IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 19:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 19:21]


signature


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 21-10-2010 19:20 by KHPLF Profiel van KHPLF

Hey Fusion, het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe jij de evolutietheorie voor je ziet.

Eneh:
quote:
Ik houd de mens verantwoordelijk omdat deze uit VRIJE WIL slecht doet.


Hoe valt dat te rijmen met dat evolutie door god wordt uitgestippeld (of althans, voor zover ik begrijp dat jij ertegen aan kijkt)?

Eneh @ Hypnos, OWW, WMP, maak je toch niet zo druk elke keer haha, je standpunt is nu wel duidelijk.

@ ProgTron, probeer eens wat minder te happen aub.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 19:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat doet evolutieleer er nog toe als alles uiteindelijk deel uitmaakt van een masterplan die voor ons als toeval overkomt en dat we niet (kunnen) begrijpen?
Tja, dingen evolueren naar iets toe. of dat nu een leer is of niet... wanneer dat begonnen is... of er een logica achterzit... big deal zeker?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 19:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2010 18:47 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
nou vertel? verrot het om hoofdletters en commas te gebruiken en let niet op spelling heb wel wat beterz te doen maar daarom denken mensen dat ik dom ben lekker boeiend ben ook kkdom zal me aan me kont roesten maar wat is jou exuus om in sprookjes te geloven dan?dom ben je volgens mij niet ben je zo gehersenspoeld dan hahah
Ik geloof niet meer, althans niet in de christelijke god. Ben een zogenaamde afvallige. Los daarvan voel ik geen wrok of haat jegens welke christen dan ook. Het zijn volgens mij gewoon mensen net als wij. Niet beter en niet slechter. Het zal best dat priesters en andere mafketels met een verwrongen seksuele moraal kinderen hebben misbruikt, maar daarvoor is niet elke christen verantwoordelijk.
Maar misbruikers, corrupten en machtswellustelingen heb je overal, in de zorg, op school, in de bajes, in het bedrijfsleven en ook in de kerk. En sprookjesboeken heb je ook overal, of ze nu bijbel, das Kapital, God als illusie, the Wall street journal, de Telegraaf, de Volkskrant of de koran heten. Je moet gewoon zelf nadenken en niet een boek, voorganger of nieuwsbron alle beslissingen voor je laten nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-10-2010 19:46]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 19:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 19:20 schreef KHPLF het volgende:
Hey Fusion, het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe jij de evolutietheorie voor je ziet.

Eneh:


Hoe valt dat te rijmen met dat evolutie door god wordt uitgestippeld (of althans, voor zover ik begrijp dat jij ertegen aan kijkt)?

Eneh @ Hypnos, OWW, WMP, maak je toch niet zo druk elke keer haha, je standpunt is nu wel duidelijk.

@ ProgTron, probeer eens wat minder te happen aub.


Oh, ik ben superrelaxed hoor lieverd. Don't worry!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:28 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 18:34 schreef Fusion het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor je om te snappen dat voor een Almachtige (even los van t feit dat je niet in Hem gelooft, maar gewoon, even op zijn filosofisch) de grens tussen toeval en predeterminatie er niet is? Kun je je niet voorstellen dat Iemand die de toekomst weet, weet wat door (wat wij) toeval (noemen) zal onstaan?


Sorry, dit is echt de meest ongelooflijke cop-out ooit en maakt elke verdere discussie volledig onzinnig.

Je maakt er hier gewoon een welles-nietes spelletje van en daar heb ik A) geen zin in en B ) een broertje dood aan. God weet alles en kan alles en zelfs als het er klote uit ziet of een zootje is, dan nog is dat met voorbedachte rade en zit er een groter plan achter. Ja doei, zo kan ik het ook.



[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-10-2010 20:33]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:29 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 18:35 schreef ProgTon het volgende:
Soms denk ik wel eens wat die 19e eeuw er maar niet geweest toen een onstabiel figuur als Nietsche die overigens best intelligent was. Zaken als God is dood te roepen wat waarschijnlijk met zijn hele psychologische gesteldheid te maken had.

Voor die tijd was het geen eens een onderwerp het bestaan van God. Sterker nog als je dat toen zei dan werd je in de gevangenis gegooid.




Zo is dat! LAten we lekker terug gaan naar de tijd waarin je de bak in ging of op de brandstapel werd gezet als je een eigen mening had of niet in god geloofde. Zal inderdaad een stuk comfortabeler geweest zijn voor jou. Hoe krijg je het uit je strot, eerlijk waar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 20:37 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 19:20 schreef KHPLF het volgende:
Hey Fusion, het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe jij de evolutietheorie voor je ziet.

Eneh:


Hoe valt dat te rijmen met dat evolutie door god wordt uitgestippeld (of althans, voor zover ik begrijp dat jij ertegen aan kijkt)?

Eneh @ Hypnos, OWW, WMP, maak je toch niet zo druk elke keer haha, je standpunt is nu wel duidelijk.

@ ProgTron, probeer eens wat minder te happen aub.


waarom komt hier toch altijd evolutie om de hoek kijken, open daar maar een topic over. Het gaat hier om het Christendom dat heeft geen bal te maken daarmee.

Dus met andere woorden dat geneuzel omtrent het bewijzen van God vind ik waar een christen ook geen eens mee bezig moet wezen. Dan kun je me misschien een hersenloos iemand vinden. Maar ik heb daar zo mijn redenen voor.

1. God zijn bestaan is niet te bewijzen
2. Ik geloof dat God bestaat en daar is geen bewijs voor nodig.
3. De bijbel predikt geen wetenschap

En types die wat wel menen te vinden so be it maar ik heb geen bewijs nodig.
Ik geloof in God, Hij is met zijn woord naar ons toe gekomen. We hebben de keuze of we verwerpen het of we nemen het aan. En de gevolgen daarvan zien we wel als we sterven. Maar ondertussen mag ik leven in de genade van Jezus, en die verzwijg ik niet.
Ik ben bewust van het feit dat ik een zondig mens ben, maar ik ben me ook bewust dat God daarom Jezus stuurde omdat God een liefhebbende God is.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:39 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 18:42 schreef Fusion het volgende:
@Mark: overigens is het ook maar een veronderstelling dat evolutie altijd maar doorgaat. En in welke mate. Is een oplossing op een gegeven moment zo optimaal dat er geen ruimte meer is voor mutaties om geselecteerd te worden als beter? Volgens mij is een onderdeel van de theorie van convergerende evolutie dat er wel degelijk *eind*resultaten zijn (maar dat weet ik niet zeker).



Nee, onzin, flauwekul. De enige die hier veronderstellingen maakt ben jij. 'Optimaal' bestaat niet, tenzij je de hele boel bevriest. In een open systeem met veranderende omstandigheden zul je altijd veranderende selectiedruk hebben.

Maar het heeft toch geen zin om hierop door te gaan, want volgens jou heeft God toch alles al vooruit gedacht. Totale waanzin, en zelfs al was het waar dan mag je je God houden want dan loopt hij toch maar een eind voor zichzelf in het rond te kloten en spelen zonder enige interesse voor ons of de wereld.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:40 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 20:37 schreef ProgTon het volgende:
Ik geloof in God, Hij is met zijn woord naar ons toe gekomen. We hebben de keuze of we verwerpen het of we nemen het aan. En de gevolgen daarvan zien we wel als we sterven. Maar ondertussen mag ik leven in de genade van Jezus, en die verzwijg ik niet.
Ik ben bewust van het feit dat ik een zondig mens ben, maar ik ben me ook bewust dat God daarom Jezus stuurde omdat God een liefhebbende God is.


Prima, veel sterkte ermee


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 20:40 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 20:29 schreef Mark het volgende:
Zo is dat! LAten we lekker terug gaan naar de tijd waarin je de bak in ging of op de brandstapel werd gezet als je een eigen mening had of niet in god geloofde. Zal inderdaad een stuk comfortabeler geweest zijn voor jou. Hoe krijg je het uit je strot, eerlijk waar.


Dan denk ik dat je me niet volgede.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat het bestaan van God toen niet in twijfel werd getrokken.
Natuurlijk is het waardeloos dat mensen verbrand werden enzo.

Maar toen er filosofen kwamen die dat wel deden, ging er een wereld open voor sommigen.
Nietsche is daar een voorbeeld van. Maar omdat nou een geloofwaardig persoon te noemen gezien zijn geestelijke problemen achtergrond.

Het rationele is nogal in de mens gekomen. Ik ben zelf ook een kind van de verlichting dus ik moet mezelf er ook onder scharen.
Dat neemt niet weg dat ik mij bewust ben van het feit dat niet alles te verklaren en te bewijzen valt. En het bestaan God is al helemaal niet te bewijzen, en daarmee is het wat mij betreft wel gezegd.




Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:42 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 20:40 schreef ProgTon het volgende:
Dan denk ik dat je me niet volgede.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat het bestaan van God toen niet in twijfel werd getrokken.
Natuurlijk is het waardeloos dat mensen verbrand werden enzo.



Hoe kom je erbij dat het bestaan van God niet in twijfel werd getrokken? Weet je hoe groot de wereld is en hoeveel meer geloven en religies er zijn dan alleen het Christendom?

Het geloof in God is ook pas slechts zo'n 3000 jaar oud, hoor, daarvoor geloofde men in hele andere goden. En er zijn beschavingen die al veel langer bestonden dan de onze die voor duizenden jaren in andere dingen geloofden.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-10-2010 20:44]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 20:51 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 20:40 schreef Mark het volgende:
Prima, veel sterkte ermee


Bedankt, hetzelfde gun ik jou. En dan bedoel ik niet brand in de hel. Maar dan bedoel ik, dat ik hoop dat je maar goed terecht mag komen. Of je dat boeit of niet weet ik niet.

Gezien het verhaal van Lazarus en de Rijke man hoe letterlijk je het ook wilt nemen, lijkt me geen prettig vooruitzicht de hel mee te maken.

Niet om bang te maken. MAar als God zo groot is als uit de Bijbel blijkt, mag Hij dan ook zo Rechtvaardig wezen dat tegenstanders van God ook de consequenties moeten aanvaarden?

wie het leven wil liefhebben
en goede dagen zien,
weerhoude zijn tong van het kwade,
en zijn lippen van bedrog te spreken;
11 hij wijke af van het kwade en doe het goede,
hij zoeke de vrede en jage die na,
12 want de ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen,
en zijn oren tot hun smeking,
maar het aangezicht des Heren is tegen hen, die het kwade doen



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 21-10-2010 20:51 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 oktober 2010 18:31 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:
symbolisch my ass. Waar haalt iemand het recht om bepaalde dingen als symbolisch te aanzien en andere niet. Jezus kon net zo goed symbolisch water in wijn omtoveren

jaja

jezus ken ook toveren katholieke kerk vol met tovenaars zeker nou ben blij dat ik in de bajes me reet met die bijbel heb afgeveegd en de rest heb ik gebruik om blowtjes te draaien als ik geen vloei had heb geprobeerd eruit te lezen maar na 1 zin zag ik het licht ga niet een of ander sprookjesfiguur die ken toveren bedanken voor me vreten ga nog liever dood leek net of ik aladin aan het voorlezen was voor me broertje vroeger wat een onzin maar ja ieder zo ze ding maar als ik een dictator was had ik eerst de katholieken vergast zo geen inteeld meer en ken me kind met een gerust hart op school laten


quote:
Op 21 oktober 2010 19:06 schreef BLACKmetalMACHINE het volgende:

oja christenen haten homo s...........
en dan krijg ik liefde van de kerk een nagemaakt zooitje dat in tovenaars gelooft en stiekem je kleine zusje neuken zeker nou hoef geen van beiden HAAT zowel christenen als homos al ken ik beter met homo s omgaan dan met de fabeltjeskrant theeclub alhoewel die gasten zijn viez beetje je lul in andermans anus steken weet niet gaat ook niet mss iets voor de kerk blijven ze mss van de kleine jongetjes af wat een hypocriet kk zooitje hahahahah nou ga de tovenaar van oz ff lezen ken ik mee praten over tovenaars


:')

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 22-10-2010 12:39]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 20:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 20:28 schreef Mark het volgende:
Sorry, dit is echt de meest ongelooflijke cop-out ooit en maakt elke verdere discussie volledig onzinnig.

Je maakt er hier gewoon een welles-nietes spelletje van en daar heb ik A) geen zin in en B ) een broertje dood aan. God weet alles en kan alles en zelfs als het er klote uit ziet of een zootje is, dan nog is dat met voorbedachte rade en zit er een groter plan achter. Ja doei, zo kan ik het ook.




+1

dan kun je geen discussie hebben

alles staat vast, wat er ook gebeurt, maakt niet uit, resultaat is hetzelfde

en wij kunnen dat allemaal wel zitten hypothese maken en palaveren en wetenschap bedrijven, maakt allemaal geen fuk uit want komt altijd op zelfde neer.

Ja man, zo kan ik het ook


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-10-2010 20:56 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 oktober 2010 20:51 schreef ProgTon het volgende:
Bedankt, hetzelfde gun ik jou. En dan bedoel ik niet brand in de hel. Maar dan bedoel ik, dat ik hoop dat je maar goed terecht mag komen. Of je dat boeit of niet weet ik niet.

Gezien het verhaal van Lazarus en de Rijke man hoe letterlijk je het ook wilt nemen, lijkt me geen prettig vooruitzicht de hel mee te maken.

Niet om bang te maken. MAar als God zo groot is als uit de Bijbel blijkt, mag Hij dan ook zo Rechtvaardig wezen dat tegenstanders van God ook de consequenties moeten aanvaarden?



Nee, dit is de hypocrisie van het geloof tentoon gespreid.

Ik ben een goed mens. Ik denk aan mijn naasten, ik heb nooit iemand opzettelijk pijn gedaan of benadeeld, ik ben van mening dat ik een goed oordeel heb over goed en kwaad en wat moreel verantwoord is.

Jij zegt hier letterlijk dat het geen snars uitmaakt hoe je leeft, je gaat hoe dan ook naar de hel als je niet in jouw God gelooft.

Als jij wilt geloven in een grote boze boeman in de hemel die iedereen die niet in hem gelooft, hoe aardig of goed die mensne ook zijn, naar de hel stuurt, dan mag je hem houden van me. Liever eeuwig branden in een niet-bestaande hel dan gezellig liedjes zingen aan de voeten van een dergelijk tiranniek gedrocht.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 21:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en nog één keer,

iemand die er ook maar zo durven in geloven dat God een soort plan heeft, een lay-out, een blauwdruk, dat ergens toe leidt, hoe mooi dat doel ook moge zijn... is in mijn ogen een ongelofelijke crapuleuse masochist.


De Holocaust, de Pest, AIDS, pedofilie, natuurrampen, kanker, incest, overstromingen, armoede, hongersnood, ... als dat allemaal deel uitmaakt van dat "verloop", dan kan wie dat beweert en in zijn luie zetel zit voor mijn part meteen in de Sahara gedumpt worden met dertig dikke homonegers.



Ik weet dat God geilt op zijn zoontje en zijn afzien aan het kruis, als een soort test en voor zijn zelfvertrouwen, maar godverdomme zeg, hoe kun je dat nu allemaal slikken zeg????



nu weet ik pas echt waar het spreekwoord "Het doel HEILIGt de middelen" vandaan komt.


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 21:06 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 21 oktober 2010 20:56 schreef Mark het volgende:
Nee, dit is de hypocrisie van het geloof tentoon gespreid.

Ik ben een goed mens. Ik denk aan mijn naasten, ik heb nooit iemand opzettelijk pijn gedaan of benadeeld, ik ben van mening dat ik een goed oordeel heb over goed en kwaad en wat moreel verantwoord is.

Jij zegt hier letterlijk dat het geen snars uitmaakt hoe je leeft, je gaat hoe dan ook naar de hel als je niet in jouw God gelooft.

Als jij wilt geloven in een grote boze boeman in de hemel die iedereen die niet in hem gelooft, hoe aardig of goed die mensne ook zijn, naar de hel stuurt, dan mag je hem houden van me. Liever eeuwig branden in een niet-bestaande hel dan gezellig liedjes zingen aan de voeten van een dergelijk tiranniek gedrocht.


Dat laatste kan ik tegenspreken, een ieder die niet in God niet geloofd maar wel zijn liefde (dus in feite in je hart wel) kent wordt ook bewaard met andere woorden. De woorden die Jezus sprak heb je naasten lief als je zelf er is geen belangrijker gebod dan deze.
Bovendien oordeelt God zelf iedereen, dus ook mij. Hij is rechtvaardig



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 21-10-2010 21:07 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

ik proef hier zo ongelofelijk veel pessimisme, kennen jullie geen hoop of waarop baseren jullie levenszin? Dat vraag ik uit interesse



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 21:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 21:07 schreef ProgTon het volgende:
ik proef hier zo ongelofelijk veel pessimisme, kennen jullie geen hoop of waarop baseren jullie levenszin? Dat vraag ik uit interesse


tuurlijk wel, ik ben erg gelukkig met mijn positief pessimisme

ik leef alleen voor dingen die echt zijn, niet voor spaghettimonsters waar ik moet in geloven. Geloof eerst in jezelf, in wie je bent en wat je kan, niet in wat je voor iemand anders eventueel zou kunnen zijn. Ik moet niet in iets geloven dat alleen liefde wil geven aan mij, ik wil enkel begrip van mensen. Liefde krijg ik wel van mezelf en in het beste geval van mensen die ik ook graag zie, niet van een soort charity "ik hou van iedereen" toestand, wat is daar echt en speciaal aan...


maar dus ja, ik ben Satan en God, ik ben Bart ALfvoet, ik ben Hypnos en ik voel me gelukkig


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Jezus is voor mij een soort noodopvang voor mentale steunzoekers.
Religie een soort van emotionele uitkering voor sociaal minderbedeelden of alleenstanden of mensen met een panische angst voor rationalisme

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-10-2010 21:17]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 21:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 21:06 schreef ProgTon het volgende:
Dat laatste kan ik tegenspreken, een ieder die niet in God niet geloofd maar wel zijn liefde (dus in feite in je hart wel) kent wordt ook bewaard met andere woorden. De woorden die Jezus sprak heb je naasten lief als je zelf er is geen belangrijker gebod dan deze.
Bovendien oordeelt God zelf iedereen, dus ook mij. Hij is rechtvaardig


God is niet liefde. God is haat. Liefde komt voort uit de mens zelf, als je het toelaat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 21:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 21:18 schreef Onweerwolf het volgende:
God is niet liefde. God is haat. Liefde komt voort uit de mens zelf, als je het toelaat.



net als haat soms,
ik haat ook als ik dat wil, niet alleen omdat God mij haat gegeven heeft wegens een te kleine piemel.


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-10-2010 21:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 21 oktober 2010 21:21 schreef Hypnos het volgende:
net als haat soms,
ik haat ook als ik dat wil, niet alleen omdat God mij haat gegeven heeft wegens een te kleine piemel.



POIDH


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-10-2010 21:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 oktober 2010 21:40 schreef Onweerwolf het volgende:
POIDH


QUe?


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen