IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : club van 10.000.000 Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 10:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dit is een club die er naar streeft om de bevolkingsdruk in Nederland te doen afnemen. Ik zit vreselijk te twijfelen om donateur te worden. Ik ben het wel met hun stelling eens maar ik vrees dat dit gekoppeld gaat met vreemdelingenhaat. Ik ben ook niet al te dol op veel alochtonen maar de overbevolking is net zo goed de schuld van autochtonen (ik heb zeker 30 ooms en tantes, vroeger had je hier ook grote gezinnen). ook al beweert deze club dat allochtonen niet de zondebok zijn twijfel ik toch wel. dus advies en meningen graag.... vinden jullie dat zo een club nuttig is?

link: http://www.tienmiljoen.nl/


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 16-09-2002 10:46 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Nou ja, als je nagaat dat er 100 jaar geleden nog "maar" 1 miljoen mensen op deze aardbol waren en nu al 6 miljard en dat er wordt geschat dat het over nog geen 20 jaar het dubbele zal zijn...

een clubje zal misschien niet veel uithalen, maar misschien wel leuk.

Ik ben zelf iemand die dus niet meedoet aan voortplanting (deels ongewild trouwens), maar eigenlijk voelt dat wel goed moet ik zeggen.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 10:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik den dat deze club vooral als doel heeft dat de politiek er aandacht aan gaat schenken. Geen enkele politicus durft er iets over te zeggen.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 16-09-2002 11:00 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Mensen, alle mensen! Al die waardeloze mensen
hoeveel van die mensen kunne wij onszelf wensen
alle problemen op deze aardbol
is er eigenlijk één, die bol is te vol
Hongersnood, woningnood, en werkeloosheid
We drijven elkaar tot irriatie en boosheid
Mensen in blokken dozen op elkaars lip.
muur aan muur, buur aan buur, hier volgt een tip
als je geeft om de toekomst van de mens en welzijn
denkt dan eerst bewust voor je fokt als een konijn
want een menselijke mixematose voorkomen
is beter dan genezen, maar blijf maar dromen
van een groot gezin, gezelligheid en egoisme
survival of the fittest is al eeuwen realisme
de wereld slipt dicht door al die voortplantingsdrift
en de nieuwe generaties komen om in ons gif

maar BLIJF MAAR BAREN! BLIJF MAAR BAREN!
en denk fok de toekomst met zijn gevaren!
Het menselijke ras gaat aan zijn ego ten onder,
maar ach, de hele aarde is toch beter af zonder!

Milieuverontreiniging, niets is meer gezond!
We moeten recyclen! Eet elkaars strond!
Wat wil je al die baby's van de toekomst nou bieden?
Het geschiedde nog dat we meer kinderen verbieden!
Theoretisch gezien zijn er geen problemen
als we per gezin niet meer dan twee kinderen nemen
En dan wacht je één, twee hooguit drie generaties
en dan is er weer ruimte voor de levende natie
Maar deze generatie leeft bij de leus:
Het is onmenselijk om ons te dwingen in zo'n keus
Gedwongen geboortebeperking is slecht
en onrecht, dus kom je bij de toekomst terecht.
Mensen die dat zeggen zullen zich niet storen
aan problemen van diegenn die nog worden geboren
Ze doen dus geen reet om dit alles te verhinderen
dus eigenlijk verdienen ze nog geeneens kinderen
mensen zijn en blijven primitieve egoisten
die nemen wat ze nemen kunnen mee tot in hun kisten
Iedereen die denkt maar aan z'n eigen gerief
"Kijk ik heb er weer een koter bij, en Ooh wat is ie lief"
Het menselijke ras is in één woord verderfelijk
verwerpelijk, en het lijkt wel erfelijk
Maar ja, wie luistert nou naar deze idioot?
Want over honderd jaar zijn we toch allemaal dood!

maar BLIJF MAAR BAREN! BLIJF MAAR BAREN!
en denk fok de toekomst met zijn gevaren!
Het menselijke ras gaat aan zijn ego ten onder,
maar ach, de hele aarde is toch beter af zonder!

Een tekst van Osdorp Posse waar ik me wel in kan vinden.


Don't blush when I rip you open


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-09-2002 13:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hmz, dat klinkt als een sekte die binnekort massaal zelfmoord gaan plegen...



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-09-2002 13:16 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Of die op grote schaal de vergrijzing eens gaat aanpakken...


Touché, pussycat!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-09-2002 13:18 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 10:46 schreef Sarjenka het volgende:
Nou ja, als je nagaat dat er 100 jaar geleden nog "maar" 1 miljoen mensen op deze aardbol waren en nu al 6 miljard en dat er wordt geschat dat het over nog geen 20 jaar het dubbele zal zijn...

een clubje zal misschien niet veel uithalen, maar misschien wel leuk.

Ik ben zelf iemand die dus niet meedoet aan voortplanting (deels ongewild trouwens), maar eigenlijk voelt dat wel goed moet ik zeggen.


Sorry but you info is fraudulent... 1 miljard wil ik best geloven maar 1 miljoen is uit gesloten, alleen her romeinse rijk had al 10 miljoen inwoners en dat is 400 v. chr. dus 100 jaar geleden 1 miljoen lijkt me een beetje sterk...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-09-2002 13:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Geboortebeperking. Drastisch doch effektief.
Zo'n clubje riekt naar elite-vorming.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 13:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 13:16 schreef Sporty Voleg het volgende:
Of die op grote schaal de vergrijzing eens gaat aanpakken...


hoe wil je dat doen?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-09-2002 13:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
hoe wil je dat doen?
Ik wil dat niet doen maar het kan bijvoorbeeld op zeer drastische wijze (3e rijk methode) of met subtielere middelen die er iets langer over doen (snijden in aow pensioen-plannen, de zorg in het algemeen, etc).

Ik beticht het clubje in kwestie hier uiteraard niet van, het is maar een hersenspinsel doch niet ondenkbaar gezien het zieke karakter van een aantal soortgenoten.


Touché, pussycat!


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 16-09-2002 14:45 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

Deze club komt volgens mij ergens uit begin jaren 90 en hebben waarschijnlijk alleen de opmerking over "geen schuld afschuiven" gemaakt omdat dat een discussie punt is wat momenteel heet op de tong ligt. Voor zover ik weet hebben ze nooit aangegeven dat het 10 miljoen blanken moesten wezen, alleen dat er gewoon teveel mensen zijn.

Ik moet zeggen dat ik het er behoorlijk mee eens ben en niet alleen omdat ik een tering hekel aan kleine kinderen heb en omdat ik zelf ook geen kinderen zal krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2002 14:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jenje richt club van 2 op.
En nee, je kunt geen lid worden.


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 16-09-2002 14:55 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 14:51 schreef Jenje het volgende:
Jenje richt club van 2 op.
En nee, je kunt geen lid worden.


Kijk, en dat doe je dus alleen als je buitenlanders haat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2002 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Inderdaad.
Ik haat buitenlanders, alles en iedereen die buiten mijn imaginaire landje leeft moet dood!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-09-2002 14:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 september 2002 10:57 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik den dat deze club vooral als doel heeft dat de politiek er aandacht aan gaat schenken. Geen enkele politicus durft er iets over te zeggen.

Akkoord, maar er wordt op die site ook niet echt een concrete oplossing voorgesteld.

Zoals Sporty Voleg al opmerkte, moest ik ook meteen denken aan de vergrijzing van de bevolking. Het is een beetje hypocriet om het alleen over geboortebeperking en immigratiebeperking te hebben, terwijl vergrijzing toch ook een belangrijke factor is. Maar ja, dit zou indd wat te ver gaan.


Overbevolking is natuurlijk een belangrijk probleem waar over gepraat moet worden, maar door kleine dingen te realiseren kan je ook al veel bereiken. Zo worden er bv. nog te veel tieners zwanger, in te veel landen is abortus en zelfs de (morning after) pil nog steeds taboe... Noem maar op.

Om een of andere reden sta ik een beetje wantrouwig tegenover deze vereniging (net alsof ze niet in hun kaarten willen laten kijken)...


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2002 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm vergrijzing kun je beetje moeilijk tegen gaan .. OF mensen moeten meer kinderen krijgen (% ouderen wordt dan minder) maar das ook niet wat je wilt. Om nou ouderen te vergassen als ze 65 zijn lijkt me ook wat drastisch.

Enigste wat je kunt doen is geboortebeperking (zie China), maar dan zul je eerst door een periode van stijgende vergrijzing moeten ..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-09-2002 15:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 11:00 schreef JaneDoe het volgende:
*knip*

Een tekst van Osdorp Posse waar ik me wel in kan vinden.


Heersch!!


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 16-09-2002 15:16 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 14:59 schreef mislyd het volgende:
...

Om een of andere reden sta ik een beetje wantrouwig tegenover deze vereniging (net alsof ze niet in hun kaarten willen laten kijken)...


Zit misschien wat in, maar ik denk gewoon dat ze zich niet te zeer willen binden aan een eventuele oplossing die zij er voor bedacht hebben. Ik krijg een beetje de indruk dat ze het al een doel op zich vinden om het probleem fatsoenlijk onder de aandacht te brengen (en dan moet je niet zelf al met een oplossing komen, je wilt dat mensen zelf gaan denken en praten ensow)

Overigens; voor wat betreft de vergrijzing; die pil van Drion is best wel wat. Men doet daar zo moeilijk over, maar dat is alleen maar omdat "leven" heavily overrated is. Er zijn veel mensen die het al heel lang niet meer zien zitten en dan moet je dood mogen, niet alleen als je buurman het goed vind.

Overigens heeft dat niet noodzakelijkwijs met vergrijzing te maken; ik zou 'em ook graag lusten


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-09-2002 15:20 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 september 2002 15:16 schreef poliepje het volgende:

Overigens; voor wat betreft de vergrijzing; die pil van Drion is best wel wat. Men doet daar zo moeilijk over, maar dat is alleen maar omdat "leven" heavily overrated is. Er zijn veel mensen die het al heel lang niet meer zien zitten en dan moet je dood mogen, niet alleen als je buurman het goed vind.

Overigens heeft dat niet noodzakelijkwijs met vergrijzing te maken; ik zou 'em ook graag lusten

Daar ben ik het helemaal mee eens.. Euthanasie en zelfmoord was ik dan nog vergeten Daar valt al helemaal niet over te praten..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


poliepje
Reap the Bitter Hærvest
Usericon van poliepje
Posted 16-09-2002 15:30 by poliepje Wijzig reactieProfiel van poliepjeQuote dit bericht

Absoluut en dat valt in Nederland nog redelijk mee (je gaat niet in de bak in als je het woord euthenasie in de mond neemt), maar nog is het raar dat in de nieuwe euthenasie wet de term "ondragelijk lijden" alleen maar gaat over fysieke aandoeningen en niet over psychologische. Toch redelijk ziek dat iets pas ondragelijk is als het ook pust.

mrre, volgens mij dwaal ik ietwat af, sorry


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 16-09-2002 16:56 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

In de naam van de club van 10 miljoen, zeg allen uw donorcodicil op!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-09-2002 17:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Wat een onzin.



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 16-09-2002 18:00 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik vind die club onzin en denk niet dat ze iets aan de bevolkingsdruk zullen kunnen doen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2005 20:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*doodschop*

Ik kan me volledig vinden in de argumenten van deze "club".


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-06-2005 20:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

We hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, je hoort erbij...

Je hoort erbij!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 20-06-2005 20:53]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-06-2005 20:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En nu nog de grenzen sluiten, en al die padlarven het land uit schoppen...

*zucht*
Dat zou nou een mooi iets zijn...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen