IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 11:53 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 23 oktober 2010 11:35 schreef ProgTon het volgende:
nou ja wat die dominee zegt wat is er mis mee, je bent het zeker niet zo gewend en dus is het vreemd. Ik vind dat normaal om te horen.

Bovendien ik word niet goed van al dat anti christeiljke gezever, van die bands die zich met zulke krankzinnige teksten uitlaten, gaat toch nergens over.

En als er dan wat gezeur over komt zeggen ze ach het is maar muziek he lol ik weet wel anders


Kijk, daar zitten nu stukjes in (in die toespraak, voor de duidelijkheid) waarvan ik denk 'Good for you'. Het aansporen van mensen om aan anderen te denken en hen te helpen. Top. Niets mis mee. Maar dat dat dan weer door de Here gedaan moet worden.. dat vind ik weer zo makkelijk. Haal je luie kont van de kerkbank en ga die mensen dan ook eens een handje helpen zeg. Religie wordt, in mijn simpele beleving, te vaak gebruikt als een excuus om verantwoordelijkheid af te schepen.

Oh, en als je van mening bent dat het krankzinnig is en nergens over gaat.. dan zou ik de CD maar niet kopen. Probleem opgelost.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 23-10-2010 11:55]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2010 11:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-10-2010 12:08]


signature


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 11:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hyppie. Hou het nou eens een keertje serieus. Flauwe vent. Stoute Hyppie!

Edit: Lief Hyppie.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 23-10-2010 12:43]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-10-2010 12:31 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Zo dan, na zes pagina's gelezen te hebben kan ik niks anders concluderen dat er hier een paar zieke geesten op het forum zitten, en dan heb ik het niet over hypnos

Ik ben momenteel bezig om mij te laten uitschrijven bij de kerk waar ik ben gedoopt en gevormd, en ik begin steeds meer in te zien hoe ziek dit instituut is. En dan heb ik het niet eens over de nieuwsberichten die dagelijks opduiken over misbruik binnen de kerk, en vooral hoe ze het steeds in de doofpot stoppen, verwerpelijk. En als ik dan Ratzinger hoor spreken denk ik niet aan een vredelievend persoon van een vergevingsgezind geloof, ik zie een kampbeul, een Reinhard Heidrich of een Joseph Mengele in een gewaad. Het christendom is een dictatoriale beweging met heel veel bloed aan zijn handen en ik vind het afschuwelijk en verwerpelijk hoe ik dan proleten als ProgTon zijn gal zie spuwen, zeker toen ik het berichtje las over de gebeurtenissen in de negentiende eeuw en zijn negatieve uitlatingen daar over.


Against God and Government


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 12:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hmm. Ik zou toch wel een scheiding willen aanbrengen tussen de idealen van een religie en het seculaire instituut dat het uitdraagt in deze wereld.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 12:50 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 11:53 schreef Illusione het volgende:
Kijk, daar zitten nu stukjes in (in die toespraak, voor de duidelijkheid) waarvan ik denk 'Good for you'. Het aansporen van mensen om aan anderen te denken en hen te helpen. Top. Niets mis mee. Maar dat dat dan weer door de Here gedaan moet worden.. dat vind ik weer zo makkelijk. Haal je luie kont van de kerkbank en ga die mensen dan ook eens een handje helpen zeg. Religie wordt, in mijn simpele beleving, te vaak gebruikt als een excuus om verantwoordelijkheid af te schepen.

Oh, en als je van mening bent dat het krankzinnig is en nergens over gaat.. dan zou ik de CD maar niet kopen. Probleem opgelost.


http://www.youtube.com/watch?v=ARCP_g_JWoY&p=730E4744E6CAAB8E&playnext=1&index=1

Bij het lezen van je stukje kwam dit nummer naar boven. De tekst van dit nummer komt heel erg overeen met wat ik denk.

Ik kan best mensen, en soms al met kleine dingen. Maar als ik mensen wil helpen en als ik dan kijk hoeveel moed daar soms bij moet komen. Vraag ik altijd in gebed om hulp.
Jezus wist als geen ander hoe hij mensen moest helpen. Ik vind het dus belangrijk om Hem te leren kennen dus door veel met hem te communiceren en Hem loven en prijzen.
Het komt wat zweverig over misschien.

Maar het is eigenlijk heel simpel te verwoorden. God schiep mij en gaf mij een vrije wil, omdat wij geen marionettes zijn we zijn daar veel te intelligent voor. Maar daarentegen verlangt God naar dat we terugkeren naar onze roots en Hem in ons leven betrekken.
Bovendien als iedereen in Hem zou geloven dan is het ook geen oprechte liefde meer.
Dus wanneer er geen vrije wil was.

Je hebt gelijk hoor het is makkelijk te zeggen dat het kan, maar dan moet je het uiteindeiljk doen.
Toch moet je niet vergeten dat alleen door goede je daden niet bij Christus kunt komen daarin verschilt ons/mijn denken (Hervormden) met die van Katholieken etc.
Daar ging het ook om met de reformatie, Luther wou dat de RK terug ging naar het Woord in plaats van de buitenkant (goede daden) en die goede daden mag je best tussen haakjes zeggen vind ik. We mogen ons best schamen wat er in Gods naam allemaal is gebeurd. Wat Luther voor ons betekent heeft kan ik niet beschrijven. Het was in ieder geval nodig.
Ik denk zelfs dat het weer gaat gebeuren nu ook dat gezeur met de RK.
De RK is een teveel buitenkant religie, teveel invloeden van heidenom, teveel bezig met zieltjes winnen, teveel bezig met alles in controle te houden, teveel bezig met goede daden verrichten. En dan ook nog priesters ertoe dwingen niet te trouwen.
Dat is niet menselijk.
En ook nog niet mee gaan met de tijd. Het blijven weren van homo's, het blijven volhouden dat condooms niet goed zijn.

Het geloof komt voor de goede daden, als je werkelijk geloofd dat Jezus voor ons stierf mag je met dat besef in vrijheid leven, en je best te doen in je leven. Maak anderen ook blij en help ze, maar niet omdat als je dat niet doet in de hemel komt. Maar omdat Jezus het voorbeeld gaf. Ik geloof niet dat je alleen door goede daden gered word.

En dat laatste klopt natuurlijk ik heb al die meuk verwijderd. Want ik heb ook dimmu borgir, cradle of filth en ik weet de helft de namen ook niet meer, maar nog wel ergere varianten. Wannt ik denk dat jullie dan zeggen die bands vallen nog wel mee. Maar nee als ik er goed naar kijk botst het ontzettend met mijn overtuiging.
Het is lachwekkend dat Dimmu Borgir een clip uitbrengt met dat leger van satan wint van het leger van God, gewoon lachwekkend. Ten eerste is satan een verworpen een engel van God, ten tweede heeft Hij al gewonnen van satan en ten derde wordt Satan straks voor eeuwig verworpen.

Ik denk inderdaad dat er een oorlog komt, en ik heb het idee dat we al leven in een tijd van goed tegen kwaad. Als ik alleen hier al kijk hoeveel er gespuwd wordt op het Christendom en hoe de wereld in elkaar steekt.
Maar satan komt in het NT echt voor als tegenstander van God, in het OT is het een algemene term voor het kwaad (slang etc).
Maar goed Jezus heeft al afgerekend met satan, dus waarom zou ik bang voor hem zijn . Ik kijk wel uit dat hij voor eeuwig wordt verbrandt eigenlijk.

Ik vind het gevaarlijk hoor om letterlijk als tegenstander van God door het leven te gaan, ik ben in ieder geval gewaarschuwd. Ik moge hopen dat iedereen zulke dingen bespaard blijft.
Maar de Bijbel waarschuwt duidelijk, waarom zou ik daar aan twijfelen.
Het enige wat je moet doen is Jezus als Verlosser aannemen, omdat wij mensen het niet alleen af kunnen. Elke keer zondigen we, (doel missen) elke keer weer. Ik ben dankbaar dat God zoveel geduld met mij/ons heeft. Ik ben dankbaar dat Hij genade bracht. Als God het wou waren we al lang weggevaagd. Maar dat zou botsen met zijn eigenschappen die in het OT al zoveel naar boven kwamen.
God is geduldig



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 12:55 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 12:31 schreef Rotzak het volgende:
Zo dan, na zes pagina's gelezen te hebben kan ik niks anders concluderen dat er hier een paar zieke geesten op het forum zitten, en dan heb ik het niet over hypnos

Ik ben momenteel bezig om mij te laten uitschrijven bij de kerk waar ik ben gedoopt en gevormd, en ik begin steeds meer in te zien hoe ziek dit instituut is. En dan heb ik het niet eens over de nieuwsberichten die dagelijks opduiken over misbruik binnen de kerk, en vooral hoe ze het steeds in de doofpot stoppen, verwerpelijk. En als ik dan Ratzinger hoor spreken denk ik niet aan een vredelievend persoon van een vergevingsgezind geloof, ik zie een kampbeul, een Reinhard Heidrich of een Joseph Mengele in een gewaad. Het christendom is een dictatoriale beweging met heel veel bloed aan zijn handen en ik vind het afschuwelijk en verwerpelijk hoe ik dan proleten als ProgTon zijn gal zie spuwen, zeker toen ik het berichtje las over de gebeurtenissen in de negentiende eeuw en zijn negatieve uitlatingen daar over.


Het is ook schandalig hoeveel christenen de fout in zijn gegaan.
Ik spuw helemaal geen gal, ik geef gewoon aan dat Nietsche een verandering bracht in het menselijk denken.
Weet je hoeveel zijn invloed is geweest op slachtoffers.
Hij vond geweld een deugd nou ik doe mijn petje af



finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 23-10-2010 12:59 by finsedrol Profiel van finsedrol

En jij bent een ziek mannetje, bah, verstandelijk gehandicapte.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 13:09 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 23 oktober 2010 12:59 schreef finsedrol het volgende:
En jij bent een ziek mannetje, bah, verstandelijk gehandicapte.


Een overbodige opmerking die in deze context geen hout snijdt. Wat je hiermee precies beoogt is mij onduidelijk, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

@Progton: Als ik je hele verhaal (en het is nogal een verhaal, waarbij je regelmatig van de hak op de tak springt) zo lees, begrijp ik het dan goed dat ik, die niet in God gelooft, maar wel probeer een zo volledig mogelijk mens te zijn naar mijn eigen standaarden en maatstaven, alsnog verdoemd ben ? Dat gaat toch wel enigzins tegen de grondslag van het geloof in anders.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-10-2010 13:12 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Maar ik ben zelf dol gelukkig, waar heb ik dan Jezus nog voor nodig??


Against God and Government


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-10-2010 13:17 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 23 oktober 2010 13:12 schreef Rotzak het volgende:
Maar ik ben zelf dol gelukkig, waar heb ik dan Jezus nog voor nodig??





You have time. You are doing fine.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 13:28 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 13:09 schreef Illusione het volgende:
Een overbodige opmerking die in deze context geen hout snijdt. Wat je hiermee precies beoogt is mij onduidelijk, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

@Progton: Als ik je hele verhaal (en het is nogal een verhaal, waarbij je regelmatig van de hak op de tak springt) zo lees, begrijp ik het dan goed dat ik, die niet in God gelooft, maar wel probeer een zo volledig mogelijk mens te zijn naar mijn eigen standaarden en maatstaven, alsnog verdoemd ben ? Dat gaat toch wel enigzins tegen de grondslag van het geloof in anders.


nee, dat ontbreekt nog in het lange stuk
Jezus oordeelt op harten. Er staan een aantal teksten in de Bijbel, dat mensen die de Bijbel niet kennen of geloven maar toch naar Jezus maatstaven heeft geleefd gered wordt.

Dat zou je kunnen vertalen met dat mensen die Jezus niet hebben kunnen kennen (geen bijbel fozo)

Maar dat slaat ook op het feit dat mensen die zonder geloof zijn opgevoed maar in het hart wel de geboden of Jezus liefde heeft/naleeft toch eeuwig mogen leven.

En dan komt er ook nog bij dat ik niet bepaal of jij in de hel komt. Als ik dat misschien suggesteer dan wil ik mijn excuses aanbieden.

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 13:30]



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 13:30 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 12:59 schreef finsedrol het volgende:
En jij bent een ziek mannetje, bah, verstandelijk gehandicapte.


Ik denk dat gehandicapten vrolijker in het leven staan dan dat jij je nu voordoet.
Kom op man, als je je zo aangevallen voelt dan ligt dat behoorlijk aan jezelf



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 13:35 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 12:55 schreef ProgTon het volgende:
Het is ook schandalig hoeveel christenen de fout in zijn gegaan.
Ik spuw helemaal geen gal, ik geef gewoon aan dat Nietsche een verandering bracht in het menselijk denken.
Weet je hoeveel zijn invloed is geweest op slachtoffers.
Hij vond geweld een deugd nou ik doe mijn petje af


een toevoeging, de macht van Hitler was ongelofelijk, en ook binnen kerken.
Hij misbruikte zijn macht om kerken ook voor zich te winnen.
En Bonhoeffer was een fel tegenstander van Hitler, maar die werd dus wel even vermoord. Bonhoeffer is een van de belangrijkste theologen ooit, hij was ongeveer de enige theoloog die niet gemanipuleerd werd. En vasthield aan het woord

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 13:35]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 13:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 oktober 2010 13:30 schreef ProgTon het volgende:
Ik denk dat gehandicapten vrolijker in het leven staan dan dat jij je nu voordoet.
Kom op man, als je je zo aangevallen voelt dan ligt dat behoorlijk aan jezelf
Bah wat kort door de bocht. Ik ken genoeg gehandicapten die helemaal niet vrolijk in het leven staan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 23-10-2010 13:36]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 13:39 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 13:36 schreef bastianus het volgende:
Bah wat kort door de bocht. Ik ken genoeg gehandicapten die helemaal niet vrolijk in het leven staan.


Nou denk nog altijd meer dan wat ik hier soms bespeur, altijd maar dat negatieve zien van alles. Er is overal wel iets negatiefs in te vinden zo kan ik het ook wel.
Als er iets staat wat volgens dees of geen niet spoort is het gelijk belachelijk of waanzin, nogal een kenmerk van individualisme.

Is er wat dat volgens jullie wel spoort in het christendom of uberhaupt in het leven?

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 13:43]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 13:44 by bastianus Profiel van bastianus

Een andere kijk op zaken dan de jouwe hoeft natuurlijk niet per definitie negatief te zijn. Alleen die gedachte getuigt m.i. van redelijk wat arrogantie, al dan niet bewust.
Overigens ben ik heel blij voor je dat jij gelukkig bent met je keuze hoor. Maar dat het voor jou zo geldt wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iedereen zo is. Ik voelde me absoluut niet gelukkig of thuis binnen het christendom. Sinds ik ermee gestopt ben voel ik me veel vrijer en gelukkiger.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 23-10-2010 13:45 by finsedrol Profiel van finsedrol

quote:
Op 23 oktober 2010 13:30 schreef ProgTon het volgende:
Ik denk dat gehandicapten vrolijker in het leven staan dan dat jij je nu voordoet.
Kom op man, als je je zo aangevallen voelt dan ligt dat behoorlijk aan jezelf


Bij nader inzien was mijn opmerking inderdaad overbodig, dat verandert mijn mening echter niet. En ik voel me niet aangevallen, geen idee hoe je daar bij komt.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 23-10-2010 13:46 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 23 oktober 2010 13:45 schreef finsedrol het volgende:
Bij nader inzien was mijn opmerking inderdaad overbodig, dat verandert mijn mening echter niet. En ik voel me niet aangevallen, geen idee hoe je daar bij komt.


misschien komt het zo over omdat ik anders denk dan jij. Maar dat moet geen reden wezen dat je je aangevalt voelt inderdaad.
Maar als ik soms lees hoe sommigen reageren denk ik dat mag wel wat minder.. Maar goed ik heb zelf ook wel eens de neiging nogal iets te benadrukken dus dan kan dat ook over komen als je weet wel.


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 23-10-2010 13:46]



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-10-2010 13:53 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 oktober 2010 13:39 schreef ProgTon het volgende:


Is er wat dat volgens jullie wel spoort in het christendom of uberhaupt in het leven?


De NS.

Hoewel, dat word nu ook weer lastiger met die bladeren.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-10-2010 13:56 by Forever After Profiel van Forever After

:')


 


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 13:58 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 23 oktober 2010 13:28 schreef ProgTon het volgende:
nee, dat ontbreekt nog in het lange stuk
Jezus oordeelt op harten. Er staan een aantal teksten in de Bijbel, dat mensen die de Bijbel niet kennen of geloven maar toch naar Jezus maatstaven heeft geleefd gered wordt.

Dat zou je kunnen vertalen met dat mensen die Jezus niet hebben kunnen kennen (geen bijbel fozo)

Maar dat slaat ook op het feit dat mensen die zonder geloof zijn opgevoed maar in het hart wel de geboden of Jezus liefde heeft/naleeft toch eeuwig mogen leven.

En dan komt er ook nog bij dat ik niet bepaal of jij in de hel komt. Als ik dat misschien suggesteer dan wil ik mijn excuses aanbieden.


Dus.. eigenlijk is de kerk overbodig. Het 'geloven in' is blijkbaar niet verplicht.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2010 14:10 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 23 oktober 2010 13:39 schreef ProgTon het volgende:
Is er wat dat volgens jullie wel spoort in het christendom of uberhaupt in het leven?


Ho ho, het leven niet zo direct associëren met het christendom, jongeman. Geloof is voor velen geen onderdeel van het leven en het zou erg kort door de bocht zijn om daarmee het kwaliteit van een dergelijk leven als 'minder' af te doen, wat ik toch wel in jouw woorden proef. Je wekt de indruk dat iedereen hier zwartgallig en negatief is omdat hun mening duidelijk anders is dan die van jou. Da's niet netjes.
Er is in mijn ogen genoeg goeds te vinden in het Christendom, en dan doel ik met name de idealen van naastenliefde en aanverwante zaken. Niets mis mee. Spijtig genoeg worden deze idealen in de wereldlijke uitwerking ervan (Bijbel en kerk met name) teveel verdraaid naar een onderliggend doel (het winnen van zielen, rechtvaardiging van onmenselijke daden, noem het maar op) waardoor de boodschap uiteraard niet meer overkomt.
Daarnaast is het leven zelf een schitterend iets, als je er zelf maar iets van maakt. Dat lukt mij ook wel zonder sturing of aanmoediging.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2010 15:44 by Mark Profiel van Mark

Bovendien heeft het Christendom niet het alleenrecht op moraal en waarden. Laten we nou niet doen alsof het Christendom die dingen uitgevonden heeft. Komt in vele andere geloven net zo voor en ook bij geloofs-vrije stromingen als het humanisme.

Dus het in mijn ogen enige goede punt van het Christendom is ook in allerhande andere stromingen of levensovertuigingen terug te vinden. Alleen verbindt het Christendom er ook nog eens allerhande randvoorwaarden aan, die de kernintenties alleen maar verzieken.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-10-2010 15:50]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-10-2010 15:49 by bastianus Profiel van bastianus

Eigenlijk lijkt Progton een beetje op zo'n Essentmannetje dat je zo'n energiecontract probeert aan te smeren. Die proberen je ook altijd wijs te maken dat je met elke andere vorm van energie slechter, duurder of wat dan ook af bent. Wat je er ook tegenin brengt, ze zijn ervan overtuigd dat hun leverancier beter is. En al kom je met feiten en bewijzen van andere bedrijven, dan nog proberen ze je zo'n minderwaardigheidsgevoel over je energieleverancier aan te praten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen