IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De tweede incarnatie van Jezus: Geert! [PVV-GW-topic] Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 05-10-2010 20:33 by Yirroth Profiel van Yirroth

En we gaan weer verder met elkaar virtueel de hersens in slaan om politieke redenen!


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 21:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

met je ultracentrumgedoe



signature


herrie
Usericon van herrie
Posted 05-10-2010 21:34 by herrie Profiel van herrie

wie of wat was de eerste incarnatie dan?


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-10-2010 21:34 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Jezus zelf, lijkt me.



Bruce Banner


herrie
Usericon van herrie
Posted 05-10-2010 21:35 by herrie Profiel van herrie

mmm. jezus vergelijken met geert...

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 05-10-2010 21:35]


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-10-2010 21:52 by Argh Profiel van Argh



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-10-2010 22:04 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 5 oktober 2010 21:35 schreef herrie het volgende:
mmm. jezus vergelijken met geert...


Logisch toch? Van beide zijn de volgelingen niet bijster intelligent.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-10-2010 22:15 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 oktober 2010 22:04 schreef WMP het volgende:
Logisch toch? Van beide zijn de volgelingen niet bijster intelligent.




Against God and Government


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-10-2010 22:23 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 5 oktober 2010 21:35 schreef herrie het volgende:

mmm. jezus vergelijken met geert...

Ik hoorde Prem Radhakishun een paar dagen geleden iemand interviewen die zonder omhaal beweerde dat Geert Wilders de nieuwe Ghandi was - dat dan weer wel...



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-10-2010 22:25 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 oktober 2010 22:23 schreef Hexegot het volgende:
Ik hoorde Prem Radhakishun een paar dagen geleden iemand interviewen die zonder omhaal beweerde dat Geert Wilders de nieuwe Ghandi was - dat dan weer wel...




Een interview met Henk?


Against God and Government


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-10-2010 22:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Zo jammer dat niemand op dat lange verhaal van Kwellie op blz 38 van het vorige topic durfde in te gaan.
Snap ik wel, bashen is way more fun.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 05-10-2010 22:47]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-10-2010 22:52 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Ralp:
Op 4 oktober 2010 21:55 schreef Ralph het volgende:
Misschien niet. Leg het maar uit dan. In eigen bewoording, zonder verwijzingen naar vage websites of Google. Wat zie ik nu precies verkeerd?

quote:
Kwellie:

Ten eerste post ik helemaal niet dat Wilders niemand beledigd zou hebben. Dat er moslims zijn die zich door Wilders beledigd voelen lijkt mij evident. Wat ik vraag is waarmee hij volgens Jan en jou moslims zo met opzet heeft beledigd dat een/deze rechtszaak rechtvaardigt.

Als iemand een totalitaire ideologie vergelijkt met andere totalitaire ideologieën, fascisme, nazisme, communisme, kan dat beledigend zijn voor de volgelingen van de ideologie die vergeleken wordt. Deze belediging hoeft echter niet de opzet of het doel van die vergelijking te zijn. En al is het dat wel, is dat dan onrechtmatig? Luther, Calvijn, Erasmus en Spinoza zullen met hun traktaten ook mensen beledigd hebben. Machiavellie heeft jaren moeten onderduiken; Socrates is ge-executeert. Een Martin Luther King of Nelson Mandela hebben met hun protesten ook mensen beledigd. Waren hun beledigingen verkeerd? Kunnen we met de kennis van nu concluderen dat zij niet hadden mogen beledigen? Of hebben zij met taboedoorbrekende betogen ons gebracht waar wij nu zijn? In een min of meer vrije samenleving waarin in principe het individu zich naar eigen goeddunken kan uiten.

Jullie stellen met jullie post eigenlijk dat het terecht is dat Wilders terecht staat voor groepsbelediging. Dat terwijl niet eens is aangetoond of Wilders wel aan ‘groepsbelediging’ heeft gedaan; laat staan of hij daarvoor terecht moet staan dan wel veroordeeld moet worden.
Als ik dan vraag waarmee volgens jullie Wilders mensen, groepen, heeft beledigd wordt het stil.

Nogmaals: ik zeg niet dat Wilders geen menen heeft beledigd. Wat ik wel zeg is dat ik van mening ben dat Wilders geen bedoelde beledigingen heeft geuit. In mijn opinie heeft hij, mede gebruikmakend van het stijlfiguur ‘hyperbool’, stellingen ingenomen en vergelijkingen gemaakt in de context van het publieke en politieke debat. En met die stellingen en vergelijkingen zich politiek geprofileerd, gepositioneerd en geprobeerd taboes te doorbreken. Niet ten kosten van mensen, maar ten behoeve van wat hij, en ik, belangrijk vind(t) om te verdedigen.
En heeft hij dus geen ‘beledigingen’ gelanceerd puur en alleen om te beledigen. Hij heeft dus niemand willen beledigen, er zijn slechts mensen die zich beledigd voelen. En die moeten zich wat minder aanstellen of terug naar huis gaan.

De aanklacht tegen Wilders luidt als volgt: “eenzijdige, sterk generaliserende formuleringen met een radicale strekking, niet-aflatende herhalingen en een toenemende felheid waarmee de standpunten worden verwoord.”
Is dit niet wat alle politieke partijen doen om hun standpunten aan de man te brengen? Maken niet alle partijen en politici gebruik van ‘eenzijdige, sterk generaliserende formuleringen met een radicale strekking, niet-aflatende herhalingen en een toenemende felheid’? Is het veroordelen van het brengen van politieke standpunten op deze manier niet het instellen van een verbod op politiek an sich? En is veroordelen van (groeps)beledigingen, zeker als ze zijn geuit als politieke observaties zonder de directe bedoeling tot belediging, dat niet ook? Een moord op de politiek an sich? Zijn er wel politieke stellingnames die niemand, maar dan ook echt niemand beledigen? Ik denk het niet.
Ik wil zelfs nog wel verder gaan. Ik durf wel te stellen dat ‘haat’ de raison d’etre van politiek is. Dat zonder ‘haat’, en dus het mogen uiten van die ‘haat’, er geen politiek is. Want wat is ‘haat’? Is ‘haat’ niet de reden en brandstof voor politiek? ?Haat jegens religieuze inmenging is het publieke leven, onrechtvaardigheid, ongelijkheid, (ongebreideld) kapitalisme, communisme, bio-industrie etc?
Zijn de eenzijdige, sterk generaliserende formuleringen met een radicale strekking jegens (‘ongebreideld’) kapitalisme van de SP die zij, soms, met een niet-aflatende herhalingen en een toenemende felheid verkondigd geen vorm of uiting van ‘haat’?
Of de tirades van de PvdD?





Edit:

Ook heeft Wilders nooit een hele bevolkingsgroep geschoffeerd puur en alleen omdat zij anders denken dan hij. Hij heeft de ideologie ‘islam’ inhoudelijk aan de kaak gesteld en bepaalde verbanden willen leggen/aantonen tussen die ideologie en bepaalde problemen met bepaalde bevolkingsgroepen. Het gaat hem en de PVV niet om het anders denken, zoals jij, Ralph, zo mooi suggereert, Het gaat Wilders de PVV en hun sympathisanten om inhoudelijke punten van de islam die onverenigbaar zijn met de ‘westerse’ manier van leven en de liberale rechtsstaat.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-10-2010 23:55 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben het niet met Geert eens meestal, maar wel met Kwellie in zijn lange verhaal. Bij vrije meningsuiting hoort soms ook het beledigen van bevolkingsgroepen, of die dat nu willen of niet.
Bovendien verdenk ik hoofdaanklager Spong van dubbele motieven. Als Geert wordt vervolgd wegens haatzaaien, biedt dit jurisprudentie tot heel veel rechtzaken wegens haatzaaien. Bovendien lijkt de Tweede Kamer me de plek waar je Geert moet aanpakken als je het niet met hem eens bent, niet de rechtzaal. Hij legt namelijk wel de vinger op een paar pijnlijke punten waar de politiek te kort geschoten is. Zijn oplossingen zijn niet de mijne, maar daarover zou je in een vrij debat van gedachten moeten kunnen wisselen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-10-2010 0:05 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 5 oktober 2010 21:34 schreef Lainedil het volgende:
Jezus zelf, lijkt me.




Lijkt me niet. 'Incarnatie' komt van het 'mens worden' van God in de vorm van Jezus. Als er een 'tweede incarnatie' plaats zo hebben, zou dat betekenen dat God in het lichaam van Geert gekropen is.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 06-10-2010 1:42 by Yirroth Profiel van Yirroth

Misschien niet de christelijke god, maar Loki?



Anyway: titel is sarcastisch bedoeld, gezien de adorering vanuit sommige hoeken


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 9:22 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 oktober 2010 22:47 schreef Greycloak het volgende:
Zo jammer dat niemand op dat lange verhaal van Kwellie op blz 38 van het vorige topic durfde in te gaan.
Snap ik wel, bashen is way more fun.



Smoelen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 06-10-2010 10:00 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 5 oktober 2010 22:47 schreef Greycloak het volgende:
Zo jammer dat niemand op dat lange verhaal van Kwellie op blz 38 van het vorige topic durfde in te gaan.
Snap ik wel, bashen is way more fun.




het staat op pagina 39 trouwens . en wel grappig dat je dit zo stelt, aangezien je er zelf ook niet op gereageerd heb... (of ik lees over je reactie heen).


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-10-2010 10:34 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 oktober 2010 22:47 schreef Greycloak het volgende:
Zo jammer dat niemand op dat lange verhaal van Kwellie op blz 38 van het vorige topic durfde in te gaan.
Snap ik wel, bashen is way more fun.




Nu ken ik de heer Kwellie niet, maar ik heb geen zin om te reageren op de Geert goeroe bij uitstek, die onzin die hij zo nu en dan verkondigt daar krijg ik de pis echt lauw van.


Against God and Government


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-10-2010 11:19 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 oktober 2010 22:47 schreef Greycloak het volgende:
Zo jammer dat niemand op dat lange verhaal van Kwellie op blz 38 van het vorige topic durfde in te gaan.
Snap ik wel, bashen is way more fun.




Spuit elf. Zelf reageer je ook zelden inhoudelijk, maar dat weet je best.

Verder heb ik een beetje hetzelfde als Rotzak. Ik heb er ook geen zin in, om dezelfde redenen.

Laten we het maar op een principieel meningsverschil houden tussen (o.a.) Kwel en mij. @ Kwel in ieder geval bedankt voor de heldere bewoording en de tijd die je er in hebt gestoken (meen ik echt :bier), maar van mijn kant staak ik deze discussie. Het is namelijk een zinloze.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


herrie
Usericon van herrie
Posted 06-10-2010 16:15 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 6 oktober 2010 11:19 schreef Ralph het volgende:
Spuit elf. Zelf reageer je ook zelden inhoudelijk, maar dat weet je best.

maar van mijn kant staak ik deze discussie. Het is namelijk een zinloze.


+ 1


Paljas
Usericon van Paljas
Posted 06-10-2010 16:53 by Paljas Profiel van Paljas



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 16:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-10-2010 18:36 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 oktober 2010 10:00 schreef herrie het volgende:
het staat op pagina 39 trouwens . en wel grappig dat je dit zo stelt, aangezien je er zelf ook niet op gereageerd heb... (of ik lees over je reactie heen).
Wat moet ik er nog van zeggen?

"Mooi geschreven Kwel! +63578 kudo's!"



Zo.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 18:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 oktober 2010 18:36 schreef Greycloak het volgende:
Wat moet ik er nog van zeggen?

"Mooi geschreven Kwel! +63578 kudo's!"



Zo.

"Ik kan zelf geen genuanceerd verhaal opzetten en hou me dus bij het verkloten van discussies met eenzijdig gebral, maar als iemand anders waar ik het aan de oppervlakte mee eens ben wel een genuanceerd verhaal heeft, wil ik best even +1'en, want ik ben ook eigenlijk heel genuanceerd hoor!"


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-10-2010 18:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 oktober 2010 18:39 schreef ZelThoR het volgende:
"Ik kan zelf geen genuanceerd verhaal opzetten en hou me dus bij het verkloten van discussies met eenzijdig gebral, maar als iemand anders waar ik het aan de oppervlakte mee eens ben wel een genuanceerd verhaal heeft, wil ik best even +1'en, want ik ben ook eigenlijk heel genuanceerd hoor!"
Ah. Da's een veer die herrie en MR.N in de bibs kunnen steken!



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 06-10-2010 18:41]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-10-2010 18:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

@ Zelthor: Hihi.

@ Onbeduidende mongool: Hihi.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 06-10-2010 18:44]


Boeiender


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen