IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2010 13:12 by Forever After Profiel van Forever After

Hier verder.


 


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-10-2010 13:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

China gaat noodlijdend Griekenland helpen
Uitgegeven: 2 oktober 2010 18:14
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2010 18:14
ATHENE - China gaat het noodlijdende Griekenland helpen om uit de financiële problemen te komen. Het Aziatische land is onder meer van plan om Griekse staatsobligaties te kopen, zodra Griekenland terugkeert op de financiële markten.
© ANP

Dat zei de Chinese premier Wen Jiabao zaterdag tijdens zijn bezoek aan Griekenland. Jiabao maakte verder bekend dat China de import van Griekse producten wil bevorderen.

''Als Griekenland in problemen verkeert, is China bereid te helpen'', zei Jibao. De Chinese premier verwacht dat de Griekse economie herstelt in lijn met het herstel van de wereldwijde economie.

Investeren

Jiabao beloofde verder dat hij Chinese bedrijven zal vragen te investeren in Griekenland. Bovendien wil China een bedrag van 5 miljard dollar investeren in een Grieks-Chinees scheepvaartfonds. Het Aziatische land gaat ook meer investeren in de haven van Piraeus.

Het bezoek van Jiabao aan Griekenland maakt deel uit van een reis naar Europa. De Chinese premier brengt ook een bezoek aan België, Italië en Turkije.
© ANP


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2010 13:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

in Nederland nemen ze het langzamerhand ook over!! zowat alle snackbars(friettenten) in mijn naaste omgeving worden nu gerund door chinezen!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-10-2010 13:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Stop de chinaïsering van Europa!!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-10-2010 13:51 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

aanstaande wereldmacht ja, dat china


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2010 13:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 oktober 2010 13:47 schreef Jenje het volgende:
Stop de chinaïsering van Europa!!

dat wordt: PVV, the sequel???


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-10-2010 14:03 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 3 oktober 2010 13:46 schreef attila_de_hun het volgende:
in Nederland nemen ze het langzamerhand ook over!! zowat alle snackbars(friettenten) in mijn naaste omgeving worden nu gerund door chinezen!!!


U bedoelt snackbals en fliettenten inderdaad. Ooit van een Chinees-Nederlandse leerling van mij geleerd dat je in die tenten een kipchampignonkroket moet bestellen, dat kan leiden tot hilarische versprekingen


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-10-2010 14:18 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 oktober 2010 13:46 schreef attila_de_hun het volgende:
in Nederland nemen ze het langzamerhand ook over!! zowat alle snackbars(friettenten) in mijn naaste omgeving worden nu gerund door chinezen!!!


Niet alleen snackbars. Kijk maar eens hoeveel bedrijven in NL en europa nu in Aziatische handen zijn. India is ook goed bezig trouwens.

--------------

Chinezen lopen zich warm voor aankoop Nederlandse bedrijven
25 september 2010, 10:30 uur | FD.nl
3
Door: Maarsen H.

Chinezen staan klaar om bedrijven in Nederland te kopen. 'Hun vuurkracht is enorm.'

Een Nederlands familiebedrijf dat in handen komt van een Chinese partij? Het is straks de gewoonste zaak van de wereld, zo verwacht Maarten Wolleswinkel van fusie- en overnameadviseur Holland Corporate Finance.

Het bekendste voorbeeld tot nu toe is winkelketen Kruidvat, groot gemaakt door de familie De Rijcke en in 2002 onderdeel geworden van het conglomeraat Hutchison Whampoa in Hongkong. Vorig jaar deden de Chinezen weer van zich spreken toen zij windturbinebouwer Darwind kochten uit de boedel van Econcern.

Logistiek en retail

Daar zal het niet bij blijven, weet Wolleswinkel. 'Wij zien een sterk groeiende Chinese interesse in bedrijven in Nederland en Europa.' De animo beperkt zich niet langer tot de mijnbouw in Australië en Canada, bedoeld om de aanvoer van grondstoffen in China veilig te stellen. Minstens zoveel belangstelling is er tegenwoordig voor de logistiek, de groothandel en de retail. Vooral merken en mode zijn gewild. De Chinezen willen steeds dichter bij de consument zitten om hun waren aan de man te brengen. Op hun verlanglijstje staat bijvoorbeeld een elektronicaketen in Europa die goed zou aansluiten bij de productie in eigen land.

De regering in Peking stimuleert overnames in het buitenland via concerns die aan de overheid gelieerd zijn. Geld is er in overvloed. De berg aan buitenlandse valuta's, verkregen uit de export van producten, is gegroeid tot het astronomische bedrag van $ 2000 mrd. Daar staan natuurlijk wel schulden tegenover, maar dan nog blijft er een flinke buidel over. 'Er is een sterke drang om de geldmiddelen om te zetten in een veilige investering die de internationale markt vergroot', verklaart Wolleswinkel.

Onbegrip

De cijfers spreken boekdelen. Vorig jaar hebben 13.000 Chinese bedrijven voor bijna $ 50 mrd geïnvesteerd in 177 landen. Alsof er geen wereldwijde crisis woedde. Dit jaar wordt de $ 60 mrd gehaald. Op de wereldwijde fusie- en overnamemarkt is China in amper tien jaar opgeklommen van de twaalfde naar de derde plaats, na de VS en Frankrijk. Die opmars is voor Holland Corporate Finance reden een aparte 'China-desk' in te richten, samen met partner Quam Capital in Hongkong. Doel is de Chinese kopers te begeleiden bij acquisities en ze vertrouwd te maken met de Europese mores.

Want door onbegrip kunnen transacties nog gemakkelijk afketsen. Zo is recentelijk de verkoop van een Nederlandse toeleverancier aan de scheepsbouw stukgelopen op taal- en cultuurverschillen. Wolleswinkel: 'Als Chinezen deelnemen in een westers bedrijf moeten ze leren begrijpen dat ze niet eenzijdig een strategie kunnen opleggen aan hun zakenpartner.'

Jaarlijks tot tien bedrijven

Wat ze vaak missen, is ervaring met de snelheid waarmee de verkoopprocessen - veelal via veilingen - verlopen, zo stelt consultant Dennis Plomp die voor Quam in Hongkong werkt en daar contacten onderhoudt met beursgenoteerde Chinese vennootschappen. Die kunnen vanwege hun hoge financiële waarderingen gemakkelijk aan geld komen om overnames te financieren.

Zijn schatting is dat de Chinezen jaarlijks vijf à tien middelgrote bedrijven in Nederland gaan kopen, vergeleken met twee à drie vóór de economische crisis.
Copyright (c) 2010 Het Financieele Dagblad

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 03-10-2010 14:20]


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2010 14:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 oktober 2010 14:18 schreef karnivoor het volgende:
Niet alleen snackbars. Kijk maar eens hoeveel bedrijven in NL en europa nu in Aziatische handen zijn. India is ook goed bezig trouwens.


zijn die dan niet "gevaarlijker" voor Nederland dan wat moslims? (die vooral elkaar afmaken, bijv. als ze er niet over eens worden of mohammed nu eerst zijn linker- of rechterschoen aandeed)


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-10-2010 14:33 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ik vind het in die zin gevaarlijk omdat het een enorme invloed van China op ons economisch beleid betekent, en dat van een land waar ik qua mensenrechten (Tibet, Taiwan, gedwongen deportaties van gezinnen i.v.m. industriële plannen) mijn bedenkingen bij heb. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe en de dreigementen met sancties wanneer het aankomt op leveringen van duikboten aan Taiwan destijds. Zeg maar de eeuwige geld/geweten kwestie ("idealen zijn mooi, maar je kan ze niet eten" als je begrijpt wat ik bedoel)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-10-2010 14:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Eigenlijk wel. Daar hebben ze geen of nauwelijks arbo en belachelijke eisen aan werkgevers waardoor ze veel goedkoper kunnen produceren. Rechten kopen -> productie verplaatsen.


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2010 14:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 3 oktober 2010 14:33 schreef Vampire John het volgende:
Ik vind het in die zin gevaarlijk omdat het een enorme invloed van China op ons economisch beleid betekent, en dat van een land waar ik qua mensenrechten (Tibet, Taiwan, gedwongen deportaties van gezinnen i.v.m. industriële plannen) mijn bedenkingen bij heb. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe en de dreigementen met sancties wanneer het aankomt op leveringen van duikboten aan Taiwan destijds. Zeg maar de eeuwige geld/geweten kwestie ("idealen zijn mooi, maar je kan ze niet eten" als je begrijpt wat ik bedoel)


Ik moet hierbij ook denken aan de russen die de energieleveranciering zo kunnen stil leggen. Stel dat het merendeel van de bedrijven van de CHinezen zijn en ze verhuizen alles (ff een simpel "worst case scenario") dan zitten wij met de gebakken peren (pelen??).
Nee, dan hoeven ze tegen mij niet meer over wat marginale moslims te beginnen, dan zit het gevaar vooral in die hoek


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 03-10-2010 15:30 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Klopt, het zijn alleen twee verschillende bedreigingen. De "pigmentgehandicapte Noord-Afrikaanse mederijksgenoten" waar de PVV zo tegen ageert betreft de veiligheid van de gemiddelde Nederlanders op straat en de Chinese invloed is van invloed op onze economische zelfbeschikking.

Overigens, een Chinese moslim zou het summum zijn

Maar het zal niet lang duren of China heeft een dominante rol (als het al niet zo ver is): ze steunen de USA al heel lang met geld, hebben in meer landen belangen (en zijn nu in een soort van valuta-oorlog leidend omdat een lage koers gunstig is voor de export) en zullen niet schromen deze belangen politiek uit te spelen. Want wie de centen beheerst...

Oh ja, en @ Attila: gebakken banaan (zit namelijk geen "r" in) zijn ze al decennia goed in, nu kunnen heel goed de "pelen" (wel met een "r") volgen

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 03-10-2010 15:32]


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-10-2010 15:50 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 3 oktober 2010 14:34 schreef karnivoor het volgende:
Eigenlijk wel. Daar hebben ze geen of nauwelijks arbo en belachelijke eisen aan werkgevers waardoor ze veel goedkoper kunnen produceren. Rechten kopen -> productie verplaatsen.


Je bedoelt als er eentje dood neervalt hebben ze nog ruim een miljard anderen...


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-10-2010 16:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 oktober 2010 15:50 schreef Forever After het volgende:
Je bedoelt als er eentje dood neervalt hebben ze nog ruim een miljard anderen...


idd en wij als westen maar de helft!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-10-2010 21:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 oktober 2010 15:50 schreef Forever After het volgende:
Je bedoelt als er eentje dood neervalt hebben ze nog ruim een miljard anderen...


Ook dat ja.


Je moeder.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 04-10-2010 16:24 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
GB en VS vrezen aanslagen in Europa
»
Franse politieagenten bij de Eiffeltoren
EPA Toegevoegd: zondag 3 okt 2010, 09:15
Update: zondag 3 okt 2010, 15:33

De Britse en Amerikaanse regeringen hebben hun burgers gewaarschuwd voor terreuraanslagen in Europa. Volgens de Britse regering is er in Duitsland en Frankrijk een ernstige terreurdreiging. De Verenigde Staten noemen geen specifieke landen of doelen.

Beide landen hebben informatie dat al-Qaida en verwante organisaties aanslagen voorbereiden. Ze zouden daarbij verscheidene middelen en wapens kunnen gebruiken en zowel officiële als particuliere doelen kunnen kiezen. De Amerikaanse regering wijst erop dat terroristen in Europa eerder treinen en metrostations hebben aangevallen.

Europese regeringen hebben volgens de Amerikanen actie ondernomen. Het is geen negatief reisadvies, maar een waarschuwing voor Amerikaanse staatsburgers om goed op te letten en voorzichtig te zijn.

Drukke plaatsen
Inlichtingendiensten meldden afgelopen week dat terroristen van al-Qaida plannen hadden voor aanslagen op doelen in Duitsland, Frankrijk en Engeland op dezelfde manier als in Mumbai. In die Indiase stad schoten in 2008 zwaarbewapende moslimextremisten 160 mensen dood.

Bij het huidige complot zouden ook teams van gewapende mannen naar drukke plaatsen worden gestuurd om zo veel mogelijk burgers dood te schieten.

Een zogeheten 'travel alert' is een stapje lager dan een reiswaarschuwing. Ze worden gegeven bij specifieke korte gebeurtenissen waarbij de autoriteiten een bezoek afraden.

Nederland
Voor Nederland ziet de Nationaal Cöordinator Terrorismebestrijding nog geen aanleiding het dreigingsniveau te verhogen. Het dreigingsniveau is sinds december beperkt. Dat bekekent dat de kans op een terreuraanslag gering is, maar zeker niet geheel uit te sluiten.


Mooi man, ik ga komend weekend naar Londen, over twee weken naar Madrid en met oud & nieuw naar Berlijn.

Living on the edge.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 04-10-2010 18:11 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ik vraag me af of dit terecht is of omdat ze nog even de publieke opinie willen beïnvloeden.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-10-2010 18:34 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

geniaal hoe ze onvoorspelbaar gedrag voorspelbaar proberen te maken met een dreigingsniveau.



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 04-10-2010 18:57 by Yirroth Profiel van Yirroth

Inderdaad, en dan vooral die laatste alinea.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 04-10-2010 22:04 by jeroen83 Profiel van jeroen83

Rabbijn vindt seks met de vijand kosjer

TEL AVIV - Vrouwelijke agentes van de Israëlische geheime dienst Mossad mogen buitenechtelijke seks hebben als dat in het belang van Israël is. Dat staat in een studie van een rabbijn onder de titel Verboden Seks In Het Belang Van De Nationale Veiligheid.

Bij een zogeheten Missie Honingval kunnen Israëlische agentes proberen om gevaarlijke terroristen bij de seks belangrijke informatie te ontfutselen, aldus de krant Yediot Achronot.

De rabbijn die buitenechtelijke spionnenseks in de joodse traditie toelaatbaar acht, beroept zich op meerdere Bijbelverhalen.

Zo gebruikte de Joodse Ester haar vrouwelijke charmes om de Perzische koning Xerxes I te weerhouden van de moord op duizenden Joden.

De Mossad moet indien mogelijk ongehuwde agentes inzetten voor de Honingval-missies. Agentes die zich schuldig maken aan echtbreuk, moeten daarna scheiden volgens de rabbijn.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2348691/rabbijn-vindt-seks-met-vijand-kosjer.html


Never have so many sacrificed so much for so few


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-10-2010 10:34 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Leeuwen vallen man aan in Circus.
Hier een linkje met filmpje, omdat ik te lui (en weinig tijd heb) om het te kopieren.

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/article/detail/517271/2010/10/05/Leeuwenact-in-circus-loopt-gruwelijk-fout.dhtml

GVD daarom moeten ze dus dieren verbieden in het circus. Dat is geen plek voor dieren....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-10-2010 10:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

In Vlaanderen weten ze wel hoe ze het ijzergebrek bij ouderen aan moeten pakken!

Brood met schroeven voor zieken en bejaarden

In een tiental West-Vlaamse bejaarden- en ziekenhuizen zijn maandag schroeven in het brood voor bewoners en patiënten gevonden. Volgens de leverancier van het brood is dat waarschijnlijk het gevolg van sabotage door een van zijn medewerkers. Dat hebben Vlaamse media dinsdag gemeld.

Volgens zaakvoerder Marc Ranson van een industriële bakkerij in Aarsele zaten de schroeven in een portie deeg waarmee 220 bruine broden werden gebakken. "Een schroef, dat zou kunnen. Maar veertig? Dit moet sabotage zijn door een van mijn 33 werknemers", aldus de zaakvoerder. Hij heeft een klacht tegen onbekenden ingediend bij justitie.

Na een terugroepactie werden ongeveer honderd van de 220 broden bij de bakkerij terugbezorgd. In veertig van die broden zaten een of meer schroeven. Overigens raakte niemand gewond door het eten van de broden.





[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-10-2010 10:41]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 05-10-2010 10:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 oktober 2010 10:34 schreef zillah-morte het volgende:
Leeuwen vallen man aan in Circus.
Hier een linkje met filmpje, omdat ik te lui (en weinig tijd heb) om het te kopieren.

http://www.ad.nl/ad/nl/1008/Planet-Watch/article/detail/517271/2010/10/05/Leeuwenact-in-circus-loopt-gruwelijk-fout.dhtml

GVD daarom moeten ze dus dieren verbieden in het circus. Dat is geen plek voor dieren....


+1

Verder dikke prima, gelijk heeft dat beest. Als ik constant met een stok in mijn gezicht werd gepord zou ik ook klappen uitdelen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-10-2010 11:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oostblokkers he ..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2010 13:42 by XXL Profiel van XXL

Brandweer laat huis met opzet afbranden
Uitgegeven: 4 oktober 2010 16:35
Laatst gewijzigd: 4 oktober 2010 16:35
AMSTERDAM – Amerikaanse brandweermannen hebben een huis met opzet in vlammen laten opgaan omdat de bewoners hun bijdrage aan het plaatselijke brandweerkorps niet hadden voldaan.

De brandweer greep pas in toen het vuur oversloeg naar het buurhuis, zo meldt The Telegraph maandag.

De bewoners van het brandende huis in de Amerikaanse staat Tennessee hadden verzuimd de verplichte brandweerbijdrage van 75 dollar (55 euro) te betalen.

“Een treurig voorval”, zegt woordvoerder Jeff Vowell tegen de Britse krant. Volgens Vowell is het voor de lokale overheid te duur om het naar afgelegen gebied uit te rukken.

© NU.nl



:')


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen