IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De Jeugd van Tegenwoordig Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 12:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik hoor anders weinig verschil tussen Ralphs project en DJVT. Dus misschien is wat extra uitleg op zijn plaats.

De taalinventiviteit van DJVT is vele malen hoger. En de beats van DJVT zijn beter, maar daar is het verschil minder groot.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:27 schreef Fusion het volgende:
+1

Ik vind Osdorp Posse tekstueel echt net zo inventief, gestileerd en interessant als een amoebe.


Ik vind anders een tekst zoals die van 'Echte Liefde' behoorlijk hout zagen. Zeker als je beseft wat de doelgroep van OP is.

En hoewel ik verder zelf geen hiphop fan ben vind ik dat je toch niet kunt ontkennen dat het sneldichten over aanstekelijke beats wel degelijk een stilistische kunst is. Mijn inziens verstond OP dat kunstje erg goed.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De taalinventiviteit van DJVT is vele malen hoger. En de beats van DJVT zijn beter, maar daar is het verschil minder groot.


Oh? Ik ben vooral bekend met het watskeburt nummer en dat is qua inventiviteit natuurlijk compleet waardeloos. Is dat dan niet representatief voor deze band?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 12:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind anders een tekst zoals die van 'Echte Liefde' behoorlijk hout zagen. Zeker als je beseft wat de doelgroep van OP is.
Ze hebben een aantal positieve uitzonderingen ja.

quote:
Op 24 november 2010 12:33 schreef Onweerwolf het volgende:En hoewel ik verder zelf geen hiphop fan ben vind ik dat je toch niet kunt ontkennen dat het sneldichten over aanstekelijke beats wel degelijk een stilistische kunst is. Mijn inziens verstond OP dat kunstje erg goed.
OP heeft echt weinig tot niets met hip hop te maken. Het is zeer middelmatige rap over extreem slechte beats.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 12:39 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh? Ik ben vooral bekend met het watskeburt nummer en dat is qua inventiviteit natuurlijk compleet waardeloos.
Ik durf de boude bewering te plaatsen dat dat jouw gebrek aan rerefentiekader is, maw je hebt geen kijk op en feel voor hip hop. Vermoed ik dan zo.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:37 schreef Fusion het volgende:
Ze hebben een aantal positieve uitzonderingen ja.

OP heeft echt weinig tot niets met hip hop te maken. Het is zeer middelmatige rap over extreem slechte beats.


OP geen hip hop noemen slaat echt nergens op, of je het nou goed vind of niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-11-2010 12:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hophop sucks, DJVT sucks, OP sucks. Nuff said.


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:39 schreef Fusion het volgende:
Ik durf de boude bewering te plaatsen dat dat jouw gebrek aan rerefentiekader is, maw je hebt geen kijk op en feel voor hip hop. Vermoed ik dan zo.


Je beweert maar een eind weg.

De tekst van dat nummer is volslagen debiel en totaal niet creatief, afgezien van het genre waarin de band speelt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:40 schreef MR. N het volgende:
Hophop







Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 12:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:39 schreef Onweerwolf het volgende:
OP geen hip hop noemen slaat echt nergens op, of je het nou goed vind of niet.
Het is meer rap met rock, geen hip hop. Hip hop is meer dan alleen maar pratend teksten over een beat voordragen, want dat heet nl rappen...


When your people matter, menstrual health matters


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-11-2010 12:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, HIPhop. Isnie hip dusch. Klotemuziek.


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:45 schreef Fusion het volgende:
Het is meer rap met rock, geen hip hop. Hip hop is meer dan alleen maar pratend teksten over een beat voordragen, want dat heet nl rappen...


De basis van Hip Hop ligt in de combinatie van MC + DJ, ergo turntable beats (en scratching) + rappen dus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2010 12:48 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik hoor anders weinig verschil tussen Ralphs project en DJVT. Dus misschien is wat extra uitleg op zijn plaats.


De muziek en tekst zijn vergeleken met DJVT vrij voorspelbaar, simpel en weinig origineel.

De Osdorp Posse is wat tekst betreft meer punk, DJVT is naar mijn mening creatiever op het gebied van taal.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 12:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Je beweert maar een eind weg.

De tekst van dat nummer is volslagen debiel en totaal niet creatief, afgezien van het genre waarin de band speelt.
Debiel? Zeker, dat is ook een van de krachten ervan. Niet inventief? Tsja... das een mening. Ik denk dat jij niet veel hip hop in je kast hebt en als jij wilt ontkennen dat je om bepaalde stijlvormen te apprecieren een bepaald referentiekader hoort op te bouwen, prima... Je beweert maar een eind weg. Ik vind de teksten wel inventief. En ik denk dat hun succes voor ongeveer de helft door deze inventiviteit komt.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2010 12:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ga nou maar weer netjes over metal praten jongens.. zijn jullie veel beter in


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 12:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:48 schreef Onweerwolf het volgende:
De basis van Hip Hop ligt in de combinatie van MC + DJ, ergo turntable beats (en scratching) + rappen dus.
Nee hip hop is een feel, een cultuur, heeft te maken met breakdancen, met graffiti, met urban lifestyle, met samplen van beats, met bepaalde stijlvormen, een gemeenschappelijk vocabulair etc etc. OP is gewoon meer rap en nauwlijks hip hop. Ik luister al ruim 20 jaar naar hip hop en dat maakt me geen authoriteit maar ik denk wel dat ik enigzins meer kijk er op heb dan jij. Uiteindelijk is het van beiden slechts een mening. En uiteindelijk boeit t ook niet zo. OP is gewoon ruk.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 12:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dit is qua beats inderdaad erg matig, maar tekstueel vind ik het beter dan DJVT:

OP is recht voor zijn raap, terwijl DJVT wat abstracter en absurder is. Ik denk dat het me daarom raakt. Brainpower, dat was helemaal triest qua tekst vond ik. Alhoewel Extince dan wel weer heel erg zijn momenten heeft, terwijl dat ook niet recht voor zijn raap is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:49 schreef Fusion het volgende:
Debiel? Zeker, dat is ook een van de krachten ervan. Niet inventief? Tsja... das een mening. Ik denk dat jij niet veel hip hop in je kast hebt en als jij wilt ontkennen dat je om bepaalde stijlvormen te apprecieren een bepaald referentiekader hoort op te bouwen, prima... Je beweert maar een eind weg. Ik vind de teksten wel inventief. En ik denk dat hun succes voor ongeveer de helft door deze inventiviteit komt.


Nee man, het is pure commercie die deze band populair heeft gemaakt. Debiliteit vind ik geen kracht, dat kan iedereen.

En kun je misschien eens een keer ophouden met je kansloze gezeur over 'ik denk dat je er geen kennis van hebt'? Het voegt namelijk niets toe aan de discussie en het is een drogreden van jewelste die jij werkelijk overal toepast.

Ik luister al 24 jaar naar bijna elke vorm van muziek, ook hiphop. En hoewel ik geen underground kenner ben van dit genre, zoals bv een Schaep of Black Jew, weet ik er nog steeds genoeg van om mijn mening er over te kunnen geven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 12:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:55 schreef Fusion het volgende:
Nee hip hop is een feel, een cultuur, heeft te maken met breakdancen, met graffiti, met urban lifestyle, met samplen van beats, met bepaalde stijlvormen, een gemeenschappelijk vocabulair etc etc. OP is gewoon meer rap en nauwlijks hip hop. Ik luister al ruim 20 jaar naar hip hop en dat maakt me geen authoriteit maar ik denk wel dat ik enigzins meer kijk er op heb dan jij. Uiteindelijk is het van beiden slechts een mening. En uiteindelijk boeit t ook niet zo. OP is gewoon ruk.


De discussie gaat over de muziek en niet over de cultuur die er bij hoort. Je bent al net zo bekrompen als de gemiddelde black metal puber die vindt dat christelijke black metal niet kan bestaan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 12:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Fusion is ook gewoon een ouwe zeikerd, net als ik. Maar ik moet toegeven, hij weet OWW wel op de kast te krijgen altijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:55 schreef Fusion het volgende:
ik denk wel dat ik enigzins meer kijk er op heb dan jij.


Hou nou eens op met die drogreden man.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-11-2010 13:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:27 schreef Fusion het volgende:
+1

Ik vind Osdorp Posse tekstueel echt net zo inventief, gestileerd en interessant als een amoebe.


ja man, dan moet je de cd Geendagsvlieg eens beluisteren,

eerlijk, origineel en emotioneel

de andere cd's zijn idd niet even sterk, veel geblabla en soms simpele teksten, maar luister es naar dit



vroeger een grote steun geweest. Nog steeds kippevel, ook al hebben ze een accent dat ik niet like



of dit



DJVT ken ik trouwens niet, welke nummers moet ik luisteren


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 13:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dit blijft ook geniaal vind ik, zowel de flow als de tekst.

Dat mist OP wel in het oude materiaal, die flow, maar die kwam er later steeds meer in. DJVT vloeit wel heel erg, maar ik vind de teksten zo inhoudsloos ook. De enige die goede inhoudsloze teksten kan schrijven is drs. P.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 24-11-2010 13:04 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

Fusion heeft gewoon een vooroordeel omdat de OP niet lief over de almachtige god praat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:03 schreef bastianus het volgende:
De enige die goede inhoudsloze teksten kan schrijven is drs. P.


Hehe ja. drs. P. is wel een enorme taalkunstenaar inderdaad.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen