IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 22:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2010 22:23 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom zou ik de Islam om tekst en uitleg moeten vragen?

Ik bedoel dit is net zoiets als wanneer ik zeg dat ik de nieuwe plaat van My Dying Bride goed vind, dat jij dat komt vragen waarom ik niet zeg dat ik de nieuwe plaat van Hypocrisy ook goed vind.

Wat is je punt?
Je móet ook helemaal niets. Mijn punt is dat het éénkennig overkomt waar het jouw disaffectie naar een geloof betreft, dat je een ander geloof dat er nóg meer issues van maakt niet eens noemt.
Beetje alsof je de nieuwe plaat van My Dying Bride uit het raam zou gooien en de voorlaatste niet. Daarvoor lijken Hypocrisy en MDB te weinig op elkaar; zoals je zelf ook vast wel weet heeft de Islam een aantal roots gemeen met het Christendom.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 22:33 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:28 schreef Greycloak het volgende:
Je móet ook helemaal niets. Mijn punt is dat het éénkennig overkomt waar het jouw disaffectie naar een geloof betreft, dat je een ander geloof dat er nóg meer issues van maakt niet eens noemt.
Beetje alsof je de nieuwe plaat van My Dying Bride uit het raam zou gooien en de voorlaatste niet. Daarvoor lijken Hypocrisy en MDB te weinig op elkaar; zoals je zelf ook vast wel weet heeft de Islam een aantal roots gemeen met het Christendom.


Ok, nou ja ik beperk me hier tot het Christendom omdat ik zogezegd een stuk minder verstand heb van de Islam. Maar als ik het over georganiseerde religie in het algemeen heb dan valt de Islam daar natuurlijk ook gewoon onder, laat dat duidelijk zijn. Ik vind niet dat dat verder met eenkennigheid te maken heeft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:34 by herrie Profiel van herrie

[Dan meld je dat aan de admin in plaats van wéér off topic te zijn. Écht je allerlaatste waarschuwing vrind.]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 03-11-2010 6:33]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 22:37 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind dat Grey wel een punt heeft. Het homobashen is onder de moslims die ik in elk geval ken een stuk algemener dan onder de christenen die ik ken. En agressiever aanwezig ook. Waar christenen die ik ken binnen hun eigen kring deze geaardheid veroordelen, zoeken moslimjongeren die ik ken ook actief homo's op om ze lastig te vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-11-2010 22:40]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 22:48 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:37 schreef bastianus het volgende:
Ik vind dat Grey wel een punt heeft. Het homobashen is onder de moslims die ik in elk geval ken een stuk algemener dan onder de christenen die ik ken. En agressiever aanwezig ook. Waar christenen die ik ken binnen hun eigen kring deze geaardheid veroordelen, zoeken moslimjongeren die ik ken ook actief homo's op om ze lastig te vallen.


Dat is zeker waar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-11-2010 22:49 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 2 november 2010 18:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat is dat nou voor suf gelul man? Ik trek mijn genetische eigenschappen helemaal niet in twijfel.

Hoezo is dat gek? De wet is een instrument en dat moet het ook vooral blijven. Wetten voorgoed laten prevaleren boven gezond verstand is het allerdomste wat je als samenleving kan doen.

En dat is exact het probleem, de katholieke kerk heeft de misdaad in kwestie aangemoedigd door de ruimte te bieden en vervolging te voorkomen.

Niet ieder mens beschikt over gezond verstand en geweten helaas, maar hoe is dit verder relevant?

Jij bent dus blijkbaar van mening dat al dat misbruik in de katholieke kerk helemaal toevallig in dezelfde setting is gebeurd en dat er geen enkele vorm van verantwoordelijkheid bij de kerk ligt?

Als je dat daadwerkelijk denkt dan heb je dus een bord voor je kop ter grote van schotelantenne.

Echt niet te geloven dat er mensen zijn zoals jij.


Mmm, het is zo ontzettend jammer dat jij met je "gezonde" verstand en geweten nog steeds niet begrijpt (of niet wilt begrijpen) dat het overgrote deel binnen georganiseerde religies absoluut niet achter misdaad of wat voor kwaad dan ook staat zoals nu binnen de katholieke kerk naar buiten is gekomen.

Het enige wat jij echter doet is elk geval aanpakken om het christendom te bashen. Dat is natuurlijk ook je uiteindelijke doel. Het gaat je in deze niet eens zozeer om het misbruik van kinderen op zich.
Misdaden of kwaad of hoe je het ook wilt noemen wordt door een ieder begaan, los van welke geloofsovertuiging of bij welke tupperware club je dan ook zit. Hoeveel leerkrachten hebben zich wel niet vergrepen aan kinderen? Daarmee stel je het onderwijs ook niet ter discussie. Nee, je pakt de dader.

Wat jij nu doet is hetzelfde als wat de PMRC in de jaren 80 deed. Een groepering (in dit geval heavy metal) bashen omdat mensen die tot deze groepering behoorden geweldsdelichten pleegden. De PMRC wijtte dit aan de geweldadige en occulte HM teksten. Toen riep iedereen ook (terecht) dat de mensen persoonlijk verantwoordelijk zijn voor hun EIGEN daden.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 22:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2010 22:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is zeker waar.
Neemt overigens niet weg dat er nog steeds homo-onvriendelijke en veroordelende passages in de bijbel staan. 't Is ook een boek van tweeduizend jaar oud natuurlijk hè.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 23:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:49 schreef Grutte Pier het volgende:
Mmm, het is zo ontzettend jammer dat jij met je "gezonde" verstand en geweten nog steeds niet begrijpt (of niet wilt begrijpen) dat het overgrote deel binnen georganiseerde religies absoluut niet achter misdaad of wat voor kwaad dan ook staat zoals nu binnen de katholieke kerk naar buiten is gekomen.


Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen.

quote:
Het enige wat jij echter doet is elk geval aanpakken om het christendom te bashen. Dat is natuurlijk ook je uiteindelijke doel. Het gaat je in deze niet eens zozeer om het misbruik van kinderen op zich.
Misdaden of kwaad of hoe je het ook wilt noemen wordt door een ieder begaan, los van welke geloofsovertuiging of bij welke tupperware club je dan ook zit. Hoeveel leerkrachten hebben zich wel niet vergrepen aan kinderen? Daarmee stel je het onderwijs ook niet ter discussie. Nee, je pakt de dader.


Als dat inderdaad stelselmatig gebeurt binnen het onderwijs dan pak je ook de organisatie aan. Dat de daadwerkelijke daders aangepakt moeten worden staat volgens mij verder niet ter discussie hoe graag je ook wilt pretenderen dat ik slechts vind dat de organisatie aangepakt moet worden.

quote:
Wat jij nu doet is hetzelfde als wat de PMRC in de jaren 80 deed. Een groepering (in dit geval heavy metal) bashen omdat mensen die tot deze groepering behoorden geweldsdelichten pleegden. De PMRC wijtte dit aan de geweldadige en occulte HM teksten. Toen riep iedereen ook (terecht) dat de mensen persoonlijk verantwoordelijk zijn voor hun EIGEN daden.


Het verschil is dat Heavy Metal geen organisatie is die ruimte biedt om geweldsdelicten te plegen en veroordeling daarvan tracht te voorkomen.

Maar goed deze discussie is al veel vaker gevoerd en verder wat mij betreft niet interessant meer.

Heb je al bedacht waar je eigenlijk heen wilde met je gezwets over dat je je oordeel over goed en kwaad moet laten afhangen van wat er in de wet staat of heb je maar besloten die gedachtegang te laten voor wat het is?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 23:05 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:51 schreef bastianus het volgende:
Neemt overigens niet weg dat er nog steeds homo-onvriendelijke en veroordelende passages in de bijbel staan. 't Is ook een boek van tweeduizend jaar oud natuurlijk hè.


Ja, als men nou eens de moeite zou nemen om al die onzin er uit te schrappen voordat men er anderen mee confronteert dan zou ik dat als een prima eerste stap zien.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 23:09 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 22:37 schreef bastianus het volgende:
Ik vind dat Grey wel een punt heeft. Het homobashen is onder de moslims die ik in elk geval ken een stuk algemener dan onder de christenen die ik ken. En agressiever aanwezig ook. Waar christenen die ik ken binnen hun eigen kring deze geaardheid veroordelen, zoeken moslimjongeren die ik ken ook actief homo's op om ze lastig te vallen.


moslims beginnnen ook wat agressiever jegens christenen te worden...
Gisteren in Irak of Iran was het weer raak, daar hebben ze jammergenoeg nog nooit gehoord van vrijheid van godsdienst, wat ben ik dankbaar dat ik hier leef.
Vanavond prayers die kant uit



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-11-2010 23:12 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Kernraket heeft meer zin.


Je moeder.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:13 by Dentz Profiel van Dentz

Haha, prayers zegt hij.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:18 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 november 2010 23:05 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, als men nou eens de moeite zou nemen om al die onzin er uit te schrappen voordat men er anderen mee confronteert dan zou ik dat als een prima eerste stap zien.


Nou ja, het is wel een klassiekertje, die kan je natuurlijk niet zomaar even aanpassen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:20 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 2 november 2010 23:18 schreef Schaep het volgende:
Nou ja, het is wel een klassiekertje, die kan je natuurlijk niet zomaar even aanpassen.
Gewoon verbieden, kan met Mein Kampf ook.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:24 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 november 2010 23:20 schreef Dentz het volgende:
Gewoon verbieden, kan met Mein Kampf ook.


Ja, maar die is niet geschreven door God slimmerik!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:25 by Dentz Profiel van Dentz

Volgens sommigen wel.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 23:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 23:18 schreef Schaep het volgende:
Nou ja, het is wel een klassiekertje, die kan je natuurlijk niet zomaar even aanpassen.


Hehe, geen idee waarom dat eigenlijk niet zou kunnen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:32 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 november 2010 23:25 schreef Dentz het volgende:
Volgens sommigen wel.


Haha, het lijkt me toch niet echt vergelijkbaar.

quote:
Op 2 november 2010 23:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Hehe, geen idee waarom dat eigenlijk niet zou kunnen?


Het Woord van God even aanpassen lijkt me toch wel redelijke heiligschennis.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-11-2010 23:34 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 2 november 2010 23:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Het verschil is dat Heavy Metal geen organisatie is die ruimte biedt om geweldsdelicten te plegen en veroordeling daarvan tracht te voorkomen.


Huh? Ik heb zo vaak gelezen dat het verbranden van kerken werd gestimuleerd, getolereerd. Teksten als christians to the lions en dat soort onzin. Zit toch enige ruimte in dacht ik zo.
quote:

Maar goed deze discussie is al veel vaker gevoerd en verder wat mij betreft niet interessant meer.


Ik vind het wel interessant en hoeveel topics zijn er inmiddels niet over het christendom?



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:35 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 2 november 2010 23:32 schreef Schaep het volgende:
Haha, het lijkt me toch niet echt vergelijkbaar.


Hoezo?
Vliegend Spaghettimonster is in het leven geroepen om dat aan te kaarten. Als jij iemand als god ziet en zijn schrijfsels als waarheid ziet, is dat in feite je godsdienst.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 02-11-2010 23:35]


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:39 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 november 2010 23:35 schreef Dentz het volgende:
Hoezo?
Vliegend Spaghettimonster is in het leven geroepen om dat aan te kaarten. Als jij iemand als god ziet en zijn schrijfsels als waarheid ziet, is dat in feite je godsdienst.


Nou ja, Hitler heeft wel in een kerkkoor gezongen en de Christelijke God niet in een Hitlerkoor, dus wat dat betreft heeft de Christelijke God wel een voorsprong op Hitler.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:41 by Dentz Profiel van Dentz

Ja, jij denkt dat god niet in een Hitler koor heeft gezongen omdat dat niet in de bijbel staat.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:42 by Schaep Profiel van Schaep

Het staat niet eens op Wikipedia, dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-11-2010 23:43 by Dentz Profiel van Dentz

Wikipedia heeft altijd gelijk.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 23:43 by Schaep Profiel van Schaep

Zou het Hem zijn?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen