IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Langer leven, eeuwig leven, klonen? Is celveroudering de reden waarom we sterven en is er een oplossing? Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 19:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 19:39 schreef ZelThoR het volgende:
Death is not the opposite of life. Life has no opposite. The opposite of death is birth. Life is eternal.


Say's who?


ok, de dood is maaar een gebeurtenis
dus we kunnen nooit stoppen met leven?
maar dat mag toch geen bezwaar zijn om te zoeken hoe we die overgang nooit meer moeten maken? Is daar iets mis mee? Ik hoop van niet


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 19:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 19:48 schreef Hypnos het volgende:
Say's who?


ok, de dood is maaar een gebeurtenis
dus we kunnen nooit stoppen met leven?
maar dat mag toch geen bezwaar zijn om te zoeken hoe we die overgang nooit meer moeten maken? Is daar iets mis mee? Ik hoop van niet

http://en.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle

New-Age hippie

Maar ik vind het wel een mooi citaat wat tot denken beweegt (of je het er nu direct mee eens bent of niet).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 19:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 19:51 schreef ZelThoR het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle

New-Age hippie

Maar ik vind het wel een mooi citaat wat tot denken beweegt (of je het er nu direct mee eens bent of niet).


is een ok samenvatting, maar als leven doorgaat dan is de dood eigenlijk niets. Je leeft verder, dus wat is het nut van de dood dan, de betekenis, de waarde, is er dan wel dood als er niets verandert.


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-10-2010 19:55 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 19:51 schreef ZelThoR het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle

New-Age hippie

Maar ik vind het wel een mooi citaat wat tot denken beweegt (of je het er nu direct mee eens bent of niet).
Voor 2 seconden en toen zag ik de fout.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 20:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 19:53 schreef Hypnos het volgende:
is een ok samenvatting, maar als leven doorgaat dan is de dood eigenlijk niets. Je leeft verder, dus wat is het nut van de dood dan, de betekenis, de waarde, is er dan wel dood als er niets verandert.

In die uitleg: de dood draait om wat de geboorte veroorzaakt heeft en is dus zeker wel wat. Een uitleg van Tolle is dat je leven teruggaat naar de bron en daardoor transformeert of pas later weer eens ontwaakt.

Tolle is duidelijk geïnspireerd door veel van de (grote) geloven, het lijkt soms bijna een soort meta-geloof. Wel fascinerend.
quote:
Op 6 oktober 2010 19:55 schreef bokaj het volgende:
Voor 2 seconden en toen zag ik de fout.

Welke?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 20:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:00 schreef ZelThoR het volgende:
In die uitleg: de dood draait om wat de geboorte veroorzaakt heeft en is dus zeker wel wat. Een uitleg van Tolle is dat je leven teruggaat naar de bron en daardoor transformeert of pas later weer eens ontwaakt.

Tolle is duidelijk geïnspireerd door veel van de (grote) geloven, het lijkt soms bijna een soort meta-geloof. Wel fascinerend.




de geboorte duurt 9 maand. De dood 1 seconde. Ik snap het niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-10-2010 20:05]


signature


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-10-2010 20:07 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:00 schreef ZelThoR het volgende:
Welke?
The opposite of death is birth. Hij zit er een paar maanden naast.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 20:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:05 schreef Hypnos het volgende:
de geboorte duurt 9 maand. De dood 1 seconde. Ik snap het niet

Jongen, anders ga je dingen even te letterlijk nemen in een discussie als deze

Ik denk dat het ontstaan van menselijk leven en het weer verdwijnen van menselijk leven beiden binnen een fractie van een seconde gebeurd zijn, misschien kost het zelfs wel 0 tijd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 20:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:07 schreef bokaj het volgende:
The opposite of death is birth. Hij zit er een paar maanden naast.

Hehehe, touche



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 20:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:07 schreef ZelThoR het volgende:
Jongen, anders ga je dingen even te letterlijk nemen in een discussie als deze

Ik denk dat het ontstaan van menselijk leven en het weer verdwijnen van menselijk leven beiden binnen een fractie van een seconde gebeurd zijn, misschien kost het zelfs wel 0 tijd.


ik ken nog dingen die even lang duren, daarom is het niet relevant toch?

dan kun je ook zeggen dat wanneer een zaad-en eicel elkaar bevruchten ergens anders iets sterft. Want het duurt allebei even lang.

en je zegt "verdwijnen van menselijk leven" , het leven kan toch niet verdwijnen, het is eternal? of wordt het dan getransporteerd naar ergens anders?


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 20:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:11 schreef Hypnos het volgende:
ik ken nog dingen die even lang duren, daarom is het niet relevant toch?

dan kun je ook zeggen dat wanneer een zaad-en eicel elkaar bevruchten ergens anders iets sterft. Want het duurt allebei even lang.

Tering, je snapt het echt niet. Hou maar op over dit gedeelte.
quote:
en je zegt "verdwijnen van menselijk leven" , het leven kan toch niet verdwijnen, het is eternal? of wordt het dan getransporteerd naar ergens anders?

Ja, bijvoorbeeld. Volgens Tolle dan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 20:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:13 schreef ZelThoR het volgende:
Tering, je snapt het echt niet. Hou maar op over dit gedeelte.

Ja, bijvoorbeeld. Volgens Tolle dan.


ik ga er niet vanuit dat je dat effectief denkt nee

die Trolle spoort niet


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-10-2010 20:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:14 schreef Hypnos het volgende:
ik ga er niet vanuit dat je dat effectief denkt nee

die Trolle spoort niet

Hoewel ik het met je eens ben dat hij waarschijnlijk niet spoort, zijn er toch goede ideeën uit zijn ideeën af te leiden.

Alles is energie, voor zover wij weten verdwijnt dit niet; het kan slechts van 'vorm' veranderen. Is ons leven en zijn als mens ook geen energie?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-10-2010 20:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:17 schreef ZelThoR het volgende:
Hoewel ik het met je eens ben dat hij waarschijnlijk niet spoort, zijn er toch goede ideeën uit zijn ideeën af te leiden.

Alles is energie, voor zover wij weten verdwijnt dit niet; het kan slechts van 'vorm' veranderen. Is ons leven en zijn als mens ook geen energie?


kan wel, maar ik vind dat er een wezenlijk verschil is tussen levenskracht en energie. Misschien dat je zoals in 13 grams je levensenergie verliest, maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk.

is een auto nog steeds een auto als zijn motor kapot is? en wat als zijn carrosserie eraf is? En hoe zit dat met leven? Als je hart niet meer klopt, dan leeft je lichaam nog. Maar is dat wat wij beschouwen als leven?


signature


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-10-2010 16:50 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 6 oktober 2010 19:32 schreef Hypnos het volgende:
dus je leeft verder na je dood bent? hmmm.. dus dood zijn bestaat niet?


nee, dood zijn is de start van een nieuw leven.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-10-2010 17:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 16:50 schreef ProgTon het volgende:
nee, dood zijn is de start van een nieuw leven.


maar leef je dan of ben je dood?


signature


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 07-10-2010 18:22 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Als je dood bent ben je niet meer 'je'


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-10-2010 18:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 18:22 schreef Lalena het volgende:
Als je dood bent ben je niet meer 'je'



grmbl


Ben het dan dood of ben het dan levend?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-10-2010 18:26 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 16:58 schreef ElitE het volgende:
Maar zeg je nu hierbij dat je liever geen verantwoordelijkheid over je tijdstip van sterven wil nemen?

Hoe bedoel je hier verantwoordelijk?


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-10-2010 19:25 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 7 oktober 2010 17:12 schreef Hypnos het volgende:
maar leef je dan of ben je dood?


leef



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-10-2010 19:32 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Doe auch




"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-10-2010 19:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 19:25 schreef ProgTon het volgende:
leef


dus dood zijn is ook leven?


signature


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-10-2010 19:42 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
The fearlessness of Nac Mac Feegle warriors in combat is derived from their religious belief that they cannot be killed, because they are already dead; they believe that they are in the afterlife, and that any Feegle who is killed has simply been reincarnated. They reason that Discworld, with the sunshine, flowers, birds, trees, things to steal and people to fight, must be some sort of heaven, because "a world that good couldn't be open to just anybody, they say. It must be some kind of heaven or Valhalla, where brave warriors go when they are dead. So, they reason, they have already been alive somewhere else, and then died and were allow to come [To the Discworld] because they have been so good."

They do not mourn the loss of Mac Feegles who have died in battle on the Discworld, as they simply believe that they have been re-incarnated in the realm from which they came, according to The Wee Free Men: "Oh, they've gone back to the land o' the livin'. It's nae as good as this one, but they'll bide fine and come back before too long. No sense in grievin'."


Pratchett heeft ook een mooie oplossing


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-10-2010 20:22 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2010 20:17 schreef ZelThoR het volgende:
Alles is energie, voor zover wij weten verdwijnt dit niet; het kan slechts van 'vorm' veranderen. Is ons leven en zijn als mens ook geen energie?


Nee, zit niet zo te zweven miep


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-10-2010 14:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2010 20:22 schreef Mark het volgende:
Nee, zit niet zo te zweven miep

Hoho, al zou het waar zijn verbind ik er nog geen conclusies aan ...when I die I shall rot... en dat is het dan wel een beetje.

Niettemin, buiten de zingeving en verlichting van angst voor sterven, is het interessant. Ik kan me niet voorstellen dat wij buiten de 'regels' van het universum leven. Dus, waar komt ons leven vandaan? Wat is onze geest?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen