IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Langer leven, eeuwig leven, klonen? Is celveroudering de reden waarom we sterven en is er een oplossing? Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 23:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

In het begin dacht ik dat Telomerase de grootste rol speelde in het lang kunnen leven (120 jaar pakweg).

door Telomerase worden cellen tot wat ze moeten zijn. In de embryofase zorgt Telomerase er voor dat cellen blijven groeien.
tot we +/-50 jaar zijn blijft de Telomerase even goed werken en blijven de cellen ongeveer even goed in kracht

Na je 50ste zwakt de Telomerase af

Probleem is dat er ook veel celdelingen zijn en afgebroken (kwaadaardige) cellen die moeten verdwijnen, maar bij kanker wordt de Telomerase in iedere cel geactiveerd , ook kwaadaardige, waarbij dat die zich ook manifesteren en uitgroeien... met alle gevolgen van dien.

je kunt dus niet goed doseren en bvb bijspuiten.

dit http://www.tasciences.com/ta-65/ nemen is dus vragen om kanker

blijkbaar

of zijn er andere mogelijkheden. Het human growth hormone, testesteron, leven op basis van soja?




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-10-2010 23:09]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 23:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://www.allesoverdna.nl/mens/kanker/het-eeuwige-leven-van-een-kankercel.html

mooi artikel


we kunnen dus eeuwig leven, maar dan krijgen we kanker en sterven.


wat nu?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-10-2010 23:22 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik zou niet eeuwig willen leven.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 23:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en als je nu eeuwig zou leven, pleeg je dan zelfmoord ergens?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2010 23:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah je hebt de telomeren ontdekt zie ik


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 23:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja


maar dan zit je nog met het vermenigvuldigen van kwaadaardige cellen. Moeten we allemaal aan de chemo om langer/eeuwig te kunnen leven?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-10-2010 23:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2010 23:40 schreef Hypnos het volgende:
en als je nu eeuwig zou leven, pleeg je dan zelfmoord ergens?
Pff, moeilijk te zeggen, maar ik vermoed van wel. Maar dan is leven niet meer eeuwig hè?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 0:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2010 23:57 schreef Silence het volgende:
Pff, moeilijk te zeggen, maar ik vermoed van wel. Maar dan is leven niet meer eeuwig hè?


potentieel wel

de mens kan zich inderdaad nooit onsterfelijk maken. Dat zou betekenen dat het zichzelf niet kan ontdoen van het leven. Ook niet door zijn omgeving.

maar hij zou wel eeuwig kunnen leven, zonder omstandigheden die tot de dood leiden


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 0:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 oktober 2010 23:55 schreef Hypnos het volgende:
ja


maar dan zit je nog met het vermenigvuldigen van kwaadaardige cellen. Moeten we allemaal aan de chemo om langer/eeuwig te kunnen leven?
hehe nee nee chemo stopt juist alle celdeling en daarmee dus ook kanker. als gevolg heeft het wel dat vernieuwing van je lichaam stopt een chemo maakt je veel ouder dus. De vernieuwing stopt zodanig dat wondjes vrijwel niet meer helen. In de hersenen heb je 2 plaatsen waar nieuwe celdeling belangrijk is: het reukcentrum en de hippocampus waar herrineringen aangemaakt worden. Nu weet ik dat chemo's de geursensatie weg kunnen nemen maar dan zou het ook aanmaak van herrinneringen sterk moeten belemmeren.

Kanker is gevolg van een soort tweestrijd die ontstaat bij vernieuwing in het lichaam. Aan de ene kant wil je weefsel zo jong en vitaal mogelijk houden en regeneren waar er schade is. Maar controle daarover verliezen geeft dus kanker. Vernieuwing en kanker gaan altijd hand in hand.

Waar cellen veel vernieuwen verwacht je veel kanker, vandaar dat hersentumoren zo langzaam groeien.

Bij klonen van een volwassen dier heb je juist het probleem dat de celkern, die je uit laat groeien tot een kloon, verouderd is. Vandaar dat Dolly minder oud werd dan je van een normaal schaap zou verwachten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 0:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 oktober 2010 23:57 schreef Silence het volgende:
Pff, moeilijk te zeggen, maar ik vermoed van wel. Maar dan is leven niet meer eeuwig hè?

maar dan heb je dus wel de keuze ipv de gedwongen situatie van nu


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2010 0:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet nu soms al niet hoe ik de tijd door moet komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 0:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 oktober 2010 0:15 schreef bastianus het volgende:
Ik weet nu soms al niet hoe ik de tijd door moet komen.
nu de kinderen zelfstandiger worden is het tijd voor een hobby, jongeman!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 0:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 0:13 schreef ElitE het volgende:
hehe nee nee chemo stopt juist alle celdeling en daarmee dus ook kanker. als gevolg heeft het wel dat vernieuwing van je lichaam stopt een chemo maakt je veel ouder dus. De vernieuwing stopt zodanig dat wondjes vrijwel niet meer helen. In de hersenen heb je 2 plaatsen waar nieuwe celdeling belangrijk is: het reukcentrum en de hippocampus waar herrineringen aangemaakt worden. Nu weet ik dat chemo's de geursensatie weg kunnen nemen maar dan zou het ook aanmaak van herrinneringen sterk moeten belemmeren.

Kanker is gevolg van een soort tweestrijd die ontstaat bij vernieuwing in het lichaam. Aan de ene kant wil je weefsel zo jong en vitaal mogelijk houden en regeneren waar er schade is. Maar controle daarover verliezen geeft dus kanker. Vernieuwing en kanker gaan altijd hand in hand.

Waar cellen veel vernieuwen verwacht je veel kanker, vandaar dat hersentumoren zo langzaam groeien.

Bij klonen van een volwassen dier heb je juist het probleem dat de celkern, die je uit laat groeien tot een kloon, verouderd is. Vandaar dat Dolly minder oud werd dan je van een normaal schaap zou verwachten.


waarom zoekt men dan geen enzyme dat het onderscheid kan maken tussen goedaardige en kwaardaardige cellen en die dan enkel de goedaardige telomerase bezorgt?

en wat ik me nog meer afvraag, waarom kunnen we onszelf geen gezonde cellen inbrengen in plaats van onze bestaande cellen te moeten voeden via ingewikkelde processen als "spijsvertering"?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2010 0:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 0:18 schreef ElitE het volgende:
nu de kinderen zelfstandiger worden is het tijd voor een hobby, jongeman!
Ik heb gedacht over duiven melken, maar die tepels zijn zo klein. Verder heb ik twee linkerhanden terwijl ik rechts ben. Drummen neemt te weinig tijd in beslag. En ik moet ook veel werken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-10-2010 0:28 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Welke idioot wil in godsnaam voor eeuwig blijven leven..


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-10-2010 0:36]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 0:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 oktober 2010 0:21 schreef Hypnos het volgende:
waarom zoekt men dan geen enzyme dat het onderscheid kan maken tussen goedaardige en kwaardaardige cellen en die dan enkel de goedaardige telomerase bezorgt?


Er wordt wel naar gezocht maar zo simpel werkt dat allemaal niet. En meestal gaat het weer ten koste van iets anders

quote:

en wat ik me nog meer afvraag, waarom kunnen we onszelf geen gezonde cellen inbrengen in plaats van onze bestaande cellen te moeten voeden via ingewikkelde processen als "spijsvertering"?


Omdat dat voorlopig een stuk gecontroleerder gaat. Ik denk niet dat je snel een beter systeem kunt vinden voor vernieuwing dan er nu al is. Bij bepaalde ziektes en gebreken kan het inbrengen wel helpen natuurlijk, maar zoiets secuurs als metabolisme en groei is al goed hoor. Waarom zo grof met grote bouwstenen aan het werk gaan. subtiliteit werkt hiervoor veel beter.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 0:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

poll: hoe lang wil je leven:


Eeuwig

- Highlander
- Vampieren

tot ik het beu ben

- Hypnos

Niet eeuwig

- M²²



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 0:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 oktober 2010 0:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Welke idioot wil in godsnaam voor eeuwig blijven leven..


Ik denk niemand, maar is het niet fijn om daar zelf meer de keuze te kunnen krijgen dan nu het geval is.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 0:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 0:34 schreef ElitE het volgende:
subtiliteit werkt hiervoor veel beter.


niks vr mij

Reengage evolution

de functie van organen is geen dwang om het in stand te houden. Kan beter imo

gewoon een capsule vers bloed iedere dag en vers beenmerg en hormonen en hoppa
ipv celdeling... celdeling is voor pantoffeldieren. Wij zijn mensen, waarom niet blijven groeien in huidige vorm? Zoals bomen, maar dan zonder te groeien? de rest kakken en zweten en pellen we wel af en uit

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-10-2010 0:41]


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-10-2010 9:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 0:36 schreef Hypnos het volgende:
poll: hoe lang wil je leven:


Eeuwig

- Highlander
- Vampieren

tot ik het beu ben

- Hypnos
-Sil

Niet eeuwig

- M²²
-Ence

Zeker niet eeuwig, dus dan maar tot ik het beu ben?




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-10-2010 14:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

poll: hoe lang wil je leven:


Eeuwig

- Highlander
- Vampieren

tot ik het beu ben

- Hypnos
-Sil

Niet eeuwig

- M²²
- Ence
- Atilla_de_hun

Zeker niet eeuwig, dus dan maar tot ik het beu ben?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 14:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 oktober 2010 0:40 schreef Hypnos het volgende:
niks vr mij

Reengage evolution

de functie van organen is geen dwang om het in stand te houden. Kan beter imo

gewoon een capsule vers bloed iedere dag en vers beenmerg en hormonen en hoppa
ipv celdeling... celdeling is voor pantoffeldieren. Wij zijn mensen, waarom niet blijven groeien in huidige vorm? Zoals bomen, maar dan zonder te groeien? de rest kakken en zweten en pellen we wel af en uit


Pff jij bent ons biologische lichaam gewoon zat

Het lichaam is toch mooi, je stopt er iets in wat ongeveer lijkt op de verhouding stoffen in jou lichaam en het onderhoud zichzelf

Kijk evolutie richt zich zeker niet alleen op het succes van het individu, vandaar dat we een soort geprogrammeerde celdood hebben. Er zijn slechts enkele kwallen soorten bekend die een werkelijk onsterfelijk leven hebben. Onsterfelijkheid is eigenlijk wat onwenselijk in evolutie je houd dezelfde set genen terwijl de omgeving wel veranderd dat is geen vooruitgang. Seks is de oplossing voor alle milieuproblemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 14:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Eeuwig

- Highlander
- Vampieren

tot ik het beu ben

- Hypnos
-Sil

Niet eeuwig

- M²²
- Ence
- Atilla_de_hun


Twee meter veertig

- Elite




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-10-2010 14:13]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 14:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Eeuwig

- Highlander
- Vampieren
- ZTR

tot ik het beu ben

- Hypnos
-Sil

Niet eeuwig

- M²²
- Ence
- Atilla_de_hun


Twee meter veertig

- Elite


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2010 14:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Van alle mensen niet jij!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen