IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De tweede incarnatie van Jezus: Geert! [PVV-GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-02-2011 16:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 10 februari 2011 18:21 schreef bastianus het volgende:
Zo werkt het in Nederland met de softe aanpak en dat werkt inderdaad ook niet. Maar de 'tuigdorpen' net zo min, sterker nog, die bestaan allang. Elke grotere agglomeratie heeft een paar van die straten of wijken.
Ik heb voor een Amerikaans criminaliteitsproject gewerkt wat prima was. Daar werden de lijertjes eerst vakkundig afgebroken, maar daarna kregen ze ook de kans om hun leven weer op te bouwen. Het mag dus best harder van mij.
Maar mensen als groep stigmatiseren of aanpakken werkt averechts. Dat gebeurt namelijk ook allang mer b.v. Mokro's, en is er m.i. juist de oorzaak van dat ze meer en meer aan de verwachtingen voldoen.
'Mensen als groep', 'stigmatiseren'?

Zoals het in het bericht op de vorige pagina staat moet je als individu eerst meerdere handelingen op je kerfstok hebben. Niets niet als groep of 'ideologie'. En wat is er trouwens stigmatiserend aan tuig 'tuig' noemen? Of moeten we het gaan hebben over 'minder wenselijk meedraaiende individuen'? Rot toch op, noem het beestje gewoon bij het naampje.

Ja, wat worden die Marokkaantjes toch onterecht gestigmatiseerd. Laten we maar snel de andere kant opkijken, vooral niet over hebben, niet benoemen, dat brengt alleen maar tweespalt in de samenleving.
quote:
Op 10 februari 2011 20:20 schreef MR. N het volgende:
Niet op basis van "ideologie", want daar gaat het nu wel om, al wordt het niet zo verteld. "Kijk naar Gouda....enz enz..."
Oftewel, dat staat helemaal nergens. Dat maak jij er van.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 17:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2011 16:48 schreef kwelgeest het volgende:
'Mensen als groep', 'stigmatiseren'?

Zoals het in het bericht op de vorige pagina staat moet je als individu eerst meerdere handelingen op je kerfstok hebben. Niets niet als groep of 'ideologie'. En wat is er trouwens stigmatiserend aan tuig 'tuig' noemen? Of moeten we het gaan hebben over 'minder wenselijk meedraaiende individuen'? Rot toch op, noem het beestje gewoon bij het naampje.

Ja, wat worden die Marokkaantjes toch onterecht gestigmatiseerd. Laten we maar snel de andere kant opkijken, vooral niet over hebben, niet benoemen, dat brengt alleen maar tweespalt in de samenleving.
'Bij minderjarige veelplegers moet de hele familie mee.' Dat is het punt waar Geert wat mij betreft te kort door de bocht gaat.
Met 'tuig' heb ik moeite, omdat je daarmee een groep buiten de samenleving zet. Bij mijn zoon op de speelzaal zitten ook een paar kinderen uit kampersfamilies, ik denk dat jij die ook wel onder 'tuig' zou rekenen. Die mensen gedragen zich soms compleet achterlijk, ook tegenover hun kinderen, maar niemand spreekt ze er opaan, omdat het 'toch tuig is'. En omdat ze bang zijn natuurlijk, want daar komt bijna alle ellende door.

Ik spreek die mensen gewoon aan als ik last heb van hun gedrag, maar iedereen ontziet ze omdat het 'een ander milieu' of wat dan ook is, of omdat men niets durft te zeggen. Maar door ze gewoon op je eigen niveau aan te spreken, en dus niet als tuig of wat ze allemaal toch al overal horen, zijn ze wel eerder geneigd naar je te luisteren merk ik. Door zulke mensen te isoleren (want veelplegers zitten vaak in dit milieu) hebben ze nog minder boodschap aan eisen die binnen de maatschappij aan ze gesteld worden, toen de kampen groter waren bleken dit complete broedplaatsen van drugshandel en criminaliteit. Dat is ook de reden waarom de overheid al die grote kampen van vroeger versplinterd heeft. Denk je nu echt dat nieuwe trailer- of containerkampen voor dit soort volk niet weer dezelfde problematiek veroorzaken?

Tot slot waarom ik moeite heb met het stigmatiseren van Marokkanen. Ik merk bij de Marokkaanse jongeren waar ik mee werk dat ze juist steeds meer zich gaan gedragen zoals van ze verwacht wordt. Ruim tien jaar geleden werkte ik ook op een zwarte school, en toen waren de meeste Marokkaanse leerlingen nog best gemotiveerd om carrière te maken en hard te werken.
Nu merk ik dat ik ze de eerste maanden keihard moet aanpakken en motiveren om ze ook maar enigzins aan het werk te krijgen. Al die negatieve verwachtingen van een bepaalde groep worden namelijk een selffulfilling prophecy, en door aan jongeren met een bepaalde afkomst een stempel te plakken gaan ze zich daarnaar gedragen. Ze hebben het idee toch geen belang erbij te hebben om te integreren of aan te passen, omdat er alleen naar hun afkomst en niet naar hun verdiensten binnen onze maatschappij gekeken wordt. En dat is natuurlijk weer een voedingsbodem voor criminaliteit en dergelijke, omdat die gasten toch steeds minder te verliezen hebben. De polarisatie werkt dus eerder averechts.
Overigens is de 'softe' Nederlandse aanpak van de welzijnssector en dergelijke net zo stigmatiserend, zeg ik uit ervaring. Sprak je tien jaar geleden een Marokkaantje op zijn gedrag aan, dan werd je beticht door je collega's van racisme, of werd gedrag van zo'n etter vergoeilijkt vanuit zijn achtergrond. Ook dit is totaal van de pot gerukt, aan een Marokkaan kunnen net zo goed eisen worden gesteld als aan een Nederlander.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 11-02-2011 17:53]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 18:07 by Forever After Profiel van Forever After

Bas waarom tik jij altijd van die ellenlange verhalen?
Ik wou reageren, maar ik vind het al teveel moeite om de qoute te gaan hakken.


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-02-2011 18:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 februari 2011 16:48 schreef kwelgeest het volgende:
Oftewel, dat staat helemaal nergens. Dat maak jij er van.


Inderdaad, dat maak ik ervan. En als jij een beetje begrijpend kan lezen en de PVV haat kent, zou jij dat er ook van maken. Tuig in Gouda = moslim = ideologie.

Zo denkt de PVV.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 18:12 by Forever After Profiel van Forever After

Jij bent dus een PVV-ert want je denkt blijkbaar hetzelfde?
















Of stiekem: Zo de waard is...?


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-02-2011 18:15 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Door observatie kom je een heel eind...


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 19:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2011 18:07 schreef Forever After het volgende:
Bas waarom tik jij altijd van die ellenlange verhalen?
Ik wou reageren, maar ik vind het al teveel moeite om de qoute te gaan hakken.
De vraag stellen is hem beantwoorden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 19:14 by Forever After Profiel van Forever After

Iets zegt me dat ik 'altijd' weg had moeten laten.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 19:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Pfft, niks voor nodig, dat in stukken hakken. Prima verhaal van Bas


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 19:15 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 11 februari 2011 19:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Pfft, niks voor nodig, dat in stukken hakken. Prima verhaal van Bas

Om op de afzonderlijke stukjes te reageren, helder licht.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 19:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2011 19:15 schreef Forever After het volgende:
Om op de afzonderlijke stukjes te reageren, helder licht.

Rustig maar, jongetje, dat had ik begrepen.


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 19:23 by Forever After Profiel van Forever After

















 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 19:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het siert je niet, zo verbaasd zijn.


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 19:27 by Forever After Profiel van Forever After

O.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 19:42 by bastianus Profiel van bastianus

Als we bij mijn stokpaardjes komen, en zaken die me aan het hart gaan, ben ik altijd lang van stof.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 19:52 by Forever After Profiel van Forever After

Ik heb een broertje dood aan het typen van die lange verhalen.

Ik denk trouwens dat Geert het meeverhuizen van de familie/het gezin meer bedoeld als een soort van motivatie tot het geven van een fatsoenlijke opvoeding (whatever that might be). Er zijn bevolkingsgroepen waarbij het daar nogal aan schort.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 20:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2011 19:52 schreef Forever After het volgende:
Ik heb een broertje dood aan het typen van die lange verhalen.

Ik denk trouwens dat Geert het meeverhuizen van de familie/het gezin meer bedoeld als een soort van motivatie tot het geven van een fatsoenlijke opvoeding (whatever that might be). Er zijn bevolkingsgroepen waarbij het daar nogal aan schort.
Het feit dat jij denkt dat Geert dat bedoelt, betekent al dat Geert geen klare taal spreekt. Anders zou jij namelijk weten wat hij bedoelt.
Ik denk overigens dat er in alle bevolkingsgroepen opvoedingen zijn die fatsoen missen. En met lange verhalen typen heb ik geen moeite, ik typ net zo snel als ik denk.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 11-02-2011 20:12]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 20:20 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 11 februari 2011 20:12 schreef bastianus het volgende:
Het feit dat jij denkt dat Geert dat bedoelt, betekent al dat Geert geen klare taal spreekt. Anders zou jij namelijk weten wat hij bedoelt.
Ik denk overigens dat er in alle bevolkingsgroepen opvoedingen zijn die fatsoen missen. En met lange verhalen typen heb ik geen moeite, ik typ net zo snel als ik denk.
Begrijp ik je nou verkeerd of ben je op je tenen getrapt?

Wat die lange verhalen typen betreft sprak ik voor mezelf hoor.

En ik doelde ook niet op 1 specifieke bevolkingsgroep want dan had ik die wel gewoon bij naam genoemd.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 20:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2011 20:20 schreef Forever After het volgende:
Begrijp ik je nou verkeerd of ben je op je tenen getrapt?

Wat die lange verhalen typen betreft sprak ik voor mezelf hoor.

En ik doelde ook niet op 1 specifieke bevolkingsgroep want dan had ik die wel gewoon bij naam genoemd.
Nee joh. Ik probeerde uit te leggen hoe het komt dat ik soms van die lange verhalen typ.
En dat ik het onzin vind om het over bevolkings'groepen' te hebben, als je het over problemen van de gehele bevolking hebt. Maar ik ben niet op de tenen getrapt, ik ben ook maar een klein ventje met niet zo heel lange tenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 20:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2011 20:12 schreef bastianus het volgende:
Het feit dat jij denkt dat Geert dat bedoelt, betekent al dat Geert geen klare taal spreekt. Anders zou jij namelijk weten wat hij bedoelt.

Precies.


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-02-2011 20:35 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 11 februari 2011 20:31 schreef bastianus het volgende:
Nee joh. Ik probeerde uit te leggen hoe het komt dat ik soms van die lange verhalen typ.
En dat ik het onzin vind om het over bevolkings'groepen' te hebben, als je het over problemen van de gehele bevolking hebt. Maar ik ben niet op de tenen getrapt, ik ben ook maar een klein ventje met niet zo heel lange tenen.


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-02-2011 10:10 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Wilders boos over cartoon op VARA-site


DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is boos op de VARA, die op zijn website Joop.nl een cartoon heeft geplaatst waarop een plan van de PVV wordt vergeleken met nazipraktijken.
ANP

Het gaat om het idee van de partij om zogenoemde tuigdorpen voor aso's te bouwen. Op de spotprent is te zien hoe bewoners van zo'n dorp naar een douche worden geleid, zoals dat in de oorlog gebeurde met gevangen in een concentratiekamp. In die 'doucheruimte' werden ze vergast.

''Een walgelijke cartoon'', laat Wilders zaterdag weten. ''Hij moet acuut van die website af, anders gaan we aanstaande woensdag niet naar het lijsttrekkersdebat in het VARA-programma Pauw & Witteman.'' In die talkshow staat ook PVV-lijsttrekker voor de Eerste Kamer, Machiel de Graaf, geboekt. Wilders spreekt van ''zieke geesten'' bij de VARA. (ANP)


Okay, de ironie.....

Wilders die boos is over een cartoon.....

Zal hij het zelf niet eens door hebben?

[edit]
ploatie


Smaakvol is anders, maar ja, Vrijheid....

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 12-02-2011 10:12]


Boeiender


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 12-02-2011 10:13 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

GENIAAL11


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 12-02-2011 10:14 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Hij heeft te kampen met moeilijkheden.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-02-2011 10:15 by Forever After Profiel van Forever After

Ja, dump ze maar in de Flevopolder of er net naast.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 12-02-2011 10:16]


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen