IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 11-08-2002 11:33 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Wanneer je geen donorcodicil invult, heb je ook geen recht op een donororgaan. Vind ik in elk geval een goede zaak.

Ook mensen die kanker hebben gekregen agv roken of drankmisbruik (ook al hebben ze wel een donorcodicil) mogen wat mij betreft worden uitgesloten van het recht op een donororgaan.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2002 12:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 11:33 schreef Sarjenka het volgende:


Ook mensen die kanker hebben gekregen agv roken of drankmisbruik (ook al hebben ze wel een donorcodicil) mogen wat mij betreft worden uitgesloten van het recht op een donororgaan.


dat is natuurlijk nooit aan te tonen. misschien krijgt iemand wel kanker van al die vergiffen op appels en fruit, ook al rookt die persoon. en wat dacht je van al die uitlaatgassen. ik snap je punt wel maar het blijft wel glad ijs.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-08-2002 12:38]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2002 13:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 11:33 schreef Sarjenka het volgende:
Wanneer je geen donorcodicil invult, heb je ook geen recht op een donororgaan. Vind ik in elk geval een goede zaak.




Belachelijk; iedereen heeft recht op gezondheidszorg (en betaald daar ook belasting voor!)!

Ik geef geen bloed, heb ik daardoor ook geen recht op een bloedtransfusie

Gezondsheidszorg is geen goed dat verdiend hoeft te worden door donor te worden maar is een fundamenteel recht dat iedereen heeft!

quote:

Ook mensen die kanker hebben gekregen agv roken of drankmisbruik (ook al hebben ze wel een donorcodicil) mogen wat mij betreft worden uitgesloten van het recht op een donororgaan.


Wederom belachelijk, je zou dus op die manier de fundamentele vrijheid van het mens (dat hij/zij dus zelf beslist wat hij/ zij wel of niet wil doen in dit leven) aantasten door gevolgen aan roken/ drinken te gaan verbinden.. Ik ga maar niet drinken, want als ik dan kanker krijg word ik niet geholpen in het ziekenhuis

Fijne 'vrije' maatschappij word het dan waar ik in ga leven, dan emigreer ik per onmiddelijk


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 11-08-2002 13:26 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Tja... daar kun je hele discussies over voeren... Het is gewoon mijn mening. Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan.

Ik ben nogal radicaal in mijn denken wat dat aangaat.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-08-2002 13:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:26 schreef Sarjenka het volgende:
Het is gewoon mijn mening.


cop-out.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2002 13:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:26 schreef Sarjenka het volgende:
Tja... daar kun je hele discussies over voeren... Het is gewoon mijn mening. Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan.

Ik ben nogal radicaal in mijn denken wat dat aangaat.


Hmm.. Dit is een discussie-forum toch

De foetus afstaan aan de wetenschap

Het is dat je het zelf zegt, je denkt idd nogal radicaal..


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 11-08-2002 14:02 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:26 schreef Sarjenka het volgende:
Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan.




My madness, my sadness


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2002 14:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 14:02 schreef winters rage het volgende:





ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-08-2002 19:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 11:33 schreef Sarjenka het volgende:
Wanneer je geen donorcodicil invult, heb je ook geen recht op een donororgaan. Vind ik in elk geval een goede zaak.




en de mensen die met een chronische ziekte die niet MOGEN doneren ook al zouden ze willen. nee zo simpel ligt het niet. niet iedereen kan doneren, ook al zou deze het willen. daarom ben ik het niet met je eens.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-08-2002 19:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:26 schreef Sarjenka het volgende:
Tja... daar kun je hele discussies over voeren... Het is gewoon mijn mening. Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan.

Ik ben nogal radicaal in mijn denken wat dat aangaat.

moeten?? moeten is niet het goede woord. en de psychelogischeschade die het met zich meebrengt moet je ook niet achterwege laten.
het zo positief zijn voor de wetenschap. maar keuze vrijheid is belangrijk en moet gewaardeerd worden.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-08-2002 11:53 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 augustus 2002 21:17 schreef Markam het volgende:
dit laatste zegt toch al genoeg geloof ik. waarom zou iemand een orgaan nodig hebben, als ie nog lekker fit is. als er iets is dat niet meer goed is, ois de rest van het lichaam daar ook vaak al door aangetast in zijn werking
Ik heb dat er bij gezet omdat het niet ondenkbaar is dat iemand lijdt aan een ziekte waardoor het 'weggeven' van organen niet aan te raden is, maar dat die persoon wel in staat is tot een normaal leven.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-08-2002 15:50 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:26 schreef Sarjenka het volgende:
Tja... daar kun je hele discussies over voeren... Het is gewoon mijn mening. Dat zelfde geldt ook voor mensen die abortus plegen; die moeten wat mij betreft de foetus aan de wetenschap afstaan.

Ik ben nogal radicaal in mijn denken wat dat aangaat.


Moeten?Ik moet helemaal niks.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 24-03-2003 17:03 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

ergens denk ik dat ik door het afstaan van mijn organen mensen die al heel lang staan te wachten op organen kan helpen, maar aan de andere kant kan dat weer iemand zijn die ze over 2 jaar weer heeft vol ge-asvalteerd. Moreel dilemma



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2003 17:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 11:33 schreef Sarjenka het volgende:
Wanneer je geen donorcodicil invult, heb je ook geen recht op een donororgaan. Vind ik in elk geval een goede zaak.

Ook mensen die kanker hebben gekregen agv roken of drankmisbruik (ook al hebben ze wel een donorcodicil) mogen wat mij betreft worden uitgesloten van het recht op een donororgaan.

geldt dit ook voor mensen onder de 18.

-tja sorry jongeman maarre je hebt geen donorcodicil
- mama wat is dat conieciel

edit: sjeetje volgens mij is dit een omhoog geschopt topic, met de langst op zich wachtende replies ooit

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 24-03-2003 17:06]


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 24-03-2003 17:10 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 24 maart 2003 17:05 schreef ghoulliette het volgende:
(...)
edit: sjeetje volgens mij is dit een omhoog geschopt topic, met de langst op zich wachtende replies ooit

Ja ik heb t net omhoog geschopt om es wat meer serieuze meningen te horen over het al dan niet afstaan van organen
(heb net de leuke brief gekregen)



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2003 17:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 17:10 schreef Trevoc het volgende:
Ja ik heb t net omhoog geschopt om es wat meer serieuze meningen te horen over het al dan niet afstaan van organen
(heb net de leuke brief gekregen)

oja die ligt ook al een jaar op mijn bureau zonder er ooit iets meegedaan te hebben


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-03-2003 17:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Misschien is het een stimulans wanneer je een donnororgaan nodig hebt en er een krijgt, terwijl je geen donor bent, om toch donor te worden. Ik vind dit bijna hetzelfde als zeggen: geen geld, dan ook geen verzorging in het ziekenhuis.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 24-03-2003 17:13 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

haha, iets wat hier waarschijnlijk ook gaat gebeuren



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 24-03-2003 17:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:39 schreef MBMarduk het volgende:
Wie van jullie zou na sterven je organen willen afstaan aan een van de volgende personen:

*Paus Johannes II
*Imam El-Moumni
*George Bush (of iemand van de Bush familie)
*Paul Rosenmoeller
*Je eerste liefde dat je een gruwelijk gebroken hart bezorgde


dat zou me geen hol meer kunnen schelen want dan ben ik toch dood en heb ik er iig niets meer aan.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2003 17:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

als ze zouden zeggen: je bent donor vanaf je 18 behalve als je een formuliertje invult (zeg maar het omgekeerde als nu) dan zou ik nu al een jaar donor zijn.

kunt trouwens ook een aantal zaken doneren terwijl je leeft, bloed, plasma, beenmerg


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 24-03-2003 17:27 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 24 maart 2003 17:17 schreef FireFox het volgende:
dat zou me geen hol meer kunnen schelen want dan ben ik toch dood en heb ik er iig niets meer aan.

vergiftig je organen dan iig wel ff (ben je meteen dood)



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-03-2003 17:30 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik hoef mijn organen niet meer als ik dood ben, als iemand er mee verder kan leven dan gun ik ze dat van harte, veel plezier ermee, ik heb ze toch niet nodig

Ik ben alleen bang dat mijn longen en mijn lever niet geheel bruikbaar meer zullen zijn

(Gedachte: lijkt me wel leuk als mijn hart bijvoorbeeld aan de directeur van een of ander verschrikkelijk bedrijf wordt gegeven dat overal kindertjes laat arbeiden en mensen van hun vrijheid beroofd, dan zou die directeur plots een hippie-view op het leven krijgen en het bedrijf en de wereld met al zijn macht beter gaan maken)

, het zou kunnen


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-03-2003 17:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2003 17:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 17:30 schreef Phriar het volgende:
(Gedachte: lijkt me wel leuk als mijn hart bijvoorbeeld aan de directeur van een of ander verschrikkelijk bedrijf wordt gegeven dat overal kindertjes laat arbeiden en mensen van hun vrijheid beroofd, dan zou die directeur plots een hippie-view op het leven krijgen en het bedrijf en de wereld met al zijn macht beter gaan maken)

, het zou kunnen

Hippie!!!!!!!!!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-03-2003 17:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:36 schreef Dwaallicht het volgende:
En schoudergewrichten ivm RSI? En ogen ivm het vele Zet Emmen? En smaakpapillen als je teveel maggi eet? En uh...
Hehe, kunnen ze smaakpapillen ook al transplanteren


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen