IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 17:02 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Dat politiek correcte gelul en de tenenkrommende overtuiging van sommige mensen dat iedereen een gelijkwaardige behandeling verdient.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 17:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

NAVO schrapt 5000 banen bij hoofdkwartieren
Uitgegeven: 20 november 2010 18:07
Laatst gewijzigd: 20 november 2010 18:07
LISSABON - De NAVO gaat het personeel in de hoofdkwartieren in totaal met vijfduizend mensen verminderen.

Dat hebben de staatshoofden en regeringsleiders van de NAVO-landen zaterdag besloten op een top van het bondgenootschap in de Portugese hoofdstad Lissabon.

In de verklaring aan het eind van de top stelt de NAVO dat de staf van de militaire commandostructuur met een derde wordt ingekrompen. Het aantal personeelsleden gaat terug van circa 13.500 naar 8500.


De alliantie heeft nu nog elf hoofdkwartieren. Een aantal gaat dicht, maar de NAVO heeft het precieze aantal niet bekendgemaakt. Ook is niet bekend welke complexen moeten sluiten.

Ook gaan drie van de veertien agentschappen van de alliantie dicht.
© ANP



Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 17:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 17:02 schreef karnivoor het volgende:
Dat politiek correcte gelul en de tenenkrommende overtuiging van sommige mensen dat iedereen een gelijkwaardige behandeling verdient.


Zouden wij dan op basis van een verondersteld 'ras' mensen verschillend moeten behandelen? Hoe zie jij het concept van gelijkwaardige behandeling als idee tenenkrommend (en niet in een uitvoering in de praktijk die je niet zint).

Gelijkwaardige behandeling in een rechtssysteem is toch niet zo vreemd? Liever politiek correct gelul dan klassenjustitie.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 17:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 15:59 schreef karnivoor het volgende:


Correctie: 'niks mis' = minder erg dan in gelijkwaardigheid geloven.

Lang leve kromme zinnen


ARP stemmer of?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 21-11-2010 17:52 by Bastet Profiel van Bastet

I lol'd


Van de 70 honden die meededen aan het politie-examen, slaagden er 32. Eén van hen is de 7-jarige chihuahua Momo, die net als de 31 anderen binnen de vijf minuten een slachtoffer kon localiseren door enkel aan een pet te ruiken.

Momo (Japans voor 'perzik') zal evenwel geen 'traditionele' politietaken op zich nemen, maar zich inzetten tijdens zoek- en reddingsacties na aardbevingen en andere rampen. Haar dienst start in janunari bij de politie van Nara, op het eiland Honshu.

De hondjes, die zeer populair zijn bij celebrities, worden vaak smalend 'ratten' genoemd, maar nu hebben ze duidelijk bewezen dat ze veel meer in hun mars hebben dan letterlijk schoothondjes te zijn.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 18:02 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 november 2010 17:42 schreef Gemene Lepel het volgende:
Zouden wij dan op basis van een verondersteld 'ras' mensen verschillend moeten behandelen? Hoe zie jij het concept van gelijkwaardige behandeling als idee tenenkrommend (en niet in een uitvoering in de praktijk die je niet zint).

Gelijkwaardige behandeling in een rechtssysteem is toch niet zo vreemd? Liever politiek correct gelul dan klassenjustitie.


Nee, verschillen maken op basis van ras vind ik ook in verreweg de meeste gevallen nergens op slaan maar het daardoor iedere vorm van over één kam scheren als onzin te bestempelen, vind ik onredelijk. Uit puur praktische overwegingen kan het best functioneel zijn in mijn ogen: bijvoorbeeld criminele Marokaanse hangjongeren aanpakken. Bekend voorbeeld van wat niet hardop gezegd mag worden dat de factor afkomst van opa en oma niet een selectiecriterium mag zijn. Dan maar onschuldige mocro's die er niks mee te maken hebben benadelen, is het probleem iig 'weg' (inhoud van de 'oplossing' daargelaten). Doel heiligt de middelen dus, is mijn voorkeur.

En ja, ik ben juist voor klassejustitie, iedereen zorgt maar mooi voor z'n eigen belangen in plaats van dat alles vanzelfsprekend is. Mede daarom krijg ik jeuk van de opmerking dat iedereen gelijk is. Naar mijn idee ben je wat je zelf bereikt hebt en niet wat er ergens opgeschreven staat door iemand die je situatie niet kent.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 21-11-2010 18:03]


Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 18:14 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 18:02 schreef karnivoor het volgende:
En ja, ik ben juist voor klassejustitie, iedereen zorgt maar mooi voor z'n eigen belangen in plaats van dat alles vanzelfsprekend is. Mede daarom krijg ik jeuk van de opmerking dat iedereen gelijk is. Naar mijn idee ben je wat je zelf bereikt hebt en niet wat er ergens opgeschreven staat door iemand die je situatie niet kent.


Huh? Volgens mij heb je een foute interpretatie van klassenjustitie. Bij klassenjustitie wordt op basis van inkomen of opleiding van een verdachte de straf hoger of lager. Het heeft niks met zorgen voor belangen te maken, maar de garantie dat burgers voor de wet gelijk zijn. Ik snap niet wat er inherent slecht is aan een garantie ('vanzelfsprekendheid') of het ideaal dat ik dezelfde behandeling zou moeten krijgen in de rechtbank als de directeur van ABN-amro. Niet beter, niet slechter, maar een gelijkwaardige behandeling in de rechtszaal.


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 21-11-2010 18:17]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 18:17 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 november 2010 18:14 schreef Gemene Lepel het volgende:
Huh? Volgens mij heb je een foute interpretatie van klassenjustitie. Bij klassenjustitie wordt op basis van inkomen of opleiding van een verdachte de straf hoger of lager. Het heeft niks met zorgen voor belangen te maken, maar de garantie dat burgers voor de wet gelijk zijn. Ik snap niet wat er inherent slecht is aan een garantie ('vanzelfsprekendheid') of het ideaal dat ik dezelfde behandeling zou moeten krijgen in de rechtbank als de directeur van ABN-amro. Niet beter, niet slechter.



Oke, ik nam dat begrip wel erg ruim want zoals het in jouw uitleg staat, ben ik er ook tegen.

Ik doelde niet op het letterlijke begrip maar op dat mensen die meer kunnen en doen (en doorgaans dus ook meer verdienen) dus ook meer kunnen betalen dus bereiken qua voorzieningen. Geen handje ophouden maar je eigen shit regelen dus.


Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 18:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 18:17 schreef karnivoor het volgende:
Oke, ik nam dat begrip wel erg ruim want zoals het in jouw uitleg staat, ben ik er ook tegen.



Je hebt dus helemaal geen hekel aan het concept van een gelijkwaardige behandeling .

Oh ja, en hypotheekrenteaftrek voor iedereen afschaffen dus, geen handjes meer ophouden!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 18:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 november 2010 18:24 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je hebt dus helemaal geen hekel aan het concept van een gelijkwaardige behandeling .

Oh ja, en hypotheekrenteaftrek voor iedereen afschaffen dus, geen handjes meer ophouden!


Niet het hele concept nee. Maar self providing heeft naar mijn idee ook weinig met rechtspraak te maken. Zoals je zelf al zegt, de balans in het rechtssysteem moet wel ergens op gefundeerd zijn.

En de hypotheekrenteaftrek mag van mij behouden worden, ik verwacht dat dat in m'n voordeel gaat werken dus ben ik voor. Self providing...

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 21-11-2010 18:30]


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2010 18:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Pas een presentatie gegeven over rassen en mensen. De menselijke variatie is bijzonder laag vergeleken met andere zoogdieren. Dit komt doordat de menselijke populatie lange tijd maar rond de 10.000 individuen is gebleven. Daarom zijn mensen niet echt in te delen in echte ondersoorten. Bovendien veranderd de mens gradueel in plaats van echte clusters.

De variatie binnen een populatie is vele malen groter dan tusssen verschillende populaties. 95% van de variatie is te vinden tussen 2 individueen in de populatie en maar 5% tussen verschillende populaties.

2 europeanen kunnen onderling al 95% verschillend zijn terwijl een neger en een europeaan meer op elkaar kunnen lijken. Je kunt wel degelijk zien waar iemand vandaan komt, maar verschillen onderling zijn echt enorm.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-11-2010 19:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 november 2010 18:56 schreef ElitE het volgende:
2 europeanen kunnen onderling al 95% verschillend zijn terwijl een neger en een europeaan meer op elkaar kunnen lijken.

Oei, dat laatste klopt denk ik niet.

De statistische uitspraak "de verschillen tussen populaties X en Y is kleiner dan de verschillen binnen de populaties X en Y apart" op zo'n manier doortrekken naar individuen als jij nu lijkt te doen is simpelweg fout.

Een neger (dat is dus 1 persoon, of je nu één of uhn bedoelt) zal toch altijd meer verschillend zijn van een Europeaan dan dat er verschillen zijn tussen twee Europeanen onderling? Of op z'n minst, over het algemeen; misschien dat dat 'kunnen' in jouw uitspraak nog wel correct is, maar dat sneeuwt denk ik een beetje onder. Vandaar dat ik er even over begin


I wish I was a butterfly


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 21-11-2010 19:23 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 21 november 2010 18:24 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je hebt dus helemaal geen hekel aan het concept van een gelijkwaardige behandeling .

Oh ja, en hypotheekrenteaftrek voor iedereen afschaffen dus, geen handjes meer ophouden!

+1. De VVD roept als hardste dat iedereen moet opdraaien voor de economische crisis, maar van de renteaftrek moet je afblijven! Zelf vind ik dat je het voorlopig helemaal moet afschaffen, een gedeeltelijke afbouw is echter realistischer.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2010 19:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 november 2010 19:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oei, dat laatste klopt denk ik niet.

De statistische uitspraak "de verschillen tussen populaties X en Y is kleiner dan de verschillen binnen de populaties X en Y apart" op zo'n manier doortrekken naar individuen als jij nu lijkt te doen is simpelweg fout.

Een neger (dat is dus 1 persoon, of je nu één of uhn bedoelt) zal toch altijd meer verschillend zijn van een Europeaan dan dat er verschillen zijn tussen twee Europeanen onderling? Of op z'n minst, over het algemeen; misschien dat dat 'kunnen' in jouw uitspraak nog wel correct is, maar dat sneeuwt denk ik een beetje onder. Vandaar dat ik er even over begin

Klopt klopt, maar het negerschap wordt maar door 5% van de genetische variatie verklaard. Voor de rest is er een enorme overlapping tussen populaties. Niet zo vreemd want we vormen min of meer een soort cline. Dat wil zeggen dat mensen langzaam aan gradueel verschillen van elkaar als de afstand groter is. De neger en de zuid amerikaan verschillen daarin het meest. Je kunt het wel in groepen verdelen want de sahara, de himalaya en de beringzee zijn wel grote barrieres die mensen wel in groepen hebben verdeeld. Maar dat kun je echt geen ras noemen.

Vroeger probeerden ze de neger als anders soort de classificeren. Maar het is eerder anders om. De chimpansee zou eigenlijk onder het geslacht Homo horen. Er zijn diersoorten waarbij er bij grotere verschillen ze toch samen gevoegd zijn. Mens en chimp zijn voor 95% gelijk(voor het compleet maken van het menselijk genoom werd vaak 98% vermeld maar dat is onjuist)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-11-2010 20:00 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 november 2010 13:23 schreef Forever After het volgende:
Wat jij wilt o grote alwetende die zonder dat ie iemand kent uit 1 woord overtrokken conclusies trekt.


Hee, jij bent degene die het weer oprakelt. Wist eerst niet eens waar je op doelde, maar toen daagde het me dat je een flauwe verwijzing maakte naar een topic van een week oud. Maar goed, flauwe verwijzingen zijn je niet vreemd natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-11-2010 20:00]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 20:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 18:30 schreef karnivoor het volgende:
En de hypotheekrenteaftrek mag van mij behouden worden, ik verwacht dat dat in m'n voordeel gaat werken dus ben ik voor. Self providing...


Met die redenering is het tevens het eisen of afdwingen van rechten die jij schaart onder 'handje ophouden' ook self providing. :')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 20:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 20:00 schreef Mark het volgende:
Hee, jij bent degene die het weer oprakelt. Wist eerst niet eens waar je op doelde, maar toen daagde het me dat je een flauwe verwijzing maakte naar een topic van een week oud. Maar goed, flauwe verwijzingen zijn je niet vreemd natuurlijk.


Forever After heeft wel makkelijk praten, want niemand op dit forum kent die knakker. Misschien moet je een keer bij hem op de thee gaan .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-11-2010 20:05 by Mark Profiel van Mark

Denk dat mijn vriendin het niet zo leuk vindt als ik bij andere vrouwen op de thee ga.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2010 20:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 november 2010 14:42 schreef Forever After het volgende:
Nu.nl

Die voornaam van de (toenmalige) premier...
Laat RudiEngel en Mark het maar niet zien. :')






Tering wat een naam!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-11-2010 20:07 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 21 november 2010 20:05 schreef Mark het volgende:
Denk dat mijn vriendin het niet zo leuk vindt als ik bij andere vrouwen op de thee ga.


Vrees toch dat Forever After eerder een verbitterde man van middelbare leeftijd is.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-11-2010 20:10 by Mark Profiel van Mark

Aw, en ik maar denken dat al die speldeprikken flirtpogingen waren


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2010 20:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat kan nog steeds toch, vieze homofoob!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-11-2010 20:12 by Mark Profiel van Mark

Zou je denken?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-11-2010 20:14 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2010 20:35 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 november 2010 20:03 schreef Gemene Lepel het volgende:
Met die redenering is het tevens het eisen of afdwingen van rechten die jij schaart onder 'handje ophouden' ook self providing. :')


Ja. Goed gezien. En daar ben ik het mee eens. Eigenbelang voor logica.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 21-11-2010 20:38]


Je moeder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen