IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knevel-topic: Christendom V Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2010 21:18 by bastianus Profiel van bastianus

1 Korinthiërs 6:10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
Wederom vriend Paulus. In de Timotheüs-brief staat ook nog iets dergelijks volgens mij. In het Nieuwe Testament dus. Tot zover de naastenliefde van de bijbel en het NT.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-10-2010 21:20]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-10-2010 23:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 7 oktober 2010 16:56 schreef ProgTon het volgende:
maar onweerwolf daar zijn ook wel verschillende meningen over, ik denk namelijk dat een ieder bij Jezus mag horen. Of je nu homo of lesbie of bi bent maakt geen bal uit.
De kerk heeft hier te zwaar op gereageerd, de Bijbel geeft wel wat voorbeelden van gruwels als tempelhoererij en dat er seks wat met dees of geen, oa schandknapen.
Maar de bijbel sluit niet bij definitie homo's en lesbies uit.
Jezus zegt zelf laat iedereen toch tot mij komen laat ze toch niet hinderen, dus waarom zou Jezus omdat je homo of lesbie bent je toch weigeren ondanks dat je Jezus als verlosser hebt aangenomen. Ik geloof daar niet in.

Jammergenoeg heeft de kerk zich nogal hard uitgesproken over anders geaarden, best jammer daardoor heersen er ook scheve nekken jegens geloof en best logisch


Maar hoeren en schandknapen horen volgens jou dus niet bij Jezus?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 08-10-2010 0:11 by Yirroth Profiel van Yirroth

Was die Maria Magdalena die volgens niet-bijbelteksten de vrouw/vriendin van Jezus is niet een hoer?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-10-2010 0:15 by bokaj Profiel van bokaj

Was, is hier het goede woord. Volgens mij was ze niet meer actief toen ze bij Jezus rondhing.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-10-2010 14:01 by ZelThoR Profiel van ZelThoR



Fascinerend.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 08-10-2010 14:09 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 8 oktober 2010 14:01 schreef ZelThoR het volgende:


Fascinerend.


Já duh; Morgan Freeman, the wisest man alive.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 14:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 oktober 2010 23:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Even een felicitatie aan Progton and Fushion, wat horen jullie toch bij een geweldig gezellige club.

Ga vooral door met je naastenliefde.



[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 08-10-2010 14:22]


When your people matter, menstrual health matters


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-10-2010 14:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 8 oktober 2010 14:09 schreef chriz het volgende:
Já duh; Morgan Freeman, the wisest man alive.

:D


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 15:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 oktober 2010 21:18 schreef bastianus het volgende:
1 Korinthiërs 6:10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
Wederom vriend Paulus. In de Timotheüs-brief staat ook nog iets dergelijks volgens mij. In het Nieuwe Testament dus. Tot zover de naastenliefde van de bijbel en het NT.
Aha, jij denkt dus ook te weten wat μαλακοὶ en ἀρσενοκοῖται betekent. Knap, maar de meeste theologen voeren daar nogal wat discussie over. Malakoi is zeer waarschijnlijk het woord uit die tijd voor een mannelijke tempel-prostitue, maar over arsenokoitai is het kamp nogal verdeeld


When your people matter, menstrual health matters


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-10-2010 15:06 by herrie Profiel van herrie

tempelhoererij heet in 2010 gewoonweg: gangbang?

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 08-10-2010 15:06]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 15:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Niet per se groepsex hoor, alhoewel dat wel gebeurde. Meer, sex hebben met iemand van de tempel van Artemis in Ephesie (in hedendaags Tukije) bijvoorbeeld.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-10-2010 16:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 oktober 2010 15:04 schreef Fusion het volgende:
Aha, jij denkt dus ook te weten wat μαλακοὶ en ἀρσενοκοῖται betekent. Knap, maar de meeste theologen voeren daar nogal wat discussie over. Malakoi is zeer waarschijnlijk het woord uit die tijd voor een mannelijke tempel-prostitue, maar over arsenokoitai is het kamp nogal verdeeld


Typische christenhondenreactie weer.

Waarom geef je nou niet eens gewoon toe dat dat achterlijke kutboek waar jij je zogenaamde way of life uithaalt gewoon FOUT is en aanzet tot haat?

Waarom denk je dat mensen jou en je vriendjes niet serieus nemen? Dat komt door bovenstaande bullshit, man.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 17:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 oktober 2010 16:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Typische christenhondenreactie weer.
Als je je kopje kamillethe ophebt, kun je misschien met hetzelfde kopje wat zeepwater nemen en je mond spoelen? Doe toch eens even normaal man.

quote:
Op 8 oktober 2010 16:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom geef je nou niet eens gewoon toe dat dat achterlijke kutboek waar jij je zogenaamde way of life uithaalt gewoon FOUT is en aanzet tot haat?
Wat een aannames en generiek gezwets allemaal weer. Jij hebt zo'n beetje het GROOTST mogelijk bord voor je hoofd dat ik in tijden heb meegemaakt. Je kent mij genoeg om te weten hoe ik mijn geloof beleef, waar ik mijn way of life op baseer, hoe ik de Bijbel lees etc? Bijster intelligent weer. Daarnaast is mijn commentaar op deze twee woorden gewoon een theologisch en taalkundig gegeven.

Oh en het is mede door de Bijbel dat ik jou niet haat en erg mijn best doe om me niet tot jouw 'niveau' van geschreeuw en gescheld te verlagen.

quote:
Op 8 oktober 2010 16:17 schreef Onweerwolf het volgende:Waarom denk je dat mensen jou en je vriendjes niet serieus nemen? Dat komt door bovenstaande bullshit, man.
Ik neem jou ook niet serieus hoor, dat komt door alle vooringenomen, gefrustreerde bullshit die jij hier keer op keer post.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 08-10-2010 17:13]


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-10-2010 17:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 oktober 2010 17:10 schreef Fusion het volgende:
Als je je kopje kamillethe ophebt, kun je misschien met hetzelfde kopje wat zeepwater nemen en je mond spoelen? Doe toch eens even normaal man.

Wat een aannames en generiek gezwets allemaal weer. Jij hebt zo'n beetje het GROOTST mogelijk bord voor je hoofd dat ik in tijden heb meegemaakt. Je kent mij genoeg om te weten hoe ik mijn geloof beleef, waar ik mijn way of life op baseer, hoe ik de Bijbel lees etc? Bijster intelligent weer. Daarnaast is mijn commentaar op deze twee woorden gewoon een theologisch en taalkundig gegeven.

Oh en het is mede door de Bijbel dat ik jou niet haat en erg mijn best doe om me niet tot jouw 'niveau' van geschreeuw en gescheld te verlagen.

Ik neem jou ook niet serieus hoor, dat komt door alle vooringenomen, gefrustreerde bullshit die jij hier keer op keer post.


En weer geen inhoudelijke reactie geven he?! Typisch!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-10-2010 17:23 by WMP Profiel van WMP

Een gristenhond die gelooft in een sprookjesboek en denkbeeldige vriend die het over intelligentie heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 08-10-2010 17:24]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 17:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 oktober 2010 17:19 schreef Onweerwolf het volgende:
En weer geen inhoudelijke reactie geven he?! Typisch!



"Waarom geef je nou niet eens gewoon toe dat dat achterlijke kutboek waar jij je zogenaamde way of life uithaalt gewoon FOUT is en aanzet tot haat? "

Inhoud? Laat me niet lachen man. Ik wil met sommige posters hier best de discussie aan over homosexualiteit en de Bijbel, maar met jou niet nee.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 08-10-2010 17:34]


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 17:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik snap nog steeds niet waarom God de mens naar zijn evenbeeld gemaakt heeft. Wist hij nu nog niet dat zijn piemel erg klein is?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 17:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 oktober 2010 17:23 schreef WMP het volgende:
Een gristenhond die gelooft in een sprookjesboek en denkbeeldige vriend die het over intelligentie heeft.
Heeeeee! WMP komt zich weer even met een zeer inhoudelijke, analytische zeer scherpe opmerking in de 'discussie' mengen!


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 17:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 oktober 2010 17:32 schreef Hypnos het volgende:
ik snap nog steeds niet waarom God de mens naar zijn evenbeeld gemaakt heeft. Wist hij nu nog niet dat zijn piemel erg klein is?
Van jou verwacht ik dan wel beter en meer inhoud


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-10-2010 17:34 by WMP Profiel van WMP

Daar heb je het mis, een discussie is namelijk met argumentatie, maar de enige argumentatie die jij hebt is je bijbel. Geen discussie mogelijk dus. Ik probeer jou ook niet te overtuigen van het bestaan van Superman door gebruik te maken van een stripboek.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-10-2010 17:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 oktober 2010 17:29 schreef Fusion het volgende:



En weer. Doe nou eens uitleggen hoe je een boek dat allerlei onschuldige groepen mensen veroordeelt als leidraad in je leven hebt en tegelijkertijd durft te stellen dat je geen haatzaaier bent.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-10-2010 17:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 oktober 2010 17:34 schreef WMP het volgende:
Daar heb je het mis, een discussie is namelijk met argumentatie, maar de enige argumentatie die jij hebt is je bijbel. Geen discussie mogelijk dus. Ik probeer jou ook niet te overtuigen van het bestaan van Superman door gebruik te maken van een stripboek.
Ijzersterkte analogie. En je hebt helemaal gelijk over mijn eenzijdige argumentenbron. Doei.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2010 17:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 oktober 2010 17:33 schreef Fusion het volgende:
Van jou verwacht ik dan wel beter en meer inhoud


is toch

Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk.



is God nu een man of een vrouw? heeft hij een piemel of een vagina en borsten. Naar zijn evenbeeld... best vaag eigenlijk. als ik een teddybeer schep naar mijn evenbeeld, dan zal het een mannetje (of een vrouwtje als ik een meid ben) zijn. Niet alletwee toch? Alleen ja, als ik het zou uitleggen aan kindjes zou ik dat detail verzwijgen. Maar wij zijn toch geen kinderen?

of is hij een hermafrodiet?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-10-2010 17:39]


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-10-2010 17:39 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 8 oktober 2010 17:36 schreef Fusion het volgende:
Ijzersterkte analogie. En je hebt helemaal gelijk over mijn eenzijdige argumentenbron. Doei.


Oei, klinkt als lange tenen.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 08-10-2010 17:39]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-10-2010 17:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 oktober 2010 17:29 schreef Fusion het volgende:
Ik wil met sommige posters hier best de discussie aan over homosexualiteit en de Bijbel, maar met jou niet nee.


Vermoedelijk omdat ik rechtstreeks door je gezeur en omheengedraai heenprik en je blijf wijzen op de feiten.

Het enige wat je daar tegen kunt doen is zeiken op mijn manier van discussiëren, wat totaal irrelevant is.

Maar goed, laat je vooral lekker kennen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen