IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Halloween Horror Nights
Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 24-10-2010 0:59 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Aangezien de Halloween Horror Nights van Jan Doense (aka Mr Horror) nu een jaarlijks terugkerend evenement zijn geworden lijkt mij dit toch ook wel een eigen topic waardig.

Dit jaar ook weer een uitgebreid nachtelijk programma in Tuschinski te Amsterdam en voorpremieres van Buried en The Last Exorcism door heel Nederland.

Hier alle info:

Amsterdam (Pathé Tuschinski):
Filmmarathon met vier nieuwe horrortoppers
BURIED– VERRASSINGSFILM – THE LAST EXORCISM
TUCKER AND DALE VS EVIL

Den Haag (Pathé Buitenhof), Rotterdam (Pathé Schouwburgplein), Breda (Must See),
Groningen (Pathé), Helmond (Pathé), Tilburg (Pathé), Utrecht (Rembrandt):
‘Double bill’ met twee ijzingwekkende premières
BURIED en THE LAST EXORCISM

Eindhoven (Pathé), Scheveningen (Pathé), Zaandam (Pathé):
Speciale voorpremière van de horrortopper
THE LAST EXORCISM

www.horrorshow.nl www.pathe.nl



De viering van Halloween is in Nederland niet meer weg te denken. Daarom presenteert ‘Mr Horror’ Jan Doense zaterdagnacht 30 oktober in samenwerking met Pathé voor de tweede keer in het majestueuze Tuschinski theater in Amsterdam een exclusieve nachtelijke horrormarathon voor liefhebbers van ‘old school’ horror en suspense; de HALLOWEEN HORROR SHOW. In zeven andere steden vindt gelijktijdig een ‘double-bill’ plaats. Bovendien vinden in nog eens drie andere steden nachtelijke voorpremières plaats van THE LAST EXORCISM, een film die onlangs op nummer één binnenkwam in de Amerikaanse bioscopen.

Doense: “Vorig jaar was de HALLOWEEN HORROR SHOW nog een experiment, waarmee ik door het vertonen van ‘old school’ horrorfilms een andere traditie wilde vestigen dan die van The Night of Terror, de traditionele horrormarathon van het Imagine/Amsterdam Fantastic Film Festival. Bezoekers die niet vertrouwd zijn met het rumoerige karakter van die marathon, moeten tijdens de HALLOWEEN HORROR SHOW ongestoord van de films kunnen genieten. Voor sommige vaste Night of Terror-bezoekers was dat even wennen, maar bij de tweede film was het duidelijk en hebben we verder een geweldige nacht gehad. Hopelijk wordt het ook dit jaar weer een geweldig feest.”

BURIED
Regie: Rodrigo Cortés
Met: Ryan Reynolds, Samantha Mathis, Stephen Tobolowsky e.a.
Distributie in Nederland: E1 Entertainment

De Amerikaanse aannemer Paul Conroy (Reynolds, The Proposal) werkt in Irak mee aan de wederopbouw van het land. Na een aanval van Irakese rebellen wordt hij wakker in een doodskist, levend begraven. Met alleen een aansteker en een mobiele telefoon moet Paul proberen zichzelf zien te bevrijden. Buried een claustrofobische film noemen is een understatement. Wie het gauw benauwd krijgt in kleine, afgesloten ruimtes beleeft met deze intense, superspannende thriller gegarandeerd een ware hellevaart! Op het festival van de fantastische film van Straatsburg sleepte Buried zowel de jury- als de publieksprijs in de wacht.


VERRASSINGSFILM
Exclusieve voorpremière van een langverwachte nieuwe horrorfilm!


THE LAST EXORCISM
Regie: Daniel Stamm
Met: Patrick Fabian, Louis Herthum, Ashley Bell, Caleb Jones, e.a.
Distributie in Nederland: Cinéart

Jarenlang voerde dominee Cotton Marcus (tv-acteur Fabian) nep-duiveluitdrijvingen uit, maar na een persoonlijke tragedie is hij tot inkeer gekomen. Vastbesloten om het bedrog wereldkundig te maken, besluit hij de makers van een documentaire nog één keer zijn kunstje te laten zien. Op een boerderij in het Zuiden van de VS zal hij bij een tienermeisje een ‘exorcisme’ uitvoeren. Maar uitgerekend deze bezetenheid kan Marcus niet zomaar wegwuiven als aanstellerij. Is dit the real thing?
Angstaanjagende kruising tussen The Exorcist en The Blair Witch Project van producent Eli Roth (Cabin Fever, Hostel) was een nummer één-hit in de VS.


TUCKER AND DALE VS EVIL
Regie: Eli Craig
Met: Alan Tudyk, Tyler Labine, Katrina Bowden, Jesse Moss, e.a.
Distributie in Nederland: E1 Entertainment

De horrorkomedie die voor het slashergenre doet wat Shaun of the Dead deed voor zombiefilms! Tucker en Dale zijn twee simpele hillbillies, die vooral van rustig vissen en een biertje houden, maar die door een groep kamperende jongeren worden aangezien voor inteeltmoordenaars à la Deliverance en The Texas Chain Saw Massacre. Het misverstand leidt tot een bloedbad, waarbij de kids één voor één een gruwelijke dood sterven en de twee onschuldige boerenkinkels zich afvragen wat er in godsnaam allemaal aan de hand is. Deze favoriet van het internationale festivalcircuit beleefde zijn wereldpremière op het vermaarde Sundance Festival.



* * *




Programma en kaartverkoop HALLOWEEN HORROR SHOW 2010:

Amsterdam (Pathé Tuschinski)
BURIED – VERRASSINGSFILM - THE LAST EXORCISM
TUCKER AND DALE VS EVIL

Pathé Tuschinski 1, Reguliersbreestraat 26
Aanvang 24.00 uur (middernacht) tot ongeveer 08.00 uur - Entree € 27,50
Kaarten uitsluitend voor het hele programma en niet voor ‘losse’ films


Den Haag (Pathé Buitenhof), Rotterdam (Pathé Schouwburgplein), Breda (Must See),
Groningen (Pathé), Helmond (Pathé), Tilburg (MustSee), Utrecht (Rembrandt)
BURIED - THE LAST EXORCISM

Aanvang 24.00 uur (middernacht) tot ongeveer 04.00 uur - Entree varieert per zaal
Kaarten ook verkrijgbaar voor losse films


Eindhoven (Pathé), Scheveningen (Pathé), Zaandam (Pathé):
THE LAST EXORCISM

Aanvang 24.00 uur (middernacht) tot ongeveer 02.00 uur - Entree varieert per zaal


Kaarten voor de HALLOWEEN HORROR SHOW zijn sinds maandag 11 oktober verkrijgbaar aan de kassa’s van de deelnemende theaters en via www.pathe.nl. Meer informatie over de HALLOWEEN HORROR SHOW is te vinden op:

www.horrorshow.nl

www.pathe.nl






Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 24-10-2010 1:08 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Hier de trailers voor de 2010 selectie:

The Last Exorcism



Buried



Tucker and Dale versus Evil



Ik denk dat Sint de verrassingsfilm is in Amsterdam. Een dag later heeft Belgie de wereldpremiere van die film tijdens de opening van het Razor Reel Festival. Kans is zeer groot dat ze de testscreening in Amsterdam doen. Het blijft gissen...

Ik ben erbij in Tuschinski. Lekker nachtbraken!!!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 25-10-2010 21:09 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Kick!

Niemand voor te pushen hier ofzo?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-10-2010 21:16 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Op zich erg gaaf, alleen kan ik het geduld niet opbrengen om zolang stil te gaan zitten, ondanks pauzes oid, daar ben ik veel te rusteloos voor. 1 film is al veel gevraagd voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 25-10-2010 21:17]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-10-2010 22:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2010 21:09 schreef Mortis Rex het volgende:
Kick!

Niemand voor te pushen hier ofzo?


Als ik in Nederland zou wonen wel


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 25-10-2010 23:09 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Yep! Van de partij in Eindhoven.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-10-2010 0:55 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 25 oktober 2010 22:08 schreef Mark het volgende:
Als ik in Nederland zou wonen wel


Jij moet het doen met de Halloween All-Nighter van Frightfest. Normaal gesproken heeft Frightfest altijd de beste titels maar de lijst van dit jaar valt behoorlijk tegen. Het kost ook nog eens vijftig pond!

http://www.frightfest.co.uk/index.html

Een aantal films die in Amsterdam te zien zijn had je eind Augustus tijdens het Frightfest festival kunnen zien trouwens.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-10-2010 12:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Londen is me sowieso ook een stuk te ver weg. Sheffield heeft wel de grootste openbare Halloween party van Engeland, maar dat is meer klederdracht en dansen op Rocky Horror Picture Show muziek


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 01-11-2010 1:19 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Was leuk gister in Amsterdam!

Zoals ik al verwachtte was Sint van Dick Maas de verrassingsfilm. Mijn mening: "makkers staakt uw wild geraas want Sint is een domme en slecht geacteerde puinhoop. Dick Maas, you suck!

Buried was mij iets te tam voor een middernachtvertoning. Het is dan ook geen horror, meer een thriller. Later misschien een herkansing geven.

The Last Exorcism, helemaal gemist

Tucker and Dale vs Evil, de absolute winnaar van de avond/ochtend. Een splattercomedy met een geniaal uitgangspunt. Vanaf 9 December in de bios.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen