IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Endless Boogie (blues / psychedelische rock)
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 29-09-2010 8:34 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Amerikaanse band waarvan ik vermoed dat veel mensen het niets vinden, maar ik al maanden enorm fan ben. Naast twee onverkrijgbare demo’s hebben ze twee full-lengths uit, Focus Level uit 2008 en sinds een paar maanden een nieuwe genaamd Full House Head. Ik zag ze vorig jaar in het voorprogramma van Dead Meadow en dat optreden was echt ‘endless’, net als hun albums, die beiden over de 75 minuten heen gaan. Lange bluesy nummers met een flinke psychedelische inslag. Extreem chille basloopjes met spacy gitaarpartijen en vrij geschifte vocalen. Alles lijkt wat op elkaar, maar ik vind dat juist positief en de albums boeien beiden van de eerste tot de laatste minuut. Zo erg zelfs dat ik ze, ondanks hun lengte, gewoon meerdere keren achter elkaar draai.
Full House Head is denk ik iets serieuzer dan de voorganger wat dat laatste betreft, wat meer volwassen misschien. Na een eerste luisterbeurt is mijn mening over de laatste ‘fantastisch’, maar ik moet er nog even aan wennen. Vooralsnog is Focus Level in elk geval mijn favoriete album van 2008 met terugwerkende kracht, en Full House Head kan wel rekenen op een plek in de top tien van dit jaar.

Accuraat omschreven op Last.fm:
"The band’s sound is a meltdown of metal, psychedelic and classic rock with a heavy dose of riffage, a kick-ass beat and super-cryptic lyrics. It’s thunderous and mellow at once. To put it another way, it goes well with beer.
They have the best name (taken from John Lee Hooker’s 1971 album), the best onstage vibe and the best head-nodding jams."



http://www.noquarter.net/mp3/manlyvibe.mp3 linkt naar een MP3 van 'The Manly Vibe' , een van hun betere nummers.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 29-09-2010 8:39]


You have time. You are doing fine.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-09-2010 10:00 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Die track klinkt goed, zal de rest eens aan een luisterbeurt onderwerpen.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-09-2010 11:44 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Eerste album geluisterd, en ik trek het héél erg goed, bazenmuziek! Wéér wat zooi wat ik gauw in tastbaar formaat op moet snorren..


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 29-06-2012 11:16 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Te zien op Incubate dit jaar. Niet te missen!


You have time. You are doing fine.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen