IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De Jeugd van Tegenwoordig Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 17:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 15:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Anders leg jij het eens even uit.
Ik wilde even kijken of je zou happen. Volgens mij heb je er namelijk moeite mee om in de categorie "niet snappen" geplaatst te worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-11-2010 17:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 17:03 schreef bastianus het volgende:
Ik wilde even kijken of je zou happen. Volgens mij heb je er namelijk moeite mee om in de categorie "niet snappen" geplaatst te worden.


Ok.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-11-2010 18:23 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl











Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-11-2010 19:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht





Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 20:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2010 16:08 schreef Hypnos het volgende:
het probleem is dat Fusion nooit dingen stelt. Het zijn altijd interpreteerbare - nuanceerbare - verwijzingen - bijwoordelijkheden. Dat maakt een discussie onmogelijk. Jij doet hartd je best om hem dingen te laten zeggen, omdat je het gevoel hebt dat er een mening achter steekt, maar hij vindt steeds een uitweg door de link tussen jouw stelling en zijn interpreteerbare - nuanceerbare - verwijzingen - bijwoordelijkheden te ontkrachten, omdat het jouwe zich op een concreet niveau bevindt en het zijne relatief is. Noemt het vluchtgedrag, ik herken het wel vaker, dat "relatief" doen en anderen ontkrachten dankzij relativisme zonder zelf een concrete en duidelijk mening te hebbenn hier op het forum.
Wat een interessante analyse. Ik stel genoeg dingen hier hoor. Alleen zoek ik vaak de randgevallen op en probeer ik vaak de tegenpositie in te nemen als daar ruimte voor is. Als je dat vluchtgedrag wil noemen prima. Ik heb overigens mijn feiten dan wel weer redelijk op orde.


When your people matter, menstrual health matters


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-11-2010 21:19 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Afgelopen weekend zat ik de nationale nederpopshow oid op ned 3 op de vpro te kijken. DJVT deden hun laatste singel, sterrenstof. Die hoor ik ook regelmatig op 3fm en ik vind het tig keer niets. Maar ze deden ook dit nummer en dat vond ik supervet. Live dus!



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 21:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dikke Dap zeg, dikke shizzle! Lekker nummer, goede beat, super sfeertje, goede teksten, super flow


When your people matter, menstrual health matters


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 21:45 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Autotune fail. Beetje jammer dat.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-11-2010 21:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dat ben ik met je eens, vreselijk. Maar voor de rest dikke .


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 21:52 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Eerste Bas Bron Beat die ik nog wel trek. En Peppi is de zwakste schakel van DJVT.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2010 22:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Heb m net pas 1x gehoord, maar a) kan me geen autotuner herinerren (wel een vocoder overigens) en b) wat is er mis met autotuner dan?


When your people matter, menstrual health matters


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 22:29 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ik dacht dat dat autotune heette, mijn fout dan ik ben niet zo thuis in de terminologie. Zit in bijna elk populair nummer tegenwoordig. Heel vervelend.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-11-2010 23:39 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 november 2010 21:52 schreef bokaj het volgende:
Eerste Bas Bron Beat die ik nog wel trek. En Peppi is de zwakste schakel van DJVT.


Nee man, Faberyayo is de man! En ik ben dan ook een fanboy, maar ik vind 90% van de Neger des Heils-beats geniaal. Oldschool, vet!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-11-2010 0:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 20:59 schreef Fusion het volgende:
Wat een interessante analyse. Ik stel genoeg dingen hier hoor. Alleen zoek ik vaak de randgevallen op en probeer ik vaak de tegenpositie in te nemen als daar ruimte voor is. Als je dat vluchtgedrag wil noemen prima. Ik heb overigens mijn feiten dan wel weer redelijk op orde.
ik noem het niet echt vluchtgedrag, eerder een intellectuele punk attitude

altijd de mogelijkheid hebben om je "mening" te wijzigen-nuanceren-verduidelijken en altijd andere meningen kunnen afdoen als onwaar door ze te ontkrachten met relativisme of de pleger te verwijten te kortzichtig/niet openminded genoeg te zijn door zaken aan te halen die randgevallen zijn.
En dan nu en dan eens een openingetje maken of iets toewerpen om de volgende keer weer toe te dekken.

Voor iemand met een dogmatische achtergrond doe je alle andere waarheden af als dogma's omdat ze niet universeel zijn of Goddelijk. En de lijn wordt zelfs in stellingen over muziek doorgetrokken.

geen erg hoor, ik zie anderen hetzelfde doen met andere standpunten maar hetzelfde procédé,

alleen irriteert het mij dat deze vorm van "intelligent argumenteren" aanzien wordt als "interessanter" of "waardiger", terwijl ik het gewoon gebakken lucht vindt, een lege ballon. Vaag theoretisch gepreek zelfs, enkel geschikt om de assertiviteit te trainen of op een theoretisch onbruikbaar out there niveau te gaan zinnespelen


op zich geen probleem, maar je kunt nooit discussiËren, want het zijn geen concrete zaken, weinig persoonlijke aangelegenheden en soms gewoon ook vaag en halfslachtig omwille van de weinige standvastigheid in wat wordt aangebracht.

ik heb het ook even gedaan, telkens op alles tegenargumenten aanbrengen, maar zo speel je gewoon advocaat van de Duivel en zeg je niets over jezelf

prima voor in de maatschappelijke praatbarak of zelfhulpgroep maar het kan bijzonder irritant overkomen ook, imo dan


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-11-2010 0:43 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dit gaat toch over de Jeugd van Tegenwoordig, opbokken dan met die onzin.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-11-2010 1:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2010 0:43 schreef Nimbus het volgende:
Dit gaat toch over de Jeugd van Tegenwoordig, opbokken dan met die onzin.


Wil jij soms ook mod worden ofzo?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 25-11-2010 3:35 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 november 2010 21:19 schreef De Tegenpartij het volgende:
Afgelopen weekend zat ik de nationale nederpopshow oid op ned 3 op de vpro te kijken. DJVT deden hun laatste singel, sterrenstof. Die hoor ik ook regelmatig op 3fm en ik vind het tig keer niets. Maar ze deden ook dit nummer en dat vond ik supervet. Live dus!


Klinkt erg lekker.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2010 18:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2010 0:43 schreef Hypnos het volgende:
ik noem het niet echt vluchtgedrag, eerder een intellectuele punk attitude

altijd de mogelijkheid hebben om je "mening" te wijzigen-nuanceren-verduidelijken en altijd andere meningen kunnen afdoen als onwaar door ze te ontkrachten met relativisme of de pleger te verwijten te kortzichtig/niet openminded genoeg te zijn door zaken aan te halen die randgevallen zijn.
En dan nu en dan eens een openingetje maken of iets toewerpen om de volgende keer weer toe te dekken.

Voor iemand met een dogmatische achtergrond doe je alle andere waarheden af als dogma's omdat ze niet universeel zijn of Goddelijk. En de lijn wordt zelfs in stellingen over muziek doorgetrokken.

geen erg hoor, ik zie anderen hetzelfde doen met andere standpunten maar hetzelfde procédé,

alleen irriteert het mij dat deze vorm van "intelligent argumenteren" aanzien wordt als "interessanter" of "waardiger", terwijl ik het gewoon gebakken lucht vindt, een lege ballon. Vaag theoretisch gepreek zelfs, enkel geschikt om de assertiviteit te trainen of op een theoretisch onbruikbaar out there niveau te gaan zinnespelen


op zich geen probleem, maar je kunt nooit discussiËren, want het zijn geen concrete zaken, weinig persoonlijke aangelegenheden en soms gewoon ook vaag en halfslachtig omwille van de weinige standvastigheid in wat wordt aangebracht.

ik heb het ook even gedaan, telkens op alles tegenargumenten aanbrengen, maar zo speel je gewoon advocaat van de Duivel en zeg je niets over jezelf

prima voor in de maatschappelijke praatbarak of zelfhulpgroep maar het kan bijzonder irritant overkomen ook, imo dan
Interessant allemaal. Ik kan ook heel makkelijk kritiek leveren op jouw stijl van discussieren (genoeg punten ), maar ik doe dat liever gewoon af en toe op t moment zelf met een specifiek voorbeeld, binnen het kader van een discussie, om de discussie helderder te krijgen. Verder vind ik je conclusie ook niet echt heel raak. Alhoewel ik wel toegeef veel te relativeren, omdat ik graag mezelf en anderen aan het denken zet over het tegengestelde dan wat ze stellen. Dat jij dat irritant vind is jammer. Waarom jij denkt dat ik dat ook over muziek doe is mij overigens een raadsel. Waarom jij denkt dat er mensen zijn die relativisme als "interessanter" bestempelen is me ook een raadsel. Waarom je mij een domgatische achtergrond toedicht (voor iemand die pas 3 jaar van de bijna 40 religieus is, en dan ook nog eens redelijk liberaal) evezo.

Jij wilt een stelling, zonder relativisme? Ik denk dat jij mij(n internetpersoonlijkheid) gewoon niet zo mag. En dat merk ik wel vaker met sommige opmerkingen (bijvoorbeeld dat je een man moet zijn om hypocrisie toe te geven, en hoe je uberhaupt blijft vast houden aan je ongelijk over dat mijn gedrag hypocriet zou zijn, tot aan t onzinnige RELATIVISME dat t dan maar 0.00000001% hypocriet is). Enzo.


When your people matter, menstrual health matters


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-11-2010 18:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

ROT OP MET JE GODVERDOMME KUTGEFILOSOFEER IN HET DJVT TOPIC


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2010 18:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Sorry.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-11-2010 18:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2010 18:26 schreef iPim het volgende:
KUTGEFILOSOFEER



Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-11-2010 18:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:29 schreef bokaj het volgende:
Ik dacht dat dat autotune heette, mijn fout dan ik ben niet zo thuis in de terminologie. Zit in bijna elk populair nummer tegenwoordig. Heel vervelend.

Maar dit was dus vocoder, wat je (nu) lang niet zo vaak hoort als autotune Ik vind hem wel vet gebruikt hier

Vocoder corrigeert (in principe) niet, er wordt alleen wat aan het geluid gesleuteld om het 'blikkerig'/'robotterig' over te laten komen. Daarbij wordt er vooral informatie weggegooid.

Een autotuner verandert de tonaliteit daadwerkelijk en trekt het naar zuivere tonen toe (of wordt extreem aangepast naar voorop vastgestelde tonen, wat je nu heel vaak hoort). Daar wordt de informatie echt aangepast.

Zit wel wat overlap in, in zoverre dat het beide leunt op technieken om een signaal te analyseren en op te breken, etc.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-11-2010 18:52 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 25 november 2010 18:26 schreef iPim het volgende:
ROT OP MET JE GODVERDOMME KUTGEFILOSOFEER IN HET DJVT TOPIC


:')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 25-11-2010 19:14 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2010 18:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar dit was dus vocoder, wat je (nu) lang niet zo vaak hoort als autotune Ik vind hem wel vet gebruikt hier

Vocoder corrigeert (in principe) niet, er wordt alleen wat aan het geluid gesleuteld om het 'blikkerig'/'robotterig' over te laten komen. Daarbij wordt er vooral informatie weggegooid.

Een autotuner verandert de tonaliteit daadwerkelijk en trekt het naar zuivere tonen toe (of wordt extreem aangepast naar voorop vastgestelde tonen, wat je nu heel vaak hoort). Daar wordt de informatie echt aangepast.

Zit wel wat overlap in, in zoverre dat het beide leunt op technieken om een signaal te analyseren en op te breken, etc.
Dat buisje aan een keyboard waar Snoop Dogg toen een nummer mee had(sexual seduction of zo), was dat ook een vocoder?

En ik blijf het alsnog zwaar kut vinden klinken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-11-2010 19:27 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Dat is een talk box.


Je moeder.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen