IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : "Geen donor, dan ook geen orgaan" Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-03-2003 17:49 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

vind je opeens je favoriete voedsel niet meer lekker , lijkt me ook poep


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 24-03-2003 17:50 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:29 schreef Vargen666 het volgende:
Hee Dwaallicht, denk je dat er animo zal zin voor lichaamloze hoofden?
En hersenloze hoofden?


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-03-2003 17:55 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik zou op zich wel organen af willen staan na m'n dood als het voor een goed mens bestemd is. Aangezien dit niet gegarandeerd wordt ben ik voorlopig niet van plan een codicil in te vullen.

Ik vind wel dat wanneer je een donorcodicil hebt je iets van voorrang moet kunnen krijgen boven iemand die geen codicil heeft boven de 18 jaar. Mits diegene zonder codicil niet in acuut levensgevaar is.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-03-2003 18:50 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:39 schreef MBMarduk het volgende:
Wie van jullie zou na sterven je organen willen afstaan aan een van de volgende personen:

*Paus Johannes II
*Imam El-Moumni
*George Bush (of iemand van de Bush familie)


Mijn linkernier mogen ze hebben, als dat ding niet de assistentie krijgt van een oversize evenknie (dat ding heeft nl. de afmeting die de nier van een 5 jarige heeft), geet hij het op PANG!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 18:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 16:39 schreef MBMarduk het volgende:
Wie van jullie zou na sterven je organen willen afstaan aan een van de volgende personen:

*Paus Johannes II
*Imam El-Moumni
*George Bush (of iemand van de Bush familie)
*Paul Rosenmoeller
*Je eerste liefde dat je een gruwelijk gebroken hart bezorgde

Ik zou die dochters van George Bush wel een orgaan willen doneren.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 24-03-2003 18:55 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

blijvend of voor 5 min



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 18:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 18:55 schreef Trevoc het volgende:
blijvend of voor 5 min
Half uurtje p.p.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-03-2003 18:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Volgens mij accepteerd de paus helemaal geen donaties, dat zou tegen de wil van god ingaan. erg onchristelijk.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-03-2003 18:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 18:57 schreef ghoulliette het volgende:
Volgens mij accepteerd de paus helemaal geen donaties, dat zou tegen de wil van god ingaan. erg onchristelijk.

Bush pijn in zijn middel bezorgen is leuk genoeg


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 24-03-2003 22:59 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Ik ben het met de stelling geen donor, dan geen orgaan eens. (behalve dan in geval van onder de 18 of in geval dat iemands organen niet goed genoeg zijn om af te staan bijv. bij ziekte)
Ik hoop heel hard, dat degene die mijn organen krijgt (heb al vanaf m'n 12e een donorcodicil, toen ik er een spreekbeurt over ging houden en heb me vorig jaar laten registreren toen ik 18 werd) dat ook voor een ander zou doen!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 24-03-2003 23:35 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 25 april 2002 15:39 schreef helmet het volgende:
Naar aanleiding van een nieuwspost op Fok dacht ik dat het wellicht een idee was om de van de mensen hier meningen over dit onderwerp te vergelijken... dus wat denken jullie?

Ik zelf roep het bovenstaande al jaren namelijk. Ik vind het erg hypocriet van mensen dat ze verwachten dat de medische diensten klaar staan met een donororgaan terwijl ze zelf te beroerd zijn om een codicil in te vullen, of ronduit weigeren om donor te worden. Gelden de principes die je aanwendt om zelf geen donor te worden soms niet voor het ontvangen van donororganen?

Ow en voordat iemand anders er mee komt.. natuurlijk denk ik wel dat er een uitzondering gemaakt kan worden als er toevallig iemand tussen zit die zo ziek is dat hij of zij absoluut helemaal niets kan doneren na zijn of haar dood.


Ik ben het er helemaal mee eens met de stelling en ik heb zelf op mijn codicil staan "GEEN DONOR". Als een deel van mijn lichaam er mee op houdt, en de enige manier dat ik verder kan leven is dat van een ander erin, mogen ze me laten inslapen.

Ik heb die discussie al eens gevoerd met iemand. Ik vind het onzin dat mensen 'verplicht' zouden moeten zijn om hun organen af te staan na de dood. Er zijn ook genoeg mensen die de organen van anderen ook helemaal niet willen.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Jakhals
Usericon van Jakhals
Posted 03-09-2003 10:25 by Jakhals Wijzig reactieProfiel van JakhalsQuote dit bericht

Ik ben voor donatie na de dood. Niet alleen voor mensen die anders doodgaan, maar ook om weer wat te zien! Een corneatransplantatie is toch hardstikke gaaf! Je geeft alleen een stukkie huid weg, zelf belandt je toch in het donker van je kist. Opbaren doen ze toch altijd met de ogen dicht.

Vandaag ga ik overigens voor een keuring om bloeddonor te worden. Ben benieuwd welke bloedgroep ik heb, dat weet ik nog steeds niet; ik ben namelijk nog nooit in aanraking met ernstige ziekten gekomen, laat staan een operatie. Als er iets met me gebeurt heb ik later dus de kans mijn eigen bloed terug te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jakhals op 03-09-2003 10:26]


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 03-09-2003 12:16 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Alsof een dokter iemand zou laten sterven, omdat die persoon zich niet als donor had opgegeven...




Je kan me de bout hachelen!


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2003 12:21 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 12:16 schreef Legatius het volgende:
Alsof een dokter iemand zou laten sterven, omdat die persoon zich niet als donor had opgegeven...





Het zijn allemaal hippies, die laten je niet creperen.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 03-09-2003 12:23 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 3 september 2003 12:21 schreef campske666 het volgende:
Het zijn allemaal hippies, die laten je niet creperen.




Ik kan ondertussen het woord hippie niet meer horen, aaaaaargh, dit terzijde.


Je kan me de bout hachelen!


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2003 12:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 12:23 schreef Legatius het volgende:
Ik kan ondertussen het woord hippie niet meer horen, aaaaaargh, dit terzijde.


Hippie


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 03-09-2003 13:02 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Voor mijn lever en mijn nieren wil ik wel tekenen.....


Maar het principe van "het moet" is ronduit communistische zooi


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2003 13:12 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 13:02 schreef Gunman het volgende:
Voor mijn lever en mijn nieren wil ik wel tekenen.....


Maar het principe van "het moet" is ronduit communistische zooi


Mijn lever mogen ze ook hebben, die is toch al gaar vanaf m'n tiende. M'n longen ook, zitten vol teer. Maar de rest blijven ze af, dat is nog allemaal goed.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 19:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 12:21 schreef campske666 het volgende:
Het zijn allemaal hippies, die laten je niet creperen.


ja want ze denken aan andere mensen en ze hebben een opleiding. Duidelijk een geval van hippies

zit er trouwens een leeftijdsgrens aan, want het zou belachelijk zijn als je als peuter geen nieuw hart kan omdat je je donorcodiciel niet ingevuld hebt.
en daarnaast veel mensen die organen nodig hebben (kankerpatienten bijvoorbeeld) mogen niet eens doneren!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-09-2003 19:31 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

tegen die tijd dat ik dood ga, tenzij het eerder gebeurd door ongeluk/ziekte, zijn ze al zover om organen te clonen


"This one is older than shit, heavier than time!"


natassja
Usericon van natassja
Posted 05-09-2003 17:59 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

zolang er niemand zicht heeft op wat en hoe er met mijn dooode lichaam omgegaan wordt wordt ik geen (bewuste)donor


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-09-2003 18:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 17:59 schreef natassja het volgende:
zolang er niemand zicht heeft op wat en hoe er met mijn dooode lichaam omgegaan wordt wordt ik geen (bewuste)donor

? waar doel jij nou weer op?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-09-2003 18:25 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Lijkt me redelijk duidelijk wat ze bedoeld.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 05-09-2003 18:27 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

bedoelT, azz

Tja, aangezien ik natuurlijk voor globale mensensterfte ben, en ik ook een keer eraan ga, weiger ik mijn organen af te staan.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-09-2003 18:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 18:25 schreef Azagthoth het volgende:
Lijkt me redelijk duidelijk wat ze bedoeld.

nou vertel eens dan. Is ze bang voor haar organen dood gemaakt te worden? De procedure van orgaan donatie na overlijden is namelijk bekend en niet onbekend. of wil ze soms naar de hemel


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen