IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Meningen over nazi's en andere mensen met een bepaalde politiek incorrecte levensovertuiging Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 22:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 22:32 schreef Rotzak het volgende:
Nee zo moet je het niet zien, ik heb een duidelijke eigen identiteit en ik draag die als het moet ook uit, ik weiger alleen mensen als mijn gelijke te beschouwen als zij dit ook niet bij mij doen.


Maar beschouw je dan in principe iedereen als je gelijke?


Boeiender


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2010 22:39 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 1 november 2010 22:34 schreef MR. N het volgende:
Maar beschouw je dan in principe iedereen als je gelijke?


Ja en nee, moeilijk te zeggen dit, uit eigen ervaring en wat er in mijn verleden heeft afgespeeld zie ik bijvoorbeeld een neo nazi wel als totaal ondergeschikt aan mij, maar hierin kan ik niet geheel objectief zijn. Mijn motto is leven en laten leven tot op zekere hoogte, maar ik beschouw mensen met een andere overtuiging die mij en mijn overtuiging respecteert wel als een gelijke ja.


Against God and Government


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 01-11-2010 22:43 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

[1]mens = (groep) politiek incorrecte levensovertuiging
[2]mens = individu + politiek incorrecte levensovertuiging (en al het andere wat je kan invullen als levensovertuiging en aanhang)
[3]mens = individu


Maar:
Individu = (persoonlijkheid + karakter) - (vooroordelen + levensovertuiging) = individu / persoonlijke afvlakking door levensovertuiging en bijbehorende vooroordelen = individu / afvlakking = gedachtenpatroon < beïnvloed door levensovertuiging = individu = (persoonlijkheid - afvlakking) = [3]

Wordt aangezien als:
(vooroordeel over de groep + vooroordelen over levensovertuiging + gedrag of status binnen die bepaalde groep + gedrag van de bepaalde groep) = [1]

Wellicht ik ga er maar eens wat beter over nadenken, want bij [3] afvlakking kan ook verrijking zijn , en bij [1] klopt het natuurlijk ook niet omdat [1] + invloed media = afvlakking groep + zelfgecreëerde vooroordelen + negativiteit = negatieve beïnvloeding van [3].

Erm.

:')

fuck dat laat ook maar.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-11-2010 22:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

aRGH. Teveel haakjes, plusjes en =jes voor dit tijdstip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 22:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik beoordeel mensen alleen op hun genetische achtergrond, dat is namelijk iets waar ze niets aan kunnen doen en wat vast ligt. Als je het kan verbeteren kan het altijd nog rechtgetrokken worden toch!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 22:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 22:39 schreef Rotzak het volgende:
Ja en nee, moeilijk te zeggen dit, uit eigen ervaring en wat er in mijn verleden heeft afgespeeld zie ik bijvoorbeeld een neo nazi wel als totaal ondergeschikt aan mij, maar hierin kan ik niet geheel objectief zijn. Mijn motto is leven en laten leven tot op zekere hoogte, maar ik beschouw mensen met een andere overtuiging die mij en mijn overtuiging respecteert wel als een gelijke ja.


Helder.

Intellect is dus wel een maatstaf voor inferioriteit. Maar dan door eigen ervaringen gekleurd.

Ik kan me overigens wel vinden in het feit dat mensen die je respecteren ook gerespecteerd dienen te worden.

Verder denk ik dat je mensen, vooral groepen, niet zomaar over 1 kam kan scheren. Je hebt altijd leiders en meelopers. Daarin zit voor mij wel een groot verschil.


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 22:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Sowieso ken ik geen kammen die kunnen scheren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2010 22:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 22:32 schreef Rotzak het volgende:
Nee zo moet je het niet zien, ik heb een duidelijke eigen identiteit en ik draag die als het moet ook uit, ik weiger alleen mensen als mijn gelijke te beschouwen als zij dit ook niet bij mij doen.


Ah op die manier, helder zo.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-11-2010 22:49 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 november 2010 22:48 schreef ElitE het volgende:
Sowieso ken ik geen kammen die kunnen scheren.


Heb er naar gezocht, maar inderdaad, het is alleen een uitdrukking helaas....


Boeiender


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 01-11-2010 22:54 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 22:45 schreef MR. N het volgende:
Verder denk ik dat je mensen, vooral groepen, niet zomaar over 1 kam kan scheren. Je hebt altijd leiders en meelopers. Daarin zit voor mij wel een groot verschil.


Ligt nogal aan wat voor een groep het is, en wat voor een figuren erin zitten / meegaan.

En verder is het nogal lastig omdat mensen af en toe toch wel van [mening/standpunt/overtuiging] veranderen als ze binnen een bepaalde groep zitten > kijk naar Jason W.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 22:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

en in extreme gevallen het stockholm syndroom.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 22:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet niet hoe oud Onweerwolf is, maar toen ik iets jonger was, leek ik ook erg overtuigd van het feit dat mensen uit een bepaalde groepering of met een crimineel verleden per definitie allemaal "fout" waren. B.v. aanranders, mishandelaars of kindermisbruikers.
Door mijn werk heb ik met aanranders, mishandelaars en kindermisbruikers te maken gehad, en ik moet eerlijk bekennen dat daar heel aardige mensen tussen zaten. Het is makkelijker om deze mensen in een "foute" groepering of categorie te plaatsen, zo zie je ze namelijk het makkelijkst als "anders dan jezelf". Is ook een soort zelfbescherming denk ik. Maar eigenlijk zijn het gewoon mensen zoals jij en ik, hoe confronterend dat ook is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2010 23:00 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Tja verder hou ik me er niet zoveel mee bezig, ik steek mijn tijd liever in mensen die ik lief heb dan in een stelletje rukkers die menen beter te zijn dan mij om een één of andere treurige reden.


Against God and Government


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2010 23:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 22:59 schreef bastianus het volgende:
Ik weet niet hoe oud Onweerwolf is, maar toen ik iets jonger was, leek ik ook erg overtuigd van het feit dat mensen uit een bepaalde groepering of met een crimineel verleden per definitie allemaal "fout" waren. B.v. aanranders, mishandelaars of kindermisbruikers.
Door mijn werk heb ik met aanranders, mishandelaars en kindermisbruikers te maken gehad, en ik moet eerlijk bekennen dat daar heel aardige mensen tussen zaten. Het is makkelijker om deze mensen in een "foute" groepering of categorie te plaatsen, zo zie je ze namelijk het makkelijkst als "anders dan jezelf". Is ook een soort zelfbescherming denk ik. Maar eigenlijk zijn het gewoon mensen zoals jij en ik, hoe confronterend dat ook is.


Ik ben het volledig met je eens. Maar nog steeds zijn deze mensen fout. Dat zegt verder niks over andere goede kwaliteiten die ze zouden kunnen hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 23:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ rotzak: Nu doe je net alsof je die mensen die menen beter te zijn als jij minder zijn als jij.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-11-2010 23:02]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 23:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het volledig met je eens. Maar nog steeds zijn deze mensen fout. Dat zegt verder niks over andere goede kwaliteiten die ze zouden kunnen hebben.
Vind ik niet. Een gestoorde gewetensfunctie hoeft, volgens mij, niet persé je eigen fout te zijn. En wie bepaalt wat goed of fout is? Dat zijn ook maar begrippen die iedereen naar eigen goeddunken invult.
quote:
An einem ganz normalen Tag
Ist er geboren,
Am tiefsten Abgrund dieser Zeit.
Als man ihn sah,
Da sagte man sich schn,
Er wär die Unzucht,
Ein Bild der Perversion.

Refrain:
Er ist wie Du, der Kinderquäler,
Er ist wie Du das sadistische Schwein
Er ist wie Du der Menschenpfähler
Er ist wie Du ein Mensch wie jeder

Und Blut ertränkt.
Er ist der Schlachter,
Der hinter Dir steht.
Der Pächter des Fleisches,
Dem niemand entgeht.

Ref.

Kinderquäler
Ein Mensch wie jeder.
Menschenquäler,
Ein Mensch wie jeder.




[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-11-2010 23:08]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-11-2010 23:08 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 22:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar het ging om de discussie of er ook 'goede' nazi's zijn. En ik begreep uit jouw stelling dat je vind dat er ook goede nazi's zijn die niet een uitzondering zijn zoals in American History X. Dus met andere woorden, nazi's die anderen het licht in de ogen echt niet gunnen op basis van ras maar toch toffe peren zijn omdat je er wel gezellig een biertje mee kunt drinken oid.
Voor een avond valt het best wel te doen is mijn ervaring. Niet elke keer weer over de verschillen van mening beginnen, dat verveeld op den duur. Mijn vrienden zullen het nooit worden, daarvoor is het verschil van mening te groot in mijn opinie. Maar ik heb natuurlijk mijn huidskleur mee, dus ik weet niet of ik het bij rascistische negers wel een avond volhoud.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 23:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

sowieso hebben we nog gevalletje prefrontale cortexschade. Een beschadiging daar kan het sociale gedrag ernstig verstoren terwijl het soms geen effect heeft op de rest van intelligentie. De beschadiging kan leiden tot allerlei roekeloos gedrag als drinken, stelen, hard rijden, naar de hoeren en agressiviteit.

Er is zelfs een vorm van dementie die eerst begint met prefrontale cortexschade. Anders dan andere dementie is het geheugen en ruimtelijke inzich dan nauwelijks aangetast. Zo gebeurt het dan sommige nette oude mannetjes opeens naar de hoeren gaan, bankrekening leeg maken en stelen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 23:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb een paar racistische Marokkanen in mijn klas zitten. Prima gasten, zolang ze maar onder mijn voorwaarden hun ideeën verkondigen. Dus, onderbouwd en op een nette manier. Dom schelden doen ze maar ergens anders. En in een discussie waarin ik de regels bepaal. Dus bepaal ik ook wanneer het af is.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-11-2010 23:13]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2010 23:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:06 schreef bastianus het volgende:
Vind ik niet. Een gestoorde gewetensfunctie hoeft, volgens mij, niet persé je eigen fout te zijn. En wie bepaalt wat goed of fout is? Dat zijn ook maar begrippen die iedereen naar eigen goeddunken invult.





Ja maar zo kun je dus alles wel goed praten. Bovendien heb jij het nu over oorzaken. Dat iemand geen geweten heeft omdat hij als psychopaat is geboren en/of zijn opvoeding hem niet heeft geholpen om het verschil goed en kwaad te begrijpen en te betrachten is inderdaad iets was je hem niet per se aan kunt rekenen. Dat zo iemand hulp wordt geboden is iets waar ik dan ook helemaal voor ben. Dat neemt niet weg dat bepaald gedachtegoed en/of daden nog steeds fout zijn of om dichter te komen bij de oorspronkelijke stelling van de discussie te komen: dat een dergelijke iemand zijn gedrag niet (of niet geheel) kan worden aangerekend praat dat gedrag niet goed.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2010 23:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:08 schreef bokaj het volgende:
Voor een avond valt het best wel te doen is mijn ervaring. Niet elke keer weer over de verschillen van mening beginnen, dat verveeld op den duur. Mijn vrienden zullen het nooit worden, daarvoor is het verschil van mening te groot in mijn opinie. Maar ik heb natuurlijk mijn huidskleur mee, dus ik weet niet of ik het bij rascistische negers wel een avond volhoud.


Ja, ik weiger dat dus. Als iemand tegen mij zegt dat hij andere mensen liever dood dan levend ziet op grond van hun ras dat wil ik geen biertje met die persoon drinken. Absoluut niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2010 23:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik drink dan wel graag een biertje met ze om erachter te komen hoe ze tot die mening komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-11-2010 23:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 november 2010 23:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, ik weiger dat dus. Als iemand tegen mij zegt dat hij andere mensen liever dood dan levend ziet op grond van hun ras dat wil ik geen biertje met die persoon drinken. Absoluut niet.


+1. Hoewel dat racisme niet zozeer het onderwerp is maar meer als diegene me niet boeit.


Je moeder.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2010 23:19 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 1 november 2010 23:02 schreef ElitE het volgende:
@ rotzak: Nu doe je net alsof je die mensen die menen beter te zijn als jij minder zijn als jij.


Zo komt het misschien over, echter behandel ik die mensen zoals ze mijn wensen te behandelen, dus in zeker zin ja, maar daar hebben ze het dan wel naar gemaakt.


Against God and Government


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-11-2010 23:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2010 23:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja maar zo kun je dus alles wel goed praten. Bovendien heb jij het nu over oorzaken. Dat iemand geen geweten heeft omdat hij als psychopaat is geboren en/of zijn opvoeding hem niet heeft geholpen om het verschil goed en kwaad te begrijpen en te betrachten is inderdaad iets was je hem niet per se aan kunt rekenen. Dat zo iemand hulp wordt geboden is iets waar ik dan ook helemaal voor ben. Dat neemt niet weg dat bepaald gedachtegoed en/of daden nog steeds fout zijn of om dichter te komen bij de oorspronkelijke stelling van de discussie te komen: dat een dergelijke iemand zijn gedrag niet (of niet geheel) kan worden aangerekend praat dat gedrag niet goed.
Ik praat niks goed. Als nazi's of andere racisten b.v. in mijn klas ongefundeerd en luidkeels domme taal verkondigen, zal ik dergelijk gedrag niet tolereren en ingrijpen. Sterker nog, dat heb ik regelmatig gedaan. Ook in andere situaties zal ik proberen aan te geven dergelijk gedrag niet prettig te vinden.
Maar ik veroordeel dan wel gedrag, ik zal altijd proberen om niet de persoon erachter te veroordelen. Niemand is namelijk inferieur of superieur aan mij. Niemand is voor mij gelijk, maar iedereen is gelijkwaardig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen