IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De Jeugd van Tegenwoordig Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 13:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Tha king:



Even een rustmoment....


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2010 13:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Toch is de Osdorp Posse toch meer hardcore rap dan ekte ekte hiphop.

De Neger Des Heils is inderdaad een baas, ik heb hem eens op zien treden onder zijn pseudoniem Seymour Bits, ook leuk!

Vieze Fur is toch wel mijn favoriete rapper van DJVT.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 13:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee man, het is pure commercie die deze band populair heeft gemaakt. Debiliteit vind ik geen kracht, dat kan iedereen.
Bullshit. Over drogredenen gesproken 'het is de commercie' Ik ken weinig bands die het commercieel enigzins gemaakt hebben die niet ook goed zijn in wat ze doen. Ik vind debiliteit in deze stijlvorm juist ontzettend krachtig.

quote:
Op 24 november 2010 12:56 schreef Onweerwolf het volgende:En kun je misschien eens een keer ophouden met je kansloze gezeur over 'ik denk dat je er geen kennis van hebt'? Het voegt namelijk niets toe aan de discussie en het is een drogreden van jewelste die jij werkelijk overal toepast.
Okay point taken. Theologie en hip-hop hield ik me toevallig heel erg mee bezig en vooral bij de eerste laat jij zoveel steken vallen dat t voor velen duidelijk is dat je er weinig van af weet. Bij hip hop geef ik je nog de twijfel, omdat dat daar eea minder feitelijk is en meer smaakgebonden. Nu scoor je bij mij al wat minpunten als je DJVT niet creatief vind, want ze zijn het nl wel, in mijn bescheiden mening dan.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 13:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 13:10 schreef Schaep het volgende:
Toch is de Osdorp Posse toch meer hardcore rap dan ekte ekte hiphop.
Dank u. OWW lees je mee?

Seymour Bits rawkt!!!


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:10 schreef Schaep het volgende:
Toch is de Osdorp Posse toch meer hardcore rap dan ekte ekte hiphop.


Daar kan ik inkomen en dat is natuurlijk heel wat anders dan Fusion's stelling dat OP weinig tot niets met Hip Hop te maken heeft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:13 schreef Fusion het volgende:
Dank u. OWW lees je mee?


Ik hoop dat je begrijpt hoe kansloos deze reactie is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 13:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 12:59 schreef bastianus het volgende:
Fusion is ook gewoon een ouwe zeikerd, net als ik.
hehe


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:12 schreef Fusion het volgende:
Bullshit. Over drogredenen gesproken 'het is de commercie' Ik ken weinig bands die het commercieel enigzins gemaakt hebben die niet ook goed zijn in wat ze doen.


:')

Ik heb niks tegen commerciële muziek an sich, maar commercieel succes betekent niet per definitie dat het ook echt goed is.

quote:
Okay point taken. Theologie en hip-hop hield ik me toevallig heel erg mee bezig en vooral bij de eerste laat jij zoveel steken vallen dat t voor velen duidelijk is dat je er weinig van af weet.


Je snapt het nog steeds niet he. Je kunt niet stellen: mijn argument is beter want ik weet er meer van af.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 13:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 12:59 schreef Onweerwolf het volgende:
De discussie gaat over de muziek en niet over de cultuur die er bij hoort. Je bent al net zo bekrompen als de gemiddelde black metal puber die vindt dat christelijke black metal niet kan bestaan.

Het gaat er ook om hoe die cultuur tot uiting komt in de muziek Het onderscheid tussen rap en hip-hop wat Fusion hier maakt is niet goed te verdedigen omdat rap onderdeel is van hiphop en niet (meer?) echt als los genre wordt gezien, maar wat hij ermee bedoelt is zeker wel terecht.

OP speelt amper met taal. Ja, Def P. is (aardig) snel, rijmt leuk en weet dondersgoed een strakke rap neer te zetten. De OP focust vooral op de agressiviteit van de teksten en hoe bepaalde woorden op de beat knallen om die agressiviteit te benadrukken. Wat ik daardoor vooral 'mis' in OP is het spelen met de beat in de raps; het blijft vaak erg staccato, er wordt niet echt 'getrokken' de beat, geen gave versnellingen en vetragingen enzovoorts. DJvT speelt als een malle met woorden, uitspraak, enzovoorts. En zij weten in hun raps wel wat meer te spelen met de beat. De inventiviteit op die twee gebieden is juist kenmerkend voor (de oorsprong van) hip-hop.

Daarnaast is het overduidelijk dat OP veel hip-hop-vreemde elementen in zijn muziek heeft. Ik geloof dat Schaep het al zei over de teksten, maar de muziek en in ieder geval hun live-uitingen heeft ook veel punk-gevoel.

Al met al is er dus veel voor te zeggen dat OP minder hip-hop is dan DJvT. Zegt natuurlijk geen klap over of je het leuk moet vinden of niet. Ik vind zelf OP leuker dan DJvT, bijvoorbeeld.

Ik vind het verder absurd dat je DJvT 'debiel doen' noemt. Het resultaat is misschien wel debiel, maar dit zet je echt niet zomaar neer hoor. De beats sowieso niet, die zitten gewoon prima in elkaar (al zijn ze niet extreem origineel). En om vanuit het waanzinnige taalgebruik wat de heren zich aanmeten nog zo'n flow en rijm neer te zetten is gewoon knap, wat het rappen betreft.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2010 13:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

GAVE GROEP! IK GA HARD OP DIE NIEUWE


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 13:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:20 schreef spectre het volgende:
GAVE GROEP! IK GA HARD OP DIE NIEUWE

Ik niet, ik vind het wat te lauw (not in a good way).


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 13:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 13:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb niks tegen commerciële muziek an sich, maar commercieel succes betekent niet per definitie dat het ook echt goed is.
Helemaal mee eens. Wie zegt dat dan?


quote:
Op 24 november 2010 13:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Je snapt het nog steeds niet he. Je kunt niet stellen: mijn argument is beter want ik weet er meer van af.
Helemaal mee eens. Wie zegt dat dan?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het gaat er ook om hoe die cultuur tot uiting komt in de muziek


Nee. Het gaat om de muziek, niet om de cultuur. Wat een bekrompenheid. Alsof een deathmetal band per definitie minder goed zou zijn als ze over lieve konijntjes zingen ipv het neuken van lijken.

quote:
OP speelt amper met taal. Ja, Def P. is (aardig) snel, rijmt leuk en weet dondersgoed een strakke rap neer te zetten. De OP focust vooral op de agressiviteit van de teksten en hoe bepaalde woorden op de beat knallen om die agressiviteit te benadrukken. Wat ik daardoor vooral 'mis' in OP is het spelen met de beat in de raps; het blijft vaak erg staccato, er wordt niet echt 'getrokken' de beat, geen gave versnellingen en vetragingen enzovoorts. DJvT speelt als een malle met woorden, uitspraak, enzovoorts. En zij weten in hun raps wel wat meer te spelen met de beat. De inventiviteit op die twee gebieden is juist kenmerkend voor (de oorsprong van) hip-hop.


Goed punt. Zoals gezegd ken ik voornamelijk watskeburt en daar hoor ik bovenstaande inventiviteit niet in terug.

quote:
Daarnaast is het overduidelijk dat OP veel hip-hop-vreemde elementen in zijn muziek heeft. Ik geloof dat Schaep het al zei over de teksten, maar de muziek en in ieder geval hun live-uitingen heeft ook veel punk-gevoel.


Maar dat wil niet zeggen dat het geen hip hop meer zou zijn.

quote:
Al met al is er dus veel voor te zeggen dat OP minder hip-hop is dan DJvT.


Dat ontkent ook niemand. Is verder ook niet relevant wat mij betreft. Waar ik een 'probleem' mee had is fusions stelling dat OP weinig tot niets van doen heeft met hip hop, wat gewoon echt onzin is.

quote:
Ik vind het verder absurd dat je DJvT 'debiel doen' noemt. Het resultaat is misschien wel debiel, maar dit zet je echt niet zomaar neer hoor. De beats sowieso niet, die zitten gewoon prima in elkaar (al zijn ze niet extreem origineel). En om vanuit het waanzinnige taalgebruik wat de heren zich aanmeten nog zo'n flow en rijm neer te zetten is gewoon knap, wat het rappen betreft.


Mja, ik vind de tekst van watskeburt echt om te huilen, met name inhoudelijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:24 schreef Fusion het volgende:
Helemaal mee eens. Wie zegt dat dan?


Jij.


quote:
Helemaal mee eens. Wie zegt dat dan?



Jij.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2010 13:33 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik niet, ik vind het wat te lauw (not in a good way).


Het is wel echt weer wat nieuws, ik vind hem te gek! Ik vind het ook tof dat Majoor Vlosshart wat meer op de voorgrond is komen te staan.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 24-11-2010 13:33 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Jullie zouden ook gewoon allemaal naar Frank Zappa kunnen gaan luisteren nu, en deze hele 'discussie' laten voor wat het is. Want als IETS geniale muziek is... etc.


Ja hoor...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 13:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 13:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Jij.




Jij.
Ok OWW Ik neem niet eens de moeite meer. Lees t nog maar eens allemaal goed. Of niet.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:33 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Jullie zouden ook gewoon allemaal naar Frank Zappa kunnen gaan luisteren nu, en deze hele 'discussie' laten voor wat het is. Want als IETS geniale muziek is... etc.



Ik vind het een beetje ver gaan om zo'n naam te noemen in een DJVT topic hoor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:36 schreef Fusion het volgende:
Ok OWW Ik neem niet eens de moeite meer. Lees t nog maar eens allemaal goed. Of niet.


Dat weet ik. In elke discussie waar jij niet je gelijk kunt halen haak je namelijk vanzelf af.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 24-11-2010 13:39 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik vind het een beetje ver gaan om zo'n naam te noemen in een DJVT topic hoor.



Mee is! En toch meen ik het wel.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 13:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee. Het gaat om de muziek, niet om de cultuur. Wat een bekrompenheid. Alsof een deathmetal band per definitie minder goed zou zijn als ze over lieve konijntjes zingen ipv het neuken van lijken.

Beschuldig je mij nou van bekrompenheid op dit gebied? Terwijl je later commentaar levert op de inhoud van de teksten? Maakt niet uit toch? :')

Maar goed, misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar wat ik bedoelde is dat hip-hop-muziek toch echt ontstaan is door de hip-hop-cultuur. Dat heeft in den beginne tot bepaalde elementen in de muziek geleid die kenmerkend zijn voor hip-hop. Die elementen definiëren de muziek nu nog steeds. De rest van het verhaal ging dan ook over in hoeverre die elementen terugkomen in OP en DJvT.
quote:
Goed punt. Zoals gezegd ken ik voornamelijk watskeburt en daar hoor ik bovenstaande inventiviteit niet in terug.

Je hoort in Watskeburt?! geen spelen met uitspraak, woorden en flow? Nou nou.
quote:
Maar dat wil niet zeggen dat het geen hip hop meer zou zijn.


Klopt, maar het hangt wel erg ver naar de crossover-genres door.
quote:
Dat ontkent ook niemand. Is verder ook niet relevant wat mij betreft. Waar ik een 'probleem' mee had is fusions stelling dat OP weinig tot niets van doen heeft met hip hop, wat gewoon echt onzin is.


Mjah, als je heel puristisch gaat doen vallen OP en DJvT wat dat betreft eigenlijk allebei af. Wat ik bij beiden mis is het diepere poëtische element.
quote:
Mja, ik vind de tekst van watskeburt echt om te huilen, met name inhoudelijk.

Wie had het over inhoud? Want wat dat betreft schieten beide acts over het algemeen enorm tekort. Zoals ik hierboven zei


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:33 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Jullie zouden ook gewoon allemaal naar Frank Zappa kunnen gaan luisteren nu, en deze hele 'discussie' laten voor wat het is. Want als IETS geniale muziek is... etc.


Of dan le sac VS Scroobius Pip luisteren dan, om het enigszins ontopic te houden.


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2010 13:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Als dat al enigszins on topic is dan weet je het wel!

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 24-11-2010 13:55]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2010 13:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

RAPETIME?!?

Maar, nee.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 13:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 13:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Beschuldig je mij nou van bekrompenheid op dit gebied? Terwijl je later commentaar levert op de inhoud van de teksten? Maakt niet uit toch? :')


Ik zie de relevantie niet. Mijn kritiek is op de daadwerkelijke inhoud van dat nummer, ik ga daarbij niet in op de vraag of het onderwerp thematisch aansluit bij het culturele fenomeen hip hop.

quote:
Maar goed, misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar wat ik bedoelde is dat hip-hop-muziek toch echt ontstaan is door de hip-hop-cultuur. Dat heeft in den beginne tot bepaalde elementen in de muziek geleid die kenmerkend zijn voor hip-hop. Die elementen definiëren de muziek nu nog steeds. De rest van het verhaal ging dan ook over in hoeverre die elementen terugkomen in OP en DJvT.


Mja, die elementen zijn volgens mij nog steeds aanwezig ja. namelijk MC + DJ. Dat heeft verder niks met graffiti of breakdancing te maken.

quote:
Je hoort in Watskeburt?! geen spelen met uitspraak, woorden en flow? Nou nou.


Niet in de zin dat het ook indruk maakt, zoals dat bij OP overigens wel het geval is.

quote:
Klopt, maar het hangt wel erg ver naar de crossover-genres door.


Kwestie van perceptie denk ik. Ik zie hardcore hip hop nog steeds als hip hop.

quote:
Mjah, als je heel puristisch gaat doen vallen OP en DJvT wat dat betreft eigenlijk allebei af. Wat ik bij beiden mis is het diepere poëtische element.


Ik vind dat dat bij OP wel aanwezig is, maar ik zeg er tegelijkertijd bij dat ik geen expert ben op het gebied van poëzie. Poëzie is voor mij heel persoonlijk en moet me vooral inhoudelijk raken.

quote:
Wie had het over inhoud? Want wat dat betreft schieten beide acts over het algemeen enorm tekort. Zoals ik hierboven zei


Ik, want dat is de voornaamste reden dat ik het slecht vind.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen