IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws omdat oud niet nieuw is... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2010 14:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2010 14:09 schreef ElitE het volgende:
Natuurlijk proportioneel geweld, maar ik vind dat als ik direct met de dood bedreigd wordt met een wapen tegenover me dat de dader niet moet zeuren na een ziekenhuisbezoekje.

Dat is ook gewoon noodweer (ja, laat die flauwe grappen maar zitten ).


I wish I was a butterfly


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-12-2010 14:11 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 3 december 2010 14:09 schreef ElitE het volgende:
Je moet ook niet al het vertrouwen in de overheid leggen.



Doe ik ook niet.

En je maakt een fout trouwens.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 14:06 schreef spectre het volgende:
Iemand zo slopen is dan ook weer niet nodig


Hier staat alleen ziekenhuis bezoek, tegenwoordig wordt je soms al ter controle naar het ziekenhuis gestuurd als je van je fiets bent gevallen. Al zal dit geval wel iets schrijnender zijn.

En natuurlijk kan het ook gebeuren dat je in 1 of 2 enkele slagen uit verdediging iemand al dood/zwaargewond slaat. Dat is naar mijn idee niet buitenproportioneel. Dat is als iemand overmeestert is en dan nog een tijdje doorgegaan wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2010 14:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2010 14:11 schreef ElitE het volgende:
Hier staat alleen ziekenhuis bezoek, tegenwoordig wordt je soms al ter controle naar het ziekenhuis gestuurd als je van je fiets bent gevallen. Al zal dit geval wel iets schrijnender zijn. ]

Lezen, jongen De overvaller ligt volgens de politie nog 'in zorgwekkende toestand' in het ziekenhuis.
quote:
En natuurlijk kan het ook gebeuren dat je in 1 of 2 enkele slagen uit verdediging iemand al dood/zwaargewond slaat. Dat is naar mijn idee niet buitenproportioneel. Dat is als iemand overmeestert is en dan nog een tijdje doorgegaan wordt.

Daarom moeten dit soort dingen ook in onderzoek genomen worden, om te kijken wat er nu echt gebeurd is.


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 14:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is ook gewoon noodweer (ja, laat die flauwe grappen maar zitten ).




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-12-2010 14:13 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 december 2010 14:04 schreef Nimbus het volgende:
Je moet ook niet voor eigen rechter willen spelen.


Gelul. Als iemand met geweld (proportioneel of niet) zich jouw huis binnenwerkt om jouw spullen te ontvreemden en je geeft er zo één een paar goede tikken om vervolgens de politie te bellen vind ik geen eigen rechter spelen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 14:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lezen, jongen De overvaller ligt volgens de politie nog 'in zorgwekkende toestand' in het ziekenhuis.


Anders hoor je ook niet in het ziekenhuis te liggen

quote:
Daarom moeten dit soort dingen ook in onderzoek genomen worden, om te kijken wat er nu echt gebeurd is.


maar natuurlijk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2010 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 december 2010 14:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan ook bijzonder terecht zijn, zoiets

Ik weet niet hoe dat zit met dat 'tikje' en waar dat onder valt.

(Reacties op) nieuwsberichten worden 'altijd' teruggebracht tot dat de degene die beroofd werd een aai over de bol van de dief gaf en dat daarom de beroofde in het gevang gegooid werd. Dat geloof ik dus niet zo

Ben wel benieuwd hoe het echt zit, iemand cijfers over hoeveel mensen überhaupt veroordeeld/bekeurd zijn voor het toepassen van geweld in zo'n situatie? Of een voorbeeld van iemand die daadwerkelijk onterecht veroordeeld is na het in elkaar tikken van een dief?

Laatst overigens ook gelezen dat al jaren en jaren hogere straffen worden uitgedeeld. Raar.
Hmmm, wat is proportioneel? Als iemand je overvalt moet je er voor zorgen dat ie niet weg kan lopen zodat de politie hem kan arresteren : knockout, benen breken dus goed?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2010 14:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2010 14:16 schreef Jenje het volgende:
Hmmm, wat is proportioneel? Als iemand je overvalt moet je er voor zorgen dat ie niet weg kan lopen zodat de politie hem kan arresteren : knockout, benen breken dus goed?

Proportioneel tot wat hij gedaan heeft. Als iemand een lolly steelt en je breekt dan z'n benen zodat de politie hem kan komen ophalen is dat niet zo proportioneel meer, bvb


I wish I was a butterfly


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2010 14:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vindt jij!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2010 14:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2010 14:18 schreef Jenje het volgende:
Vindt jij!

Oh, ja, sorry. Als lolly's heel belangrijk voor je zijn wordt het anders natuurlijk


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

stel dat het de lollie is waarin je grootmoeder is gestikt, dat heeft verregaande emotionele waarde.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-12-2010 14:22 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 3 december 2010 14:13 schreef Ralph het volgende:
Gelul. Als iemand met geweld (proportioneel of niet) zich jouw huis binnenwerkt om jouw spullen te ontvreemden en je geeft er zo één een paar goede tikken om vervolgens de politie te bellen vind ik geen eigen rechter spelen.



Waar houdt het dan op? Wat als die inbreker zich begint te verweren of een wapen op zak heeft, sta je dan met je duffe kop in je pyjama.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Of je het verstandig vind om jezelf te verweren is een eigen keuze. Maar ik neem aan dat je het wel eens bent dat je het recht wel hebt om je eigen/eigendommen te verdedigen. Het is ook een behoorlijk natuurlijke reactie om dan in te grijpen.

Ik neem aan dat jij je ook niet volledig inhoud als je fiets gestolen wordt en je je vechtsporten kan toepassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-12-2010 14:30 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 3 december 2010 14:26 schreef ElitE het volgende:
Of je het verstandig vind om jezelf te verweren is een eigen keuze. Maar ik neem aan dat je het wel eens bent dat je het recht wel hebt om je eigen/eigendommen te verdedigen. Het is ook een behoorlijk natuurlijke reactie om dan in te grijpen.


Heb je dat recht wel?

quote:

Ik neem aan dat jij je ook niet volledig inhoud als je fiets gestolen wordt en je je vechtsporten kan toepassen.


Ik heb me wel ingehouden toen ik door een groep van 7-8 jongens werd belaagd op mijn fiets, die ze vernield hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 03-12-2010 14:32]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-12-2010 14:31 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 december 2010 14:22 schreef Nimbus het volgende:
Waar houdt het dan op? Wat als die inbreker zich begint te verweren of een wapen op zak heeft, sta je dan met je duffe kop in je pyjama.


Dat gaat mij niet gebeuren. Omdat ik geen pyjama heb en omdat ik als ik echt onraad ruik nog wel met iets naar beneden kom. Heb hier zo’n sierbijl staan die niet scherp is maar behoorlijk zwaar.

Iemand die je huis binnendringt mag je wat mij betreft inderdaad met gepast geweld overmeesteren. Die gasten moedwillig de intensive care in schoppen is natuurlijk wat anders.

Alleen dat “geen eigen rechter spelen” vind ik altijd zo’n enorme dooddoener in een discussie. Die kun je overal inzetten en dan mag je niks meer.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 14:30 schreef Nimbus het volgende:
Heb je dat recht wel?


Tot bepaalde hoogte. zodra de ene geweld begint toe te passen mag je natuurlijk verdedigen. Maar dan bedoel ik vooral als diegene op jouw grondgebied zijn.




quote:
Ik heb me wel ingehouden toen ik door een groep van 7-8 jongens werd belaagd op mijn fiets, die ze vernield hebben.
Joh heeft dat iets te maken dat je zo aardig bent dat je geen mensen kwaad durft te doen ook als ze je fiets stelen of met het vermijden van enige mate discomfort als die meneren eindelijk georganiseerd hun handen uit de mouwen steken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 14:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 14:31 schreef Ralph het volgende:
Dat gaat mij niet gebeuren. Omdat ik geen pyjama heb en omdat ik als ik echt onraad ruik nog wel met iets naar beneden kom. Heb hier zo’n sierbijl staan die niet scherp is maar behoorlijk zwaar.

Iemand die je huis binnendringt mag je wat mij betreft inderdaad met gepast geweld overmeesteren. Die gasten moedwillig de intensive care in schoppen is natuurlijk wat anders.

Alleen dat “geen eigen rechter spelen” vind ik altijd zo’n enorme dooddoener in een discussie. Die kun je overal inzetten en dan mag je niks meer.


Je wilt aanbieden om een massage te geven met die sierbijl?

ik vraag me af hoe je er gepast geweld mee wilt leveren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-12-2010 15:01 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 3 december 2010 14:55 schreef ElitE het volgende:
Joh heeft dat iets te maken dat je zo aardig bent dat je geen mensen kwaad durft te doen ook als ze je fiets stelen


Het waren aardig wat lui, zo'n 7 tot 8 en misschien kan ik wel enigszins vechten maar tegen acht man leg je het wel af en ik zit niet te wachten om het zoveelste slachtoffer van zinloos geweld te worden en een stille mars in mijn herinnering te krijgen. Bovendien had ik toentertijd nog een verlof en keek ik sowieso extra uit met dat soort ongein.

quote:
of met het vermijden van enige mate discomfort als die meneren eindelijk georganiseerd hun handen uit de mouwen steken?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 15:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2010 14:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan ook bijzonder terecht zijn, zoiets

Ik weet niet hoe dat zit met dat 'tikje' en waar dat onder valt.

(Reacties op) nieuwsberichten worden 'altijd' teruggebracht tot dat de degene die beroofd werd een aai over de bol van de dief gaf en dat daarom de beroofde in het gevang gegooid werd. Dat geloof ik dus niet zo

Ben wel benieuwd hoe het echt zit, iemand cijfers over hoeveel mensen überhaupt veroordeeld/bekeurd zijn voor het toepassen van geweld in zo'n situatie? Of een voorbeeld van iemand die daadwerkelijk onterecht veroordeeld is na het in elkaar tikken van een dief?

Laatst overigens ook gelezen dat al jaren en jaren hogere straffen worden uitgedeeld. Raar.
Europees gezien wordt in Nederland de laatste decennia behoorlijk streng gestrafd. Lijkt erop dat de rechters wel degelijk hun oor te luisteren leggen naar wat leeft in de maatschappij. Helpen doet het zeker niet. Maar Eerdmans zal wel blij zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-12-2010 15:04 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 3 december 2010 14:56 schreef ElitE het volgende:
Je wilt aanbieden om een massage te geven met die sierbijl?

ik vraag me af hoe je er gepast geweld mee wilt leveren.


Och, je kunt er een paar hele mooie beuken mee uitdelen hoor, komt wel aan.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 15:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2010 15:04 schreef Ralph het volgende:
Och, je kunt er een paar hele mooie beuken mee uitdelen hoor, komt wel aan.
Ik zou toch voor de kettingzaag gaan om die beuken om te krijgen. Minder arbeidsintensief. Het stomste wat ik ooit gezien heb was een gast die met een kloofbijl een eik probeerde te vellen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2010 15:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 december 2010 15:03 schreef bastianus het volgende:
Europees gezien wordt in Nederland de laatste decennia behoorlijk streng gestrafd. Lijkt erop dat de rechters wel degelijk hun oor te luisteren leggen naar wat leeft in de maatschappij. Helpen doet het zeker niet. Maar Eerdmans zal wel blij zijn.

Yup, en zo blijft oud nieuws toch nog nieuw nieuws voor sommige mensen :')

'Strafmaat in Nederland juist erg hoog'
04-11-2008

Naar aanleiding van het bericht dat het CDA de strafmaat ter discussie wil stellen, zegt hoogleraar Straf- en Procesrecht Ybo Buruma dat hier al lang onderzoek naar is gedaan. Volgens hem wordt er in Europa alleen in Engeland en Spanje strenger gestraft. Uit een onderzoek van het King's College in Londen blijkt dat zelfs landen als China en Saoudi-Arabië een mildere strafmaat kennen.

"Wonderbaarlijk dat het CDA dat vraagt", zegt Buruma. De hoogleraar wijst erop dat de opgelegde straffen in het buitenland weliswaar hoger zijn, maar dat veroordeelden vaak veel eerder vrij komen. "In Nederland gebeurt dat pas na het uitzitten van twee derde van de straf, maar in Turkije bijvoorbeeld is dat al na een vijfde van de straf en in Texas na een tiende. Daar word je veroordeeld tot honderd jaar en kom je na tien jaar vrij. In Europa is een crimineel alleen in Denemarken slechter af. Daar moet je drie vierde van de straf uitzitten."

Tussen 1995 en 2003 is de strafmaat aanzienlijk gewijzigd in Nederland. De straffen zijn hoger geworden. "De Amerikanen, altijd nummer één onder de stijgers, vonden dat wel sappig nieuws."

Advocaat Geert-Jan Knoops was een van de twee wetenschappers die eerder dit jaar de strafmaat in ons land onder de loep nam. De rechters leveren vrijwel altijd degelijk en correct werk af, zo luidde de conclusie van het onderzoek. Het idee dat er te laag wordt gestraft, ontstaat volgens Knoops omdat de rechter niet duidelijk genoeg uitlegt waarom hij een bepaalde straf oplegt. "Als een vader 180 uur dienstverlening krijgt voor een langere periode van incest met zijn dochter, dan heb je als rechter de verplichting de samenleving extra uit te leggen hoe je tot die straf bent gekomen. Vonnissen moeten transparanter, eenvoudiger, uitvoeriger en begrijpelijker. In het algemeen zie je dat mensen veel genuanceerder oordelen over een straf als ze de motivering kennen."




http://frontpage.fok.nl/nieuws/235204/1/1/50/strafmaat-in-nederland-juist-erg-hoog.html


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-12-2010 15:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 december 2010 15:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup, en zo blijft oud nieuws toch nog nieuw nieuws voor sommige mensen :')

'Strafmaat in Nederland juist erg hoog'
04-11-2008

Naar aanleiding van het bericht dat het CDA de strafmaat ter discussie wil stellen, zegt hoogleraar Straf- en Procesrecht Ybo Buruma dat hier al lang onderzoek naar is gedaan. Volgens hem wordt er in Europa alleen in Engeland en Spanje strenger gestraft. Uit een onderzoek van het King's College in Londen blijkt dat zelfs landen als China en Saoudi-Arabië een mildere strafmaat kennen.

"Wonderbaarlijk dat het CDA dat vraagt", zegt Buruma. De hoogleraar wijst erop dat de opgelegde straffen in het buitenland weliswaar hoger zijn, maar dat veroordeelden vaak veel eerder vrij komen. "In Nederland gebeurt dat pas na het uitzitten van twee derde van de straf, maar in Turkije bijvoorbeeld is dat al na een vijfde van de straf en in Texas na een tiende. Daar word je veroordeeld tot honderd jaar en kom je na tien jaar vrij. In Europa is een crimineel alleen in Denemarken slechter af. Daar moet je drie vierde van de straf uitzitten."

Tussen 1995 en 2003 is de strafmaat aanzienlijk gewijzigd in Nederland. De straffen zijn hoger geworden. "De Amerikanen, altijd nummer één onder de stijgers, vonden dat wel sappig nieuws."

Advocaat Geert-Jan Knoops was een van de twee wetenschappers die eerder dit jaar de strafmaat in ons land onder de loep nam. De rechters leveren vrijwel altijd degelijk en correct werk af, zo luidde de conclusie van het onderzoek. Het idee dat er te laag wordt gestraft, ontstaat volgens Knoops omdat de rechter niet duidelijk genoeg uitlegt waarom hij een bepaalde straf oplegt. "Als een vader 180 uur dienstverlening krijgt voor een langere periode van incest met zijn dochter, dan heb je als rechter de verplichting de samenleving extra uit te leggen hoe je tot die straf bent gekomen. Vonnissen moeten transparanter, eenvoudiger, uitvoeriger en begrijpelijker. In het algemeen zie je dat mensen veel genuanceerder oordelen over een straf als ze de motivering kennen."




http://frontpage.fok.nl/nieuws/235204/1/1/50/strafmaat-in-nederland-juist-erg-hoog.html
Toch was ik wel een beetje fout. Decennia moet decennium zijn. Maar goed, het lijkt de VS-kant op te gaan. Binnenkort zit half Nederland in de bajes. Weer meer bureaucratie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-12-2010 15:12 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2010 15:01 schreef Nimbus het volgende:
Het waren aardig wat lui, zo'n 7 tot 8 en misschien kan ik wel enigszins vechten maar tegen acht man leg je het wel af en ik zit niet te wachten om het zoveelste slachtoffer van zinloos geweld te worden en een stille mars in mijn herinnering te krijgen. Bovendien had ik toentertijd nog een verlof en keek ik sowieso extra uit met dat soort ongein.




Dat is dus wat ik bedoel. Natuurlijk ga je dan niet verweren maar dat heeft te maken met het totaal niet kunnen winnen in die situatie, en dat is iets wat je los moet zien van wel of niet het recht hebben om je te kunnen verweren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen