IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Eerste (metal)CD / LP die je ooit kocht? Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 16-10-2010 14:16 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

1349 - Hellfire


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 14:16 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:11 schreef Vargen666 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat een ieders kennismaking met metal is geweest?


Nightwish - Wishmaster. Moet groep acht van de basisschool zijn geweest toen mijn nichtje me daar een cassettebandje van gaf. Weken aan een stuk gedraaid, helemaal verkocht. Mag die CD trouwens nog steeds graag draaien.


You have time. You are doing fine.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:17 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:15 schreef Vargen666 het volgende:
Dat mag je wel meerekenen hoor.


Dan komen we op Limp Bizkit en Korn Weet nog wel dat ik toen altijd 'ruzie' had met mn beste vriendin over wie beter was
Ik was toen 14/15

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 16-10-2010 14:18]


Black seeds of bunny!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2010 14:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:11 schreef Vargen666 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat een ieders kennismaking met metal is geweest?



Kennis making:

AC/DC bij nicht en Deep purple, Black sabbath en Van halen materiaal bij ouders/familie/kennissen van ouders.


herrie
Usericon van herrie
Posted 16-10-2010 14:17 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

daarvoor kreeg ik trouwens al eerder met sinterklaas (was denk ik 11 en geloofde nog in sprookjes ) iron maiden live after death dubbele cassette... (en vervolgens eerst wat zaken als metallica, guns 'n'roses, ac/dc en motorhead geluisterd via mijn broer).


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 14:18 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 16 oktober 2010 13:43 schreef intothevoid het volgende:
Die CD (Lit) wilde ik ook kopen, maar dat was niet zo'n succes. Ik vond het echt doodeng om alleen de Music Machine in te lopen, want dat was gruizige tent waar vage oude mannen met leren jassen en lang haar in platenbakken bladerden. Durfde de eigenaar ook geen vragen te stellen, dus na twee minuten zenuwachtig rond te hebben gekeken ben ik maar afgetaaid. :')



Haha, nice! Ik heb hem toen volgens mij via Bol.com besteld




Welke Music Machine trouwens? In Sittard ligt namelijk ook een Music Machine, die redelijk aan jouw omschrijving voldoet, en waar ik redelijk wat metal heb ontdekt. Altijd mooi, iedere dag na school erheen en cd's luisteren! Wat een tijden.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 14:19 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Sittard ja. Kom er nu nog maar zelden, maar als ik een weekendje bij mijn ouders ben loop ik altijd even binnen om een plaatje te kopen.


You have time. You are doing fine.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 16-10-2010 14:20 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Eerste kennismaking:

Ik keek dagelijks de Dag Top 5 op TMF en daar stond opeens vanuit het niets The Unforgiven II op nummer 1. Maakte toen zo'n indruk op me (ik wist amper dat muziek ook met gitaren gespeeld kon worden in plaats van keyboards) dat ik gelijk het album kocht. Niet zo heel veel later had ik al hun albums en 13 jaar later had ik +1000 metalalbums


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 14:21 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Haha, nooit geweten dat jij uit Sittard kwam. Of kennen wij elkaar?

Edit: Damn, ik zie ook dat we even oud zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 16-10-2010 14:22]



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 16-10-2010 14:23 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 14:25 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:21 schreef valfar het volgende:
Haha, nooit geweten dat jij uit Sittard kwam. Of kennen wij elkaar?

Edit: Damn, ik zie ook dat we even oud zijn...

Guttecoven.
Op foto kom je me bekend voor, maar volgens mij hebben we elkaar nooit ontmoet.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 16-10-2010 14:25]


You have time. You are doing fine.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:25 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:21 schreef valfar het volgende:
Haha, nooit geweten dat jij uit Sittard kwam. Of kennen wij elkaar?

Edit: Damn, ik zie ook dat we even oud zijn...


Lol, das wel erg veel Sittard hier! Zelf ook nog een aantal jaar gewoond, en was ook regelmatig te vinden bij de Music Machine, graven in de metal bak, heerlijk


Black seeds of bunny!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-10-2010 14:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Anthrax - Spreading the Disease.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 14:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Eerste kennismaking met metal was via een klasgenootje dat Maiden luisterde en mij tapejes daarvan leende. Vlak daarna was ik vrij snel verkocht aan metal, punk en wave en kwam er van alles in huis op dit gebied.
Veel crossover voornamelijk in mijn geval, zoals ouwe Napalm Death, Extreme Noise Terror, Doom, Exploited en Bolt Thrower. Maar ook Cure, Smiths, Sisters of Mercy, Swans en Big Black. Daarnaast ben ik ook nog gaan luisteren naar Mötörhead, AC/DC, Accept, Maiden en andere traditionelere metal. Eigenlijk heeft bij mij nooit de metal alleen een rol gespeeld, punk, industrial en wave fietsten er ook altijd tussendoor.
Bij mij in de vriendenkring en op school liep dat ook allemaal door elkaar heen, je had wel echt typische metalheads qua uiterlijk maar die luisterden ook naar punk en wave. Zelf was ik een beetje van alles door elkaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 16-10-2010 14:28 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Als ik de softere meuk niet meetel dan was dit mijn eerste L.P.


Eerste cd was denk ik iets van My dying Bride. Wederom dan tel ik Guns`n Roses, Megadeth etc niet mee.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 14:29 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Dat is toch wel raar. Hebben jullie ook op het Trevianum/Seviam/College gezeten? Daar waren niet zo heel veel metalheads kan ik mij herinneren, de meeste daarvan kende ik volgens mij wel.



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:31 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:29 schreef valfar het volgende:
Dat is toch wel raar. Hebben jullie ook op het Trevianum/Seviam/College gezeten? Daar waren niet zo heel veel metalheads kan ik mij herinneren, de meeste daarvan kende ik volgens mij wel.


Haha nee ik heb van 2001 tot 2003 op het Leeuwenborgh op de Arendstraat gezeten Daarvoor woonde ik wel al in Sittard, maar zat in Geleen op school.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 16-10-2010 14:31]


Black seeds of bunny!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 14:31 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Kleesj/Trevianum ja. Gymnasium, klaar in 2005. Ik was een beetje een stiekeme metalhead want ik mocht geen lang haar van mijn ouders. :')


You have time. You are doing fine.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-10-2010 14:31 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

1986: Europe - The Final Countdown op vinyl.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2010 14:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Eerste zelfgekochte vinyl single:

Marc Almond - Something's gotten hold of my heart

Eerste zelfgekochte CD:

Ace Of Base - Happy Nation

Eerste extreme CD's (tegelijk besteld):

Abigor - Nachthymnen (From The Twilight Kingdom) / Moonspell - Wolfheart


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 16-10-2010 14:32 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

1ste cd-Bathory-Blood, Fire, Death
1ste lp-Holy Terror-Terror and Submission


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:34 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:31 schreef intothevoid het volgende:
Kleesj/Trevianum ja. Gymnasium, klaar in 2005. Ik was een beetje een stiekeme metalhead want ik mocht geen lang haar van mijn ouders. :')


Haha dat ken ik, ik moest ook altijd van die brave dozen kleren aan. Zat ik een keer in de trein naar huis, Cradle te luisteren en een beetje cover checken enzo, zag een jongen mij en die kon zijn ogen niet geloven
Beige broek, bruine bloes met vlinders en shit, beige jas met zo'n vachtje en hakken, maar wel lekker Cradle knallen :')

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 16-10-2010 14:35]


Black seeds of bunny!


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 14:35 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 16 oktober 2010 14:31 schreef intothevoid het volgende:
Kleesj/Trevianum ja. Gymnasium, klaar in 2005. Ik was een beetje een stiekeme metalhead want ik mocht geen lang haar van mijn ouders. :')


Dan zijn we in hetzelfde jaar afgestudeerd. Nu ben ik wel heel benieuwd, staat er ergens een foto in het fototopic?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-10-2010 14:46 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Metallica - Black album, besteld bij de ECI samen met Megadeth's Countdown to extinction


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 14:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Eerste zelfgekochte vinyl single:

Marc Almond - Something's gotten hold of my heart

Dan was je toch redelijk rap qua coming out. Wel mooi trouwens, net als Soft Cell.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen