IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Eerste (metal)CD / LP die je ooit kocht? Vorige pagina | Volgende pagina
F.E.S.
Usericon van F.E.S.
Posted 17-10-2010 23:08 by F.E.S. Wijzig reactieProfiel van F.E.S.Quote dit bericht

eerste metalcd: Metallica - Load en Metallica - Kill 'em All

eerste cd van welk genre ook: ik denk iets van 2Unlimited


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 17-10-2010 23:23 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2010 22:18 schreef C. Christ het volgende:
Als ik Iron Maiden acherwege laat:
Slayer - Reign In Blood
Terrorizer - World Downfall
Beide tegelijk gekocht.


Tsssss, waarom zou je Iron Maiden achterwege laten?

Maar die twee platen die je noemt zijn uiteraard óók dik in orde.


Bareuh...


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-10-2010 23:41 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

1e Smashing Pumpkins - Siamese Dream
2e Dinosaur Jr - Where you been


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-10-2010 0:49 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Oh verhip, metal CD...
1e My Dying Bride - The Light at the end of the world in '99
2e Electric Wizard - Dopethrone in '00


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-10-2010 1:04 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

eerste cd: elephunk van black eyed peas (OMG)
eerste cd die neigt naar metal: hybrid theory van linking park
eerste beetje metal cd: indestructible van disturbed
metal cd: invictus van heaven shall burn


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-10-2010 1:30 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 18 oktober 2010 1:04 schreef iPim het volgende:
eerste cd: elephunk van black eyed peas (OMG)
eerste cd die neigt naar metal: hybrid theory van linking park
eerste beetje metal cd: indestructible van disturbed
metal cd: invictus van heaven shall burn


Welkom josti.


C. Christ
Usericon van C. Christ
Posted 18-10-2010 7:08 by C. Christ Wijzig reactieProfiel van C. ChristQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2010 23:23 schreef De Ulk het volgende:
Tsssss, waarom zou je Iron Maiden achterwege laten?

Maar die twee platen die je noemt zijn uiteraard óók dik in orde.


Omdat ik niet meer precies weet welke ik als eerste had gekocht.... Waarschijnlijk The Number Of The Beast op lp of Live After Death op bandje....



JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 18-10-2010 9:03 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Iron Maiden - Number Of The Beast op LP toen ik nog op de basisschool zat.


Op je knie en pijp voor genade!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-10-2010 10:09 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Tellen officiële cassettebandjes ook?


Boeiender


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-10-2010 10:16 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Verrek, domme vragen bestaan dus tóch.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-10-2010 10:19 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 oktober 2010 10:16 schreef rotor het volgende:
Verrek, domme vragen bestaan dus tóch.


Neem aan dat het een ja is?

In dat geval: Iron Maiden - Iron Maiden, in om en nabij 1985.


Boeiender


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 18-10-2010 10:20 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Leuk topic.

Ik kwam voor het eerst met extreme metal in aanraking toen een gast op school aankwam met een nieuw Immortal - Battles in the North t-shirt. Als het goed is was dat 1995. Ik was erg onder de indruk.

Ik had cd's van Nirvana, Pearl Jam en RATM, maar het stever werk was ver te zoeken.

Ik kocht mijn eerste cd 'Ride the lightning', na een complete penis van mijzelf gemaakt te hebben door die gast te vertellen dat ik het album 'Indigo' van Metallica op een bandje te hebben. Indigo was het label waarop the black album uitkwam.

Any way, vanaf Ride the lightning met mijn makker Sjoerd veel naar de openbare bibliotheek om cd's te kopiëren op tape, en zo Suffocation, Entombed en dat soort fijn spul tegengekomen.

Desalniettemin luisterde ik ook veel naar Pantera, Stuck Mojo, Machine head en dat soort 'minder extreme' metal. Dat waren eigenlijk meer mijn eigen roots, mijn eigen identiteit. Ik had een 'rap-metal' band, speelde zo nu en dan stoer hardcore en Machine Head covers.

Pas veel later ben ik in een Death Metal band gaan drummen.

Nu luister ik eigenlijk vooral Black metal, als ik nog metal luister.


Ja hoor...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-10-2010 10:24 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

ik had een "dit is geen muziek meer" gevoel bij napalm death, daarom wilde ik meer van dat soort muziek horen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-10-2010 10:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:20 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Leuk topic.

Ik kwam voor het eerst met extreme metal in aanraking toen een gast op school aankwam met een nieuw Immortal - Battles in the North t-shirt. Als het goed is was dat 1995. Ik was erg onder de indruk.

Ik had cd's van Nirvana, Pearl Jam en RATM, maar het stever werk was ver te zoeken.

Ik kocht mijn eerste cd 'Ride the lightning', na een complete penis van mijzelf gemaakt te hebben door die gast te vertellen dat ik het album 'Indigo' van Metallica op een bandje te hebben. Indigo was het label waarop the black album uitkwam.

Any way, vanaf Ride the lightning met mijn makker Sjoerd veel naar de openbare bibliotheek om cd's te kopiëren op tape, en zo Suffocation, Entombed en dat soort fijn spul tegengekomen.

Desalniettemin luisterde ik ook veel naar Pantera, Stuck Mojo, Machine head en dat soort 'minder extreme' metal. Dat waren eigenlijk meer mijn eigen roots, mijn eigen identiteit. Ik had een 'rap-metal' band, speelde zo nu en dan stoer hardcore en Machine Head covers.

Pas veel later ben ik in een Death Metal band gaan drummen.

Nu luister ik eigenlijk vooral Black metal, als ik nog metal luister.
Niet lullig bedoeld, maar als groovende drummer in Claymore vond ik jou veel beter eigenlijk. Geniale dingetjes zaten daarbij, veel inventiever. Ik geef toe, achteraf, als drummer bij Methylbenzeen deed ik ook veel betere dingen dan het standaard death-gebeuk bij Pully. Ben death metal, toen het op een hoogtepunt was vooral daar in de regio, ook best zat geweest, alles en iedereen klonk hetzelfde. Kreeg je een Bas Nattesnee enzo die ook hetzelfde deed, Sjoerd die hetzelfde deed maar dan wat sneller, die irritante Japie etc. etc.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-10-2010 10:27 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Eerste elpee- judaspriest- priest live
toen ik een jaar of 12was heb ik dr blauw voor gespaard jehehe
als je dan nu terug leest dat dit hun ergste periode is geweest muziekaal dan.
Heb dat ding nog steeds maar is niet meer te draaien maar ik hou hem
maar uit nostalgiesch oogpunt.

Eerste ceedees
The feast begins at dawn van Deadhead jawel
Revolution in heaven van Jewel

eerste demo bandje
Necroschizma Erupted evil
en later die eerste van Deadhead

als mannetje van een jaar of 14 heh ik was er al vroeg bij met dat
suport your local metalcene hahaha



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 18-10-2010 10:29 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:25 schreef bastianus het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar als groovende drummer in Claymore vond ik jou veel beter eigenlijk. Geniale dingetjes zaten daarbij, veel inventiever. Ik geef toe, achteraf, als drummer bij Methylbenzeen deed ik ook veel betere dingen dan het standaard death-gebeuk bij Pully. Ben death metal, toen het op een hoogtepunt was vooral daar in de regio, ook best zat geweest, alles en iedereen klonk hetzelfde. Kreeg je een Bas Nattesnee enzo die ook hetzelfde deed, Sjoerd die hetzelfde deed maar dan wat sneller, die irritante Japie etc. etc.


Ben het met je eens! Claymore was qua liedjes een stuk meer 'eigen'. Jammer dat we wat kansen hebben laten liggen met die zanger, we zouden op zich een prima Faith No More rip off band kunnen zijn... Dat is nog eens een band waarvan ik baal dat ik ze VEEL te laat heb opgepakt.

Jouw drumstijl in Pulverizer vond ik helemaal niet zozeer afwijken van Methyl. Heel lekkere eigen, smerige groove. Klossen, hauwen en gaan, maar altijd groove, en dat maakte het smerig en goed. Net of je de drummer van Pungent Stench met de zanger van Impaled Nazarene in een sexclub met elkaar aan de gang zag gaan. Very cool!

Sjoerd was de enige echte goede moderne death/ blackdrummer van Zutphen, imo.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-10-2010 10:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht


+1 wat Sjoerd betreft, technisch was hij heel goed. Alleen sloeg hij dan weer een stuk zachter. Vind ik bij Sandoval b.v. ook storend, die gast mept helemaal niet.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-10-2010 10:33]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-10-2010 10:32 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 oktober 2010 10:31 schreef bastianus het volgende:



Is een reünie niet een goed idee? Heb toen in Hoogeveen aardig van jullie genoten.


Boeiender


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 18-10-2010 10:37 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:32 schreef MR. N het volgende:
Is een reünie niet een goed idee? Heb toen in Hoogeveen aardig van jullie genoten.


Pulverizer reünie show, inmiddels al twee stemmen vóór!

Nou, kom maar op, rest!


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-10-2010 10:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:32 schreef MR. N het volgende:
Is een reünie niet een goed idee? Heb toen in Hoogeveen aardig van jullie genoten.
Op Occultfest hoop ik? Optreden in Podium was een ramp, had de doublebass al veel te lang niet meer geoefend en was het verleerd. Bovendien had ik ook griep, waardoor ik in een kramp schoot en niks meer kon spelen. Philty Taylor-taferelen, die kon ineens ook niet meer doublebass spelen.
Inmiddels drum ik gelukkig weer minimaal vier uur per week, kan het twinpedaal al weer aardig laten lopen. Maar ik betwijfel of Mr. Klister tijd en zin heeft, heeft ook een aandoening aan zijn hand die e.e.a. niet echt gemakkelijk zal maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 18-10-2010 10:40 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:37 schreef bastianus het volgende:
Op Occultfest hoop ik? Optreden in Podium was een ramp, had de doublebass al veel te lang niet meer geoefend en was het verleerd. Bovendien had ik ook griep, waardoor ik in een kramp schoot en niks meer kon spelen. Philty Taylor-taferelen, die kon ineens ook niet meer doublebass spelen.
Inmiddels drum ik gelukkig weer minimaal vier uur per week, kan het twinpedaal al weer aardig laten lopen. Maar ik betwijfel of Mr. Klister tijd en zin heeft, heeft ook een aandoening aan zijn hand die e.e.a. niet echt gemakkelijk zal maken.


EN een bassist die natuurlijk nu een rockster is...


Ja hoor...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-10-2010 10:42 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 oktober 2010 10:37 schreef bastianus het volgende:
Op Occultfest hoop ik? Optreden in Podium was een ramp, had de doublebass al veel te lang niet meer geoefend en was het verleerd. Bovendien had ik ook griep, waardoor ik in een kramp schoot en niks meer kon spelen. Philty Taylor-taferelen, die kon ineens ook niet meer doublebass spelen.
Inmiddels drum ik gelukkig weer minimaal vier uur per week, kan het twinpedaal al weer aardig laten lopen. Maar ik betwijfel of Mr. Klister tijd en zin heeft, heeft ook een aandoening aan zijn hand die e.e.a. niet echt gemakkelijk zal maken.


Hehe, was in het Podium. Zal wel aan de drank liggen dat ik het okay vond dan.



Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-10-2010 10:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:40 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
EN een bassist die natuurlijk nu een rockster is...
Ook dat nog ja. Heb de laatste filmpjes gezien, viel niks tegen. Maar ik vind HOB eerlijk gezegd stukken beter...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 18-10-2010 11:12 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:51 schreef bastianus het volgende:
Ook dat nog ja. Heb de laatste filmpjes gezien, viel niks tegen. Maar ik vind HOB eerlijk gezegd stukken beter...


Alwin is live geweldig.
HoB is muzikaal de betere band, inderdaad. Asphyx is meer het nostalgische wat gaaf is, imo. Ik vind het heerlijk om die oude krakers live van ze te zien/ horen.


Ja hoor...


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 18-10-2010 14:48 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2010 10:20 schreef Jolly Roger 666 het volgende:

Ik kocht mijn eerste cd 'Ride the lightning', na een complete penis van mijzelf gemaakt te hebben door die gast te vertellen dat ik het album 'Indigo' van Metallica op een bandje te hebben. Indigo was het label waarop the black album uitkwam.




Vertigo, denk ik.

Maar wel goed dat je Ride The Lightning toen gekocht hebt in plaats van dat afgrijselijke Black Album. Hoewel ie qua sound wél weer erg goed is...


Bareuh...


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen