IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Eerste (metal)CD / LP die je ooit kocht? Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-10-2010 14:51 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 oktober 2010 14:34 schreef Nyghtslave het volgende:
Haha dat ken ik, ik moest ook altijd van die brave dozen kleren aan. Zat ik een keer in de trein naar huis, Cradle te luisteren en een beetje cover checken enzo, zag een jongen mij en die kon zijn ogen niet geloven
Beige broek, bruine bloes met vlinders en shit, beige jas met zo'n vachtje en hakken, maar wel lekker Cradle knallen :')


Als het goed is, is dat ook maar een periode, ik wilde er tussen mijn 16 en 20ste levensjaar ook zo extreem mogelijk uit zien, nu moet ik er niet meer aan denken om mij zelf weer in een dat kloffie te hijsen. Ik heb nog een paar band shirts waar ik in slaap of die ik heel af en toe eens aan doe naar een optreden, maar voor de rest loop ik er liever verzorgd en goed gekleed erbij, dan heb je nog eens wat te neuken zo nu en dan en wordt je tenminste serieus genomen.


Against God and Government


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2010 14:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:46 schreef bastianus het volgende:
Dan was je toch redelijk rap qua coming out. Wel mooi trouwens, net als Soft Cell.


Hehe ja dat zijn wel van die dingen die achteraf op hun plaats vallen he.

Maar goed, toen was ik 10. Ik wist het niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 14:54 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:35 schreef valfar het volgende:
Dan zijn we in hetzelfde jaar afgestudeerd. Nu ben ik wel heel benieuwd, staat er ergens een foto in het fototopic?

Nu wel.


You have time. You are doing fine.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:55 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:51 schreef Rotzak het volgende:
Als het goed is, is dat ook maar een periode, ik wilde er tussen mijn 16 en 20ste levensjaar ook zo extreem mogelijk uit zien, nu moet ik er niet meer aan denken om mij zelf weer in een dat kloffie te hijsen. Ik heb nog een paar band shirts waar ik in slaap of die ik heel af en toe eens aan doe naar een optreden, maar voor de rest loop ik er liever verzorgd en goed gekleed erbij, dan heb je nog eens wat te neuken zo nu en dan en wordt je tenminste serieus genomen.


True, heb ik ook heel even gehad (een half jaar ofzo). Ik draag nog steeds graag zwart, zo nu en dan iets van een band, maar dan wel subtiel ofzo. Maar verder gewoon jeans en t-shirt, al hou ik ook van kokerrokjes enzo, moet kunnen. Maar de kleding die ik toen moest dragen van mijn ouders, nee, daar wil ik nog niet meer dood in gevonden worden


Black seeds of bunny!


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 14:55 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 16 oktober 2010 14:51 schreef Rotzak het volgende:
Als het goed is, is dat ook maar een periode, ik wilde er tussen mijn 16 en 20ste levensjaar ook zo extreem mogelijk uit zien, nu moet ik er niet meer aan denken om mij zelf weer in een dat kloffie te hijsen. Ik heb nog een paar band shirts waar ik in slaap of die ik heel af en toe eens aan doe naar een optreden, maar voor de rest loop ik er liever verzorgd en goed gekleed erbij, dan heb je nog eens wat te neuken zo nu en dan en wordt je tenminste serieus genomen.


Haha, dikke vette +1

Maar dat is eigenlijk weer iets voor een ander topic.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 15:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Hehe ja dat zijn wel van die dingen die achteraf op hun plaats vallen he.

Maar goed, toen was ik 10. Ik wist het niet.
Ach, ik heb niet zoveel met de herenliefde. Maar ook hier staan Bronski Beat, Jimmy Sommerville, Modern Talking, Morrissey en andere gay-muziek in de kast hoor, is gewoon goede muziek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-10-2010 15:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 15:00 schreef bastianus het volgende:
Ach, ik heb niet zoveel met de herenliefde. Maar ook hier staan Bronski Beat, Jimmy Sommerville, Modern Talking, Morrissey en andere gay-muziek in de kast hoor, is gewoon goede muziek.



Absoluut. Alles wat je op noemt. Morrissey is natuurlijk helemaal geniaal maar Modern Talking was ook fantastisch. En niet eens omdat het campy is maar gewoon omdat die jongens het talent om vreselijk catchy muziek te maken tot in het extreme hebben weten uit te buiten. Daar kan je alleen maar waardering voor hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-10-2010 15:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:11 schreef Vargen666 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat een ieders kennismaking met metal is geweest?


Voor de hard rock: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3397602?hl=hardrock

Voor de metal: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1657/1


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-10-2010 15:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Eerste MC mag ook?

"Van Halen" - Van Halen in 1980

daarna op LP:

"Frolic Through The Park" - Death Angel en
"Punishment For Decadence" - Coroner beide in 1988. Jaja, toen had ik al smaak


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 15:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Is dat reclame voor hondenvoer, Frolic through the parc? En Coroner, gave band, hulde!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2010 17:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Slipknot - Slipknot
en
Machine Head - Burn My Eyes.

De eerste twee metalplaten die ik kocht.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-10-2010 17:18 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Sepultura - Chaos A.D.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-10-2010 17:22 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:11 schreef Vargen666 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat een ieders kennismaking met metal is geweest?


Waarschijnlijk "Europe - Final Countdown"


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-10-2010 17:31 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 13:55 schreef RudiEngel het volgende:

Ik ben van de Reload-generatie Dat was mijn eerste 'metal'-cd.
En m'n overall allereerste album was Charlottenburg van Charly Lownoise & Mental Theo. En stoer dat ik The Ultimate Sextrack toen vond!

Let's shake hands...

Eerste rock-CD: Guano Apes - Proud Like A God
Eerste metal-CD: Metallica - ReLoad
Eerste extreme metal-CD: Immortal - Damned In Black


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-10-2010 17:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Slipknot, na het zien van clip op TMF.
Daarna Slayer en Sepultura.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 16-10-2010 18:30 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Iron maiden - Iron maiden (plaat)


Hier ook. Tweedehands gekocht voor 6,90 gulden bij de al door Bastianus genoemde Diskotiek (ja, zo schreef je dat) in Zutphen.

Daarvoor had ik al platen van Normaal, de Stones en Status Quo.


Bareuh...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-10-2010 18:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Een oerslechte liveplaat van Motörhead dacht ik, zal in '82 ofzo zijn geweest.


spelfout weggehaald...


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 16-10-2010 18:36 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Eerste gekochte metal cd was Amorphis- Tales from the Thousand Lakes.
Die kwam mijn crappy verzameling Korn en consorten opleuken.


Verrassend triviaal


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-10-2010 18:49 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Eerste CD ooit: Turn Up The Bass vol. 15

Eerste metal CD: Metallica - Master Of Puppets


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-10-2010 19:03 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 14:51 schreef Rotzak het volgende:
Als het goed is, is dat ook maar een periode, ik wilde er tussen mijn 16 en 20ste levensjaar ook zo extreem mogelijk uit zien, nu moet ik er niet meer aan denken om mij zelf weer in een dat kloffie te hijsen. Ik heb nog een paar band shirts waar ik in slaap of die ik heel af en toe eens aan doe naar een optreden, maar voor de rest loop ik er liever verzorgd en goed gekleed erbij, dan heb je nog eens wat te neuken zo nu en dan en wordt je tenminste serieus genomen.

+1.
Nu zit menig metalhead je raar aan te gapen als je met je roze streepjes shirt in een metalbak staat te graaien.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-10-2010 19:11 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 16 oktober 2010 13:40 schreef Vargen666 het volgende:
Op een geven moment vond ik het nodig dat ik maar eens naar black metal moest gaan luisteren. Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk. God, wat had ik een hekel aan die bak teringherrie.


WAT!?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 16-10-2010 19:17 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Niet schrikken, maar ik ben dan ook ietsje ouder (43) en mijn huidige muzieksmaak is heel anders...

1e plaat - Highway To Hell (AC-DC)
2e plaat - Battle Hymns (Manowar)
3e plaat - Number Of The Beast (Iron Maiden)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-10-2010 19:46 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 16 oktober 2010 19:11 schreef Mottighaerd het volgende:
WAT!?
Wat WAT? Ik luisterde alleen maar naar heavy- en doommetal. Het heftigste wat ik tot dusver had was Pentecost III van Anathema. Dan is het chaotische Anthems toch wel even schrikken hoor.

Overigens heb ik vrij snel daarna Tusen År Har Gått van Mörk Gryning gekocht (ik wilde perse iets met Zweedse lyrics i.v.m. toenmalige vriendin), en die trok ik wel direct.



faceless
Usericon van faceless
Posted 16-10-2010 19:59 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

pfff da's eventjes geleden, eerste lp die ik zelf heb gekocht was (als ik het me goed herinner) exciter - violence & force , de eerste cd die ik zelf kocht staat me iets beter bij, mandator - perfect progeny.

maar voor die tijd regelmatig lp's lenen bij de bieb en die op cassete zetten.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 16-10-2010 20:02 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Metallica, - jump in the fire lp


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen