook heel flauw alle tekortkomingen van de huidige wetenschappelijke inzichten en theorien constant lopen aanstippen hier. Maar dan wordt het een 'discussie' op jouw niveau, waarin de ander van zijn ongelijk overtuigd moet worden en dit vooral met een aanvallande houding moet gebeuren


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 15:18 schreef Mark het volgende:
4 poten bestaan al. 6 ook. 8 ook. Er zijn zelfs beestjes met veel meer dan 8 poten. Gek genoeg niet met oneven aantal poten, hoe zal dat nu komen? Antwoord: omdat evolutie niet via fantasie werkt maar via stap voor stap voortbouwen op bestaande constructies.
Ik had het over de mens. EDIT: over dieren in ongeveer dezelfde orde van grootte als de mens.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 21-10-2010 15:20]


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:20 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:19 schreef Fusion het volgende:
Ik had het over de mens.


Wij hebben 4 poten, alleen zijn we in de loop van de tijd meer en meer op onze achterste twee gaan staan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 15:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2010 15:14 schreef Fusion het volgende:
Tsja, een typische seculiere reactie in een notendop. Geen wonder dat we nooit ergens komen met deze discussies

Het enige verschil is dan nog dat ik vanuit mijn atheistische verleden me heel goed kan indenken dat je niet in God gelooft als je geen ervaring met Hem hebt gehad, en ik wel degelijk veel interessant voer uit deze discussies haal en verder niet de illusie heb een 'gelijk te bewijzen' en dus ook niet de behoefte heb om dit soort verzuchtende posts hoef te plaatsen.
Hoe weet jij nu zo zeker dat jouw ervaringen, al dan niet bovennatuurlijk, met de God van de christenen zijn geweest? Wie weet was het wel heel iets of iemand anders?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

4 poten in aanvulling op handen dus.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 15:21 schreef bastianus het volgende:
Hoe weet jij nu zo zeker dat jouw ervaringen, al dan niet bovennatuurlijk, met de God van de christenen zijn geweest? Wie weet was het wel heel iets of iemand anders?
Omdat Jezus een cruciale rol speelde bij die ervaring.


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:22 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:21 schreef Fusion het volgende:
4 poten in aanvulling op handen dus.


Maar waarom zouden wij 4 poten moeten hebben? Ik snap niet waar je heen wilt met deze redenatie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 15:16 schreef Mark het volgende:
WTF? We leven op de planeet aarde, niet op Hypocrypoflupflup. Je kunt fantaseren tot je een ons weegt, maar daarmee creeer je hier op aarde niet ineens nieuwe materie of bouwstenen om een alternatief oog in elkaar te knutselen.
Ehm vandaar ook dat ik aangaf om binnen t kader van het gegeven van cellen te blijven?

quote:
Op 21 oktober 2010 15:16 schreef Mark het volgende:Ik zal niet met je bediscussieren wie er meer fantasie heeft, aangezien jij de gelovige bent dus het staat alvast 1-0 voor jou
Je kan ook gewoon normaal blijven doen hoor. Ik val jou ook nergens aan. Je wilt een open discussie met me of niet. Als je dat niet wilt prima, geef dat dan gewoon aan.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-10-2010 15:25 by WMP Profiel van WMP

Een geloofsfanaat die meent dat ik me serieus ga mengen in een 'discussie' waarin feiten toch van onderschikt belang zijn, zie de reacties van de fundamentalist op de uiteenzettingen van Mark. Je hebt inderdaad erg veel fantasie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:20 schreef Mark het volgende:
Wij hebben 4 poten, alleen zijn we in de loop van de tijd meer en meer op onze achterste twee gaan staan.



de Neanderthaeler is een haox van atheisten


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2010 15:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 oktober 2010 15:15 schreef WMP het volgende:
Frappant dat gelovigen altijd allerlei feiten en bewijzen van anderen willen zien, maar dat ze zelf volstaan met 'ervaringen' als hen om bewijs wordt gevraagd.
Topic gaat ook al 5 topics lang over kleinzielige details.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:21 schreef bastianus het volgende:
Hoe weet jij nu zo zeker dat jouw ervaringen, al dan niet bovennatuurlijk, met de God van de christenen zijn geweest? Wie weet was het wel heel iets of iemand anders?


die God van de anderen, dat is ook God, maar die anderen hebben dat niet door


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 oktober 2010 15:25 schreef WMP het volgende:
Een geloofsfanaat die meent dat ik me serieus ga mengen in een 'discussie' waarin feiten toch van onderschikt belang zijn, zie de reacties van de fundamentalist op de uiteenzettingen van Mark. Je hebt inderdaad erg veel fantasie.
Voor iemand die zich er op beroept geen fantasie te hebben, lul je nogal slap uit je nek, en erger roep je heel vaak dingen die niet waar zijn. Waar vraag ik om bewijs bijvoorbeeld? Waar ontken ik feiten? En als je mij al een fundamentalist noemt, haha, de minachting voor de 'ander' die fundamentalisten vaak hebben is iig al de jouwe, niet de mijne.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:18 schreef Mark het volgende:
4 poten bestaan al. 6 ook. 8 ook. Er zijn zelfs beestjes met veel meer dan 8 poten. Gek genoeg niet met oneven aantal poten, hoe zal dat nu komen? Antwoord: omdat evolutie niet via fantasie werkt maar via stap voor stap voortbouwen op bestaande constructies.


Nee hoor, God heeft graag evenwicht in de natuur. En evenwicht, dat is moeilijk meestal per twee, symmetrisch.

en er bestaan best wel dieren met 1 evenwichtsorgaan of verdedigingsbeen, een eenhoorn bijvoorbeeld!


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:31 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:24 schreef Fusion het volgende:
Je kan ook gewoon normaal blijven doen hoor. Ik val jou ook nergens aan. Je wilt een open discussie met me of niet. Als je dat niet wilt prima, geef dat dan gewoon aan.


Ja sorry hoor, maar ik schrijf een uitweiding over evolutie en jij komt met een reactie als 'gebruik je fantasie'? Dan valt er verder toch echt erg weinig verder te praten, want dan snap je echt de basis-principes van biologie, scheikunde en natuurkunde niet. En ik ben geen bevoegd LOI docent om dit even in een paar posts bij te brengen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:16 schreef Mark het volgende:
WTF? We leven op de planeet aarde, niet op Hypocrypoflupflup. Je kunt fantaseren tot je een ons weegt, maar daarmee creeer je hier op aarde niet ineens nieuwe materie of bouwstenen om een alternatief oog in elkaar te knutselen. Ik zal niet met je bediscussieren wie er meer fantasie heeft, aangezien jij de gelovige bent dus het staat alvast 1-0 voor jou, alleen dat fantasie geen ene moer te maken heeft met evolutie. De enige manier waarop ik hier fantasie op kan los laten is dat jouw god blijkbaar erg fantasieloos is, want als hij echt alles kan en hij komt maar met een zeer beperkt aantal oplossingen voor 'het oog' op de proppen, dan kan hij beter maar geen SF boeken gaan schrijven.




God heeft echt wel zijn best gedaan hoor, maar wij moeten ook iets doen snap je. Hij wil niet over alles uitleg geven want dan zouden wij alles moeten kunnen snappen, en dat gaat niet want daarvoor moet je een God zijn. Je kunt enkel dichter komen bij de goddelijke waarheid, hem volledig snappen kun je niet, want anders zou je de Goddelijke logica kunnen vatten, en dat gaat niet want je bent mens.

God geeft ons noten, maar we moeten ze zelf kraken.
En waar de noten vandaan komen en waarom ze er uitzien waarom ze er uitien, dat doet er niet toe. We moeten gelukkig zijn met de schoonheid van de noten en leven. Niet afvragen waarom er noten zijn. Dat is irrelevant voor de mens.

zie je , ik kan het ook


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:34 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik snap heel goed, in grote lijnen, hoe evolutie werkt hoor. Had je nog steeds niet door dat ik 'geloof' in de evolutietheorie? En ik weet ook iets van scheikunde, natuurkunde en biochemie. Ik probeer alleen maar aan te geven dat je als je een beetje uit de doos denkt dat je, ook binnen t kader van deze plaant, andere oplossingen had kunnen verzinnen die wellicht net zo optimaal zijn. Om nou onze discussie samen te vatten "ik haal hele verhalen op over evolutie en jij roept alleen maar 'gebruik je fantasie'" is nogal flauw.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 21-10-2010 15:35]


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:34 schreef Fusion het volgende:
Ik snap heel goed, in grote lijnen, hoe evolutie werkt hoor. Had je nog steeds niet door dat ik 'geloof' in de evolutietheorie? En ik weet ook iets van scheikunde, natuurkunde en biochemie. Ik probeer alleen maar aan te geven dat je als je een beetje uit de doos denkt dat je, ook binnen t kader van deze plaant, andere oplossingen had kunnen verzinnen die wellicht net zo optimaal zijn. Om nou onze discussie samen te vatten "ik haal hele verhalen op over evolutie en jij roept alleen maar 'gebruik je fantasie'" is nogal flauw.



jij mag helemaal niet geloven in evolutie! God heeft de mens op deze planeet gezet, rechtstaand!

of ga je nu beweren dat er zoiets bestaat als devolutie? Dat de Neanderthaler echt bestaan heeft en dat de aap afkomstig is van de mens?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-10-2010 15:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Fusion roept A.

Hypnos zegt, dat mag niet. DUS je gelooft in t omgekeerde van A?

Ik snap er weinig van Hypnos


When your people matter, menstrual health matters


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 15:44 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 15:34 schreef Fusion het volgende:
Ik probeer alleen maar aan te geven dat je als je een beetje uit de doos denkt dat je, ook binnen t kader van deze plaant, andere oplossingen had kunnen verzinnen die wellicht net zo optimaal zijn.


Hier zit je kern denkfout. Jij ziet evolutie blijkbaar als iets wat van tevoren uitgedacht is, en dat je dus ook andere routes had kunnen bedenken.

Ongetwijfeld zijn er andere uitkomsten mogelijk voor sommige ingeslagen processen, maar dat is totaal irrelevant. Er zit geen vooropgezet plan achter evolutie of 'bewuste' sturing. Als het werkt blijft het bestaan, als het niet werkt verdwijnt het. Je kunt wat mij betreft rustig een paar uur filosoferen over alle mogelijke manieren om een vleugel te maken, maar blijkbaar zijn de oplossingen waar de diverse verschillende vogelsoorten en de vleermuizen en de 'zwevers' (van eekhoorn tot vliegende vis) momenteel op zijn uitgekomen het meest optimaal, of in iedere geval werkzaam genoeg om deze variant aan te blijven houden.

Dus ik snap echt totaal niet waar je het over hebt of waar je heen wilt met je betoog zodra je het woord fantasie begint te gebruiken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 15:40 schreef Fusion het volgende:
Fusion roept A.

Hypnos zegt, dat mag niet. DUS je gelooft in t omgekeerde van A?

Ik snap er weinig van Hypnos



????????

neen, jij zegt

ik geloof in God en de Bijbel (inclusief scheppingsverhaal) --> A
je zegt ik geloof in evolutie (waaronder dus ook de evolutie van de aap tot mens zit) --> B

A is in strijd met B

DUS?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 15:48]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 15:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en neen, je kunt niet gaan kiezen uit evolutieleer, ofwel volg je ze ofwel niet.
Niet zo van, jamaar, bij planten kan het wel en bij anderen niet. Het is allemaal gebaseerd op wetenschap en het mooie van wetenschap is dat het niet te interpreteren valt

het is JA of NEEN

niet van "Ja, maar..." of "dat moet je zo niet begrijpen"

je hebt toch ervaring met dogma's , niet?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 16:01 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat alleen de verhalen met Jezus cruciaal *woordspeling* zijn voor Fusion onderhand. Vermoedelijk beschouwt hij het scheppingsverhaal als symbolisch. Ik denk dat het hele oude testament voor verlichte christenen als hij ballast is.Het nieuwe eigenlijk ook, maar het meeste daaruit valt theologisch beter recht te praten en een bepaalde softe hippiekant op te draaien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen