IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Hypochonder
Argh
Usericon van Argh
Posted 08-10-2010 1:38 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Wie nog meer? Zelf al sinds mijn jeugd last van en de laatste tijd (vanwege enkele lichamelijke klachten/problemen) weer totaal in de stress waardoor ik morgen een afspraak ga maken met mijn dokter. Zeer vervelend, ik google mezelf helemaal suf (het slechtste wat je kunt doen) naar allerlei (ernstige) aandoeningen wat ook maar iets met mijn klachten te maken kan hebben. Ik ervaar dit zelf als zeer vervelend en af en toe obsessief... niks stelt je gerust, je bent er zelf zeker van dat je iets (ernstigs) hebt ook al hoeft dat totaal niet zo te zijn, en ik ben bang dat het bezoek aan de dokter daar ook niet heel erg veel aan gaat veranderen.

Nog meer hypochonders hier?

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-10-2010 1:48]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-10-2010 1:45 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Nu ik dit zo lees, denk ik dat ik het ook heb.



Argh
Usericon van Argh
Posted 08-10-2010 1:48 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Hehe, flauwe opmerking


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-10-2010 1:51 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Het lijkt mij lastig iig. Ik heb eerder het tegenovergestelde. Ik denk altijd dat het niks ernstigs is. Dan ga ik weer te laat naar de dokter.


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-10-2010 1:56 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Dat heb ik in de loop der jaren ook wel af weten te leren, hetzij 't ietwat ernstigere klachten zijn dan normaal. Die "het gaat vanzelf wel weer over" instelling is goed voor de gemoedstoestand/rust, maar het kan uiteraard ook voordoen dat het alleen nog maar erger gaat worden. Maar deze 'paniek/stress' toestand waarin ik nu weer verkeer is ook erg ongezond... maar misschien toch niet geheel onterecht wat we dus de komende week zullen gaan ondervinden.

Wel heel vervelend dat we tegenwoordig een online bibliotheek hebben waardoor je lekker zelf gaat 'dokteren' en ik me nu misschien weer druk maak om helemaal niks.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2010 2:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2010 1:56 schreef Argh het volgende:
Wel heel vervelend dat we tegenwoordig een online bibliotheek hebben waardoor je lekker zelf gaat 'dokteren' en ik me nu misschien weer druk maak om helemaal niks.


Zeer herkenbaar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 08-10-2010 2:12 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Niet alleen online, kijk eens in het DSM-IV boek en je hebt het idee dat 80% copy/paste werk van elkaar is.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-10-2010 2:13 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2010 2:11 schreef XXL het volgende:
Zeer herkenbaar.
Dat merken de huisartsen ook.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 08-10-2010 2:13]


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-10-2010 2:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2010 2:13 schreef bokaj het volgende:
Dat merken de huisartsen ook.



Haha, mja ik zat zelf ook al te grappen dat ik tegen de dokter ga zeggen dat ik er meer verstand van hem dan heb omdat ik 'het op internet' heb gelezen... wel apart hoor, neemt toch ergens wat het vertrouwen misschien weg.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 08-10-2010 2:20 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2010 2:15 schreef Argh het volgende:
Haha, mja ik zat zelf ook al te grappen dat ik tegen de dokter ga zeggen dat ik er meer verstand van hem dan heb omdat ik 'het op internet' heb gelezen... wel apart hoor, neemt toch ergens wat het vertrouwen misschien weg.
Aan de andere kant is het niet zo heel erg dat klanten van de huisarts mondiger zijn geworden en huisartsen weten ook niet alles.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 08-10-2010 5:11 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Herkenbaar probleem. Vooral in het verleden als flink probleem ondervonden, en regelmatig naar de huisarts geweest om, uiteindelijk, helemaal niets. Ik denk dat ik me alle mogelijke kwalen, bloemen en andere aandoeningen al wel heb aangepraat. Dan in eerste instantie altijd te bang om naar de huisarts te gaan 'om het slechte nieuws te horen', terwijl er, bij nader inzien, weinig (aantoonbaars) aan de hand is.

Ergste was toen ik tot ongeveer een jaar na thuiskomst van een Afrika-reis stekende pijn in mijn zij had. Alle mogelijke tropenziekten gechecked, niets gevonden. Bloedtests, scans in het ziekenhuis, allemaal zonder resultaat. Uiteindelijk gingen de klachten over, maar dat was echt een periode waarin ik dagelijks symptomen aan het googlen was en stellig in de overtuiging was dat er iets goed mis was. Ik weet nog steeds zeker dat ik het me niet verbeeldde, maar zowel de arts als ikzelf werden er erg moe van.

Inmiddels wantrouw ik mijn eigen inzicht overigens zo erg dat ik met geen stok meer naar de huisarts te krijgen ben, 'want ik verbeeld het me toch allemaal maar'.


You have time. You are doing fine.


herrie
Usericon van herrie
Posted 08-10-2010 20:37 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

lijkt me i.i.g. zeer vermoeiend... continue denken dat je lichamelijk iets mankeert... want op een gegeven moment denk je... "ik verbeeld het me maar!", de huisarts ziet je alweer komen etc... totdat je echt iets hebt...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 08-10-2010 20:44 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Mijn vriend loopt er momenteel bij de psych voor. Allemaal niet zo ernstig meer maar af en toe zwaar vermoeiend ook voor mij


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-10-2010 20:50 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Dan toch maar wat vaker naar de huisarts dan het te laten onder het mom van " ik beeld mij maar wat in
heb het bij een vriend/kennis zien gebeuren die dacht dat zijn hoofd pijn wel mee viel en uiteindelijk bleek hij een hersenstam tumor te hebben
half jaar later was ie overleden daar aan op 25 jarige leeftijd
was een trieste periode moet ik zeggen
dus ik ga liever wat vaker bij een arts langs om zo iets te voorkomen


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-10-2010 2:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Volgens mij beelden jullie je in dat je hypochonders zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 09-10-2010 16:38 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

cardiogrammen, luttele bloedonderzoeken en röntgen etc. en ik ben ervan overtuigd dat mijn hypochondrie de laatste jaren behoorlijk goed is afgezwakt naar ''acceptabel'' niveau

kuthyperventilatie

[Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 09-10-2010 16:40]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-10-2010 16:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe dat is wel hypochonderziekte nr 1.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lord Stoma
kok mi sok
Usericon van Lord Stoma
Posted 26-10-2010 19:31 by Lord Stoma Wijzig reactieProfiel van Lord StomaQuote dit berichthttp://www.veronica-moser.com/welcome/welcome.html

Heeft het andersom ook een naam? Stel je hebt aidsigheid en je doet net alsof van niet.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 27-10-2010 18:17 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 26 oktober 2010 19:31 schreef Lord Stoma het volgende:
Heeft het andersom ook een naam? Stel je hebt aidsigheid en je doet net alsof van niet.


Ja, die ziekte noemen ze 'mentalitis'.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2010 18:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hyperchondrie



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-11-2010 19:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen